K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2011, 23:46   #31
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
en kort? opremsning af hvordan det går i arbejdsprøvningen
jeg møder hver dag ca kl. 8. den første dag blev jeg til kl. 13. 00 var grædefærdig da jeg kom hjem af udmattelse og smerter.

de andre dage er jeg gået hjem noget før. ikke over 11.40 nogen dage. og jeg har næsten ikke lavet noget i den tid.
sat lidt opvask i opvaskemaskinen, tørret lidt borde, nippet lidt blomster, siddet i sofaen eller på kontor.

de dage hvor jeg har ordnet nye blomsterbuketter, eller afkalket kaffemaskine og elkedel er værst.
kaffemaskinen betyder 5 gange væske påfyldning eller tømning af en kande vand. tekanden ligeså.

jeg har fået flere smerter, såsom stikkende sviende smerter, i nakke, ryg, hoved ansigt. tunge arme, ondt i skuldre, nakke ryg ben.. allevegne..

et par af dagene havde jeg lyst til at gå allerede inden 9, men blev alligevel..
idag gik jeg inden kl. 10. og måtte forbi kontoret med månedssedlen, så jeg får kontanthjælpen.

og lederen der spurgte indtil om jeg virkelig ikke kunne blive der hele dagen altså fra 8 til 13, hvis bare jeg satte mig ind og hvilede lidt.. (det har jeg jo gjort hverdag), og jeg sagde nej,

problemet er jo at smerterne bare bliver værre og værre når først de er begyndt, at jeg bliver bims i hovedet og gerne skulle kunne køre hjem også.
og idag havde jeg så ondt i nakken at jeg ikke rigtig kunne dreje hovedet.

men hold op... hvor føltes det som en prikken til min dårlige samvittighed. selvom det er fakta med mine smerter og trætthed. jeg blev faktisk ked af det også. for klart jeg ville da gerne hvis jeg kunne.

idag er jeg så også blevet sur og irritabel, trods jeg sov fra 10.30 til 14.15 er jeg stadig træt og har megaondt,

hende lederen er svær at tolke sådan ala hvad hun tænker eller mener.. så jeg tænker også når jeg har renskrevet mine notater fra de 2 uger, at hun også får en kopi af den seneste lægeerklæring fra reumatologen.
i papirene har jobkonsulenten kun skrevet at jeg har fibromyalgi.. og at jeg skal sættes op i timer til 37.. efter nogle uger..

det rimer ikke på afklaring til fleks eller pension som aftalen var med afdleder i jobcenter

selvom jeg har ønsket denne afklaring i mange år, så er det sku nemmere psykisk ikke at være afsted og føle sig som en snyder. eller føle man ikke kan leve op til kravene..

det er sku svært nok at gå hjem i forvejen, når nu man plejer at være så pligtopfyldende, men bliver jeg trods smerter og træthed alle 25 timer, ja så ved vi jo godt hvad der sker..

og det magter jeg altså ikke.. ikke fordi jeg ikke vil men fordi jeg ikke kan.. kunne jeg var jeg da forlængst ude og jobbe og gerne som selvstændig.. det var min drøm i mange år.. tja den er der jo stadig drømmen.. men min krop siger noget andet.. afd lederen i jobcenter anerkendte jo også til sidste møde at min arbejdsevne er stærkt nedsat. hvorfor så 37 timer?

jeg har ikke lavet en skid herhjemme siden.. måske vasket tøj sidste weekend, men nærmest ikke andet og tøjet er kun nået til hver sin stol i stuen.. hm...
jeg håber jeg får taget mig sammen til at ekonsultere min læge, og have hende i baghånden.

tak fordi I læste med, kom gerne med indput og gode råd.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 00:06   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
det rimer ikke på afklaring til fleks eller pension som aftalen var med afdleder i jobcenter
Har du det på skrift?

Ellers prøv om du kan få det, du ved, med at sende en mail eller et brev.

Det er vigtigt, at du har din læge med på sidelinien, bestil evt. en tid, så du kan sætte din læge ind i situationen.

__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 00:10   #33
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Puha Huldra.. det lyder sgi da slet ikke spor rart... sender dig lige et par knus ♥

Husker du at skrive dagbog .. og i detaljer så din jobkonsulent kan læse hvad du laver og hvilke smerter du får.. og hvordan det påvirker din dagligdag derhjemme.. Og med store ord .. omkring dine smerter...

Der er nok et par kameler eller 4 du kommer til at sluge.... i dit pt "fag" som hedder arbejdsprøvning, er der ikke noget der hedder flinke-pige-typen.. eller dårlig samvittighed.. Du bliver nødt til at tænke på dig selv.. du er den eneste der kan gøre det.. Gå hjem når du ikke kan klare mere.. om du så kun har været der i 5 min ♥

På et tidspunkt da jeg var i arbejdsprøvning sagde jeg en dag "Hvis det ikke gjorde så pokkers ondt når jeg smider mig på gulvet, så ville jeg altså smide mig ned og skrige ud at jeg har så skie ondt"!!!

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 08:48   #34
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk at passe på dig selv, det har du hørt, men gør du det?

nej, det gør du ikke!

Da du absulut ingenting orker hjemme, bliver du nødt til at være der kortere, eller lave mindre belastende opgaver!

Det nytter IKKE at du viser mere end du realt kan!

HUSK DET NU!
DE varmeste tanker
POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 09:12   #35
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
åh tak for alle jeres svar..

jeg har det på bånd vovse.. hæhæ..

jeg skriver dagbog, for hele døgnet. nå måske ikke lige når jeg sover..

haha.. mindre belastende opgaver findes ikke.. jeg sætter lidt opvask i maskine og tørre borde af..

men jeg ved godt hvad I mener. og det er dejligt at I støtter mig i at jeg ikke skal tvinge mig til at være der flere timer.

og så håber jeg de forstår at de effektive arbejdstimer er meget små..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 09:20   #36
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Åh hvor kan jeg genkende det du skriver.

Jeg er også i afklaring...flex eller pension.
Jeg skal "kun" op på 25 t/u, fordi jeg kun arbejdede det antal timer da jeg blev sygemeldt (for egen regning naturligvis).

HAr lige haft møde med jk og sb fordi jeg sagde jeg ikke kunne holde til det...jamen så er der bare ingen afklaring.

Mine skånehensyn er overholdt siges der, endda mulighed for jeg kan smide mig...yes, men det STRESSER en at man skal smide sig, det er nedværdigende og grænseoverskridende...men jeg holder ud.

Ingen steder i loven står der noget om man skal blive der det antal timer, der et et tolkningsspørgsmål...og min kommune tolker det altså sådan.

Så forstår til fulde dine frustrationer og specielt når man altid har været pligtopfyldende og passet sit.
Kender de smerter, trætheden og udmatning du beskriver... føler med dig.

Har papir fra sidste afklaring, hvor deres lk skrev at alle tiltag var afprøvet, det var stationært og man ikke skulle forvente mere end de 10 t/u jeg havde præsteret, uanset hvilket job jeg kom ud i. De papirer er ikke engang 1/2 år gamle, men nu skal mine papir omkring lk igen når jeg er færdig her...så undre mig lidt over man i en fattig kommune bruger så mange penge på ingenting...men den tager jeg fat på når jeg engang kommer lidt ovenpå igen. Uanset udfaldet af min sag, er der andre syge der står i samme situation...så jeg skal gøre mit til at kommunen ikke bare kan lave regler som det passer dem.

Har iøvrigt inviteret kommunens folk hjem så de ved selvsyn kan se hvordan mit tøj også hænger over stolene, manglene rengøring osv...men de har ikke takket ja.

Skal lige siges at jeg endda er en af de heldige der har en fantastisk god sb, der bare handler ud fra de regler hun har fået stukket ud.

Stort til dig og pas på dig selv
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 11:11   #37
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
åh tak for alle jeres svar..

jeg har det på bånd vovse.. hæhæ..

jeg skriver dagbog, for hele døgnet. nå måske ikke lige når jeg sover..

haha.. mindre belastende opgaver findes ikke.. jeg sætter lidt opvask i maskine og tørre borde af..

men jeg ved godt hvad I mener. og det er dejligt at I støtter mig i at jeg ikke skal tvinge mig til at være der flere timer.

og så håber jeg de forstår at de effektive arbejdstimer er meget små..
Den slags optagelser bør du/man sørge for at få bekræftet skriftligt.

Men det har du vist hørt før.

Ofte tror jeg egentlig ikke det handler om, hvilke opgaver man skal udføre.

Det handler nok mere om, at der bliver lagt mere ovenpå.

Det derhjemme skal jo ordnes alligevel, så når man også skal passe et job ell.l., så skal man løbe det stærkere, og så knækker filmen.

Det er dråben der får bægeret til at løbe over.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 12:03   #38
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Jo, jeg ved godt hvor svært det er at gå hjem... Knuz til dig!
Kunne du måske også sende dagbogen til din arbejdsgiver? så hun er klar over hvor meget du kæmper. Hvis arbejdspladsen har fået at vide af jobcentret/kommunen at du bare skal op på 37 timer, er det vigtigt at de bliver klar over at det ikke er realistisk - og at du kæmper for at være der og gerne vil - men ikke kan mere. God weekend - og nyd solen!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 18:24   #39
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
så kære venner..

efter at have sendt kopi af jobdagbogen og beklaget at jeg ikke kunne finde ud af at holde mig til hendes udleverede seddel til samme, og skrevet hvor dan det er gået.

og foreslået at prøve med en uge fridag eller evt hveranden dag, selvom det includere lørdag og søndage..

så fik jeg mail tilbage om at hun godt kunne se at mine smerter og træthed tiltog. og at jeg med det samme kunne prøve 2 uger med onsdag fri og de andre dage 3 timer pr dag. og de næste 2 uger igen med hveranden dag..

så det var dejligt positivt.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 19:14   #40
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Søde Huldra.

Hold da op... sidder her og tænker på dig.
Endelig ser det da ud til, at de h a r forstået det.

Kærlige tanker &
Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ventetiden er så hård MissSwitchie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-10-2011 23:07
Angsten ved ventetiden falentin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 20-06-2011 07:06
Ventetiden og følelserne LUM Dit og Dat 4 18-01-2011 18:32
4 års kamp er ved at være slut. Henrikxxxx Din historie 4 30-06-2009 20:22
Ventetiden gør mig trist Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 5 12-06-2008 08:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension