K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2010, 22:46   #31
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Ruby, jeg kan ikke lige huske §'erne og orker ikke at lede lige nu, men jeg mener at Hejdien flere gange har fundet frem hvor det står.

Du kan bruge søgefunktionen her på siden og f.eks. søge på "for syg til fleks" så kan det være at du finder den.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 23:02   #32
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ruby Se meddelelser
Trold - det der med at "er man for syg til flex hedder det pension" - undskyld jeg spørger så direkte - men er det noget "du ved noget sikkert om"????
Pensionsloven - se under nyttige links - siger, at hvis man er VARIGT syg, UDEN behandlingsmuligheder og med VARIGT nedsat arbejdsevne til det ubetydelige, så er det pension.... og hvis man heller ikke kan magte et fleksjob.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 23:12   #33
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Taaaaaaaaaakkkkkkkkkkkk
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 12:22   #34
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Nu må de da snart holde i dette system, jeg er i et forløb med 2 aktøre arbejdsmarkedscentret og job centret

i arbejdsmarkedscentret er der flere folk på mig, der er :
phygologen (er klar til en afslutning)
fysen (er klar til en afslutning (men ville gerne hvis hun kunne arbejde noget mere med mig efter afslutning))
kontaktpersonen (er klar til afslutning)
sagsbehandleren (tja hvad ved jeg han venter på sagsbehandleren fra jobcentret (for han kan åbenbart ikke tage en beslutning selv))

derudover har jeg været til samtaler hos sociallægen der er tilknyttet arbejdsmarkdescentret

i jobcentret har jeg også nogle folk tilknyttet, der er:

sagsbehandleren (som er på ferie)
den person som udbetaler sygdagpenge (ikke et ondt ord om denne person da hun bare gør hvad hun får besked på)


hele kabalen ser sådan her ud fysen, phygologen og kontaktpersonen skal kaldes til møde hos sagsbehandleren på arbejdsmarkedscentret, men han vil ikke kalde til møde fordi min sagsbehandler på jobcentret har ferie.

hvad f....... er det da noget pjat hvorfor kan de ikke afslutte mig uden hende


jeg fatter ikke en meter (hvorfor har komunnen ikke en peter man kan ringe til)

Sidst redigeret af Fodfolket; 11-01-2010 kl. 14:49.
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 23:18   #35
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
altid og alting for sent

på fredag er det 2 år siden at jeg måtte sygemelde mig, og ja det var i januar, og 3 mdr efter får jeg et brev om at firmaet jeg var ansat i havde tegnet en sundhedsforsikring så man kunne springe køen over i det offenlig, fedt tænkte jeg den gang, for jeg var jo stadig ansat, så det vil gå hurtigt med behandling, men jeg blev kloger for da jo allerede var sygmeldt vil det ikke omfatte mig, men jeg kunne selvfølgelig betale for en privat tegning så ville jeg komme hurtiger til (men som de fleste herinde ved hænger pengene ikke på træerne)

også her næsten 2 år efter kommer der et fint brev fra forsikringsselvskabet om at jeg/vi er en god kunde og at de nu tilbyder en forsikring imod ulykke og sygdom men men de vil jo ikke tegne sådan en på mig da jeg jo allerede er syg
og igen kommer de tilbud der kunne hjælpe mig for sent.

og noget helt andet idag kunne jeg rykke hovdet af alt og alle der var i nærheden af mig, og her er hvorfor jeg kunne det.

som der står i et af mine indlæg så står jeg klar til afslutning af job-prøvning, men må pænt vente til min sagsbehandler i job-centret kommer tilbage fra sin lille ferie på mere end en mdr.

så jeg troppede pænt op til arbejdsprøvningen idag stadig godt sur for jeg kan ikke se hvorfor jeg skal straffes fordi "gimben" har ferie.

jeg fik en snak med min kontaktperson som også syntes at det et eller andet sted er tåbeligt at jeg skal hænge ud derude indtil hun kommer tilbage, så han vil gå til min sagsbehandler på arbejdsmarkedscentret for at se om det ikke kunne lade sig gøre at jeg bare gik hjemme også kun kom til div møder og trænninger men igen skulle jeg blive skuffet for hun syntes åbenbart også at hun lige ville have en uges ferie, så nu står jeg igen og kommer ingen vejene
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 12:35   #36
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Fodfolket

Ja, det er sq lidt af et cirkus her i Århus...

Hvis jeg var dig, ville jeg melde mig syg... -du skal da IKKE ødelægge dit gode helbred fordi de ikke magter deres opgaver !!!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 13:40   #37
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
multe jeg tager denne uge med i det omfang min ryg vil være med, også håber jeg at sagsbehandleren får fingeren ud på mandag og sender mig hjem, men det er da håbløs at der ikke kan tages stilling fra en person helt alene, uden deres støttepædagoger
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 12:41   #38
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
tja hvad kan man sige. (boller fra koberg), nej dem bager konen selv

nå men var lige inde hos den gode hjernevrider, og hendes vudering af mig er at ((jeg er et håbløs tilfælde) endnu en gang lidt selv ironi)

nej hendes vudering var at det ikke ville være sandsynligt at jeg kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet, end ikke i flex, så det er da godt nyt når tingene nu er som de er.

hun overraskede mig så posetiv da jeg direkte spurgte hende om at det at jeg har ondt kunne have noget at gøre med mit fald (brud på ryggen) i 1994

og til det svare hun ja det kunne det sagtes (det skal lige nævnes at hun også er uddannet som fys) også kom hun med det meget overrasket spørgsmål om det er fordi at forsikringsselvskabet vil vide det, for så skal det skrives på en helt bestemt måde, så lidt posetiv er der på disse kanter, så mangler vi bare at dem der har det sidste at sige tager sig sammen og få lavet den afslutning så jeg kan få sendt papirene vider til mit pensionsselvskab
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 13:09   #39
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fodfolket Se meddelelser

jeg fatter ikke en meter (hvorfor har komunnen ikke en peter man kan ringe til)
fantastisk kommentar, Tak for et godt grin
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 11:42   #40
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
jeg orker det snart ikke mere, alle er klar til en afslutning af mig, men pga af ikke kun 1 men 2 sløve sagsbehandler er jeg tvunget til at troppe op hverdag.

de kan sku snart rende mig et hvis sted, for det er dybt deprmeret at man skal hel ned i kul-kældren før der sker noget

har lige snakket med med min kontakt-person som havde snakket med den sagsbehandler der er tilknyttet mig her på amc og han er ikke glad for at lade mig komme hjem og gå, for de får jo penge for at jeg er tilknyttet amc. så nu er vi over i ren kassetænkning

Sidst redigeret af Fodfolket; 18-01-2010 kl. 12:19.
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal det hele ende med? Gardener Politik og Samfund 12 01-06-2012 11:34
En lykkelig ende på historien? Peppe Det er da strengt ! 5 26-01-2012 21:23
bange for at ende uden indkomst Taz Hvordan forløb det da du søgte fleks? 4 10-11-2011 09:42
Skruen uden ende MissSwitchie At søge førtidspension 3 18-05-2011 22:37
Jeg er bliver kørt over ende af en sociallæge. lola44 Alt det andet 31 03-11-2010 22:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension