K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2008, 20:57   #31
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er ikke nogen der anfægter/anklager for at diabetikere berettiget modtager merudgiften. Ihvertfald ikke mig, det troede jeg var klart.

Det er selve forskels behandlingen. Som nævnt er der følgevirkninger(ofte(altid?) livstruende) såfremt medicin og diæt ikke følges. Men det er der også for en masse andre sygdomme/handicap, men det bliver ikke vurderet, hvad fremtiden bringer, kun her og nu.

Det er alene en betydelig forskel, samt hvilke ydelser der har været nødvendige at tilkende, især om der er tilkendt/behov for personlig pleje.
Det krav skal ikke opfyldes ved Diabetes/Cølikai, idet der alene ses på udgifter.

Konsekvens er selvfølgelig, at folk bliver dårligere, måske kronisk, før ydelsen kan tilkendes. Det kan så være for sent for en der måske var selvhjulpen, men hvor tilstanden så bliver forværret grundet manglende medicin, træning, anden behandling, og lign.!
Derudover ses det nu jævnligt, at kommunen bare ikke tilkender nødvendig hjælp, til feks. rengøring, indkøb, personlig hjælp, alene for at kunne afvise merudgiften.(Det kan selvfølgelig også skyldes kommunes besparelser, som rammer mange). Men det er så at agument kommunen slipper afsted med, og borgeren bliver taberen.
Dernæst situationen, at folk må frasige job, pga manglende hjælp til bl.a.befordringen.

vh popiae
popiae er ikke logget ind  
Gammel 14-08-2008, 01:10   #32
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pia jeg syntes nu heller ikke at jeg gav nogen skylden for ikke at unde de omtalte grupper en § 100

Sådan var det i hvertfald ikke ment, jeg mener blot at begynder man at snakke om at man ikke kan forstå at det skal være let for nogen og svært for andre , ja så mister man hurtigt fokus...

Jeg er selv en af dem der er ramt af ændret regler for vederlagsfrit fysioterapi og jeg syntes det er lige så malplaceret, ikke engang hvis det kan dokumenteres at jeg ikke kan klare arbejdet uden fysioterapi kan jeg få hjælp til det.

og §100 er jeg kommet til at jeg ikke engang gider at søge, så derfor er det for mig vigtigt at holde fokus på den måde systemet behandler borgene på og ikke mindst de vanvittige afgørelser vi har set fra ankestyrelsen her det sidste stykke tid...

jeg er mere interesseret i hvad der foregår og om der mon er en skjult dagsorden...

så godt ord igen hvis nogen føler sig truffet , det var ikke det der var meningen
 
Gammel 14-08-2008, 01:25   #33
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
de vanvittige afgørelser vi har set fra ankestyrelsen her det sidste stykke tid
Det kan være, der ikke kommer flere. De plejer at komme først på måneden, men det er da nogle dage siden sidst.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind  
Gammel 14-08-2008, 01:35   #34
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza mon det er for naivt at håbe på at det er fordi de tænker sig rigtig godt derinde inden de sender mere juks ud til folk
 
Gammel 14-08-2008, 02:11   #35
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ved det ikke.

Det lader til, at ALT, hvad der kommer fra den kant er midlertidigt.

De er gået over til DAGLIG praksis.

Direktøren er ny og gæt.... midlertidig (konstitueret).

Han får sikkert lov til at lave en hel masse møg, før han forfremmes et andet sted.

Det er åbenbart kun de syge borgere, der skal stå til regnskab i form af manglende forsørgelsesgrundlag mv.

Regering, borgmestre osv. løber så hurtigt, så man ikke kan se deres r... for skosåler.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind  
Gammel 14-08-2008, 07:27   #36
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 17
velcro er ny på vejen
Citat:
Citat:
Hejdien skrev
Jeg er selv en af dem der er ramt af ændret regler for vederlagsfrit fysioterapi og jeg syntes det er lige så malplaceret, ikke engang hvis det kan dokumenteres at jeg ikke kan klare arbejdet uden fysioterapi kan jeg få hjælp til det.
Har du undersøgt de nye regler for vederlagsfrit fysioterapi, der trådte i kraft 1. august 2008. Meningen med de nye regler er at en del af de patienter som tidligere blev udelukket fra fysioterapi, igen skulle kunne få deres vigtige terapi. I fagsprog hedder det vist "den 3. vej".

Omkring §100 har jeg fået datoen 20. august ind i hovedet. Jeg ved ikke hvorfra, men jeg mener det er den dag, der starter drøftelser hos Karen J. om hvordan personkredsen til §100 er blevet indsnævret. Måske er det naivt at tro, men man kan da håbe ankestyrelsen bliver sat på plads af vores lovgivere om intensionen med loven.
velcro er ikke logget ind  
Gammel 15-08-2008, 11:02   #37
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...2182/index.htm

GISP!!! Jo mere kollektiv trafik, desto nemmere at få bevilget bil.

Skal vi gætte på svaret fra Karen:

Det er, fordi der er længere til Sverige end på cykel.

Og konsekvensen bliver nu i kommunerne, at den kollektive trafik nedlægges...

Citat:
Svar:



Det er min opfattelse, at der kan ske en differentiering i udmålingen af merudgiftsydelsen fra sted til sted, hvis differentieringen er foretaget i overensstemmelse med lovgivningen og er begrundet i saglige hensyn.


Årsagen til en eventuel differentiering skyldes, at merudgiftsydelsen skal gives på baggrund af en konkret og individuel vurdering i hver enkelt sag.





Karen Jespersen
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...0814/index.htm

Jamen, så er der jo længere til Sverige end på cykel, ikke Karen?
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind  
Gammel 20-08-2008, 01:21   #38
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Prøv disse link om funktionsevnemetode mv.


http://www.spesoc.dk/wm147496


http://www.spesoc.dk/wm147129

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind  
Gammel 20-08-2008, 22:50   #39
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu skal "Mor Karen" i samråd om §100.

Citat:
Samrådsspørgsmål Å

Ministeren bedes redegøre for konsekvenserne af Ankestyrelsens nye praksis for personkredsen, der kan modtage merudgiftsydelse efter servicelovens § 100 (dækning af merudgifter til personer med handicap).



Der henvises i øvrigt til uddraget fra Muskelsvindfondens Handicappolitiske Nyhedsbrev nr. 103, jf. SOU alm. del bilag 367, samt ministerens svar på spm. 415 og 430, der er omtalt i Nyhedsbrevet.



Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Anne Baastrup (SF).

http://www.folketinget.dk/samling/20...m/Å/584067.HTM


Læs her på Muskelsvindfondens hjemmeside:

http://www.muskelsvindfonden.dk/nyhe...ash=86434ec84b

og her:

http://www.muskelsvindfonden.dk/nyhe...ash=fa04b11d58


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind  
Gammel 22-08-2008, 23:00   #40
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal selvfølgelig have afgørelsen på skrift. Elleres er fratagelsen IKKE gyldig.
Du kan udemærkedet starte ny sag op, men klag over fratagelsen.
vh popiae
popiae er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Målgruppe merudgifter... er psykiske lidelser omfattet af lovgivningen ? flexmania Alt det andet 28 10-05-2013 11:10
Håb for brøkpensionister der omfattet af EF-forordning 1408/71 brøkpensionist Nyttigt at vide for Førtidspensionister 55 15-12-2009 11:54
Nye principafgørelser efter de nye regler om merudgifter Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 18-11-2009 12:10
Ikke omfattet af målgruppen jsn Spørgsmål ang fleksjob 6 22-05-2009 19:31
Frakendelse af § 100 paula Alt det andet 5 24-08-2008 18:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension