K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2009, 00:59   #1
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
du har mistforstået hvad jeg skrev fp giver 195.000 kr årligt men når hun bor hjemme osv er spørgsmålet om hvad hun fik derfor skrev jeg 195.000 eller 90.000 så der er ikke noget med at holde lol hvad mener du med 260.000 kr ?? de modregner ved ca 170.00 ved samboende osv
enlig 195.000 om året man må tjene 66500 kr om året ved siden af
ergo bliver man ikke ikke modreget før indtægten overstiger 261.500 kr.

ellers vil det jo heller aldrig kunne betale sig og have et skåne job ved siden.

ellers må vi tage den i morgen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 01:43   #2
odiedog
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2008
Indlæg: 15
Styrke: 17
odiedog er ny på vejen
Modtager man pension som enlig, hvis man bor hos sine forældre?
Lidt avanceret spørgsmål, men her kommer det
Hvis en enlig mor på den gamle førtidspension har et voksent barn boende i dette tilfælde er "barnet" lige blevet 30 år og har ikke rigtig haft nogen indtægt grundet sygdom, men er nu tilkendt førtidspension efter den nye ordning, vil ingen af disse to blive trukket i pension, når de fortsat ønsker at bo sammen.
odiedog er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 00:12   #3
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 16
Annemette er ny på vejen
Tak for alle jeres svar og tak fordi i gad jer tid til at hjælpe mig.

Fordi jeg starte den her tråd er fordi jeg nok kommer på førtidspension , fordi mine læger og speciallægen som skulle bedømme min arbejdesevne mener ikke jeg kan holde til et flex-job og det er jeg enig med dem i, så de har anbefalet til min socialrådgiver om at jeg skal have førtidspension fordi jeg vil aldrig få det bedre desværre vil min ryg og smerterne i ryggen bare blive være og være med årene .
Jeg har stærke smerter i ryggen 24 timer i døgnet og for stærkt medicin 4 gange om dagen for at jeg bare nogle lunde kan have en tålig hverdag .

Så det er dejligt at høre hvis jeg for førtidspension, at jeg kan blive boede hjemme og sammentid spare en del penge sammen til når jeg skal flytte hjemmefra.

Kram Annemette
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 01:44   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nu bor hun jo hjemme ved mor og far så der skal vel også modregnes i hendes fp hvis ikke så har jeg misforstået loven. men bliver virkelig betragtet som relt enlig ved at bo hjemme ved mor og far så kan jeg kun sige hold da op

Sidst redigeret af superkok; 21-12-2009 kl. 02:33.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 03:06   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mor og far kan jo lave en lejekontrakt på det hun evt skal betale i husleje så er det vel ikke anderledes end dem der lejer et billigt hus på landet vel ? eller en ungdomsbolig ?

Hendes mor og far kan jo aldrig blive hendes samlever, de er og bliver hendes forældre hun er over 18 år og derfor har de ikke forsørgerpligt over for hende ..

Førtidspension er jo noget andet end både fleks og kontanthjælp selv om vi kan blive helt enige om at begge dele er alt for lave så er det faktisk sådan at når man får bevilliget en pension også selv om man kun er 18 (det er jeg sikke på ikke er nogen drøm ) så er det i erkendelse af at der er noget sygdom som aldrig forsvinder og som gør at man aldrig kommer på arbejdsmarked , og det skal ingen syge mennesker straffes for ...

Det eneste der kan blive i det her er mor og far der skal betale skat af lejeindtægt men det kan de jo så får dækket ind via det der betales i husleje ..

Godt gået af de forældre , selvfølgelig skal en syg ung pige der bor hjemme ikke stilles ringere end en syg ung pige der bor ude... og de penge hun kan få skrabet sammen til flytning de er hende jo vel undt ...

Held og lykke med din pensions ansøgning

og det du kan blive modregnet af er din rente indtægt af formue og den er jo ikke stor når man er 18 heller ikke selv om man skraber sammen til flytning for der skal jo stadig leves mens man spare sammen
  Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 09:32   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
nu bor hun jo hjemme ved mor og far så der skal vel også modregnes i hendes fp hvis ikke så har jeg misforstået loven. men bliver virkelig betragtet som relt enlig ved at bo hjemme ved mor og far så kan jeg kun sige hold da op
Men hun vil jo heller ikke blive trukket i løn fra et almindeligt arbejde hvis hun boede hjemme.

En førtidspension er stadig en ydelse man får fordi man har tabt sin erhvervsevne fra 18-65.
Hvis man bor sammen med med sammenlever er det en kæreste eller en ægtefælle.
Men det er jo så klart at boligsikringer og andre ting er udelukket

Jeg tror du tænker for meget i kontanthjælp hvor reglerne er helt anderledes

Sidst redigeret af MTVRV1; 21-12-2009 kl. 09:41.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 17:47   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
nu bor hun jo hjemme ved mor og far så der skal vel også modregnes i hendes fp hvis ikke så har jeg misforstået loven. men bliver virkelig betragtet som relt enlig ved at bo hjemme ved mor og far så kan jeg kun sige hold da op
Man er reelt enlig selvom man bor hjemme hos sine forældre, for at blive betragtet som samboende eller gift, skal du dele hushold med et andet menneske som du kan indgå ægteskab eller registreret partnerskab med.

Det vil sige at hvis du som førtidspensionist beslutter dig at dele en lejlighed med en ven, selv en af samme køn, så er det teoretisk muligt at i kan indgå registreret partnerskab og derfor træder den gensidige forsøgelsespligt i kraft.

Da man ikke, ikke engang teoretisk kan gifte sig med eller indgå registreret partnerskab med sine forældre, søskende, osv. bliver man stadig betragtet som reelt enlig.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 09:41   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er helt enig med hejdien.

vil også sige held og lykke med din pensions ansøgning

samt god jul og et godt nytår
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 10:25   #9
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
er helt enig godt hun kan bo hjemme og spare samme til indskud osv osv men 195.000 så vil jeg ikke siger det er for lidt
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 11:13   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
er helt enig godt hun kan bo hjemme og spare samme til indskud osv osv men 195.000 så vil jeg ikke siger det er for lidt
Men da dag hun bor ude, så bliver der ikke meget tilbage.
der kan dog søges boligsikring, men det er heller meget.
samt under den ordning, kan man ikke få de samme tilskud som under den gamle.

Jeg kan alså ikke se 195.000 kr er meget i dag. med alle de skatter og afgifter på alting. Men det er fint hun kan sparer lidt sammen til hun skal bo ude.

I sidste uge snakkede jeg med mit forsikringsselskab og hun kunne stort set sige jeg var godtkendt for mit erhvervsevne tab.
alene derfra kan jeg få 110.000 kr om året og et engangsbeløb.

samt jeg havde næsten 140.000 kr i renter og tjente 80000 kr på aktier det vil så varig år til år. Samt sygedagpenge på 185000. I 2009
så vil du også have jeg skulle modregnes i mine sygedagpenge.
Fordi det faktisk er mere end hvad en pension giver.

Men jeg vil blive modregnet så det basker. Men det acceptere jeg fint, dog gider jeg så ikke og handle aktier.


Men det har jeg selv arbejdet mig frem til inden jeg blive syg, Den mulighed vil Annemette jo ikke have mulighed for.

Sidst redigeret af MTVRV1; 21-12-2009 kl. 11:16.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SF: Færre unge skal på førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 08-02-2012 08:00
Ingen førtidspension til unge under 40 Webmaster K10 Nyheder 0 03-01-2012 00:10
Spørgsmål til unge under 35 på førtidspension - fra socialrådgiverstuderende Semja Dit og Dat 17 12-12-2011 15:55
KL: Ingen førtidspension til unge! Ninja Politik og Samfund 43 15-08-2010 14:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension