K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2010, 19:58   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
SÅDAN, de ærede herrer og damer -ønsker jer og selvfølgelig også fr PCM al mulig held og lykke

PS: bliver der sendt fra Folketingssalen i morgen? -for hvis, ja så vil jeg da sidde klistret til skærmen. Vil nødig gå glip af en god "debat"
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 20:05   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.889
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det gør det Buster, begynder kl 13oo og L46 er nr 3 eller 4 så mon ikke ved 14 15 tiden.
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 20:06   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
HERLIGT og tak for det

(kan vist lige nå at se det inden jeg daffer af til Genforsamling)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 16:10   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jep, så lovforslaget - OG?

som sædvanlig en smygen sig udenom og hva har vi her -bla bla bla!

SØRGELIGT og rigtig rigtig trist! -skønt jeg må tilstå at jeg ikke havde forventet det anderledes.

HÅBER da at de forskellige partier vitterlig VIL forsøge at holde liv i debatten i udvalgene -det kan vel altsammen kun blive til det bedre!

Håbet er lysegrønt ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 17:09   #5
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hey Peter
Bliv ved med at "snakke" om Øfeldt
Jeg læste et af dine indlæg og ringede til Øfeldt. Min søn er spastisk lammet fra fødslen, men i meget mild grad.
Jeg har igennem årene betalt store formuer for at få fysioterapi til ham, men havde opgivet at finde penge til det.
Efter næsten et år uden fys kunne jeg se på min dreng at nu skulle der altså ske noget igen.
Jeg snakkede så med øfeldt centeret og vi aftalte at jeg skulle ringe igen når jeg havde fået skrabet nogle penge sammen.
I April måned var vi så derovre, (vi bor på fyn og der er kun to centre i DK og de ligger på Sjælland).
Fire dages træning med to timer om dagen. Det var hårdt, men fu.. hvor det virkede For min søn betød det at han på de fire dage faktisk voksede 3 centimeter i højden !!!! Han kunne selv mærke en betydelig positiv forskel allerede den første dag.
I alle de år vi har gået til fys, har han været mere eller mindre glad og sommetider utidig. Men her - Han kunne mærke hvordan det hjalp, så han lagde alle kræfter i - hele tiden. Og den opbakning og de positive tilkendegivelser der kom fra den Øfeldtfys gjorde bare så meget.
Desværre er spastisk lammelse ikke en af de diagnoser der giver ret til vederlagsfri fys, så vi har ikke været der siden. Meen jeg er ved at skrabe penge sammen igen, og denne gang kommer kommunen til at betale for transporten !
Men - Øfeldts træningsprincipper virker - og de virker ekstremt hurtigt !
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 14:28   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.889
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det glæder mig.......

Kære Maja44

at din søn har haft glæde af besøget hos Øfeldt Centeret.

Det vigtigste, nu og senere, er at din søn har opdaget, at det nytter at træne.

Uanset hvad der sker i fremtiden ved din søn nu, hvor løsningen er for ham og han er blevet "sulten"
Det bliver din opgave at vedligeholde denne "sult" hos ham, men at han voksede 3 cm kan jeg gå slå.

Vis ham min historie her fra ØC hjemmeside:
http://ofeldt.dk/index.php?id=108

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 14:48   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.889
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er politisk bestemt....

Kære Maje44

Som patient på Øfeldt Centrene gennem længere tid har jeg også tænkt tanken, at denne effektive og særlige behandling burde udbredes til nogle flere patienter, dvs. at der er behov for flere af den slags centre i andre dele af landet. Men jeg er blevet bekendt med, at det alene er myndighederne, der bestemmer omfanget af Øfeldt Centrenes behandling.

Dvs. de 2 centre er stramt reguleret af Sygesikringen i forhold til de antal behandlere, der må være, og i forhold til den årlige gennemsnitsudgift pr. patient. Med andre ord må Øfeldt ikke bare åbne flere centre, hvis han kunne.

En sideløbende eller anden måde at udbrede behandlingen på er ved at autorisere Øfeldt-terapeuternes uddannelse, og det ved jeg, at oppositionen ( måske regeringen i morgen) i Folketinget heldigvis vil arbejde for. Sundhedsordfører Karl Bornhøft har bla. skrevet flg. på SF hjemmeside:

"SF vil desuden arbejde for, at Øfeldts Centrets behandlingsmetoder ikke kun er forbehold danskere øst for Storebælt. Mennesker, der bor på Fyn og Jylland, skal selvfølgelig også have gavn af principperne i den unikke behandling der er udviklet på centret. Derfor vil SF også både arbejde aktivt og opfordre Folketinget til, at der udarbejdes en autorisationsordning, så centrets metoder kan udbredes til hele landet."


For Øfeldt Centrene, ved jeg, at det er af stor vigtighed, at behandlingen ikke forringes eller udvandes, dvs at patienterne og læger skal kunne regne med at få den "rene Øfeldt-behandling", uanset hvor og hvordan den måtte ende med at udbydes. Og den målsætning tilslutter jeg mig som patient helt og holdent, da man bør kunne få den samme (gode og effektive) Øfeldt-behandling for den samme lidelse, uanset hvor man bor i landet.


Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 19:38   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.889
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Faktuelt kendsgerning....

http://www.mandala.dk/view-post-comm...40&postID=1202

"Kampene med fysioterapeuter og neurologer har heller ikke været lette. I løbet af nogle år blev jeg klar over, at fysioterapi krydret med operationer var for lidt. Jeg fornemmede, at der måtte andre boller på suppen. Trods eksperternes påstande om, at jeg endnu engang var ved at forværre min datters hjerneskade med mine vanvittige idéer, begyndte min datter at gå til træning hos Teddy Øfeldt. Det foreløbige resultat har været, at hun har smidt kørestolen."

Hilsen Peter

http://ofeldt.dk/index.php?id=108
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 12:06   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.889
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Boostet pga aktualiteten.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 21:48   #10
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
wauv nu fik jeg læst din historie - hvor er det dog vidunderligt for dig - og alle os andre
Og ja du har ret - min søn er blevet sulten, kun økonomien sætter nu grænser!
Men ja han ved altid hvor han skal gå hen, og jeg skal nok sørge for at "holde ham til" så meget jeg nu formår

Det eneste jeg ikke bryder mig om ved Øfeldt-centrene er at selvom man uddanner sig til Øfeldtterapeut (tager 3 år i et af centrene) så må man ikke arbejde selvstændigt med denne træningsform. Det vil sige muligheden for at få Øfeldt-metoden udbredt er meget lille. Det er bare så ærgeligt og jeg kan ikke forstå at han ikke sørger for at oprette centre andre steder end på Sjælland.

Men hva, så får vi et par dage på djævleøen en gang imellem

Men Peter - du skal have så mange tusinde tak for din omtale, det har betydet alt for min søn og mig
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension