K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2010, 08:32   #31
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej curls.

Min kollega har været på sygedagpenge 2½ år med forskellige forlængelser. Op til afslaget var hun forlænget, fordi der var startet en pensionssag. Reelt var hun faldet for varighedsbegrænsningen efter §27-4, men kunne så forlænges yderligere, grundet at der var startet en pensionssag.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 08:44   #32
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej popiae.

Klage over afslag på påbegyndelse af pensionssag skal indgives inden 4 uger til pensionsteam i kommunen, det vil sige til dem, der har givet afslaget.

Hvis der klages, har pensionsteamet 4 uger til at behandle klagen.

Hvis pensionsnævnet ændrer beslutning, startes pensionssagen.

Hvis pensionsteamet fastholder afslag, sendes klagen til Statsforvaltningen. Her er ingen tidsramme.

Har netop hørt fra min kollega, at hendes sagsbehandler har foreslået en ny arbejdsprøvning, og at hendes sygedagpenge kan forlænges med yderligere 13 uger på grund af ny lov fra 1. april i år.

Jeg opdaterer senere.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 14-06-2010 kl. 08:46.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 15:07   #33
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Lidt opdatering og flere spørgsmål.

På mødet spurgte sagsbehandleren, om min kollega var indforstået med en ny arbejdsprøvning, for så havde hun mulighed for at forlænge hendes dagpenge efter §27-2.

Min kollega sagde ok, så nu kører sagen.

Der er samtidigt klaget til hendes kommunens pensionsteam over afslag på påbegyndelse af pensionssag. De har så 4 uger til at fastholde afslaget eller starte en pensionssag. Hvis det bliver alslag, går klagen videre til Stadsforvaltningen, og her kan det tage meget lang tid.

Spørgsmål 1.

§17, kan man ikke med fordel vente med at søge den, til hun falder for varighedsgrænsen på sygedagpengeforlængelsen? Og måske samle nogen flere lægepapirer i den mellemliggende periode. Jeg kan se, sagsbehandleren vurderer, at det ikke er nødvendigt at indhente flere lægepapirer inden ny arbejdsprøvning. Så de kommer nok ikke af sig selv.

Spørgsmål 2.

Må kommunen se bort fra klagen over afslag på påbegyndelse af pensionssag, fordi min kollega har indvilget i en yderligere afbejdsprøvning?

For jer, der ikke har været med fra starten, var min kollega indstillet til pension efter §18 og 20 af hendes sagsbehandler. Hun fik afslag på påbegyndelse på grund af manglende afklaring.

Sprøgsmål 3.

Kan min kollega fx befinde sig midt i en ny arbejdsprøvning og samtidigt få besked om, at pensionsteamet har ændret holdning til afslaget? (Nok ønsketænkning)

Som I kan se på mine spørgsmål, er det godt, k10 findes. HURRA FOR DET.

Jørgine.

Sidst redigeret af Jørgine; 17-06-2010 kl. 15:09.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 15:45   #34
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har også set flere er blevet afvist på en §18 inden den når til pensionsnævnet
har selv fået afslag på en §17
Tilstanden er stationær og behandlingsmulighederne udtømte
samt været i arbejdsprøvning
Men jeg ved nu hvad der skal til for at få en pension
kun en erklæring til
så kan kommunen ikke trække den længere
så det har nok ikke været så dumt af min sagsbehandler
at jeg skulle sige ja til den
samt sygedagpenge i hele perioden


for hvad er mere afklaring. er det flere læger eller arbejdesprøvning
der er jo ingen garanti selvom man har været ydeligere i en arbejdsprøvning
for den er åbenbart ikke så vigtig som jeg troede i første omgang.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 19:44   #35
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Min kollega fik helt klart at vide, at der ikke ville blive indhentet nye lægepapirer. Det eneste, der manglede, var en yderligere arbejdsprøvning.

I så fald må det vel stadigt være de kriterier, som hendes speciallæge har opstillet i forhold til den første afklaring, der også er gældende nu?

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 20:27   #36
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Min kollega fik helt klart at vide, at der ikke ville blive indhentet nye lægepapirer. Det eneste, der manglede, var en yderligere arbejdsprøvning.

I så fald må det vel stadigt være de kriterier, som hendes speciallæge har opstillet i forhold til den første afklaring, der også er gældende nu?

Jørgine
Jo jobcentret har pligt til at overholde de skånehensyn, som lægen har beskrevet i de lægelige oplysninger. Hvis jobcentret ikke gør det, så kan din kollega klage over arbejdsprøvningen samt kontakte lægen omkring det. Hvis det simpelthen forværrer helbredet, må lægen sige, at din kollega absolut skal sygemelde sig fra arbejdsprøvningen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 01:30   #37
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
svar på spørgsmål:

1. Jeg synes også, at det mest fornuftige er, at afvendte arbejdsprøvningen, og/eller varighed på sygedagpenge.

2. Umiddelbart, skal den klage jo køre sin gang.
Sørg evt for at få ny aftale skriftlig, før I insistere/taler/fastholder klagesag om afgørelse på pension, såfremt I bliver spurgt om dette.
Ellers må I vel forvendte at de behandler klagen.(husk dato).

3. Det er nok ønsketænkning. Men man har vel lov at håbe.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 21:52   #38
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej popiae.

Jeg er meget i tvivl, om man kan køre en klagesag på afslag af §18 - sideløbende med en ny arbejdsprøvning, men omvendt er sagsbehandleren orienteret om, at hun klager over afgørelsen.

Det er specielt, hvis hun midt i en ny arbejdsprøvning får medhold i klagen, men nok ikke særligt sandsynligt, selv om jeg har fundet visse formuleringer, der kan læses på 2 måder.

Ja, jeg mener også, at §17 først skal i brug, når hun falder for varighedsgrænsen. Nu er hun jo lige forlænget igen igen.

Tak for hjælpen

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 00:52   #39
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Muligheder er jo, at hun får medhold i statsforvaltningen, også rejses/godkendes pension med tilbagevirkende. Derfor skal I endelig klage.

Husk at job-plan indeholder de nødvendige skånehensyn.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 11:20   #40
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Ja popiae, jobplan skal indeholde skånehensyn, men hvem udfærdiger disse skånehensyn?

Lægekonsulent? - Hendes speciallæge? - Andre?

Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bisidder.. Chas Alt det andet 3 07-02-2012 23:08
Bisidder Diddii Alt det andet 1 06-12-2010 11:23
Bisidder Gunell Alt det andet 2 08-02-2010 15:25
Bisidder frklarsen Dit og Dat 2 18-11-2009 23:00
Bisidder... Kjersti Alt det andet 2 07-07-2008 22:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension