K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2013, 20:55   #31
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 19
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lulogmul Se meddelelser
Tusind tak cleo... Jeg håber bare så inderligt at der ikke sker noget...
Er ved at gå ud af mit skind.. Håber også at pga de år den har stået Tom hjælper lidt.. Er ved at tude røven i laser...
Hvis nu det værste er sket, kan man så føre tilbage til advokat og så starte forfra? Selvom man har brugt nogen af pengene..
Hvorfor tilbage til advokaten,er det ham der har givet erstatning.

Nej retur til udbetaleren kan vist ikke bruges når der er gået et års tid og slet ikke når der er brugt af dem ,er jeg altså sikker på.

Tror løbet er kørt ,og du skal holde på at du ikke viste beder.

Men håber at høre hvad det i virkeligheden sker.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2016, 13:03   #32
maleren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2015
Indlæg: 6
Styrke: 0
maleren er ny på vejen
Jeg har fået af vide skriftlig endda, af en bankfuldmægtig, at § 513 ikke er kreditorbeskyttet ved en erstatning for kritisk sygdom! Jeg fik en blodprop i hjertet i juni og er et helt nervevrag ved tanken! Er man ikke syg nok i forvejen... Har banken virkelig ret til at spørge hvad det er for en type erstatning man kan få? Er det ikke at snage privat? Eller er de sammenspist med kreditforeningerne at der ingen grænser er for hvad de udsætter syge mennesker for??

ps. i nov 2012 fratog kreditforenings direktøren sammen med en sparekassedirektør min bil til en værdi af 12.000 kr, uden fogedsag, politi, andre vidner, end ikke en kvitering i postkassen! Så kan de vel finde på at tage erstatningen for sygdom, bare det hedder § 13 -
- det lykkedes jo for dem, når man ikke har råd til advokat.
maleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2016, 14:26   #33
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 13
Fleks10 er ny på vejen
Der er klare regler for hvilke summer (erstatninger m.v.) som må indsættes på §513 konto - altså er kreditorbeskyttet. Et pengeinstitut må ikke bare oprette en sådan type konto uden at sikre sig at kontoen "benyttes korrekt".

Jeg tænker du kan prøve at høre det selskab der har udbetalt summen til dig om denne er kreditorbeskyttet, for så har du jo åbenlyst fået forkert rådgivning, og så må pengeinstituttet rette op på fejlen.

Ofte er det en advokat, eller forsikringsselskabet selv, som anmoder pr.skrift om oprettelse af denne type konto, hvorved pengeinstituttet er sikker på at formalia er opfyldt.

Ud fra det du skriver ang. din bil lyder det lidt underligt at pengeinstituttet, uden "dom" i fogedretten, har hentet bilen. Har du købt bilen med ejendomsforbehold? Du må jo under alle omstændigheder have undladt at betale siden de henter bilen.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2016, 17:16   #34
maleren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2015
Indlæg: 6
Styrke: 0
maleren er ny på vejen
Bilen var betalt, der var ingen gæld. I sin tid da jeg flyttede til denne sparekasse som var med, skrev jeg under på den som pant. Denne direktør havde lovet både mig og min søn, at aldrig ville tage min bil, da jeg lider af to smertefulde fodlidelser. Jeg blev ringet op en aften af direktøren for kreditforeningen, at de måtte/ville tage pant i bilen. Næste morgen før nogen advokater havde åbnet praksis, kom han og direktøren fra sparekassen og afhentede bilen, jeg så/hørte det ikke engang, vidste bare de ville komme. Jeg var jo i ond tro - at de måtte gøre det - og fik ringet til en advokat kl 10, som var noget chokeret. Bagefter synede de bilen og satte regningen oveni min gæld. Der findes ingen dokument på at de afhentede den. Medtoden, at ringe efter alle har lukket, og hente den før de åbner, er et trix uden lige som tvang mig ud i en flytning væk fra den lille landsby hvor jeg boede samt gæld til indskudslån m.v. Jeg lider af Psts. Vi har været i fogedrette fl. gange, og jeg bliver bare mere syg af alt dette. de har lagt den samme gæld ud på flere konti, sådan at hver gang jeg er ude af Rki, sætter de mig ind igen, for den næste konto, stadig med konstante trusler om nye udlæg. 2juni i år får jeg en blodprop i hjertet, hvor lægerne bla. pointerer langvarig stress som en af årsagerne. Nu kan jeg søge de obligatoriske 100.000 for kritisk sygdom, jeg kan ikke klare mig mere uden bil bla. Så får jeg denne besked fra banken, at der findes ikke beskyttede konti for kritisk sygdom. det er som om det hele bare bliver ved og ved!
maleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2016, 18:19   #35
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Kan du ikke i første omgang oprette en konto i en anden bank, fx coopbank som tager få minutter på nettet og så har du en konto som din nuværende sparekasse m.v. Ikke har adgang til mens du får styr på resten

Er usikker på om udbetaling for kritisk sygdom kan kreditorbeskyttes, men prøv at spørge i en af de banker som går lidt halvskidt.

Jeg har fx min kreditorbeskyttet konto i vestjysk bank, da de gav en bedre rente en min alm. Bank fordi de havde behov for indskud. Det var faktisk min alm. Bank der foreslog det, og så længe man holder det under 750.000kr er man sikret mon et evt. Krak af staten som garantere ens penge
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2016, 18:20   #36
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maleren Se meddelelser
Bilen var betalt, der var ingen gæld. I sin tid da jeg flyttede til denne sparekasse som var med, skrev jeg under på den som pant. Denne direktør havde lovet både mig og min søn, at aldrig ville tage min bil, da jeg lider af to smertefulde fodlidelser. Jeg blev ringet op en aften af direktøren for kreditforeningen, at de måtte/ville tage pant i bilen. Næste morgen før nogen advokater havde åbnet praksis, kom han og direktøren fra sparekassen og afhentede bilen, jeg så/hørte det ikke engang, vidste bare de ville komme. Jeg var jo i ond tro - at de måtte gøre det - og fik ringet til en advokat kl 10, som var noget chokeret. Bagefter synede de bilen og satte regningen oveni min gæld. Der findes ingen dokument på at de afhentede den. Medtoden, at ringe efter alle har lukket, og hente den før de åbner, er et trix uden lige som tvang mig ud i en flytning væk fra den lille landsby hvor jeg boede samt gæld til indskudslån m.v. Jeg lider af Psts. Vi har været i fogedrette fl. gange, og jeg bliver bare mere syg af alt dette. de har lagt den samme gæld ud på flere konti, sådan at hver gang jeg er ude af Rki, sætter de mig ind igen, for den næste konto, stadig med konstante trusler om nye udlæg. 2juni i år får jeg en blodprop i hjertet, hvor lægerne bla. pointerer langvarig stress som en af årsagerne. Nu kan jeg søge de obligatoriske 100.000 for kritisk sygdom, jeg kan ikke klare mig mere uden bil bla. Så får jeg denne besked fra banken, at der findes ikke beskyttede konti for kritisk sygdom. det er som om det hele bare bliver ved og ved!
Opret den beskyttede konto i en anden Bank !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2016, 19:43   #37
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er normalt arbejdskadeerstatninger/personskadeerstatninger og bankfunktionæren bør bede om en kopi af afgørelsen, så denne kan se, at grundlaget er i orden.

Desværre er det ikke hver dag en sådan konto oprettes i filialerne.

Alle kan oprette kontoen. Den giver blot ikke kreditorbeskyttelse, hvis kriterierne ikke er opfyldt - og så er den jo intet værd.

Så tjek det endelig ud.

Sidst redigeret af stampe; 10-07-2016 kl. 19:54.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2016, 22:29   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Tidligere på året var jeg med min bror i banken for at oprette sådan en konto.

Min bror havde haft 2 blodpropper i hjernen, og havde udsigt til, at få et engangsbeløb på 100.000 kr, ved kritisk sygdom.

Banken oprettede en konto, og min bror fik et stykke papir hvorpå der står:

"Bevis for oprettelse af Personskadeerstatning"

og

"Vilkår

Ifølge retsplejeloven §512 kan der ikke ske kreditorforfølgning i beløb, som er udbetalt for invaliditet eller tab af forsørger eller godtgørelse i forbindelse hermed, hvis udbetalingen altid holdes klart adskilt fra den berettigedes øvrige formue - typis ved indsættelse på en særskilt konto
"

og

"I henhold til din anmodning har vi derfor oprettet ovennævnte konto til dig. Kontoen er udelukkende oprettet til indsættelse af kreditor´beskyttede beløb, som du forventer at modtage fra et eller flere forsikringsselskaber i forbindelse med Kritiske sygdom."

Citat:
Oprindeligt indsendt af maleren Se meddelelser
Jeg har fået af vide skriftlig endda, af en bankfuldmægtig, at § 513 ikke er kreditorbeskyttet ved en erstatning for kritisk sygdom!
Jeg ville overveje 2 ting.

Enten ville jeg bede om en snak med bankdirektøren, og tage det med, som du har fået på skrift af den bankfuldmægtige, eller også ville jeg skifte bank.

Af ansøgning om udbetaling ved visse kritiske sygdomme fra Industriens pension, fremgår følgende:

"Kreditorbeskyttelse af engangsudbetaling Du skal være opmærksom på, at beløbet som udgangspunkt ikke er beskyttet mod dine eventuelle kreditorer. Beløbet kan formentlig beskyttes ved indsættelse på en særskilt bankkonto, hvor beløbet holdes adskilt fra anden formue. En udbetaling til NemKonto er ikke kreditorbeskyttet."

https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j...0T4P0g&cad=rja
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2016, 08:36   #39
maleren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2015
Indlæg: 6
Styrke: 0
maleren er ny på vejen
Tak for alle svarene, som jeg ser det nu, virker det somom banken klamrer sig til § 13 og ikke skeler til 12. Tak for svarene alle :-)
maleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2016, 10:30   #40
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maleren Se meddelelser
Tak for alle svarene, som jeg ser det nu, virker det somom banken klamrer sig til § 13 og ikke skeler til 12. Tak for svarene alle :-)
Jeg havde s'gi da ikke engang lagt mærke til, at der i mit link står §512, og ikke §513.

Godt du er vågen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaring med kreditorbeskyttet konto‏? Erstatning... Anja-10 Alt det andet 40 05-06-2013 16:29
kreditorbeskyttet konto. 3xstress Alt det andet 16 13-11-2011 14:34
kreditorbeskyttet konto er da ikke så lige til. maja-bell Alt det andet 10 29-03-2011 23:19
Kreditorbeskyttet konto pia9900 Alt det andet 3 09-03-2011 01:25
kreditorbeskyttet konto bimse45 Alt det andet 2 03-11-2010 23:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension