K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2010, 21:14   #31
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
... eller blot kalde foreningen det, som vi hedder: K10.

Personligt ville jeg ønske, at jeg ikke først var blevet opmærksom på K10 via en artikel i Information denne sommer, men for 10 år siden. Jeg har lært meget af at læse indlægene.

Men K10 har social slagside. De allersvageste af de svage (almindelig antagelse at man er svag, når man ikke er selvforsørgende) er ikke på nettet.

Dem ville man kunne bistå, hvis foreningen eksisterede i fysisk forstand.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 21:35   #32
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
En forening for arbejdeløse er forsøgt før, men folk gider bare ikke rigtigt at deltage.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 21:44   #33
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Okay, men syge mennesker, der er kommet i klemme i systemet, er bestemt ikke arbejdsløse i almindelig forstand.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 22:02   #34
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Der mener jeg du tager fejl. Alle som ikke arbejder er som sådan arbejdsløse, eller som nogle ville sige ar*****f****.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 22:24   #35
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...enig i din umiddelbare definition, men prøv at google CABI.

Der vil du tydeligt se forskellen på umiddelbart arbejdsmarkedsparate og mere udsatte.

K10 indbefatter de mere udsatte (flexjob) SAMT førtidspensionister dvs. de SYGE.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 22:29   #36
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jamen det subjektiv og politisk. Det kan jeg ikke bruge til så meget.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 23:24   #37
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er helt på linje med Halse og Timeguest.

Noget andet man har overset i denne disk. Er at kommunerne idag hellere tildeler førtidspension til den gruppe unge, der her bl.a. nævnes, istedet for den 3-årige ungdomsuddannelse de har krav på.

Dette undlader kommunerne således ofte, Ikke at oplyse forældrene til et udviklingshæmmet barn, med eller uden fysiske handicaps.

Men det korte og lange, som udtalt tidligere;

1. Alle foreslag om, at dem der skal tildeles Førtidspension, skal tilbydes div. er allerede idag indeholdt i lovgivningen.

2. Midlertidig Førtidspension er ligeledes en mulighed, såfremt der efter en årrække kunne være en lillebitte mulighed for forbedring.

Intet af de nye foreslag, kan ændre på de varige sygdomme/handicap nogle uanset, hvad samfundet gør er født med, eller får senere.

Intet af dette vil få nogen effekt på den syge/handicappede, såfremt sundhedssystemet, herunder især psykiatrien, bliver udbygget.

Eneste resultat, vil være udstødelse af samfundet, for de det vil berører, fordi de får ringere økonomisk mulighed for at klare sig, og manglende erkendelse af deres sygdom/handicap.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 23:44   #38
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
ja jeg er lidt i tvivl men syntes nok det er lidt ok, har det ihverfald svært med unge der hae psysiske problemer, ikke fordi jeg ikke troe det er meget svært men de kunne måske med den rette hjælp blive raske igen.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 23:53   #39
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jeanettess Se meddelelser
ja jeg er lidt i tvivl men syntes nok det er lidt ok, har det ihverfald svært med unge der hae psysiske problemer, ikke fordi jeg ikke troe det er meget svært men de kunne måske med den rette hjælp blive raske igen.
Det er ikke alle psykisk syge der kan blive raske. Mine diagnoser er kroniske og sådan forholder det sig med mange.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 00:24   #40
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
VKO har en underlig logik.

Man må højst være på dagpenge i 2 år, fordi så kommer man hurtigere ind på arbejdsmarkedet.

Og Hjort har mange gange sagt, at hvis man har været langtidssyg - over 12 måneder - så kommer man ikke ind på arbejdsmarkedet igen.

Og nu vil man så mene, at unge skulle kunne komme ind på arbejdsmarkedet efter en længere tid på pension.

Ligesom man også mener, at førtidspensionister på den gamle ordning skulle komme ind på arbejdsmarkedet, selvom de har været pensioneret i mindst 7 år - og ofte længere tid.

Sikken logik, der bruges for at spare skattekroner.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SF: Færre unge skal på førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 08-02-2012 08:00
Ingen førtidspension til unge under 40 Webmaster K10 Nyheder 0 03-01-2012 00:10
"Ingen førtidspension til de unge" MrBurns Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 30-11-2010 10:52
Førtidspension for unge hjemmeboede Annemette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 24-12-2009 12:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension