K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2014, 21:40   #1
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Mange tak for svar . Jeg har skrevet til dem og har også fået svar tilbage at jeg har lånt jobkonsulentens stol og den betegner de som en god stol . Mine lår er desværre bare for korte til den . Skal snakke med dem igen imorgen så må jeg se hvad de siger der ellers vil jeg selv gå ud og investere i en stol for jeg vil ikke ha ødelagt min ryg mere end den er i forvejen .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 23:14   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Mange tak for svar . Jeg har skrevet til dem og har også fået svar tilbage at jeg har lånt jobkonsulentens stol og den betegner de som en god stol . Mine lår er desværre bare for korte til den . Skal snakke med dem igen imorgen så må jeg se hvad de siger der ellers vil jeg selv gå ud og investere i en stol for jeg vil ikke ha ødelagt min ryg mere end den er i forvejen .
For det første er det ikke smart, at snakke med dem om det, du bør gøre det skriftligt.
Skriv f.eks., at den stol du har nu ikke er hensigtsmæssig i forhold til dine skånebehov og, at de derfor søger om en anden stol, som passer til dig.
Og. at det ikke fungerer hensigtsmæssigt med det bord du nu arbejder ved og, at du derfor ansøger om et hæve-/sænke-bord

Og så vedlægger du den relevante lægeudtalelse som bilag.

ansøgningen afleverer du ved skranken i jobcenteret, og beder om en kvittering for, at de har modtaget den.

Dette er den eneste rigtige måde, at gøre det på.

Jamen, det er da en helt fin idé, selv at gå ud og købe en passende stol.

Nej, undskyld jeg bliver ironisk.

Men hvis du så også får brug for andre hjælpemidler, vil du så også selv gå ud og købe dem?

Hvis du selv går ud og køber en passende stol, så viser du kommunen, at de blot skal ignorere dine ønsker, for så køber du selv tingene.

Og tænk på hvordan det så bliver for de næste, som din kommune sender i arb.prøvning, som måske ikke lige har penge til selv, at købe deres hjælpemidler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 23:23   #3
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Forstår hvad du mener . Jeg har fået svar tilbage på mail hvor han skriver at den stol går under betegnelsen for god men den passer bare ikke til mig.

Jeg vil bare ikke ha ødelagt min ryg mere end den er i forvejen så jeg tænker at et eller andet må jeg da gøre og de vil jo ikke hjælpe og der er heller ingen hjælpemidler central i kommunen siger de ... Jeg ved som i nok kan høre intet om det jeg har haft en positiv kontakt med dem og ikke tænkt den tanke ar de vil snyde mig. Det er faktisk først efter at jeg læst alle de forfærdelige historier herinde at jeg er blevet lidt nervøs for om de kunne finde på det ved mig
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 12:14   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Får en til at køre dig hjem.

Du skal tjekke op på vilkårene på din aftale., når du har det lidt bedre.

"Okay det er da rart at vide at de er oprigtige overfor mig og de ikke bare virker så flinke for at snyde mig som så mange af jer andre". citat.
Du står indplaceret forkert, hvorfor din praktik, er alm. med henblik på ordinært arbejde.
Derfor har du problemer med skånehensyn og kørslen., men kommunen får større refusion.

Desværre tror jeg, at de har lullet dig ind i, at de har en anden dagsorden.

Det kan betyde at denne praktik, ikke kan bruges. Du bør promte/når du kan, be om skriftlig svar fra din kommune!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 12:28   #5
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Så er jeg kommet hjem . Et smut forbi lægen som gjorde opmærksom på at jeg skulle sige til dem at hvis de ting ikke var i orden på min praktikplads kunne jeg ikke deltage .

Der står på den kontrakt jeg har fået . Tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesminister .

Nedenunder har jobkonsulenten skrevet .

Formål med tilbuddet . Målet er at time antallet øges i forløbet . Skånebehov : Heidi må ikke foretage rygbelastende opgaver . Heidi har mulighed for ekstra pauser og mulighed for at ligge sig på en briks.


Hvad er det jeg skal bede dem skrive til mig ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 13:10   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du mangler kun 6 uger, har du en der kunne hente dig i de dage, eller kan du ikke køre hjem før smerterne bliver så slemme.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 13:45   #7
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Måske en muglighed !

Hej Heidik
Har du spurgt praktikstedet om de kan hente og bringe for at se om det øger din arbejdsevne, bedrer dit funktionsniveau, bedrer dit smerteniveau ?

Mit praktiksted gik selv ind og tog initiativet til jeg blev hentet og bragt 3 uger inde i forløbet, så mugligheden er tilstede, hvis det er for at undersøge om det bedrer dit funktionsniveau osv.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 22:19   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg ligger lige nu i mit praktiksted med tårene haglende ud af hovedet . Har en voldsom jagende smerte i anklen og op gennem benet. Kan ikke spise min morfin for så kan jeg ikke køre hjem og kan ikke køre hjem for smerter. Hvad dælen gør jeg :'(
Du skal sørge for, at din kontaktperson på stedet ser dig når du har det så skidt.
Jeg ved godt, at det kan være grænseoverskridende, men for at få et realistisk billede af din formåen er det nødvendigt.

Hvis du er åben omkring dine problemer, så er det jo også muligt, at det går op for dem, at det bare ikke hænger sammen, at du selv skal køre.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Så er jeg kommet hjem . Et smut forbi lægen som gjorde opmærksom på at jeg skulle sige til dem at hvis de ting ikke var i orden på min praktikplads kunne jeg ikke deltage .
Det var godt du kom en tur omkring din læge, så behøver jeg ikke, at opfordre dig til det.

Så vidt jeg husker har du på skrift, fra en læge, at du skal have en god stol og et hæve-/sænke-bord (og vi må jo formode, at lægen mener en stol der er god for dig), ergo må dette være at betragte som et skånehensyn, som skal respekteres.

Du kan gøre det, at du møder til tiden om morgenen, og når du så har konstateret, at der stadig ikke er kommet en stol, som lever op til kravene, så henvender du dig til din kontaktperson på stedet og gør opmærksom på, at dit skånehensyn stadig ikke er respekteret.

Og så kan du jo spørge, om de ønsker, at du skal blive på stedet eller om det er i orden, at du tager hjem.
Hvis de ønsker, at du bliver på stedet, så læg dig på briksen.

På den måde er du ikke usamarbejdsvillig, men forlanger blot, at dine skånehensyn bliver respekteret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 22:38   #9
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Tusinde tak for svaret . Jeg møder troligt hver dag og jeg er rigtig glad for at være på arbejdsmarkedet selvom det desværre er begrænset hvor længe jeg desværre har muligheden for at være der.
Min sagsbehandler har skrevet til mig at jeg skal køre hjem inden jeg får det uudholdeligt dårligt ... Ja bare det var så nemt ... Jeg kan jo ikke vide hvornår det kommer.


Jeg er som sagt tidligere blevet for længst i 39 uger med henblik på at afklare min arbejdsevne. Men jeg er stadigmi tvivl om hvad der så sker efterfølgende. Må sige at min sagsbehandler virkelig virker oprigtig interesseret i at få må afklaret hurtigt og uden så store hensyn til mine skånebehov som jeg kunne ønske. Der står i min praktikkontrakt at jeg har skånehensyn som Eks. At ligge mig ved behov.

Dem der ejer stedet hvor jeg er så tydeligt hvor ondt jeg havde . Jeg havde lagt mig ind for mig selv i et behandlingsrum men han kom ind da tårerne væltede ud af hovedet på mig for der kom en patient som han skulle bruge rummet til. Inden jeg kørte mod lægen skrev jeg et lille brev til dem at jeg var / er så ked at af jeg ikke kan hjælpe dem så meget på den måde jeg gerne vil .

Det er både ydmygende og vildt frusterende at skulle erkende og de møgsmerter skal bestemme over mig ....


Er der nogen af jer herinde som har en ide til hvordan jeg får min sagsbehandler til at besvare mine spørgsmål. Hun har selv skrevet til mig idag . At jeg er i praktikken for at finde ud af hvor meget jeg kan arbejde og at det ikke giveren reel billede når jeg kommer på arbejdet selvom jeg har ondt. Jeg var så hurtig at skrive tilbage at som hun selv skriver er jeg der for at få et reelt billede af min arbejdsevne så jeg står uforstående overfor hvorfor stol og hæve sænkebord ikke er tilstede for at optimere og,tage hensyn til mine skånebehov. Men den har hun ikke svaret på . I den samme mail har jeg spurgt ind til hvordan jeg skal forholde mig i forhold til kørsel når hun har afvist telefonisk at der er nogen former for hjælp at hente . Hvordan jeg så gør det i de dage hvor jeg er nød til at tage en hurtigvirkende pille for at tage toppen af smerterne . Men det har hun ikke besvaret heller . Mit spørgsmål er om jeg skal sende det til de andre i afdelingen også så jeg er sikker på at de går ind til hende med det. Jeg ved at det er sendt til den rigtige mail adresse for besvarede til den hun har sendt fra.

Hvad er jeres råd ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 23:17   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Tusinde tak for svaret . Jeg møder troligt hver dag og jeg er rigtig glad for at være på arbejdsmarkedet selvom det desværre er begrænset hvor længe jeg desværre har muligheden for at være der.
Min sagsbehandler har skrevet til mig at jeg skal køre hjem inden jeg får det uudholdeligt dårligt ... Ja bare det var så nemt ... Jeg kan jo ikke vide hvornår det kommer.
Hvis du har skrevet dagbog, som vi anbefaler, så prøv at se tilbage i den, om der er et mønster.

Hvis du f.eks. har erfaring med, at det går galt når du har arbejdet i halvanden time, så skal du ikke vente på, at det går galt, men simpelthen stoppe efter en time.
Og så se hvordan det går på den måde.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Dem der ejer stedet hvor jeg er så tydeligt hvor ondt jeg havde . Jeg havde lagt mig ind for mig selv i et behandlingsrum men han kom ind da tårerne væltede ud af hovedet på mig for der kom en patient som han skulle bruge rummet til.
Hmmm, jeg sidder nu og tænker på, om du ved, om det forventes, at dem, der ejer stedet, skriver noget om hvordan det fungerer.

Ellers er det jo meget vigtigt, at du får skrevet alt ned i din dagbog, og sender det til sb.
Ellers får sb det jo ikke at vide, og så er der en risiko for, at du udelukkende vurderers på dit fremmøde, og ikke på hvordan det har fungeret mens du var der. [/QUOTE]
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension