K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2014, 22:49   #31
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Hej Evelyn
Jeg har på eget initiativ sendt en ansøgning om pension på foreliggende grundlag §17 stk. 2, inden min sag bliver behandlet har jobcentret på mit initiativ( jeg opfordrede dem hele 3 gange inden jeg sendte pensionsansøgningen) indhentet status fra smerteklinikken hvor jeg har været i behandling i ca. 6 mdr.

Denne status kommer til at indgå i vurderingen af min sag i rehab.teamet.

mange hilsner sortepigen
Så ser det ud, for mig, som om de forsøger at trække sagen i yderligere langdrag, måske fordi de er klar over at den har gode muligheder for at blive godkendt.
som jeg har forstået det, så er det den dato for ansøgning, der gælder for udbetaling af pension. Kan det være for at spare penge, måske?
Du burde tage fat i din sb for at få en underskrift fra h*n.
Eller du burde klage til kommunebestyrelsen.
Vh.Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 22:58   #32
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
har brug for jeres feedback

Tak Evelyn , det kunne man sagtens forestille sig, jeg har været igennem lidt af hvert med min kommune,så man skal være på stikkerne for at tjekke at alt går rigtigt for sig, hvilket det ofte ikke gør

Jeg har fået en ny sb som er helt ny i området, vedk. har meddelt mig pr mail at hxn agter at sætte sig godt ind i sagen så arbejdet kun skal gøres 1 gang og ikke gøres om, det må jeg sige jeg respektere, hxn ønsker at der ikke skal gøres fejl inden sagen sendes videre, .

mht. en klage så kan du være helt sikker på jeg er på mærkerne og går der for lang tid så kommer der en klage fra mig.

ha en rigtig dejlig aften og tak for input
mange hilsner Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 18:27   #33
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
siden sidst

Så har jeg endelig været til møde med min nye sb. vedr. min pensionsansøgning . Opdateringen af den forberedende del til rehab . team er lavet. Udover det så "truede" sb med at hvis jeg ikke kunne arbejde de 3 x 1 time om ugen, så kunne jeg resten af mit liv få lov at arbejde i 2 x 1 time om ugen , og hxn mente iøvrigt at der var laaang vej til en pension for mig. Lidt af et fiasko møde.

jeg har endelig fået dato for mødet i rehab..teamet, og jeg er ved at dø af skræk over at skulle mødes med 6-7 mennesker som sikkert har afgjort på forhånd, at pension er så godt som afskaffet.

Da jeg modtog brevet i sidste uge om mødet i rehab.teamet, bemærkede jeg noget mærkværdigt.

Der stod " du har søgt pension efter §17 , og der skal derfor på mødet tages stilling til om du skal tilbydes bekæftigelsesfremmende aktiviter, ressourceforløb eller om din sag skal overgå til behandling efter reglerne af fleksjob og førtidspension. "

Sagen er den, at jeg har søgt efter §17 stk. 2 !!, så der kan jo IKKE på mødet tages stilling til andet end pension. ...mener jeg.

Prøver de at snørre mig eller hva mener I?
Har naturligvis , da jeg modtog brevet, gjort skriftl. opmærksom på at det jo er §17 stk. 2 jeg har søgt, hvilket de også selv har bekræftet i kvitteringen på ansøgningen. men det har de endnu ikke giver respons på.

Er der nogen som har gode råd til hvordan jeg forbereder mig til mødet, hvad skal jeg huske mv. ?

mange hilsner sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 19:08   #34
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg ville forberede mig ved at gennemtænke i konkrete eksempler svar på hvorfor det er du ikke kan holde til at arbejde selv få timer. Fx. Når jeg har været afsted til møder på jobcenteret/ været på arbejde/ deltaget i et arrangement på børnenes skole så har jeg så ondte at det betyder at jeg er sengeliggende, mit medicinforbrug stiger, jeg bliver.... Jeg oplever.... Jeg får af den grund ikke lavet.....

Eller hvad der nu passer ind i din situation...

Jeg oplevede selv at det at jeg helt konkret kunne fortælle hvad det gjorde ved mig og min familie når jeg laver noget ud over de daglige rutiner jeg har efter jeg er kommet til skade gjorde dem lydhøre. Jeg afviste ikke noget de kom med, men fortalte hvad det ville gøre ved mig, min ryg og min familie at gøre det de foreslog for det var allerede prøvet.

Jeg havde også fået at vide at min sagsbehandler at jeg ville blive tilbudt et ressourceforløb, og hun var allerede igang med at komme med forslag til indholdet. Men teamet valgte efter mødet at indstille mig til pension (paragraf 18). Så det kan altså lade sig gøre, selv om det er svært.

Krydser fingere
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 19:50   #35
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Tak Gisne, det er rigtig gode råd du kommer med.
Jeg er bange for at gå helt i panik når først jeg sidder der, så det du kommer med kan jeg bestemt bruge. at fortælle dem om hvilke konsekvenser div. aktiviteter har for min hverdag, overskud, smerteniveau, familie, mv. der er jeg jo på hjemmebane, det er kun mig som kender til det...... og ikke dem.

Dit råd om ikke at sige nej til noget af det de kommer med, det husker jeg, for så kan man jo håbe de bruger deres sunde fornuft( lidt naiv har man jo lov at være).

Er glad for at høre at det er lykkedes dig at få gennemtrumfet det som er bedst for DIN livskvalitet, det varmer mig at det stadig KAN lade sig gøre
Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 09:21   #36
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det afgørende er her, om du over tid kan udvikle din restarbejdsevne?

Hvis det er lægeligt dokumenteret at din restarbejdsevne er stationær, dvs UDEN mulighed for at optræne til flere timer oa, kan/bør du bevilliges førtidspension!

Dette fordi hvis du på sigt IKKE kan komme op på de 10-12 timer, et fleksjob skal varetages med.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 09:49   #37
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
lægelig dokumentation

Tak Popiae

Smertelægen skriver i sin status til jobcentret " Helbredstilstanden er stationær og alle behandlingsmuligheder udtømte. Den analgetiske behandling vil udelukkende kunne øge patientens livskvalitet og ikke patientens arbejdsevne, idet enhver form for fysisk belastning forværrer patientens symptomer".

Min egen læge skrev i læ265 sidste år, inden visitation til fleks at " med det funktionsniviau vurdere hxn at udsigten til at beskæftigelse er yderst ringe".
Egen læge har i øvrigt i hele sygeforløbet kun været inde over når der skulle trykkes på receptknappen.

Lægekonsulenten som igen har været inde og skønne efter jobc. har modtaget status fra smerteklinikken, konkluderer at" klientens arbejdsevne vurderes svært og varigt nedsat".

rehab.teamet vurderede sidste år på mødet hvor jeg blev visiteret til fleks( på mødet hvor jeg ikke blev inviteret med), at de ikke skønner at jeg vil kunne arbejde flere timer end arb.prøvning har vist, hverken ved kompensationsmuligheder eller skånehensyn. yderligere skriver de at en omskoling heller ikke vil kunne gøre at jeg vil kunne påtage mig flere timer end arb.prøvning har vist.

god dag til alle vh Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 14:31   #38
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
imorgen er det min tur...

til at komme på skafottet, foran de høje dommere( = møde i rehab.team vedr. min ansøgning om pension §17 stk. 2).

Det lykkedes at råbe dem op i sidste uge,mht at de havde sendt mig en forkert indkaldelse, hvori de havde skrevet at de på mødet skulle tage stilling til min ansøgning §17. Nu har jeg fået en hvor der står korrekt at det er §17 stk 2, og at det er det eneste der kan tages stilling til , nemlig ja/nej til pension.

Og jeg er rædselsslagen.....jeg har allerede modtaget rigtig gode råd herinde fra, og tusind tak for det,

er der nogle papirer jeg skal medbringe? Har nogen gode råd her i sidste øjeblik? og ER der nogen som er kommet igennem med en §17 stk. 2 ansøgning?

Mange hilsener og tak fordi I er der.
Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 14:44   #39
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Husk at det kun er en indstilling som de kan lave...kommunen skal endeligt tage stilling til det bagefter...

Du vil få tilbudt et møde foran dem i kommunen der skal afgøre sagen og har rehab teamet sagt nej til pension ja så har du chancen for at argumentere over for kommunen på det møde....om hvorfor du mener at det er pension du skal have...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 22:50   #40
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Er selv blev indstillet til afslag af Rehabteam i sidste uge (§17 på det foreliggende ansøgning).

Nogen der véd, hvor lang tid der kan gå indtil man få den endelige afgørelse af kommunen?
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension