K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2012, 09:53   #1
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
At Enhedslisten taler om revolution, er et udtryk for en anden tilgang til hele systemet, herunder især sattesystemet.

det tror jeg personligt de har ret i, da bl.a. banker og div. spekulanter, har været skyld i den økonomiske krise vi har lige nu.

Hvem have troede, i 80érne, at der i år 2000, og frem, ville komme en retorik, der nedgjorde handicappede/syge mv???

Hvem havde troede at denne gruppe, er dem der skal betale for andres misbrug at penge?

OSV....

Derfor er der brug for nytænkning vedr. økonomi.
Andre lande feks England, har der været optøjer imod banker og ligesindede.

Jeg undres at tilsvarende IKKE har fundet sted her.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 10:18   #2
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 13
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Jonas81 - come on, hvad er det du har gang i? Har du set hans villa. Manden er stinkende rig. Hvis det er højere middelklasse, ville jeg gerne se, hvordan de rige bor - ha ha ha ha.
Nej jeg har ikke set hans villa. Og jeg vidste ikke at han var stinkende rig. Jeg forholdte mig kun til hvad der stod i artiklen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Artiklen af Michael Rothstein er trådstarter og det er useriøst at skrive 6 indlæg uden du har læst artiklen og ved, hvad den handler om.

Det fortæller din eneste dagsorden på k10 er at sprede højreorienteret propaganda.
Uenig. Halvdelen af denne tråd kom ud på et fjollet sidespor vedr. nazisme.

Så din beskylding om propagandaspredning er noget forfejlet og useriøs. Desuden er det lidt mærkværdigt at når jeg så læser artiklen for at holde mig til det emne tråden handler om.. så skal jeg kritiseres.


Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
"Hvis alle, der har råd, vil bidrage, så betaler jeg gerne mere. Indtil videre har det kun været en god forretning for mig og alle dem, jeg kender."
Det han siger, er at hvis de rige skal betale mere i skat er det fint for ham. Men indtil videre er han og vennerne kun blevet rigere pga. de skattelettelse de har fået og vil få.
Ok ja det giver mere mening. Al ære og respekt for dem som gerne vil betale mere i skat. Jeg synes bare det klinger noget hult, hvis man så ikke gør noget ved det og går forest, fx ved at give penge til velgørende formål eller betale ekstra til statskassen, hvis det er muligt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Michael Rothstein siger også:
"Det er lige så grotesk, som det er tåbeligt. Man behøver ikke være rød som en postkasse for at fatte, at de riges krav, som Enhedslisten tappert kæmper imod, er urimelige. At folk har mulighed for at være hamrende rige generer mig ikke, men den arrogance og det begær, som af og til følger med, er forargeligt."
Ja det kan godt være at mange rige er arrogante og har begær efter flere penge.
Men jeg tror nu at langt de fleste danskere synes de betaler nok i skat. Er metalarbejderen og sygeplejersken også arrogante og forargelige, hvis de gerne vil have skattelettelser?

Jeg kan sagtens forstå, at der er modstand imod at skære i overførselsindkomster i en reform, hvor der også gives skattelettelser til de velhavende. Men der gives skattelettelser til mange indkomstgrupper. Det er ikke kun de rige der får noget ud af det. At de høje indkomster får mere ud af det er næsten umuligt at undgå, hvis man vil lette skatten på arbejde

Nå det er sagt, så synes jeg ikke man skulle skære i overførselsindkomster. Der er mange andre ting man kunne have gjort i stedet. Det har jeg sagt flere gange.
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 11:16   #3
hanspedersen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Indlæg: 43
Styrke: 13
hanspedersen er ny på vejen
Vi har det så godt her i DK. at vi ikke fatter det...
Vi burde skamme os, SPECIELT DEM DER KONSTANT BROKKER SIG.....

Jeg har rejst og boet i hele verden de sidste 20 år, og DK er et yderst
rigt land og dejligt fredeligt land.

Men folk brokker sig konstant hele tiden, om man er rig eller fattig, folk
brokker sig stadigt... LAD DOG VÆRE

Vi har ingen sult, vi har utrolige materielle goder, og mest vigtigt
vi har ingen krig....

Så fordi et parti kommer med en lille udtalelse eller en skattelettelse osv.
Vor herre bevares

Vær glad for det DU har, og ikke hvad de ANDRE har, længere er den ikke...

Pas på jer selv og hinanden så længe vi er her
Og lad være med at gå op i småting, det er livet for kort til... Mvh
hanspedersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 11:33   #4
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 13
smækkerlækker er ny på vejen
Hej Hanspedersen

Du har ret - al det brokkeri hver gang, dem med mange penge tror de skal betale mere i skat. Så brokker de sig og de truer med det ene og det andet.

De burde prise sig lykkelige over det, de de har og ikke over penge, de måske ikke får.

Og så skal de være glade, fordi de er rige i et land uden krig og hungersnød.

De må lære at tage til takke med det, de har. Og ikke den krævementalitet. Det ser ikke kønt ud!
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 11:44   #5
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 13
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Hej Hanspedersen

Du har ret - al det brokkeri hver gang, dem med mange penge tror de skal betale mere i skat. Så brokker de sig og de truer med det ene og det andet.

De burde prise sig lykkelige over det, de de har og ikke over penge, de måske ikke får.

Og så skal de være glade, fordi de er rige i et land uden krig og hungersnød.

De må lære at tage til takke med det, de har. Og ikke den krævementalitet. Det ser ikke kønt ud!
Jeg tror nu også at kritikken fra Hanspedersen gælder dem på overførselsindkomst som brokker sig
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 11:55   #6
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 13
smækkerlækker er ny på vejen
Nej, DET er det ikke!

Der er nogle på overførselsindkomst, der er bekymrede. Og det er noget helt andet.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 13:06   #7
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 13
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Nej, DET er det ikke!

Der er nogle på overførselsindkomst, der er bekymrede. Og det er noget helt andet.
Måske vil lidt selvransagelse klæde lidt? Jeg synes du brokker dig rigeligt over at andre får mere ud af det end dig ift. skattereformen.

Og du brokker dig rigeligt over de rige, som måske er arrogante og egoistiske, men de betaler trods alt en meget stor del af vores alles velfærd.

Jeg kan godt forstå du synes det er lidt unfair hvis der skæres i overførselsindkomsterne. Det er jeg heller ikke tilhænger af. Men lur mig, om du ikke også havde brokket dig, hvis folk i arbejde havde fået skattelettelser og overførselsindkomsterne IKKE var berørt?

Men jeg tager måske fejl?
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 12:48   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
alt el. en del kan blive bedre..ingen tvivl om det..'

men generelt har vi det jo godt i vores lille land...det mener jeg ihvetfald når man kigger rundt omkring hv ad der foregår..vi har ingen krig og ka ligge trygt og godt i vores seng..

derfor vil der stadig altid være ting der ka ændres..og det er heller ikke altid positivt..men uanset hvad de gør og ikke gør de kære politikkere - ja så ka de aldrig gøre os alle tilfredse..det ka ikke lade sig gøre..
jeg er også glad for vi ka sige hvad vi vil i dk uden at komme i fængsel.det er der jo heller ikke alle der ka..
der er mange gode ting v.dk..dermed ikke sagt alt er perfekt..

jeg er ihvertfald glad og taknemmelig for jeg har et dk pas..det er guld værd

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 12:05   #9
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 14
Tob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hanspedersen Se meddelelser
Vi har det så godt her i DK. at vi ikke fatter det...
Vi burde skamme os, SPECIELT DEM DER KONSTANT BROKKER SIG.....

Jeg har rejst og boet i hele verden de sidste 20 år, og DK er et yderst
rigt land og dejligt fredeligt land.

Men folk brokker sig konstant hele tiden, om man er rig eller fattig, folk
brokker sig stadigt... LAD DOG VÆRE

Vi har ingen sult, vi har utrolige materielle goder, og mest vigtigt
vi har ingen krig....

Så fordi et parti kommer med en lille udtalelse eller en skattelettelse osv.
Vor herre bevares

Vær glad for det DU har, og ikke hvad de ANDRE har, længere er den ikke...

Pas på jer selv og hinanden så længe vi er her
Og lad være med at gå op i småting, det er livet for kort til... Mvh
Jo men man er jo samtidig nødt til at give sin mening til kende. Det er jo en del af demokratiet. Dette kan selvfølgelig gøres på flere måder som kan være mere eller mindre hensigtsmæssige.
Økonomien i samfundet har jo set bedre dage og så er diskussionen så hvad vi gør for at genoprette økonomien. Hvis man ikke giver sin mening til kende er der ingen der høre den.
I værstes fald kunne vi jo havne i en situation som nogle af de lande du snakker om.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 16:10   #10
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
"Jeg tror, at revolutionen vil komme i ét ryk, og jeg tror, at den kan komme inden 20 år," siger Per Clausen bl.a. til Berlingske Tidende.

Han understreger overfor avisen, at omstyrtningen vil betyde, at staten overtager bankerne, børsen vil blive lukket og militæret vil blive nedlagt.

http://m.jyllands-posten.dk/politik/article4779752.ece
@ Tob

Det er udtalelser som ovenstående , jeg har svært ved at tage alvorligt.
Selv går jeg ind for nedlæggelse af militæret. Men jeg tror desværre jeg tilhører et lille mindretal , også om 20 år.

Citat:
Oprindeligt indsendt af hanspedersen Se meddelelser
Tænk sig hvis du bliver syg, så får du sygehjælp gratis

Nej vi får det ikke gratis. Vi betaler dagligt i dyre domme for disse ydelser , via afsindige høje skatter og afgifter.
Jeg ville ærlig talt blive lidt knotten hvis jeg skulle til at betale to gange.

I øvrigt foregår det på nogenlunde samme præmisser , i det meste af den øvrige civiliserede verden.
Danmark skiller sig ikke ud på dette felt. Desværre render mange rundt i denne vildfarelse.


Citat:
Oprindeligt indsendt af hanspedersen Se meddelelser
du får penge af staten hvis du mangler penge så du kan leje bolig og købe mad.
Nej det får man desværre ikke.
Men er du blanket helt af , får du tilbud om et slavelignende arbejdsforhold der vil gøre dig i stand til at opretholde livet , herunder tag over hovedet.

Sådan et tilbud kan du få i det meste af den civiliserede verden.
Er man parat til at falbyde sin arbejdskraft tilstrækkeligt er der mange muligheder , i øvrigt også uden for den civiliserede verden.

Citat:
Oprindeligt indsendt af hanspedersen Se meddelelser
Folk skal være glade for det de har, istedet for at sammenligne deres liv med andre. RIG ELLER FATTIG

Er du rig så leger du med de andre rige børn, fred med det
Er du fattig så leger du med de andre fattige børn, fred med det

Dit lod i livet er dit lod, længere er den ikke.
Indbefatter denne livsanskuelse , at man stiltiende skal lade sig udbytte efter statens eller arbejdsgiverens forgodtbefindende ?


Citat:
Oprindeligt indsendt af Jonas81 Se meddelelser
At de høje indkomster får mere ud af det er næsten umuligt at undgå, hvis man vil lette skatten på arbejde
Hvis problemet blot er af teknisk karakter , stiller Jeg gerne min ”ekspertise” gratis til rådighed for relevante myndigheder
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen skattelettelser til arbejdsløse.... Ninja Politik og Samfund 27 27-01-2012 09:58
Dobbelt-op på skattelettelser til de rigeste! buster Politik og Samfund 2 21-06-2010 18:45
skattelettelser ...ha ha ha ville Politik og Samfund 22 04-02-2010 13:42
VK-regeringen, skattelettelser og organsalg. Tante Ana Politik og Samfund 28 17-05-2009 10:20
Pensionister betaler for skattelettelser Stella Politik og Samfund 31 04-09-2007 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension