K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2012, 14:05   #1
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 15
sourceful er ny på vejen
Den er så forskruet denne her debat....

folk glemmer at mange med lave indkomster også vil få godt med tilskud og børnepenge.

så havde de fundet en mor med lavindkomst, og 4 børn tror jeg tilskuddet ville være næsten lige så stor.

Hader aviserne og deres sensations-overskrifter, men det værste er at mange danskere ikke kan skelne skidt fra kanel.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 14:15   #2
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nej, man skal blot have en indtægt, der matcher kontanthjælpen.

Og derudover være berettiget til div. børne-ydelser og boligydelse.

Enhver som er i en situation, der ligner Tania's (altså er enlig forsørger til 4 og bor til leje) vil have en økonomi, der til forveksling ligner Tania's, og så er det uanset, om personen er i arbejde, på kontanthælp, på dagpenge, på førtidspension, whatever.



Og den er beregnet ud fra husstandens indkomst og sammensætning, så den er heller ikke kun for kontanthjælpsmodtagere.
Nej, dem der har et arbejde vil sådan set altid have mere. Beskæftigelsesfradraget plus pensionsindbetalinger alene er et godt nyk opad, for nu ikke at nævne muligheden for opsparing, formue, ægteskab og hvad har vi. Og det er for de lavestlønnede, som bruger kontanthjælp/dagpenge som et forhandlingsgrundlag overfor arbejdsgiveren så de er ligeværdige i forhandlingen og den ene ikke bare kan tryne den anden med sultedøden men nå frem til en rimelig aftale som begge har udbytte af.

Men held og lykke med diskussionen og forargelsen og nedskæringerne - altsammen for at redde røven på nogle spekulanter og banker der ruinerede sig selv fordi det kunne jo.. betale sig at ruinere sig selv. Sic. Hvilket middelklassen så også er ved at gøre nu.. FOR ANDEN GANG! - de har jo allerede ruineret sig selv på boligmarkedets rente og afdragsfrie friværdifest een gang så nu hvor man er på røven, kan man ligeså godt sørge for at armene også bliver for korte.
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.

Sidst redigeret af Experimental; 28-12-2012 kl. 14:25.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 10:08   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 18
jjsonn er ny på vejen
det er jo ikke penge hun får af staten , de fleste er jo børnepenge 4*1400 og børnetilskud 4* (min 10t lidt efter alder) så er der friplads og boligsikring og kh13735 k
så er det pludselig ikke så meget.

de 4 børn skal både have tøj og mad, det enste jeg tænker er hvorfor fanden vælger man som kh modtager at få 4 børn.

hvis man regner med hun får 7000 udbetalt i kh, så er vi oppe på de 22t, så er det pludselig ikke så godt,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 11:27   #4
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Det kunne jo tænkes, at hendes karriere ikke lige var enlig mor på kontanthjælp, men var endt der efter at være faldet ud af dagpengesystemet, at hun var gået fra manden der tæskede hende, eller lign? Men det ligner nu bare endnu en omgang tørre tæsk og den samme retorik man brugte i 30'erne om de arbejdsløse, de syge, jøderne osv og det ved man jo ligesom hvordan det endte.

Men ja, det er netop problemet. Man blander det hele sammen, står og smadrer løs på nogen man ikke ved hvem er og endnu værre er, at det er universielle ydelser, hvilket vil sige noget som alle andre også er berettiget til, ligesom både dagpenge og kontanthjælp er grænserne for mindstelønnen jf hvad man fra politisk side mener er den absolutte minimums levestandard at byde nogen som helst i arbejde, hvilket de kan forhandle deres lønninger udfra. (hvor man jo også modtager både de ydelser som kontanthjælpsmodtageren er berettiget til, samt pension, beskæftigelsesfradrag, ferie og alle de andre muligheder for samliv, formue osv der er i arbejde.) Men nu kan det jo retteligt ikke betale sig at arbejde. Det kan meget bedre betale sig at være boligspekulant, konkursrytter, handle med aktier og vekselrytteri. Så hele diskussionen er ligegyldig.

Der er nemlig ikke fastsat nogen minimumsløn i Danmark ellers, og hvad har en arbejder at forhandle med? Nul og niks. Så middelklassen er ved at trække tæppet væk under sig selv, og det kan jeg jo personligt kun være glad for uanset at jeg selv ender i rendestenen på grund af det. Jeg har jo ligesom et hævnmotiv over dem der kaldte mig en igle, en nasserøv, en byld, osv. Så jeg går helt og aldeles ind for at afskaffe velfærdssamfundet efter sådan en behandling. Det må bare privatiseres det hele, og fanden tager de sidste.
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 11:29   #5
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Hvis man skal regne med hvad der blev fremlagt, så fik hun 13000,- udbetalt i ren kontanthjælp og så de 10000,- i andre tilskud!

Jeg siger ikke det er for meget, det er slet ikke det - men jeg vil tillade mig at sige, at det kan man simpelthen overhovedet ikke tillade sig at klage over!!

Tania skal have en løn noget over mindstelønnen for at kunne have tilsvarende udbetalt ved et lønnet arbejde. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken uddannelse hun har og om hun har arbejdet overhovedet, sikkert ikke, for ellers havde hun vel været medlem af en a-kasse!
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 11:47   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Her er Tanias budget:

http://www.bt.dk/danmark/enlig-mor-t...-tanias-budget

Og så ville jeg ønske, de snart ville se på et par enlige ikke-forsørgers budgetter. For dé ser væsentligt anderledes ud. Og bruger man fx Tanias budget til at argumentere for og gennemføre nedskæringer i kh'en, kommer det til at ramme ALLE på kh - og gruppen af enlige ikke-forsørgere vil blive ramt meget, meget hårdt...


Sidst redigeret af Risa; 28-12-2012 kl. 11:52.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 11:56   #7
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
13000 Kontanthjælp Pr Mdr FØR SKAT.

Det ganger vi lige op pr år..

156.000 Brutto Pr År.
42.900 Personfradrag
Skattegrundlag: 113.100
Skatteprocent 40%
67.860 NETTO/ÅR.

+ 42.900 fradrag

IALT : 110.760

Det dividerer vi lige.
9230 DKK PER MÅNED.

Til 1 voksen og fire børn.

Held og lykke med den kontanthjælp dér.


---------------------------

Så kan vi jo altid diskutere de universielle velfærdsydelser og hvorvidt folk i almenhed vil undvære eller skære ned på dem eller om man måske skulle give fripladser til alle børnefamilier da det også ville udløse et større forbrug og kan lette en meget stor byrde, for dem der er så heldige at have et arbejde. Financieringen skal man såmænd nok finde ud af. Evt. en højere bundskat (Woah, det er ikke bare administrativt at der er beskatning af sociale ydelser af enhver art, det betyder også at højere bundskat betyder en lavere indtægt og dermed er man med til at bidrage ved at få tilsvarende mindre) og måske kunne man også lige se på en regulering af beskæftigelsesfradraget med inflationen så den beholder sin værdi og ikke bare bliver udhulet over tid som det er nu. Det er nemlig socialt retfærdigt hvis alle betaler og det ikke bare er Robin Hood hvor de rigeste skal plyndres så vi allesammen kan blive lige fattige. I det hele taget er Robin Hood ikke bedre end Ridefogeden!

Men nu går jeg ikke ind for velfærdsstaten efter den omgang tæsk, så .. lad falde hvad ingen længere vil holde oppe.
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.

Sidst redigeret af Experimental; 28-12-2012 kl. 12:00.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 13:16   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marian Se meddelelser
Hvis man skal regne med hvad der blev fremlagt, så fik hun 13000,- udbetalt i ren kontanthjælp og så de 10000,- i andre tilskud!

Jeg siger ikke det er for meget, det er slet ikke det - men jeg vil tillade mig at sige, at det kan man simpelthen overhovedet ikke tillade sig at klage over!!

Tania skal have en løn noget over mindstelønnen for at kunne have tilsvarende udbetalt ved et lønnet arbejde. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken uddannelse hun har og om hun har arbejdet overhovedet, sikkert ikke, for ellers havde hun vel været medlem af en a-kasse!
Det er da ikke REN kontanthjælp - kontanthjælen på 13000 er før skat, og giver vel lidt over 9000 kr EFTER skat.

De 10.000 du skriver om i andre tilskud, udgør omkring 6500 kr via børnebidrag og børnechek - de samme beløb får en lønmodtager.

Så kogt ned er det hendes boligsikring på omkring 3500 kr der slår din verden itu, eller??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 12:31   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Kontanthjælp BURDE nedtrappes med 10-15 % årligt... -kontanthjælp er vel kun en ,,,her og nu,,, hjælp til overlevelse ???

Har godt nok utrolig meget sympati for de lavlønnede der passer deres arbejde hver dag, selv om de kunne have det samme rådighedsbeløb på kontanthjælp



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 12:52   #10
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Kontanthjælp BURDE nedtrappes med 10-15 % årligt... -kontanthjælp er vel kun en ,,,her og nu,,, hjælp til overlevelse ???

Har godt nok utrolig meget sympati for de lavlønnede der passer deres arbejde hver dag, selv om de kunne have det samme rådighedsbeløb på kontanthjælp



.
Så vil lønningerne også falde med 10-15% årligt. Skruen uden ende. Held og lykke med dét projekt. Bund? Der er ikke nogen bund for lønningerne. Det er som med boligmarkedet hvor priserne kun holdes oppe af hvad man kan købe på kredit - og det er endda et aktiv der KOSTER at være i besiddelse af så markedspriserne er reelt NEGATIVE!

Sjovt nok kan man brødføde 1000 mennesker med en enkelt mønt hvis det er hvad man vil. (Jeg har lært det trick af en hardcore økonom kaldet Jesus.. man sætter den bare i omløb med det formål at få brød på bordet og hvis nogen stikker den i lommen, så dør alle 1000 inkl tyven af sult så det er lidt omsonst, de døde har sgu ikke nogen brug for penge!)
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sats enlig ftp nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 29-11-2011 09:38
Reelt enlig? Sidy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 28-04-2011 16:37
Økonomi som enlig på kontanthjælp??? akizuri Alt det andet 13 01-07-2010 00:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension