K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2012, 16:49   #31
Skc
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
Skc er ny på vejen
Ja jeg kan jo heller ikke se det skulle være det store i at "give" mig 2 ugers ferie med løn nu hun har fri. Men det bliver ikke aktuelt, det har hun gjort klart. Øv.'
Ja alternativet må jo være jeg skal ud og søge noget andet hvor de er lidt mere fleksible..

Jeg skal have møde med min arbejdsgiver og fagforeningen i morgen, så vil jeg lige nævne mit "lille" problem.
Skc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2012, 18:22   #32
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Skc

Der er altså kommet nye regler i foråret 2012, hvor kontanthjælpsmodtagere nu endelig kan få lov at optjene ferie på kontanthjælp. Hvis man forud har været på kontanthjælp i 12 måneder, så har man optjent ferie.

Ellers er det som en af de andre har nævnt i tråden, at det står tydeligt, at man kan søge om ledighedsydelse i de uger, man ikke har optjent ferie hos kommunen. Jeg ved så ikke, hvordan det er, når man kommer fra kontanthjælp. Men hvis du har været på kontanthjælp i 12 måneder inden jobbet, vil jeg næsten tro, at du vil kunne få kontanthjælp i de uger, du ikke endnu har optjent feriepenge fra den arbejdsplads.

Du kan nævne det for din sagsbehandler, at der jo er kommet nye regler, som de vel skal være obs på.... (det er så deres overordnedes ansvar at sørge for, at medarbejderne er obs på i virkeligheden).

Uanset hvad, om man har optjent ferie eller ej, så har man altid ret til 5 ugers ferie. De er flere, (også selvom man ikke er fleksjobber), som så dog må vælge at tage ferie uden ferieløn udbetalt. Så er det bare spørgsmålet, om man selv har råd til det eller ej.

Men forhør dig hos jobcentret om, at du jo bør være optjent feriepenge (hvis du altså har været på kontanthjælp i 12 måneder inden ansættelsen er startet.) Hvis det er gældende for alm. lønmodtagere som ikke er fleksjobbere (som kom fra kontanthjælp), så kan jeg ikke andet end at tro, at det også vil gælde for fleksjobbere.

Der findes i forvejen tråde herinde vedr. den nye lov. Brug søgefunktionen hvis det er...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2012, 20:21   #33
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Optjeningsåret for ferie er kalenderåret, altså fra 1/1 - 31/12, og det er så det man har at gøre godt med i ferieåret der starter 1. maj.

Så i næste ferieår har du optjent fra 1.oktober - 31. december, og jeg mener det er 2½ dag pr. mdr. så det giver 5 dage til næste ferieår, der starter 1. maj.

Så det ser sort ud, men jeg håber da at du kan få noget hjælp et eller andet sted.




Helt enig... super uretfærdigt
Så slemt ser det nu ikke ud fremover for du har ved arbejdsgiveren optjent x antal dage, derudover har du også 1/7 2013 optjent ret til ledighedsydelse, og dermed kan du også få ferie med ledighedsydelse... Så næste år vil du alt i alt have 5 ugers ferie.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Skc Se meddelelser
Ja jeg kan jo heller ikke se det skulle være det store i at "give" mig 2 ugers ferie med løn nu hun har fri. Men det bliver ikke aktuelt, det har hun gjort klart. Øv.'
Ja alternativet må jo være jeg skal ud og søge noget andet hvor de er lidt mere fleksible..

Jeg skal have møde med min arbejdsgiver og fagforeningen i morgen, så vil jeg lige nævne mit "lille" problem.
Måske det kunne være en mulighed, at de fyrede dig i de 2 uger hvor virksomheden er lukket....

Men problemet burde jo kunne løses ved at kommunen ydede dig kontanthjælp under ferien, så tag den lige en gang mere med kommunen for er ret sikker på at du kan få kontanthjælp... Kontakt evt LAFS de har styr på tingene.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 01:14   #34
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Du kan ta' en snak med arbejdsgiver, om du kan ta' et kursus på AMU den tid ferien varer. Der vil hun får refusion for udgiften til kurset. Det ved fagforeningen en del om.

Lyder i mine ører underligt, at firmaet holder lukket i 2 uger i januar, når du bliver gjort opmærksom på, hvor dårligt det går i firmaet, med at hun bl.a. ikke trækker løn til sig selv. Det er da i hvert fald en skodtid for dig at holde ferie på. Medmindre man skal til varmere himmelstrøg .

Noget helt andet er den, såkaldte, 6. ferieuge. Det er 5 ferie-fridage man har pr år. Måske kan du bruge den ene uge i ferien, snak også med fagforening om det. Ved ikke, hvilken overenskomst du kører efter, men de fleste har det.

Ved heller ikke om du er månedslønnet, eller timelønnet. Er du timelønnet, vil du opspare søn- og helligdagspenge i din løn. Mange steder bliver overskuddet for året, udbetalt til jul. Der vil du måske også ha' lidt.



Held og lykke
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 07:38   #35
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
undres lidt jeg trode ikke man kunne få fleksjob, hvis man kune arbejde 100% i 24 timer.

Er der ikke regler der siger max 18 timer?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 10:31   #36
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Tror det kommer an på hvor når man har fået fleksjob.

I 2003 fik jeg mit første fleksjob - det var på 30 timer, på ikke rygbelastende jobog mulighed for både siddende og stående arbejde - og det var med 2/3 tilskud.

Det er så gået stille og roligt ned af bakke - til jeg kom ud for en arbejdsulykke i 2009.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 12:01   #37
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
undres lidt jeg trode ikke man kunne få fleksjob, hvis man kune arbejde 100% i 24 timer.

Er der ikke regler der siger max 18 timer?
Det virker også lidt spøjst at der gives 2/3 tilskud hvis det er 100% i 24 timer om ugen... Men sådan er der så meget..
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 19:51   #38
Skc
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
Skc er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Det virker også lidt spøjst at der gives 2/3 tilskud hvis det er 100% i 24 timer om ugen... Men sådan er der så meget..
Det er der som ikke noget underligt i. Mine skåne hensyn er nedsat tid, Der ikke skal være meget social kontakt og det ikke må være stressende. Og er de hensyn opfyldt så ja så er jeg 100% arbejdsdygtig. Man behøver ikke være fysisk belastet for at få fleksjob.
Skc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 10:10   #39
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
undres lidt jeg trode ikke man kunne få fleksjob, hvis man kune arbejde 100% i 24 timer.

Er der ikke regler der siger max 18 timer?

Ja, man kan undres... -men det er over; at der jævnligt bliver fremført at én/nogle mener der ikke kan visiteres til fleksjob hvis man kan arbejde over 20 t/u.


Kom dog med noget relevant info/links eller lignende, og gerne inden I skriver hvad I tror, i har hørt, læst eller drømt


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 17:55   #40
Skc
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
Skc er ny på vejen
Som udgangspunkt skal en fleksjobber arbejde 37 timer om ugen. Så kan der være skånehensyn som nedsat tid. Så det med en fleksjobber skal arbejde under 20 timer om ugen er total misforstået.

Men bortset fra det. Så endte mødet med hk og min arbejdsgiver med at jeg må søge kontanthjælp i de 2 ugers tvungen ferie. Ham fra HK prøvede ellers om min arbejdsgiver var villig til at betale nu jeg trods alt har arbejdet gratis et år, men nej.
Skc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ferie under sygdom ved fleksjob??? aha Spørgsmål ang fleksjob 1 18-08-2010 14:15
Fleksjob og ferie morm Spørgsmål ang fleksjob 1 09-04-2010 17:53
Ferie & fleksjob Honey123 Alt det andet 16 23-03-2010 10:13
Fleksjob/Ledighedsydelse og Ferie? Vendel Spørgsmål ang fleksjob 1 25-11-2008 20:13
Fleksjob - 3 ugers ferie men vil kun holde en? lone1979 Spørgsmål ang fleksjob 2 16-05-2008 14:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension