K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2008, 10:29   #21
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af roma Se meddelelser
Jeg har nærlæst deres kontrakter, og i den står der kun under evt. bivirkninger, at du kan risikere at få lidt irritation omkring indstikstedet,når du har fået taget blodprøve. Intet om risiko ved evt. medicin.

Og her kan du så henvise til Helsinki-aftalen om medicinforsøg:

"Patienten SKAL informeres om alternative behandlingsmuligheder, samt om den her tilbudte medicin og dens bivirkninger".

Så, efter min mening er det først herefter, at patienten skal give sit samtykke-
Relevante links:
Declaration of Helsinki (1964)
The World Medical Association Declaration of Helsinki -> Adopted by the 18th World Medical Assembly, Helsinki, Finland, 1964 and as revised by the World Medical Assembly in Tokyo, Japan in 1975, in Venice, Italy in 1983, and in Hong Kong in 1989.
What is the Declaration of Helsinki? (2001)
The International Response to Declaration of Helsinki (2001)

Søgeord: Declaration of Helsinki
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 10:29   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet var nok, at han var nødt til at opføre sig pænt. FØJ.

Godt du havde din mand med.
Det kunne dog have været intersant, om du kunne have skjuldt lydoptagelse med, evt hvis der bliver en næste gang.
Det er fuldt lovligt, og du vil sikkeret tage ham med buskerne nede.
Når du får hans udtagelse derfra, så se om du kan få egen spy. til at kommenter på dette.!
Op med humøret, og godt du kan blive vred, det er du i din fulde ret til.
Knuds popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 10:41   #23
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Lund

Det er en allertiders redegørelse du har skrevet her. Intet... siger/skrivet - INTET tyder her på, at du skulle have brug for en psykiatrisk behandling. Tværtimod, tyder din redegørelse på, at du er et homogent menneske med overblik og personlighed. Mere end man kan sige om så mange af de læger, der huserer hvor K10`erne færdes. Lad ingen, ingen nogensinde trænge igennem til dig med andet udsagn eller vurdering. Du er helt og aldeles i orden og med et fint og sundt psyke.

Jeg sidder og tænker på, om der ikke er noget man kan gøre INDEN....
Citat:
Nu er jeg så spændt på hvad de siger den 16/10, der hvor alle undersøgelser skal opsamles og der skal konkluderes. Vil de så rette sig efter ham? eller skal det så undersøges gennem årelang medicin og terapi før de kan sige om det er det ene eller det andet?? ...
...dvs. kontakte f.eks. de læger, der allerede har stillet diagnosen, idet "lægen" fra Funktionelle Lidelser har jo affærdiget disse, og faktisk gjorde det "i vidnets nærvær"....

Det forekommer mig bare (uden at jeg selv aner en hujende fis om det konkrete), at det må kunne være noget, Lund måske selv kan foregribe INDEN d. 16. oktober, hvor tingene skal vejes om måles (af hvem?)... Det er lang tid at gå, hvis man evt. kunne bruge den tid til noget konstruktivt, for evt. at afbøje "truslen" fra i fredags. Er der nogen, der har en idè/forslag til, om man selv kan gøre noget i den mellemliggende tid?? Skrive? Redegøre? Kontakte?

At foreslå Lyrica er i sig selv en uanstændighed, på så ringe et baggrund. Jeg kender til mennesker, der er blevet psykisk syge først EFTER at de godtog behandlingen med Lyrica, hvilket skete som led i et forløb, hvor man ellers blot skulle "tjekke", at patientens problemer ikke var psykisk betingede. Men det blev de sørme bagefter.... en psykisk sund er blevet til psykisk syg.

Der burde være love mod den slags forbrydelser mod mennesker, hvor man medicinerer uden belæg herfor!

Sidst redigeret af Tante Ana; 28-09-2008 kl. 10:47.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 11:01   #24
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Hyanna >>> er det det her du tænker på som Neurosmølf skrev: "Lad dem undersøge Dig, men hold på at alle fysiske ting SKAL være udelukket for at give en psykisk diagnose på Kronisk træthedssyndrom. Få Dig checket for ME med en direkte henvisning fra din praktiserende, og kontakt evt. sygehuset og forespørg om Du bliver checket af dem for fysiske lidelser først"?? for jeg er jo netop i gang med udredning fra Infektionsmedicinsk afd. hvor de har taget plodprøver, har sent mig i røntgen og MR-scanner. Hvis der er mere i har erfaring med skal undersøges, vil jeg meget gerne høre det.

Det frustrerende er netop, at være tilknyttet et sygehus og en afd. som har taget KTS ind som deres speciale - og så tror de egentlig ikke selv på sygdommen. I stedet bliver folk spist at med en psykiatrist diagnose. Fatter ikke det kan lade sig gøre.

Men åh hvor det varmer med jeres omsorg. til jer alle

Jeg suger alle jeres gode råd til mig og er dybt taknemmelig over jeres hjælp. Hvis ikke jeg havde været her inde, havde min mand siddet i venteværelset. Vi har optaget det meste af samtalen, desværre fik vi ikke slutningen med diskussion af Funktionelle lidelser osv. med. Men det væsentlige, det han har konkluderet ud fra er med. Tænkte det kunne bruges til at vise hvor spinkelt et grundlag han konkluderer ud fra.

Men jeg kan love jer, at til den sidste og afgørende samtale har jeg købt ordentligt optage udstyr Den samtale vil vise, om en anerkendt afdeling går imod WHO´s og sundhedsministerens bestemmelser og fusker psykiatrien ind af bagdøren.

Til den samtale har jeg som sagt tænkt mig at have en række nærgående spørgsmål med. Men får nu den tanke, at når psykiateren selv lagde ud med at sige, at han ikke kunne udføre sit arbejde rigtigt når jeg havde bisidder med, jamen så kan hans vurdering vel ikke tælle med?? Og hvis jeg derudover kunne dokumentere at hans foreslåede medicin er dybt kritisabel (vha. de artikler bl.a. Tanta Ana henviser til) sammenlagt med en skriftlig klage over forløbet, kunne det mon hjælpe min sag?? ... bare for at være helgarderet, hvis de ruller frem med hans diagnose ...

Du har fuldstændt ret tante Ana, hvis man kunne gøre noget på forhånd ville det hjælpe gevaldigt. Forslag efterlyses ....

Kan man sende klagen over psykiaterens fremgangsmåde, diagnose og medicin forslag til den læge som skal tage stilling til sagen, allerede nu? .... eller vil det mon have modsat effekt??

Sidst redigeret af Stezu; 28-09-2008 kl. 14:31. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 11:16   #25
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lund... du kan gennemtjekke dine lægepapirer grundigt.

Du kan tjekke, om SAMTLIGE prøver er taget, som kan AFVISE en fysisk diagnose.

Man må IKKE stille en psykisk diagnose - somatisering - før det er UDELUKKET, at der ligger en fysisk diagnose til grund.

Altså SKAL du være tjekket i hoved og r..., før man må kalde det noget psykisk.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 11:46   #26
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Smile Kære Lund

Hvordan er din praktiserende læge? Jeg har sygehuse, jeg ikke kunne drømme om at sætte mine ben i, så derfor får jeg min læge til at henvise mig direktetil et andet sygehus, selvom det betyder at jeg må tage til Kbh. og omegn. Mig skal de f...'me ikke "mishandle". Jeg er syg nok i forvejen
Kan det bruges? Vi har da for f..... frit sygehusvalg ... endnu ... Det har sundhedsministeren fastslået så sent som idag på tekst-tv


Og så skal du, for guds skyld, gøre som Tante Ane foreslår og selvfølgelig skal du klage, for, som Tante Ana fastslår, så fejler du ikke noget psykisk. Det er bare blevet på mode med at beskylde fysisk syge mennesker for "psykosomatiske motivationsforstyrrelser" , for så har de (læs kommuner) krammet på os

Prøv at tage en snak med din læge, og fortæl, hvad du har været udsat for.

Mange Hyanna
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 11:25   #27
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Kære venner

I torsdags var jeg til den afsluttende samtale på Skejby sygehus. Konsultationen var helt igennem positiv. For første gang mødte jeg en læge som lyttede og forstod. Helt tydeligt, at hun ved en masse om sygdommen.

Fortalte bl.a. at patienter som mig stod midt i en brydningstid, da man ikke har fundet den udløsende faktor for sygdommen og ikke har fundet fællesnævneren der kan påvise sygdommen. Hun henviste til litteratur fra 50érne, hvor man kunne læse beskrivelsen af en patient, som lægerne ikke kunne finde ud af hvad fejlede dengang. Men når man så læser det i dag, med den viden der er kommet siden, kan man se at det er en HIV patient der er beskrevet. Sådan er det også med ME/CFS i dag.

Konklutionen på samtalen blev, at jeg fik diagnosen ME/CFS da jeg opfyldte alle kriterierne. Er så glad for ikke at få psykiaterens "diagnose": Neurasteni (kronisk træthedssyndrom) og Persomlighedsforstyrrelse. Lægen var fuldt ud klar over at det var psykiatriens svar på ME/CFS.

Jeg føler mig virkelig godt behandlet og kan anbefale andre at tage til skejby, hvis de står i samme situation.
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 22:13   #28
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Hej Lund.

ER utroligt glad på dine vegne og håber der nu sker noget positivt for dig mht. kommunen.

Har selv snakket med min praktiserende læge om jeg muligvis også har ME, og hun vil sørge for jeg bliver udredt for dette.
Dog har hun lige opdaget jeg lider af vitamin D mangel som kan give en del af de samme symptomer og skal derfor i 4 mdr. en gang mdl. have indsprøjtninger med D vitamin for i første omgang at udelukke det er grunden til mine problemer.

Hvor meget jeg så bagefter skal igennem (hvis de viser sig det ikke er grunden) ved jeg endnu ikke, men har da tænkt mig at få en diagnose uanset hvad. Går til pyskiater i forvejen og ved det IKKE er depression der er skylden til mine problemer.

Held og lykke

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 22:50   #29
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Hej Phönix. Tak skal du have. Jeg er også både glad og lettet. Har lige været ved min egen læge i dag og få lavet specifik helbredsattest - og så kører systemet forhåbentligt derudaf .... ja man har da lov til at være optimist ... hø hø ...

Jeg håber virkelig for dig, det "bare" er D-vitamin du mangler. Forestiller mig, det er noget nemmere at have med at gøre end ME/CFS. Men hvis du skal videre i undersøgelse for dette, vil jeg lægge et godt ord ind for Skejby - i hvert fald er det positivt, det jeg har oplevet hos dem (lige bortset fra forskækkelsen med psykiateren, men hans ord blev heldigvis ikke lov).
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 23:32   #30
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lund Se meddelelser
I overmorgen skal jeg på Skejby Sygehus i forbindelse med udredningen for Kronisk Træthedssyndrom (ME). Jeg skal til en af deres psykiatere og have undersøgt/udelukket om det er en depression der forårsager alle symptomerne, har lægerne sagt. Fint nok så langt - selvom jeg bliver noget nervøs, da jeg i foråret var inde hos en forfærdelig psykiater i Aalborg, Eva Black. Skrækkelig oplevelse.

men så i dag fik jeg brev fra Sygehuset, at det er på Afdelingen for funktionelle lidelser og psykiatri. Overlægen er selveste Per Fink som har opfundet TERM-modellen og underviser alm. læger i at Fibromyalgi, ME osv. er hysteriske kvinders opfundne sygdomm.

Hyl og piv .... hvad kan jeg nu forvente??? Hvad nu hvis de siger "funktionel lidelse"? gælder alle de andre undersøgelser så ikke længere??? Jeg er HELT slået ud - og nu er jeg ikke længere nervøs - jeg er rystende angst for samtalen! Håber ikke det bliver en Eva Black om igen ....
Der har jeg været...og du skal ikke være bange. Her vil du møde kæmpe forståelse for din situation. Det hele foregår i et meget varmt og kærligt miljø. Jeg følte mig virkelig forstået, og det er deres skyld at jeg fik tilkendt min førtidspension. Jeg kom ind til en rigtig sød kvindelig overlæge - og hun ville meget gerne fra starten at min mand deltog, så han også kunne besvare spørgsmål. Undersøgelsen tog ialt 6 timer, og vi fik dejlig frokost også + the/kaffe og kage.

Jeg har kun godt at sige om det...og tro endelig ikke at du kun bliver puttet i en kasse omgæret af hysteri. Nixen, jeg fik fremlagt videnskabdelige undersøgelser som viser hvad der sker når smertecentret i hjernen er ødelagt. jeg fik på Klinikken for funktionelle lidelser stillet diagnosen kronisk træthedssyndrom, og skulle ikke hverken i terapi eller på medicin. De anbefalede en føp, og det rettede kommunen sig efter.
Jeg blev grundigt undersøgt, fik taget et hav af blodprøver, og bortset fra D-vitaminmangel fandtes intet målbart i blodet.

Så du skal se det som en hjælp...

Sidst redigeret af bumblebee; 22-10-2008 kl. 23:46.
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bange for reformen nensypigen Politik og Samfund 35 02-03-2012 07:31
Nervøs (bange) KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 7 09-02-2012 19:43
Bange Ditten De Unge 28 05-07-2011 18:27
F*** - jeg er bange... Mella Alt det andet 14 29-03-2011 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension