K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2012, 22:40   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes også man bliver ramt lidt af misundelse - for ville det bare have været genialt at kunne arbejde, at komme ud af det her hul og få fjernet ''tabermærkatet'' der sidder midt i panden som gør at andre konstant tolker én som værende undermenneske....

Uanset HVOR man er, så kommer der altid nogen og skal træde ned af og belære én om, at man er snylter, og at man lever af andre folks surttjente penge.....

JAMEN JEG VIL GERNE BYTTE!! Jeg vil hellere end gerne stå op om morgenen, gå på arbejde, tjene en masse penge og bidrage. Jeg kan bare ikke, men håber STADIG på et mirakel......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 22:41   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Båt retur til dig, L.S.

Citat:
JAMEN JEG VIL GERNE BYTTE!! Jeg vil hellere end gerne stå op om morgenen, gå på arbejde, tjene en masse penge og bidrage. Jeg kan bare ikke, men håber STADIG på et mirakel......
Nemlig, helenekr, også jeg.

Hvem vælger frivilligt at gå ned til 1/4 af sin hidtitige indkomst,
have smerter og højt medicinforbrug,
og ikke mindst, leve med følelsen af, at man ikke er noget værd ?

De, der tror vi nyder "at koge ( Y ) i sofaen"
aner ikke en skid om, hvilket liv vi har
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 23:15   #3
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Nu har jeg ikke ligefrem lyst til at sende kopi af min skatte papir for at bevise at jeg ikke er en Troll men ægte førtidspensionist tilbage fra 97

Måske skulle I overveje om modtagelsene af nye debatører kan virke skræmmende for nogle når de bliver mødt med mistro.
Har i årenes løb været her inde og også fundet meget brugbart info, tak for det.
Men orkede bare ikke tonen der kan være her indimellem over årene med mistro overfor nye, men nu var nok nok med alt den negativitet

For jeg (og måske nok også nogle af de 75000 andre på gammel ordning) har det altså som at vinde i lotto :-)

Anyway dem der har lyst kan læse mine sidste 2 indlæg i anden tråd.
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 23:32   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Om splinten i de andres øje....

Citat:
Oprindeligt indsendt af MichaelH Se meddelelser
Måske skulle I overveje om modtagelsene af nye debatører kan virke skræmmende for nogle når de bliver mødt med mistro.
.
Og når man peger på andre, er der altid 3 fingre der peger durk tilbage på én selv MichaelH!

Måske du skulle overveje, hvordan man som ny gæst opfører sig i et fremmed hus?!

Du træder ind i min 'stue' og uden at tørre skoene af på måtten og præsentere dig, begynder du at skyde rundt, med beskyldninger og slet skjulte indikationer af det samlede selvynk-niveau på hele siden.

Kan du gå hen i din kurv og komme igen når du kan opføre dig pænt!

Nå, så pyt da, vi er jo tydeligvis mere rummelige end dig, dit enøjede skrog, der i 100% misforstået og dårlig maskeret småmisundelse vader rundt i eget medbragt spinatbed.

Kig i de andre tråde, og se hvordan andre svage sjæle blir taget imod.

Og kom så igen til voksen og respektfuld debat, når du har fået din nye Lottokupon.
'Når det regner på præsten'..... nå den kender du måske heller ikke

Sov godt.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 00:06   #5
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Det med de 3 finger kender jeg godt.

Problemet er nok nærmere at nogen føler sig truffet.
Jeg har ikke anklaget nogen men stillet spørgsmål til.

Jeg vil trække følehornene til mig igen for den nedladende måde at skrive persoligt til mig på gider jeg ikke at finde mig i.
Bemærk venligt at min oprindelige kritik gik på om A holdet af førtidspensionister kan glædes på B holdes vejne. Intet personligt nedladende på en person som du L.S. lige har formået.
Kan dog glæde mig over at indlæg bliver stående her til evighed (eller gør det !! nu når man ikke hyler i kor med alle de negative. ) så andre ikke begår samme fejl som mig.
At være nyanceret og vise at det også kan være positiv udgang på tiltag fra regeringen.
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 20:53   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Undervurdér aldrig kraften i en veludviklet fortrængningsmekanisme!

Citat:
Oprindeligt indsendt af MichaelH Se meddelelser
Jeg har ikke anklaget nogen men stillet spørgsmål til.
Jeg vil trække følehornene til mig igen for den nedladende måde at skrive persoligt til mig på gider jeg ikke at finde mig i.
Bemærk venligt at min oprindelige kritik gik på om A holdet af førtidspensionister kan glædes på B holdes vejne. Intet personligt nedladende på en person som du L.S. lige har formået.
Kan dog glæde mig over at indlæg bliver stående her til evighed (eller gør det !! nu når man ikke hyler i kor med alle de negative. ) så andre ikke begår samme fejl som mig.
At være nyanceret og vise at det også kan være positiv udgang på tiltag fra regeringen.
Den der selvforherligende cyklen baglæns Michael, ændrer ikke på at du krøllede skærmen idét du brasede på tværs ind af døren, da du i dit selvforherligende, nærmest ny-frelste korstog ønskede at påpege, at her på k10 var der tydeligvis et A-hold, der var så gridske og selvoptagede, at de ikke undede dit selvbestaltede B-hold (var der nogen der sagde 'offerrolle'?...) at deles om krummerne fra de riges bord.
(Et temmelig personligt angreb på en hel GRUPPE af mennesker.)

Hvilket i øvrigt er PRÆCIS hvad der foregår rent politisk!
Efter 'del og hersk' princippet, eller 'sådan sætter man lus i et allerede afpillet skind' - få Taberne til at skændes om resterne, mens Herremanden spiser gåsen.
(Læs evt. Naomi Klein - 'Shockdoktrinen', og udvid dine horisonter.)

Og du MichaelH er hoppet lige på den limpind!.
Og agererede i går som systemets forlængede arm, med dine attituder.

Du blev i går aftes ikke observeret og tiltalt for dine anderledes meninger, men for din måde at entrere k10 på, så du kan godt droppe de der fokusforskydende manipulationer og padlen baglæns, mens du fortsat forsøger at pege fingre af andre.

Blot en smule læsen rundt på hele siden vil vise, at meninger brydes på mange niveauer herinde, og at de der formår at holde et mindstemål af pli og klarhed i spyttet, kan være uenige om diverse i flere tråde, og stadig grine sammen eller udveksle menneskelig varme i andre tråde. I årevis.
De tråde er du sjovt nok ikke faldet over?!

Og jeg har selv i en anden tråd for nylig manet til besindighed omkring oppiskede konsekvenser af regeringens nye aftale - den tråd har du så heller ikke læst...

Så bliv du bare væk, sålænge du understøtter systemets afretning og ensporing af 'pøbelen', med din skæren alle over én kam, og insisteren på at holde kikkerten for det blinde øje.
Hvor tarveligt et syn på dine medmennesker, trods postulering om netop det modsatte!

Når du er åben i sindet og i stand til at se, at vi er lige så forskellige som vi er mange, er du velkommen.

Du kan sagtens finde folk at hyle i kor med herinde - men vi sk**er ikke i egen madskål.
Og sætter pris på at andre heller ikke gør det.

Sidst redigeret af L.S.; 26-06-2012 kl. 20:57.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 00:11   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pointen er, at vi på ny ordning, synes det er synd for dem på gammel ordning, der ryger i fælden!

Det handler om vrede mod politikerne, at de i det hele taget kan finde på sådan noget som at lokke intetanende uskyldige mennesker til den slags.

Vi bekymre os bare om de mennesker, og ønsker såmænd kun det bedste for dem, da vi jo er i nogen lunde samme båd.

Jeg ville hellere være på den gamle ordning pga sikkerheden. Skidt med pengene.

PS
De har også fremsat ønske om at man burde kunne genoptage allerede eksisterende førtidspensioner til fornyet overvejlese, og her er det IGEN dem på den gamle ordning der er mest interessante. Men som igen er fredet. Ved at få dem lokket på ny ordning, så er der jo ikke langt fra tanken om, at de måske, skal vurderes igen....efter de nye regler.
Synes bare man skal passe på. Regeringen har bevist, at det er overførselsindkomster der skal skæres ned på.
så hellere sige ''pas nu godt på og tænk dig om, inden du gør noget, gør ikke noget overilet''. det kommer jo dybest set af kærlighed til sine medmennesker og håbet om, at de ikke får det værre pga en dum beslutning.

Sidst redigeret af Ninja; 26-06-2012 kl. 00:20.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 07:16   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
så hellere sige ''pas nu godt på og tænk dig om, inden du gør noget, gør ikke noget overilet''. det kommer jo dybest set af kærlighed til sine medmennesker og håbet om, at de ikke får det værre pga en dum beslutning.
Det er vel sådan set det, der er den røde tråd på K10.

Når jeg kommer med gode råd her på K10, så er det hovedsageligt ud fra mine egne (dårlige) erfaringer, for at andre ikke skal falde i de samme huller, som jeg faldt i, for at andre ikke skal gøre de samme fejl, som jeg gjorde.

Ind i mellem kan man godt lære af andres fejl og erfaringer, der er jo ingen grund til, at opfinde den dybe tallerken.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 07:58   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig vovse, men jeg skrev det sådan set efter at MichaelH ville teste os på vores glæde overfor andre - han ville gerne vide, om de nye pensionister kan glæde sig over de gamle pensionister nu kan komme på ny ordning

Hertil har jeg svaret i en anden tråd, at der nok ikke er så meget glædeligt ved at komme på den nye ordning, og at jeg hellere selv ville på den gamle hvis der var frit valgt på alle hylder (grundet det faktum at man altid er fredet på den gamle ordning)...

Selvfølgelig er vi glade på andres vegne, som du skriver, så er det jo dét det hele handler om - nemlig at hjælpe hinanden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 08:55   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Helenekr. har helt ret i betragtningen i, at de førtidspensionister, er i fare for at bliver lokket i en fælde!
Fordi;

Tilbudet er jo ikke anderledes, end at de frit kan blive vurderet idag til dette, hvis de feks er tilkendt lav, mellem, eller alm. og deres tilstand er blevet dårligere!

For at blive tilkendt ny førtidspension, skal de selvsagt opfylde betingelserne, ligesom alt andet.

Husk selv begrundelsen for fjernelse af efterløn, hvor det hed sig, at de selvsagt kunne få førtidspension, men.. virkeligheden bliver jo anderledes,
De skal også opfylde betingelserne, ligesom andre!

Men mange faldt for denne begrundelse!

Så..Det er IKKE glæde over tilbud, som desværre vil lokke nogen i fælden, hvorpå de i værste fald, mister førtidspensionen istedet, for hvor er sikkerheden for at de kan bibeholde den gamle, uanset?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Undskyld bmdc Dit og Dat 6 11-01-2012 21:04
en masse uvidenhed efter et tankevækkende besøg. Fluddi82 Spørgsmål ang fleksjob 5 25-07-2011 18:40
Undskyld mig, men.... buster Alt det andet 5 09-03-2011 01:38
Politisk krabask : Uvidenhed og hadsk propaganda Stella Politik og Samfund 7 02-06-2009 14:33
Undskyld.. Trylledyr Dit og Dat 1 14-05-2007 14:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension