K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2012, 12:18   #1
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
”Nyt PERSONNUMMER ønskes!

1. Jeg har ingen retssikkerhed på det sociale område – Hvorfor ikke?
2. Jeg har ingen retssikkerhed ved de danske domstole – Hvorfor ikke?


Den 24. juli 1983 deltog jeg i et cykelløb på Sjælland.

Her blev jeg påkørt og alvorligt invalideret af en spritbilist, der kom kørende i modsat kørselsretning.

Jeg fik afrevet noget af hovedbunden og fik kæbebrud, brækkede to torntappe på halsdelen, brud på to torntappe i nakken, brud på venstre skulderblad, brækkede 8 ribben og en lunge klappede sammen. Jeg tilbragte 18 dg. i respirator, og fik lammelser i arme, ben og indre organer (inkomplet tetraplegi).

Et år efter blev "synderen" frikendt for skylden, da han ifølge Statsadvokaten ikke kunne forvendtes, at blive fundet skyldig. Han præsenterede en promille på 1,76 efter, at han havde drukket tæt hele aftenen før han om morgenen påkørte 2 mand i et cykelfelt, og sendte dem til tælling i en "Respirator".

Samtidig med at han blev frifundet for skylden, blev han idømt en bøde på 9.000,00 kroner, og mistede kørekortet i 2 år for spirituskørsel, uden at der blev rejst sigtelse for skade- og ansvarspådragelse eller noget andet!

CIVILT SØGSMÅL:
For at kunne få erstatning for skaderne og mistet førlighed, måtte jeg rejse et civilt søgsmål, der så var mod bilistens forsikringsselskab.
· Eftersom der ikke blev rejst sigtelse mod bilisten for, i spirituspåvirket tilstand, at have forvoldt legemsskade på påkørte personer, var der ingen vidner.
· 1½ år efter ulykken lærte jeg at skrive på maskine med én finger. Jeg efterlyste vidner gennem cykelbladet alle licensryttere får. Derigennem fandt jeg 9 vidner fra cykelfeltet hvor jeg selv kørte. (vidner færdselspolitiet er forpligtet til at inddrage i en spiritusulykke med personskade)
· Retssagen ved Københavns Byret blev klart vundet, men forsikringsselskabets advokat ankede dommen til Østre Landsret. Sagen blev også vundet i Ø.L.
· PS: Hvis jeg var blevet hjerneskadet, havde jeg ikke haft nogen vidner, og mon jeg så havde opnået at få en erstatning, når politiet havde frikendt bilisten for at have være uden skyld og ansvarspådragende ved påkørslen!

http://www.benny-g.dk/​Domstole.htm



Benny Gerhard - "Handicappet", om retten til at have et aktivt liv!
www.benny-g.dk

Citat:
Udskrift af Østre Landsrets DOM / 2. juni 2006 mod Gladsaxe Kommune, som jeg tabte p.g.a. lægekonsulent!- uanset speciallægekonsulent Claus Bjerregaards udtalelse af 11. maj 2000 og formuleringen af sagsøgtes afgørelse af 5. oktober 2000 - )
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2012, 09:22   #2
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
GLADSAXES BORGMESTER SKAL KOMME TIL AT STÅ TIL REGNSKAB FOR, AT HAVE SABOTERET MIT LIV SOM HANDICAPPET!

Kære Borgmester

Hvis jeg som af sagsbehandler påstået ”selv” kunne cykle (over lange stræk) ude i den frie natur, var jeg jo velfungerende som handicappet, når man tager min invaliditetsgrad på 100% i betragtning!

Jeg kunne som kommunen er bekendt med, betjene en cykel når jeg blev hjulpet på og af cyklen, af en hjælper. Jeg kunne ikke selv på og afklæde mig cykelsko, cykeltøj, hjelm.

1. Hvilken socialpolitisk og kommunal begrundelse er der lagt til grund for, at bruge min gennem mange års hårde genoptræning for at vende tilbage til en så normal tilværelse som muligt, hvori blandt andet cykling indgår som et vigtigt træningselement, til at fratage mig min nødvendige hjælp?

2. Hvilken socialpolitisk og kommunal begrundelse er der lagt til grund for, at fratage mig mine udadvendte sociale og fysiske træningsaktiviteter, og nedskære min hjælp fra 128 timer til 39,5 timer om ugen?

3. Hvilken socialpolitisk og kommunal begrundelse er der lagt til grund for, at jeg ikke fortsat skulle kunne opretholde et efter omstændighederne ”normalt” og værdigt liv i henhold til serviceloven, som jeg siden min første tildeling af døgnhjælp i 1988 (§ 48 stk.4), har opfyldt betingelserne for?

Det Sociale Nævn har senere omgjort kommunens kritisable beslutning, og atter tildelt mig 168 timers hjælp om ugen, til trods for, at kommunens nedskæring var ændret fra 128 timer til 39,5 timer om ugen. Det Sociale Nævns begrundelse var at kommunen ikke havde dokumenteret, at jeg kunne klare mig med et mindre antal timer!

Spørgsmål: Vil du vedkende, at Gladsaxe Kommune har begået en menneskelig fejl ved, at sagsbehandleren fremlagde usande oplysninger om mit funktionsniveau som handicappet som gjort, og dermed redde mig en mulig fremtid?

http://www.benny-g.dk/​index.htm

http://www.benny-g.dk/​gladsaxe_kommune.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 17:23   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja de er sgu smarte derinde på borgen....

De dækker sig bare ind som de plejer og dermed sker der ikke en skid..

Det er totalt frustrerende og som at slå i en stor meget blød dyne..

Man kan i den grad blive skræmt af at det er dem der skal sidde og sørge for landets lovgivning og sørge for at der findes retssikkerhed for borgerne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 22:52   #4
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 14
AAA er ny på vejen
Hej Benny

jeg har gemmen nogen tid fået læst hele din tråd, og er meget rystet over den dårlige behandling du er udsat for ..

Jeg tænkte på om Morten Spiegelhauer i operation x ikke kunne bore lidt i alle lovbrudene og løgnene du har været udsat for ?
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2012, 15:33   #5
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af AAA Se meddelelser
Hej Benny

jeg har gemmen nogen tid fået læst hele din tråd, og er meget rystet over den dårlige behandling du er udsat for ..

Jeg tænkte på om Morten Spiegelhauer i operation x ikke kunne bore lidt i alle lovbrudene og løgnene du har været udsat for ?
Du må da være godt træt i øjnene efter det!

Jeg har tidligere sendt kopier om min sag vedrørende min sag, dog uden nogen respons.

Jeg vil dog når jeg er færdig med noget igangværende, tage kontakt til ham om at se på lægekonsulentproblemet.

Jeg tror at jeg har nogle afgørende ting, der kan gøre ham interesseret!

Tak for dit indlæg!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2012, 23:28   #6
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 14
AAA er ny på vejen
Hej Benny

Jeg delte det også af en del gange .. er ikke så god til at koncentrere mig længe af gangen

Jeg synes det lyder spændende at du vil tage fat Morten i det omkring lægekonsulenterne .. det glæder jeg mig til at høre om
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 19:46   #7
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
KLAGE OVER AT BYRETSDOMMER IKKE HENHOLDER SIG TIL, OG DØMMER EFTER SOCIALMINISTERIETS "RETNINGSLINJER" FOR LÆGEKONSULENTER!

Søborg d. 07.11.2012
Den Særlige Klageret
Prins Jørgens Gård 13
1216 København K. J.nr. KL XXXX XXXX

Modtaget Den Særlige Klagerets brev af 20. september 2012

Klage over en byretsafgørelse ved Retten i Glostrup v/Dommer René T. Olsen.

Dommer René T. Olsen har i sag nr. BS XXXX XXXX begået en kritisabel fejl i sin vurdering af sagsforløbet, og som følge heraf afsagt en forkert dom til sagsøgtes fordel!

Skal besvares!
Hvorfor har byretsdommeren ikke benyttet en gældende ”lovparagraf” i henhold til socialministeriet ”retningslinjer” (§ ?), der fritager lægekonsulenter for ansvar i modstrid til lægeloven og til, at jeg kan tabe en sag, hvor dommeren i redegørelsen for dommen klart redegør for alle de punkter der gør, at ”sagsøgte” er skyld i, at jeg som 100% invalid i forhold til arbejdsevne, mistede min hjælp i 3½ år, og dermed mistede jeg også mine genoptrænede kropsfunktioner efter min tilskadekomst?

Er afgørelsen på denne yderst kritisable, nedværdigende og dybt krænkende menneskerettighedsstridende domsafgørelse om en handicappet persons skæbne mon ikke den, at der ikke findes en folketingsvedtaget lovparagraf, der fritager lægekonsulenter for deres lægeansvar, når de benyttes i kommunerne?

FN’s Menneskerettighedskonvention godtager næppe, at lægekonsulenter i strid med lovgivning for lægers virke, modstridende kan bruges til at opnå besparelser i kommunerne, til skade for syge, arbejdsskadede, nedslidte og handicappede borgere!

http://www.benny-g.dk/Domstole.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 13:38   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I lige måde, Benny
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 16:49   #9
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
I lige måde
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 20:48   #10
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 55
Indlæg: 138
Styrke: 16
steine er ny på vejen
Ja tak og i lige måde
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension