K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2012, 17:26   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis jeg engang finder en mulig kæreste, så vil jeg ringe op til min sagsbehandler og sige, at jeg har fundet en MULIG partner, men at jeg altså ikke er parat til at flytte sammen eller noget, men lige vil lære personen ordenligt at kende inden - da jeg har 3 skilsmisser bag mig, tror jeg lige frem hun kan se jeg har en pointe

Så jeg ville helt klart fortælle det - bare sådan for en skikkerheds skyld. Og hvis jeg bare gerne vil have ham som kæreste, men stadig ikke vil blande økonomi og dele bopæl, så vil jeg spørge hvordan jeg griber det bedst an......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 17:37   #32
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helenekr


god ide...så skriv lige herinde hvad de svarer...de bliver måske lidt tavse til at starte med...


jeg er kun blevet gift 1 gang og har snart kobberbryllup.men som jeg altid siger --ingen kender dagen imorgen........
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 18:04   #33
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ja det er lidt interessant, folk vil kun anmelde ting som DE MENER ER GROFT, så det altså lige meget hvad andre mener... Hmm måske det var mere okay, at tænke lidt længere og kunne sige at det der er groft for nogen måske ikke er det for andre 
Angående tråd 32, så kan jeg ikke se hvorfor folk ikke vil kunne gøre dette, jeg helt med på at folk der er på overførselsindkomster ikke har den samme mulighed som dem der arbejder, og det er et problem. Problemet er bare det ikke kan diskuteres, for vi er jo allerede et delt samfund, som vi lever i hver dag..
Og jo, jeg er for fælles regler, det ikke så smart at hvad man kan/må i en kommune, det går måske ikke i en anden. Jeg kan kun sige eller opfordre folk, til at huske at hver gang en snyder, uanset med hvad, så går det ud over hovedeparten, så hvis man gider brokke sig over ens kommune gør dette og dette, og man ved der en der snyder, så var det måske det forkerte sted man brokker sig 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 22:21   #34
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 14
ladytass er ny på vejen
Man kan altså godt være reelt enlig selvom man har en kæreste. Det kan jo ikke passe, at man ikke må have en kæreste selvom man får tilskud. Hvis man har seperat økonomi og ikke bor sammen eller noget.

Jeg er under Viborg kommune og her er svaret; du må højest have den samme kæreste i 2-3 måneder for at man er reelt enlig.

Og det er noget ***. Det står ikke i loven at man ikke må have en kæreste. Der står at man ikke må have fælles husholdning.
Om min veninde hjælper med at vaske op når hun har spist hos mig - det skal kommunen satme ikke blande sig i. Og om min kæreste har givet mig en cola inde i byen, skal de sgu heller ikke blande sig i.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 22:39   #35
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 13
hansenheidi er ny på vejen
sex

Utrolig Danmark er snart kun regler .

SEX skal vel også snart forbydes

nu er det b jo bare ikke så sjovt at havde Sex når man er enlig

især ikke hvis det kun må værer med sig selv

kommunens spioner ligger gemt ude i haven for at se om man har en kæreste på besøg eller en man ønsker at dyrke Sex med .

sikke en spænding hva


ring ring -goddag jeg har ikke en kæreste
men har et sex behov derfor har jeg tit besøg .
men jeg er stadig enlig hvad mon de ville sige til den


eller skal dette forbydes også hvad mener i
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 22:42   #36
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladytass Se meddelelser
du må højest have den samme kæreste i 2-3 måneder for at man er reelt enlig.
Med andre ord kæresten skal udskiftes hver 3 mdr.... Jeg er sgu ikke klar til, at flytte sammen med en efter 3. mdr.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 00:34   #37
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
det er lidt interessant, folk vil kun anmelde ting som DE MENER ER GROFT
Vil det sige du uden at blinke , altid vil anmelde hvad magthaverne anser for groft. Det synes jeg ærlig talt lyder en smule skræmmende.

Heldigt for mange du ikke levede for 70 år siden ( eller gjorde du )

Det må altid være sådan at ens egen samvittighed og værdinormer kommer i første række , ikke lovgivningen.

Jeg ved godt dette eksempel er sat lidt på spidsen. Det er blot for at understrege , selvstændig tankevirksomhed aldrig er at foragte , heller ikke i fredstid.

Jeg kunne ikke drømme om at sende min nabo årevis bag tremmer , for noget jeg anså som en bagatel.

Sidst redigeret af halse; 14-07-2012 kl. 02:33.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 03:31   #38
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Lidt svar, jeg ikke helt klar over, om det overhovedet, er læst, hvad jeg skriver/mener, jeg går stærkt ind for, IKK at ensrette folk, men at give folk lov til at gøre lige hvad de vil, hvis det ikke går ud over andre, men at man direkte snakker om moral i forhold til ens kommune om hvad de kan tillade sig og hvad man mener de ikke kan tillade sig, og samtidig lukker øjnene for ens nabo bor i et kæmpe hus, kører rundt i "fede" biler, og det hele bliver betalt af andre, det her man kan snakke om dobbelt moral, men det bliver altså ikke dobbelt så godt, set med mine øjne 
Jeg har aldrig skrevet dette nedenunder, men jeg mener nu ikke det er/vil være skræmmende, hvis en anden mente dette 
Citat:
Vil det sige du uden at blinke , altid vil anmelde hvad magthaverne anser for groft. Det synes jeg ærlig talt lyder en smule skræmmende
Angående dit citat nedenunder, så er samvittighed og værdinormer herinde ligeså forskelligt som der er mennesker, så at stille det op i mod lovgivningen, vil jo være det samme som at sige, alle kan gøre som de vil, bare de har samvittigheden og værdinormerne i orden så er der frit slag i bolledejen, nej her hopper jeg altså fra, kan end ikk med min bedste evne følge denne tankegang, jeg altså kun 47 år 
Citat:
Det må altid være sådan at ens egen samvittighed og værdinormer kommer i første række , ikke lovgivningen
Jeg vil ikke nævne en masse meget grimme ting, man behøver altså kun at huske flere forskellige ting der er sket og kommet frem, angående nogle byer rundt omkring i Jylland/Bornholm og det faktisk folk, der står inde i en retssal og snakker om samvittighed og værdier, og hvis man tænker endnu længere frem hvad tror du desværre børnenes værdier bliver 
Og det samme vil der også ske med en helt alm familie, hvor faderen eller moderen laver snyd, med om de bor det ene sted, eller det andet, for når børnene bliver ældre, så vil de, desværre også havde den samme TOTALE SORTE SAMVITTIGHED OG DISSE FALSKE VÆRDINORMER SOM DE JO ER BLEVET FLASKET OP MED FRA BARNSBEN.. 
Det lidt ligesom den, med man sidder og ryger, og siger til sine børn, at det sgu er dumt at ryge  Har selv røget rigtig mange smøger, men aldrig kunne jeg få mig selv, til at sige dette..
I ovenstående er der 3 forskellige måder at se verden på, den ene er sjældent, nummer 2 er normal, og den sidste er blevet misbrugt alt for mange gange, men de viser det samme på bundlinen.. Man skal lade være med at snyde andre, og sig selv, for det har konsekvenser...
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg


Sidst redigeret af Bananen; 14-07-2012 kl. 04:13.
Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 04:01   #39
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Jeg kan kun sige eller opfordre folk, til at huske at hver gang en snyder
Det er vel ikke snyd hvis man ikke er sammen med personen og er reelt enlig. Jeg kender en der har gjort de fleste af de ting, helt uden at være andet end enlig og ikke i forhold med nogen.

Det hvad de definere som "ægteskabelige forhold" er helt hen i vejret og der er sikkert mange der ryger i problemer på grund af dem helt uden reel skyld eller overhovedet var meningen loven skulle ramme.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 09:16   #40
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@ Bananen

Utroligt der findes mennesker som så fuldkomment vil tilsidesætte egen samvittighed og dømmekraft. Men bevidstløs foretage anmeldelse , uagtet denne måtte bryde med egne moralbegreber.

Jeg er ikke sikker på du helt forstår rækkevidden af dit standpunkt.
Kunne du finde på at anmelde et menneske , vel vidende at dette kunne sende vedkommende lang tid bag tremmer , for en lovovertrædelse du ikke selv anså for væsentlig , ja måske ligefrem havde forståelse for ?

Jeg mener bestemt ikke lovgivning går forud for egen samvittighed.

Sidst redigeret af halse; 14-07-2012 kl. 09:45.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvornår er man reelt enlig? Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 5 02-02-2013 08:29
Reelt enlig? Sidy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 28-04-2011 16:37
boligydelse og reelt enlig tyrkiet Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 05-01-2011 18:48
Førtidspensionist reelt enlig ? stallion700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-07-2008 18:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension