K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2008, 23:28   #31
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det lyder da også som en sød sagsbehandler.

Det er rart. Så går det forhåbentlig ikke helt galt, vel?

Og ja, vi er her og skal nok hjælpe, hvis vi kan.

Og sov godt, Lunamaria.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 21:47   #32
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Og så har jeg været henne og udfyldt papirene til kontanthjælpen..skal så til det første møde den 25.3 og jeg håber min gamle sagsbehandler holder ord og tager med mig...Jeg kunne ikke finde bygningen hvor jeg skulle gå hen så jeg blev helt ude af mig selv..men men hjælp og nogle flinke mennesker klarede jeg dog det hele..hold da op hvor var jeg tappet da jeg kom hjem ...Sov hele fredag eftermiddag..natten til lørdag og det meste af lørdagen var jeg stadig ubrugeligt...nu vil jeg tage det med ro og slappe af i mit hovede, jeg kan jo ikke gøre andet alligevel..god aften til jer..knus
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 09:40   #33
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
åh nej hvor er det forvirrende..jeg troede at min gamle sagsbehandler tor med til det første møde efter jeg har udfyldt ansøgningen om kontanthjælp, men det var det første møde i beskæftigelses rådgivningen hun evt tager med skrev hun lige...det første møde er visitationsmødet...jeg kan næsten ikke finde ud af det mere..er der en som kan fortælle mig hvordan forløbet er...og hvad skal der til for at jeg i det hele taget skal have et møde til beskæftigelses rådgivning...
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 10:21   #34
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
lunamaria jeg er ikke helt inde i alt det med hvordan det forløber første gang man skal have kontanthjælp, men et visitationsmøde er da i mine øjne der hvor man træffer beslutning om hvorvidt man skal visiteres til fleks eller førtidspension....


Men jeg fatter ikke meget af hvad det er din kommune laver, det hele lyder lidt underligt , først tager de dine sygedagpenge og så sender de dig på kontanthjælp og derefter et visitationsmøde....

jeg syntes at det lyder uldent men ved som sagt ikke hvordan det er de gør tingene , hos jer ...

et møde med beskæftigelse rådgivningen betyder her i den kommune jeg kommer fra , at man skal til møde med jobkonsulenten når der skal findes et job man kan magte (fleksjob)

Har du nogen andre der kan tage med dig til visitationsmødet ?

jeg tror at det er rigtigt smart at du ikke dukker op alene og også at du tager en optager med, bare for at gå med livrem og seler ...

grunden til at jeg skriver det er ikke for at du skal gå helt i panik ,men fordi at det er vigtigt til sådan et visitations møde at du får meldt ud over for den du er til møde med at det her er noget underligt noget i din verden...

(altså hvis de begynder at snakke feks fleks ) sig til dem at du ikke fatter hvorfor de først stopper dine sygedagpenge (uden at give dig mulighed for at klage over det i de lovbefalede 4 uger ) og at de så begynder at snakke om fleks , det kan du ikke leve med for det er førtidspension du og din sagsbehandler har snakket om , og derud over så er det sådan at hvis du bliver visiteret til fleks så skal du leve af kontanthjælp hvorimod at havde de søgeret for at visitere til det inden de stoppede sygedagpenene så ville du have ledighedsydelse ....


Jeg ved som sagt IKKE hvad din kommune mener med visitationsmøde og det kan da også være at du bare kommer der op og de indstiller dig til pension men det er vigtigt at vide hvad der skal ske på sådan et visitations møde ...

skriv evt til din gamle sagsbehandler og spørg...

for det er lidt svært at skrive og råde dig til noget når vi ikke aner hvad der skal ske

Men jeg vil helt klart anbefale dig en bisidder og en optager.....
  Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 12:58   #35
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 20
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hej lunamaria

synes som Hejdien at det lyder underligt og uldent hvad din kommune foretager sig i din sag.

Der var nogen her tidligere i tråden der nævnte at Henriette fra borderlineforeningen havde hjulpet i nogen tilfælde, det synes jeg var et godt råd at undersøge nærmere.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 12:18   #36
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Hej lunamaria

Hvordan forløber det ?

Jeg kender udemærket til det med at går i panik når der kommer breve fra offentlige instanser. Jeg har haft lange perioder i mit liv hvor jeg behøvede hjælp til at tømme min postkasse - ikke smart når der kan ske at ligge vigtige breve fra kommunen og sagsbehandleren , men sådan var det altså. (jeg er jo selv bl)

Jeg håber du er på vej i den rigtige retning, vi er mange herinde der tænker på dig.

Hold os updated når du kan overskue det.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 22:28   #37
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Sikke en dejlig følelse at der er nogen som tænker på mig.Siden min sygdom kom rigtig til udbrud var jeg meget socialt, men kunne ikke opretholde venskaber og ellers nære kontakter til mange ( der er nogen enkle tilbage som tager mig som der er og de er der endnu) og derfor har jeg ikke meget netværk..I dag forstår jeg så hvad og hvorfor...Jeg kan læse mig frem til at der findes mange , mange som også har mange problemer ...og hold da op hvor ville jeg ønske for alle os at vi en dag for et fredelig liv med masser af livskvalitet, som vi bestemmer indholdet af og ikke samfundet...jeg holder jer opdateret...men lige pt er jeg smadret og hviler lidt i mig selv..der er for meget tankemylder..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 11:30   #38
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er rigtigt lunamaria, tankemylder kommer i strømme når man er inde i systemet.

Jeg kan lige som de andre, heller ikke rigtig finde ud af hvad det er der er ved at ske i din sag. Så det må tiden hjælpe med at få belyst. Men det er heller ikke utænkeligt at du, fordi du bliver frustreret, få blandet nogle ting sammen. Den kender jeg da fra mig selv 'man løber ofte med en halv vind'......det er svært at forstå hvad sagsbehandlerne siger nogen gange, muligvis fordi de også selv skifter taktik undervejs. Og når jeg selv er nede i kulkælderen, så får jeg kun fat i enkelte ord som jeg så fejlagtigt får stykket sammen til en helhed der ofte ikke findes *gg*.

Men det skal nok gå alt sammen lunamaria, bare hæng i.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 03:07   #39
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Jeg kom til at tænke : når nu min sagsbehandler har skrevet ned på den der begrundelsen, hvorfor jeg ikke kan modtage sygedagpenge mere, at hun anbefaler pørtids pension...er det så mon det samme som at kontanthjælps afdelingen skal tage det til efterretning..eller kan de finde på at være total ligeglad med hvad hun mener..? åh jeg har ikke orket at scanne papirerne ind endnu, men det kommer...
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 00:19   #40
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaa, det kan måske betyde at de i kontanthjælpsafdelingen vil overveje en §18 ansøgning om førtidspension på baggrund af din nuværende sagsbehandlers udtalelser.

Jeg er jo selv på kontanthjælp og søger førtidspension af dén vej - så det lyder ikke urealistisk.

Desværre er jeg ikke inde i noget som helst angående dagpenge regler - jeg har jo aldrig haft et job.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor er arbejdspladserne henne? Indiansummer Politik og Samfund 20 21-05-2012 14:36
Forsikringsselskab - hvor har i henne... Ninja Alt det andet 20 08-12-2009 23:57
Hjælp- hvor er han henne buster Dit og Dat 4 11-11-2009 20:44
Hvor har i flex job henne KatrineB Dit og Dat 23 14-04-2009 22:35
Hvor er vi efterhånden henne? Stella Politik og Samfund 3 08-01-2008 17:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension