K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2010, 21:43   #31
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ja præcist...

Nogen gange har jeg virkelig ondt af folk, selvom de ikke kan bruge det til noget...

Har været en del af virkelig grelle sager, hvor både socialcenter (misbrug), familieafdeling (fokus på børn pga misbrug), voksen/handicap (hjælp til døende ægtefælle), Ydelse (hjælp til enkeltydelser) og så selvfølgelig sygedagpenge var inde over... *pust!*
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 21:48   #32
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja, andersine, der hører vi jo så nok under, de "grelle" sager, dog vil jeg lige pointere, intet misbrug i vores familie, heldigvis.

-og derfor også min konstante kæphest: man har ALTID et ansvar, uanset HVEM der udstikker reglerne.

Stå sammen, gør oprør og lad være med altid at skubbe aben videre.

ALT har en pris.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 22:16   #33
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Citat:
Har været en del af virkelig grelle sager, hvor både socialcenter (misbrug), familieafdeling (fokus på børn pga misbrug), voksen/handicap (hjælp til døende ægtefælle), Ydelse (hjælp til enkeltydelser) og så selvfølgelig sygedagpenge var inde over... *pust!*
Hvordan fa.... kunne du holde overblik på samarbejde med alle de afdelinger? Bare jeg læste dette- blev jeg forvirret...
Når du siger familieafdeling-mener du så b&u forvaltning? Hvad arbejder socialcenter så egentligt med(hvis der ikke er noget misbrug)? Er det ikke der vi i forvejen hører til når vi søger enkeltydelser? Hvad ellers er socialcenter til?
Kan bare ikke forstå alle de "centre"...

sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 23:12   #34
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Nej, alle disse afdelinger/centre er s.. da også kun opfundet for at forvirre borgeren i denne "ukendte kommune"
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 23:21   #35
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Centre- hvor intet er centreret ... )
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 00:17   #36
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sane Se meddelelser
Centre- hvor intet er centreret ... )
Sådan var det også her, fordelt på centre rundt om i hele kommunen, først til den ene ende så til den anden og til sidst til den 3 (borgere oplevede at skulle møde samme dag i 2 forskellige centre i hver sit yderpunkt af kommunen og geografisk er vi en af de største, med en af de RINGESTE offentlige transportmuligheder... flot så)

Og forsøgte man at aflevere et brev personligt (ved infoskranke) i det forkerte center, så var fanden s q løs, de nægtede modtagelse.

Nu vil de så ofte totalt idiotiske penge på ny rådhus (i kort afstand fra det seneste nye som faktisk ikke er ret gammelt flååååt) der skal alle centrene så samles, på nær nogle få. Det betyder så at der er endnu flere borgere som faktisk ikke kan komme til kommunen og hjem samme dag hvis de skal med offentlig transport.

Skal jeg fx, så skal jeg alene på transport med bus, bruge lidt over 3 timer hver gang, ligger d så mødet før kl 10 (kan ikke være der før med bus) eller efter så kan jeg ikke fordi jeg har unger der skal hentes inden en bestemt tid, og have busser (og bus skifte) til at passe, så vi kan sige dav og farvel Og jeg har det oven i købet godt, der er dem det er langt værre for.

Det funks ikke med centre, nå hvad gør vi så? jo vi bruger millioner på at bygge nyt, som vi på forhånd ved heller ikke funks, fordi endnu flere vil blive ramt af sindsyg langt til kommunen. det da smart aller bedst er det at vi naturligvis nedlægger stort set alt center tamtammet, nogle år INDEN det nye rådhus står færdigt (de er end ikke kommet i gang endnu) Så vores personale er stuvet sammen som bur-høns, og borgere har rigtig dårlig adgang, men selvfølgelig de skal jo have råd til at bygge nyt, det kan jeg godt se fornuften i
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 00:51   #37
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lov Om Sygedagpenge Citat
"§ 15. På baggrund af den første samtale med den sygemeldte efter § 13 og sagsoplysningerne i øvrigt skal kommunen foretage en samlet vurdering af den sygemeldtes konkrete behov for behandling, optræning eller revalidering for at fremme arbejdsfastholdelse og hurtigst mulige raskmelding samt iværksætte den nødvendige indsats.

Stk. 2. På baggrund af hver efterfølgende opfølgning skal kommunen foretage en ny samlet vurdering af den sygemeldtes behov for indsats.

Stk. 3. Kommunen skal ved hver opfølgning tage stilling til, om der er behov for anden indsats, herunder om der er behov for hjælp til den sygemeldtes familie.

§ 16. Kommunen skal ved første samtale tage stilling til udarbejdelsen af en opfølgningsplan med særlig fokus på arbejdsfastholdelse og tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Planen skal indeholde mål for opfølgningen, og den konkrete opfølgningsindsats skal fremgå af planen. Planen skal sikre overblik og koordination af indsatsen i den enkelte sag.

Stk. 2. Planen skal senest udarbejdes i umiddelbar forlængelse af den anden opfølgning.

Stk. 3. Kommunen skal i umiddelbar forlængelse af de efterfølgende opfølgninger justere og udbygge opfølgningsplanen.

Stk. 4. Den sygemeldte skal have planen udleveret. Ved væsentlige justeringer af planen under de efterfølgende opfølgninger udleveres planen til den sygemeldte."
Citat slut.

Sagsbehandler er derfor forpligtet til at den syge får den relevante hjælp, også selvom det må indbefatte anden afdeling.

Det er selvsagt logik for burhøns, at sagsbehandler skal sørge for at den syge får de bedste muligheder for at kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet, eller alternativt afklaring. men sidstnævnte udelukker selvsagt ikke den hjælp borgeren kan have varigt brug for.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 01:40   #38
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Citat:
Lov Om Sygedagpenge
Ja-det lyder meget godt- men hvad sker der så der når en borger forventer en helhedsvurdering og handling på baggrund af hele situationen, og udover at fortælle kun om sin sygdom, fortæller også om andre vanskeligheder i familien- til en forkert sagsbehandler- og sagsbehandleren lukker sygedagpenge med en overdrevet og forkert begrundelse" fravær ikke længere pga eget sygdom, men på baggrund af andre problemer-sygedagpenge stop-uden at indhente lægeerklæring!!! Så kan du får lov til klage så meget du vil -dine ord er ikke lige så meget troværdige som sagsbehandlerens ved klageinstanser som afviser at behandle sagen fordi de så vurderer at der ikke er nye relevante oplysninger...Selvfølgelig er andre oplysninger ikke nye-når man har fortalt dem for længe siden!!!
Been there-done that...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 08:22   #39
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sane, forstår ikke helt hvad du mener.

Er man feks kommet alvorligt til skade, alvorlig sygdom, kan det være relevant at inddrage hele fam i vurdering, idet det kan være nødvendigt, med hjemmehjælp, hjælp til kørsel feks børn i børnehave og lign.
medicin hjælp, træning mange behov ved alvorlige ulykker/sygdom.
Og denne forpligtelse har sagsbehandleren at koordinere, og få på plads.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 09:05   #40
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sane Se meddelelser
Hvordan fa.... kunne du holde overblik på samarbejde med alle de afdelinger? Bare jeg læste dette- blev jeg forvirret...
Når du siger familieafdeling-mener du så b&u forvaltning? Hvad arbejder socialcenter så egentligt med(hvis der ikke er noget misbrug)? Er det ikke der vi i forvejen hører til når vi søger enkeltydelser? Hvad ellers er socialcenter til?
Kan bare ikke forstå alle de "centre"...

Jamen det var skam også en ret interessant opgave
Var heldigvis i samme bygning som det ene sted, det hjælper, de andre afdelinger er placeret i tre andre byer
Men vi gjorde det, at vi sørgede for at opdaterer hinanden sagsbehandlerne imellem (selvfølgelig med samtykke fra borgeren, ellers må vi ikke), og vi lagde ud med at holde et fællesmøde mellem dem der fyldte mest, nemlig familie, social og så mig.. og det hjalp altså noget! (og så var det forøvrigt mig der fik tovholder trøjen på, fordi jeg var den eneste af os, der skulle operere under en deadline)

Socialcentret er også et sted hvor man f.eks. kan få en bostøtte, hvis man har brug for det, eller social hjælp generelt - f.eks. råd, vejledning, samtaler, kontakt med andre kommuner osv.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jul 2011 annagw Den nyttige viden vi alle har 6 01-12-2011 17:39
Valget 2011 tfvinter Politik og Samfund 2 10-09-2011 16:39
Metodehåndbogen 2011 phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 25-08-2011 13:11
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 4 maj 2011 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 23-05-2011 12:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension