K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2012, 15:15   #31
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Thomas1981: Mine indlæg herinde var slet ikke til trådstarter, det var generelt til alle. Og her skal man have lov til at udtrykke sig sin egen mening, og det skal respekteres.
Jeg har på ingen måde hævet tonen herinde. Der tager du fejl.

Der står på forsiden øverst, hvor man opfordres til at søge emnet/spørgsmål, før man opretter tråd.
Formålet med K10 er ikke at tale om kun politik men at hjælpe hinanden med de problemer, der opstår i kommunen. Ud fra K10s tekst om dens formål står der bla.:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=Om_K10


Hvad K10 ikke er.
K10 er ikke en forening
K10 er ikke politisk
K10 er ikke en interesse organisation



Hvad er formålet med K10.
K10 er oprettet med det formål at syge borgere der er kommet i klemme i systemet, i forbindelse med deres sagsbehandling i kommunerne har et sted, hvor de kan hente råd og vejledning samt støtte fra andre borgere som er i samme situation. Det sig være støtte af lovmæssig art eller moralsk opbakning, det er op til den enkelte selv.
Brugen af K10 går efter konceptet, fra borger til borger, sådan at folk der er kommet lidt længere i systemet har mulighed for at hjælpe feks dem der lige har stiftet bekendtskab med det kommunale system.


Jeg havde blot brug for at udtrykke mig herinde, at det er en kedelig udvikling, hvor der nærmest bliver snakket om reformen hele tiden, selvom ingen ved, hvad den vil ende med. Og bryder du ikke dig om min mening, jamen så kan jeg ikke gøre noget ved det.

Jeg er selv fleksjobber og har givet mange råd til mange forskellige herinde, og det er kun derfor jeg er her på K10 - ikke snakke politik. (det er selvfølgelig i orden, at andre vil det).

Det bliver mit sidste indlæg her i denne tråd.

Velkommen til K10 - Flexjob & Førtidspension, stedet hvor vi alle prøver at hjælpe hinanden.

Reformen handler om begge dele, og er en politisk beslutning, sådan er det, og det vi er altså nogen der gerne vil give vores besyv med omkring, og hjælpe hinanden igennem. Før under og efter reformen. Uanset hvor mange tråde der måtte blive startet. Ingen forhindrer dig i at lave en tråd om dine egne emner, eller hjælpe dem der har brug for råd. Men hvis du ïkke har nogen råd eller noget konstruktivt at bidrage med, hvorfor så bruge tid på at kritisere. Det er fint at have sin mening, men der der er ingen der siger man SKAL lufte den.

Jeg har da også set tråde med emner der intet her med førtidspension eller fleksjob at gøre (dit og dat). Og det syntes jeg er fint.

Når jeg ser nogen blive dunket oven i hovedet, så reagerer jeg med sværd og skjold. Det burde K10 forumet af alle steder være for god til. Ingen er mere end webmaster herinde når det kommer til anvendelsen af K10, heller ikke JEG.

Og til jer i samme båd, og jer der er i land, tusind tak for jeres støtte. Det er det der giver tryghed ved at være her på K10

Sidst redigeret af Thomas1981; 30-06-2012 kl. 15:20.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 15:16   #32
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 68
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er nu ret glad for at der faktisk findes andre herinde som lige gider hjælpe med at fortælle hvor der skal skrives henne....da det letter mit arbejde...

Man skal i den grad passe på at man ikke beskylder andre for noget....for så selv at gøre det samme...

Det virker på mig noget underligt at man beder andre om at de skal se det fra andres side....for så at bede den samme person om at personen skal lade være med at skrive om bestemte ting....

Jow...man kan godt oprette nye tråde om reformen.....de SKAL bare ligge i den rigtige kategori....

Man skal samtidig være opmærksom på at alle de svar man får i sådanne tråde....vil være rent gætværk......indtil der ligge en fast aftale på plads....på skrift...

Der er nemlig så mange ting som man ikke lige kan forstille sig....

Vil de fjerne muligheden for at folk kan søge en paragraf 17 som en skriver.....tja...måske....og måske kan man alligevel godt søge sådan en....

Men det er rent gætværk....

De har jo hele tiden sagt at Jow....folk kan godt få en pension selvom de er under 40....den mulighed skal stadig være der....

Men man bliver jo i tvivl når de så kommer ud i medierne og siger at folk under 40 ikke skal kunne få en pension...

Man kunne blive ved i dette spor...og det er det man skal være opmærksom på når man spørger ind til ting som der ikke ligger nogen aftale om endnu...

Men har man brug for debattere disse usikre ting....så er man helt velkommen til det....bare det ligger i den rigtige kategori...

Jeg er sikker på at alle har stor forståelse for at der sidder mange mennesker derude som er meget usikker på deres fremtid...og som har brug for svar...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 16:38   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Uanset hvad i siger, så er K10 altså stedet at diskutere reformerne for fleks og pension, om de findes eller er.

Vi er nogen der er psykisk syge, og har brug for et sted, hvor vi ikke bliver mødt med fordomme om bare at være tålmodige, og skal tage mundkurv på til der er noget konkret

Hvis I ikke kan tåle der bliver oprettet tråde, så lad dog være med at gå ind i dem, og endsige KOMMENTERE på dem, hvis I kun vil komme med kritik af hvordan vi andre har behov for at bruge K10.

DET SKAL I F..... IKKE BESTEMME!

Så er det sagt. Nerverne sidder uden på tøjet, og jeg bliver gal over at der bliver løftet en pegefinger overfor trådstarter. Vedkommende har lige så meget ret til at starte nye tråde som alle andre. Trådstarter gør det jo som regel fordi vedkommende har brug for at vende nogle ting. Og der hjælper det altså bedst at starte en ny.

Hvis I mener der skal være kvoter på hvor mange reformtråde der må startes, så skriv til webmaster.
Jeg er også en af de psykisk syge, men jeg bliver altså mere syg af gætterier, og har brug for korrekte oplysninger og rammer, for ikke at få det værre - det bliver også enormt uoverskueligt for mig, hvis jeg får blandet gætterier og fakta sammen....

Når det så er sagt, så er det dejligt vi kan vende det hele herinde - og det gør vi jo også, og det skal vi da blive ved med.

Det er bare frustrerende at se så mange mennesker spørge fx om, hvad fleksjob reglerne nu betyder for dem, når vi ikke ved det endnu og derfor ikke kan hjælpe vekommende med at få ro i sjælen - og endnu værre bliver det, når en masse sætter ind med alle sejl med løse rygter og egne meninger. Det kan være svært når man er syg, at skelne mellem rygter og andre folks hjemmefilosofi - og skrækscenariet er, at vedkommende logger af, endnu mere fortvivlet og modløs end før de spurgte.......

Derfor siger jeg ofte, at vi må vente og se hvad det hele ender med.
Det er ikke en hån eller noget som er ondt ment, men netop for at berolige lidt, og indirekte sige, at måske bliver det ikke så slemt......

Men vi kan da til hver en tid, hjælpe hinanden med frustrationer, søvnløse nætter og ondt i maven, netop fordi vi ikke ved om vi er købt eller solgt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 17:02   #34
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Uanset hvad i siger, så er K10 altså stedet at diskutere reformerne for fleks og pension, om de findes eller er.

Vi er nogen der er psykisk syge, og har brug for et sted, hvor vi ikke bliver mødt med fordomme om bare at være tålmodige, og skal tage mundkurv på til der er noget konkret

Hvis I ikke kan tåle der bliver oprettet tråde, så lad dog være med at gå ind i dem, og endsige KOMMENTERE på dem, hvis I kun vil komme med kritik af hvordan vi andre har behov for at bruge K10.

DET SKAL I F..... IKKE BESTEMME!

Så er det sagt. Nerverne sidder uden på tøjet, og jeg bliver gal over at der bliver løftet en pegefinger overfor trådstarter. Vedkommende har lige så meget ret til at starte nye tråde som alle andre. Trådstarter gør det jo som regel fordi vedkommende har brug for at vende nogle ting. Og der hjælper det altså bedst at starte en ny.

Hvis I mener der skal være kvoter på hvor mange reformtråde der må startes, så skriv til webmaster.
Thomas.

Jeg synes, at det er fuldt ud berettiget, at lave ny tråd om samme emne.
Når nerverne hænger i laser og katastrofetankerne kører 24 timer i døgnet, så er det sg okay
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 23:44   #35
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg er også en af de psykisk syge, men jeg bliver altså mere syg af gætterier, og har brug for korrekte oplysninger og rammer, for ikke at få det værre - det bliver også enormt uoverskueligt for mig, hvis jeg får blandet gætterier og fakta sammen....

Når det så er sagt, så er det dejligt vi kan vende det hele herinde - og det gør vi jo også, og det skal vi da blive ved med.

Det er bare frustrerende at se så mange mennesker spørge fx om, hvad fleksjob reglerne nu betyder for dem, når vi ikke ved det endnu og derfor ikke kan hjælpe vekommende med at få ro i sjælen - og endnu værre bliver det, når en masse sætter ind med alle sejl med løse rygter og egne meninger. Det kan være svært når man er syg, at skelne mellem rygter og andre folks hjemmefilosofi - og skrækscenariet er, at vedkommende logger af, endnu mere fortvivlet og modløs end før de spurgte.......

Derfor siger jeg ofte, at vi må vente og se hvad det hele ender med.
Det er ikke en hån eller noget som er ondt ment, men netop for at berolige lidt, og indirekte sige, at måske bliver det ikke så slemt......

Men vi kan da til hver en tid, hjælpe hinanden med frustrationer, søvnløse nætter og ondt i maven, netop fordi vi ikke ved om vi er købt eller solgt
Jeg kan sagtens følge dig. Nu hvor reformen så blev vedtaget, kommer der nok lige så stille mere ro på vandene herinde, om ikke andet. Nu kommer factsne vi kan forholde os til.

Af hvad jeg lige hurtigt kan se, så blev det værste punkt med ftp gennemført, aldersdiskriminationen.
Men hvis man i sin sag har til at stå ingen eller ubetydelig arbejdsevne, skulle der så være en mulighed stadigvæk. Det med hvis det er helt åbentlys. Det må det være, håber jeg, hvis der står man vil tage yderligere skade af flere tiltag.

Håber det giver dig mere ro også, nu hvor der bliver noget konkret at forholde sig til

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Thomas.

Jeg synes, at det er fuldt ud berettiget, at lave ny tråd om samme emne.
Når nerverne hænger i laser og katastrofetankerne kører 24 timer i døgnet, så er det sg okay
Tak Mella

Det er nemlig det. Når man har det sådan, syntes jeg også bare man skal skrive herinde, om det er en ny eller gammel tråd.
Selvfølgelig er det bedst med rette kategori, det får alle nok lært efterhånden. Jeg vil i hvert fald være ked af, hvis nogen afholdt sig fra at lave en tråd, fordi de oveni, er nervøse for reaktionen herinde.

Sidst redigeret af Thomas1981; 30-06-2012 kl. 23:49.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 23:51   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du var faktisk den første jeg tænkte på, thomas, da jeg hørte om det med de 40 år - jeg beder jo for dig, husker du vel

Håber sådan at pensionen går igennem for dig, og at din sagsbehandler nu får sat skub i sagen, så du kan blive udredt i en fart
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 00:16   #37
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du var faktisk den første jeg tænkte på, thomas, da jeg hørte om det med de 40 år - jeg beder jo for dig, husker du vel

Håber sådan at pensionen går igennem for dig, og at din sagsbehandler nu får sat skub i sagen, så du kan blive udredt i en fart
Det husker jeg bestemt, og tusind tak skal du have

Uden omsvøb, så vil det være større for mig at pensionen går igennem, end at vinde i lotto. Det er nemlig ikke så meget pengene, det er mere det at modtage et garantibevis med posten, at nu er der fred resten af livet.
Selvom jeg selvfølgelig vil være noget ked af 8 år mere på kontanthjælpssats, og jeg evt. fik fred i den tid. Det er bestemt til at leve for, for mit vedkommende. Men det giver ingen muligheder derudover.

Som der også blev nævnt i en anden tråd, jeg håber at det er en fordel at det resten af året, er billigere for kommunerne at tilkende ftp, i forhold til næste år.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 03:38   #38
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja tak....under Politik og Samfunds kategorien....
Jeg vidste ikke engang denne kategori eksisterede indtil i går. Måske ligesom der står at denne kategori er til politik, så burde der på den øverste hovedkategori stå "ikke til politiske diskussioner" eller lignende.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 04:30   #39
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 68
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Joo jeg kunne da godt skrive det ud for alle de 24 kategorier hvor man ikke må debattere politik....meeeen...

Nu bliver det skrevet tit herinde at al politik og debat om det skal forgå det rigtige sted...

Det står desuden også midt på forsiden...

Ser man de kategorier vi har igennem....så vil man næppe kunne undgå at se den politiske afd....

Så står det desuden også i de regler som du selvfølgelig har gennemlæst og accepteret inden du meldte dig ind her på siden...ikke ha ha

Citat:
Det er ikke tilladt at ytre sine politiske holdninger eller diskutere politik på K10 udover i den afdeling som hedder "Politik & Samfund" som er oprettet til formålet.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=22

Problemet er heller ikke at der er en ny som lige kommer til at smide en tråd det forkerte sted....men dem som gentagne gange bliver ved med at gøre det..

Plus det er træls at skulle blive ved med at konstant at skulle flytte indlæg....jeg har andet at lave...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 05:12   #40
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Ok, nu kom jeg lidt hurtigt herover, så skimmede kun lige reglerne. Da jeg ikke kom her for politik i første omgang, så var det ikke lige noget jeg bed mig fast i.

Problemet er nok lidt at man starter med bare at bruge forsiden og så ikke tænker på at scrolle ned og se at der er en "nyeste indlæg" mere. Man går jo ud fra at "nyeste indlæg" indkluderer alle indlæg

Det hedder jo:

Sidste Nye Indlæg

Sidste Nye Indlæg - Politik & Samfund

Måske det burde hedde

Sidste Nye Indlæg - Ikke politik og samfund

Sidste Nye Indlæg - Politik & Samfund

Så ville du ikke behøve ændre alle kategorierne, bare et enkelt sted. Men det er bare et forslag.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilbage til 0 i løbet af én opringning til sagsbehandler... Hvad er mine udsigter nu? Vejleq31 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 09-01-2012 18:41
Demokratiet løbet løbsk-Totalitarismen er død buster Politik og Samfund 10 22-01-2011 00:31
jeg er kørt i stykker håbetervæk Alt det andet 40 08-12-2009 19:28
Opfølgning i løbet Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 3 10-11-2009 19:15
Fra ftp til fp i løbet at året + Boligydelse/sikring @PerChr Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-01-2008 06:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension