K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2011, 20:10   #1
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 40
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Personalet på HKI elsker deres magt og vejleder samt psykolog var ikke gode skriver andre her på K10.

Jeg har været der godt en måned nu, og jeg er kun positiv over personalet.



- - - - -

HVOR LANGT VAR JERES FORLØB????

Det er meningen at jeg skal være der i 5 måneder, fordelt på tre væksteder. Jeg syntes, at det virker ret underligt, for min erfaring med kommunen og meget jeg har læst her siger mig, at diverse forløb normalt er sat til 3 måneder.
På HKI's hjemmeside er der beskrivelser af deres forskellige tilbud, og det jeg tror jeg er i, står til OP TIL 13 UGER. Altså godt 3 måneder...

Jeg forstår ikke, at jeg skal være der 5 måneder - det er så svært at overskue.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 21:25   #2
Lille mig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2010
Indlæg: 72
Styrke: 14
Lille mig er ny på vejen
Hej annagw

Kan godt forstå hvis du er noget forvirret.

Dem jeg kender, som har været på HKI har været der i 8 uger og har været igennem 3 forskellige værksteder.

Måske de forskellige længder har noget med at gøre - hvilken kommune man kommer fra? Måske det også kan være forskel på om man er på kontanthjælp el på sygedagpenge? Bare mit bud.

Pøj pøj med dit forløb. Og endnu engang må jeg lige fortælle, at dem jeg kender, har være MEGET glade for deres forløb på HKI.

Lille mig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 07:59   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 19
c.l.e.o. er ny på vejen
Annagv der er mange andre ,der r der gennen 5 og 6 månder,kender en der lige har været der 6 mønder-startede med 3 dage om ugen og kom der fra i virksomhedspraktik

Det var vist ikke HKI ejen,med mindre de føre bedenandsforatninger også selv om det kunne være en god forretning-syntes da arbejdsprøvninger tager livet af en og dødeligheden må også være højer blandt "sådanne nogle som os"end gemmensnittet men de udviger vel hele tiden,så det kan jo være det bliver det næste,så får bemærkningen "den enes død den andenbrød" da rigtig mening
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 07:01   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
De bliver ved med at skrive "blandet personlighedsforstyrrelse", men ingen kan tilsyneladende fortælle mig, hvad der ligger i det (så bliver man også så dejligt fri for at skulle forholde sig til psykologi og sådan noget (ironi)).
Det er længe siden jeg har kigget i denne tråd, og jeg husker ikke liige dine problemer, mukke.

Men hvis ovenstående er helt ved siden af i forhold til dine lidelser/diagnoser, så bør du klage, klage, klage.

Jeg kæmpede selv med en værkstedsleder på et reva-sted, som blev ved med, at omskrive min ryglidelse, vel at mærke til ting der kunne bagatelliseres.

Jeg endte med, at få jobcenterchefens ord på, at det kun er lægefagligt personale der udtaler sig lægefagligt.

Hvis du har noget på skrift fra psyk. eller andre steder, så hold fast på, at det er de ting der skal stå, og det burde jo ikke være så svært at citere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 21:21   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg er indtil videre ret tilfreds med at være der. Har fået lov til at lære html. Det går strygende. Jeg sidder og arbejder på egen hånd på IT-værkstedet.
Der er en ting, jeg griner lidt af....sagsbehandleren bliver ved med at teste mig for at se, om jeg dog ikke skulle skifte personlige styrker fra "kunst-formidling-undervisning" til "allround-ufaglært-kontoralf". Det er virkelig et problem for dem.
Synet af mit CV huer dem vist ikke.
Den søde sagsbehandler har en bestemt lille latter når hun ser mine svar. Den kan dække alt fra morskab over kommunens tro på, at man kan dirigere menneskers inderste ønsker og tilbøjeligheder, til "*****s", - så må vi prøve på en anden måde.
Jeg spørger lidt drillende, om jeg skal svare høfligt eller ærligt.
Det er ikke til at sige, hvor kommunen holder op og HKI starter.
Nå, men jeg hygger mig fint med mit, og nørderne på værkstedet er flinke. Jeg skal også kun være der til næste tirsdag.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2011, 11:39   #6
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Hej mukke. Det glæder mig du er tilfreds med at være på IT-værkstedet.

Det værksted må være noget nyt som jobfirmaet HKI er startet med. Dengang HKI lå på Borgervænge havde de osse et IT-værksted men den nye direktør som de fik hun lukker værkstedet. Jeg var elev på HKI dengang og kan godt huske at de lukker værkstedet.

Vil du skrive lidt mere om deres nye IT-værksted ?
Fx hvad man arbejder med. Er der elever i uddannelse på værkstedet. Hvor mange er i arbejdsprøvning der.

Jeg vil osse spørge dig om du snakker med elever i uddannelse på HKI.
Jeg kunne nemlig godt tænke mig at høre om jobfirmaet HKI stadig behandler elever dårligt.
Som jeg har skrevet på K10 var vi elever dengang meget utilfreds med at være på HKI.
Eller som Bertel Hårder vil sige det: Vi blev behandlet som l... og p..... i øret.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Det er ikke til at sige, hvor kommunen holder op og HKI starter.
Nå, men jeg hygger mig fint med mit, og nørderne på værkstedet er flinke.
Kommunen betaler jobfirmaet HKI for at prøve dig af og skrive ALT hvad du laver og siger ind i et observations-skema som de sender ind til kommunen. Derfor er det svært at se hvornår kommunen holder op og hvornår jobfirmaet starter.

Det er fint at nørderne er flinke men du bør sikre dig at de som skriver om dig til kommunen ikk er inkompetente til jobbet. Forlang bevis for hvilke uddannelser folk har.



Ekseleven

Sidst redigeret af ekseleven; 19-05-2011 kl. 11:53.
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 20:21   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg har proppet reumatolog-udtalelsen i halsen på dem, - og de får det igen, - med journal og det hele.
Min tidligere sagsbehandler sagde, at psykiater Jes Gerlach absolut ikke havde skrevet noget. Da jeg spurgte, om han ikke lige ville være så sød at teste, om jeg har PTSD, hvilket nogle terapeuter mener, at jeg nok har i nogen grad, rystede han på hovedet og spidsede munden til et "no-no-no". Så klappede jeg i.
En tidligere psyk. har ment, at jeg var let borderliner, men jeg mener, at det er forfejlet. Det var nok nærmere umodenhed. Jeg genkender intet i beskrivelserne og ingen anden psyk, som har interviewet mig er kommet på den tanke. Jeg bad lægen om at lade være med at skrive det, for det gav anledning til fordomsfuld behandling.

Sidst redigeret af mukke; 17-05-2011 kl. 20:38.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 11:53   #8
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hende, der skriver om mig, er uddannet socialrådgiver, - tror jeg nok. Hun skriver, at jeg er udbrændt og tilsyneladende ikke kan mere. Hun syntes, at min historie er uhyggelig, men kan ikke gøre så meget ud over at beskrive, hvordan jeg har det.
Jeg er god til at virke stærk og lidt afvisende, og blev rådet til at vise, hvordan jeg i virkeligheden har det. Lige nu er jeg sunket sammen, fordi jeg er overbevist om, at jeg er i en skueproces. Et sted i mine sager står der, at jeg skal blive siddende i kontanthjælpsystemet, hvis erhvervslivet ikke vil have mig.
Tro mig! Jeg luftede det for nogle år siden for en uvildig sagsbehandler, som så min sag igennem og gav mig ret.Nu meldte jeg mig syg en enkelt dag og ringede pligtskyldigt til jobcenteret, hvor jeg fik læst og påskrevet. Når man er kontanthjælpsmodtager skal man have lægens ord for, at man er syg, - for ellers!!!
Jeg bad om kontakt med den sagsbehandler, jeg har talt med, som har hørt min argumentation, som kender min historie osv. osv.
Hende kunne jeg ikke komme i kontakt med, for de har fælles sagsansvar. Dvs. at en tilfældig sagsbehandler (læs kontorist) som aldrig har talt med mig, kan vifte mig af med et ærgerligt-ærgerligt. Ikke nogen tovholder på den enkelte sag her!
Den, jeg talte med var lidt forbløffet over, at jeg intet har hørt.
Jeg sagde åbent, at jeg frygter, at kommunen viltrække afgørelsen så langt, at den vogn, jeg drømmer om at hoppe på, er kørt.
Nej, jeg er simpelthen strandet i det sociale system, hvor systemer er vigtigere end mennesker.
Det er 10 år siden, kommunen standsede min reva-uddannelse fordi jeg var blevet forsinket, og det har været helt åbent, at 2 regelsæt gik imod hinanden, så ingen kunne løse min situation. Efter at jeg havde sagt advokat, var en hidkaldt sagsbehandler 2½ år om at udrede trådene, så reva kom på tale (han havde søgt fleks til mig). Nu halter den åbenbart igen.
Der skal godtnok ske stærke sager før jeg genvinder tillid til noget godt fra den kant.

Sidst redigeret af mukke; 20-05-2011 kl. 12:31.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 14:35   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hej, Ekseleven.
Nu har jeg været der i den måned, jeg skulle. Der var jo nok ikke tale om "bare" en formel aktivering før reva, - men simpelthen en ekstra arbejdsprøvning.
De var meget søde, støttende og absolut på min side. For FØRSTE GANG oplever jeg, at nogen lader mig se, hvad der skrives om mig før det sendes til kommunen.
Jeg fortalte, hvordan jeg havde det, - fortalte om min mistænksomhed, - om at jeg ikke vidste, hvor kommunen reelt holdt op, og om hele min tur igennem systemet.
Derpå fik jeg en god forklaring om relationerne, hvad der var HKI, og hvor kommunen uundgåeligt kom ind, - og lovning på, at intet kom til kommunen uden at jeg havde set det. Sådan blev det.
Teksten understøtter mine ønsker, - så afgjort, - og omtaler FOR FØRSTE GANG i mit klientforløb hos kommunen (12 år) mine STYRKER og redegør sobert for mine fysiske begrænsninger. Jeg har intet at klage over.
De andre, som er i lære på kontoret ser ud til at trives og bliver, så vidt jeg kan se, mødt med respekt, forståelse og anerkendelse for det, de kan.

Sidst redigeret af mukke; 01-06-2011 kl. 14:43.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 19:37   #10
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 40
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg har nu to uger tilbage i kantinen. Så har jeg været der 6 uger.

Også i kantinen har de været rigtig søde, og også der er de lydhøre for mine ønsker og behov.

Som da jeg var i kontoret er jeg der mandag, onsdag og fredag.
Jeg har stadig fleksibel mødetid, da jeg går i panik når jeg skal noget på et bestemt tidspunkt.
Så jeg kommer som jeg formår i løbet af formiddagen (prøver at komme kl. 9 men det lykkes sjældent), og så skal jeg være der i 4 timer.

Jeg arbejder det jeg kan, og bruger resten af tiden på at sidde og læse.

Det var ærgerligt, at der den allerførste dag i det nye værksted ikke var en samtale mellem mig og min kontaktperson der og gerne min kontaktperson fra det forrige værksted.
Jeg tror måske det var fordi hende der skulle være min kontaktperson var på ferie. Den midlertidige er ikke i køkkenet i løbet af dagen. Hun kom op og stod og snakkede lidt med mig hver dag, og fik så af vide af personalet hvad de observerede.
Manglen på den samtale betød, at jeg endte med at blive presset / presse mig selv for hårdt og bryde sammen.

Efterfølgende har der været flere samtaler så både jeg selv og de kan tage hensyn til mine behov.

Min effektive arbejdstid er 45-75 minutter efterfulgt af 1-2 timers pause efterfulgt af ca. 30 minutters arbejde. Og så ikke arbejde før og efter det.

Det er ikke særlig fremmende for mit selvværd at være der. Faktisk tværtimod.
Det er nemmere at acceptere, at jeg har brug for at tage den med ro og ikke lave noget når jeg er hjemme.
Når det er i HKI er det så tydeligt for både mig og andre at jeg ikke kan noget.

Jeg havde kun meget få kommentarer til den konklusion der blevet skrevet om mig fra det første værksted, og både der og det nye sted lytter de til mig og tager de hensyn der skal tages.

Min foreløbige oplevelse med HKI er, at de har styr på det de laver.
Jeg har været i kontoret og kantinen.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stort tak til wistleblower Hans Bøgesvang Riis, tidl. jurist ASK gunvor Det er da strengt ! 7 22-11-2013 09:40
kommentar sendt til UGENYT samt til Anne Knudsen kastor Lægekonsulenternes Rolle 3 07-08-2011 22:39
Hans Pilgaard Jeremissen Ortopædi c.l.e.o. Alt det andet 4 07-01-2011 00:55
Speciallæge Hans Viggo Johannsen jsn Dit og Dat 5 20-05-2009 21:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension