K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2012, 12:06   #1
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Nej, det er ikke spor underligt, men derfra og så til at skyde alle de gode historier ned, det forstår jeg ikke.
Jeg mener ikke, at have set nogle gode historier blive skudt ned.

Men hvis man selv står i l*rt til halsen, med sin sag i kommunen, hvad kan man så bruge det til, at andres sag er gået lige efter bogen?

Efter ca. 12 års kamp med det sociale system fik jeg kendskab til K10, og fik dermed indblik i hvordan en sag bør køre, først derefter begyndte der at ske noget positivt i min sag.

Men er det sådan det skal være, at borgerne kun får den korrekte sagsbehandling, som de har ret til, hvis de selv sætter sig ind i div. love og §'er?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:07   #2
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Tror aldrig vi kommer til at høre om nogle der anker/klager over fejl som falder ud til ens egen fordel.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:15   #3
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
at der nogen der IKKE røver en bank er IKKE bevis for at INGEN røver en bank
hvis nogen røver en bank ER det bevis for at banker bliver røvet.

der er faktisk noget der statistisk sandsynlighed og den siger bla.at hvis 1 ud af 5 kommuner overtræder retningslinierne så er den matematiske sandsynlighed for at ankestyrelsen lyver i deres konklution ca.3000-1! da de har undersøgt 36 tilfældige sager
uden at finde en eneste hvor retningslinierne er overtrådt! prøv selv at tage en lommeregner og regn det ud.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 12:18   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse
Hvis man kigger allerøverst på denne side, så kan man se, at der står:
"Stedet for syge mennesker som er kommet i klemme i systemet".

Når et internet-forum henvender sig til "syge mennesker som er kommet i klemme i systemet", så er det vel ikke så underligt, at der på et sådan forum er en overvægt at brugere, som, ja lige præcis, "er kommet i klemme i systemet".

Håber at der også er plads til os der har fået en fair behandling... og at vi også må komme frem med den...
Først .. jeg vil også sige at min sag .. set i bakspejlet .. "gik let".. blev sygemeldt i 2005 - visiteret til flexjob 2008 - fik pension i 2011..
Jeg var på sygedagpenge fra 2005 til jeg blev visiteret til flexjob .. og så på højeste ledighedsydelse indtil jeg fik min førtidspension...

Det kan da godt være at det kunne være sket hurtigere .. og at der er nogle stk som ville skrive at det var en kamp at få den pension... men set i bakspejlet.. så er det sket så jeg selv kunne følge med..
Det er da muligt at det var noget hø mens jeg var i det .. men det er jo overstået ...

Jeg har kun positive ord om den/de lægekonsulenter der har været inde over min sag.. på de år har der både været en masse sagsbehandlere og en del lægekonsulenter..
Jeg aner ikke om de "overskred"... i einsteins og andres øjne ... deres beføjelser ... de skrev "sådan frit oversat" at der ikke var flere arbejdstimer tilbage i mig .. og at det var en førtidspension.. De oversatte ikke special læges udtalelse.. det var deres (læge)skøn!

Så einstein .. mon der også skulle klages over denne overskridelse af beføjelse...

Jeg kan godt gyse over andres beskrivelse over lange og trælse sagsbehandlinger... og sige det er fandme for dårligt at det sker!!

Men ligesom vi mærker/takler smerte og modgang forskelligt, så oplever vi vel også kommunens sagsbehandling af os forskelligt...

Der er personer, der har skyklapper på.. de opdager ikke at det er dem selv, som kommer med en negativ attitude og en alenlang negativ liste .. og forventer et positivt forløb fra kommunen..

Der var en del mere jeg ville ha skrevet .. men det er simpelthen gået i glemmebogen .... hmm skal vist huske at skrive mine indlæg i word ...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 16:35   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg er da heller blevet behandlet dårligt af systemet
men jeg har netop ikke fået nogen behandling og det er nok her de fleste har følt det på deres egen krop. er blevet behandlet super af social service og kom på bosted og har fået tildelt et nyt uden tidsgrænse hvor man skal have et stærkt og varigt nedsat funktionsevne.
men kæmper med et jobcenter som absolut ikke gøre en meter ud over til trække tiden hele tiden. nu skal jeg så vente endnu et par måneder for en ny arbejdsprøvning på 4 uger. den sag startede i dec 2011.
så tillykke med dem som har fået en fair behandling og frem for alt hurtig behandling
men de tæller vel en cirka 5 stykker på K10
glem ikke når man er uden indtægt har et jobcenter ingen som helt pligt til at afklare ens situation. Der skal man hele tiden selv presse på. nu har jeg så fået tildelt en social rådgiver fra psykiatien og så er der først sket en smule

k10 er nemlig et forum for dem som sidder fast i systemet, så fint man har fået en god behandling, men så give jeres råd videre til en bedre behandling i stedet for
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 19:45   #6
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Kan meget fint genkende min erfaring med det syge system beskrevet i starten af denne tråd.

Det kostede ca. 1 års sygedagpenge/kontanthjælp.
Manden var og er totalt smadret efter 4 rygoperationer.
Kommunen var overbevist om at han faikede - bare for at snyde systemet. Når han var opereret, var han også rask!!!! Lægekonsulent var også overbevist om at det var svindel fra ende til anden og skrev i sin vurdering at det drejede sig om et forsørgelsesproblem, ikke at manden var syg. Da sagen så endelig kommer i BAN anbefaler man herfra arbejdsprøvning - efter at manden har fået sin FTP.
Og havde det stået til kommunen havde han været på ægtefælleforsørgelse for tid og evighed = nul udgift for kommunen. Det var en totalt sindsyg sag at komme igennem.
Det er vores velfærdssystem som jeg har oplevet det.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 05:38   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg kan også godt blive lidt ked af ,at det næsten er noget negativt,at jeg ikke har haft de store problemmer med at få min fp - bortset fra tiden,men som jeg skrev er det hele ikke kun kommunens skyld..jeg er total chokket over de lange og skrækkelige sager man læser herinde og jeg ville ønske jeg kunne give jer det i ønsker - men det kan jeg jo ikke..og jeg forventer hele ikke folk skal glæde sig på mine vegne når de selv står i l..t til halsen..jeg synes bare nogen gange man bør prøve tænke lidt positivt.så går livet lidt nemmere...når jeg har det allerværst,tænker jeg altid så er det vel heller ikke værrere og prøver at tænke på noget godt..
fp 2010
Jeg må sige jeg glæder mig utroligt over at høre om dem der har fået en god og fair behandling intet kunne glæde mig mere, og jeg håber det bliver flere og flere, men som Hejdien skriver, vi må heller ikke være naive, at nogen eller endda måske de fleste har fået en fair behandling, er ikke lig med at alle har fået en fair behandling. Og om det så kun var en, der ikke har fået en fair behandling, så er det en for meget, og det synes jeg er rigtigt at sige fra.

Og som web så rigtigt siger, dette er et forum for dem er kommet i klemme i systemet, og vælger man at blive medlem af et sådant forum, så er det nok de historier man skal forvente at høre om. De fleste, de allerfleste, af dem det er gået godt for, hele vejen igennem systemet, de bliver jo sjældent medlemmer her, eller er nogensinde kommet her forbi.

Og dem der kommer her har behov for støtte ikke for at blive skudt i sænk.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 06:55   #8
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg ved ikke, om noget af det er henvendt til mig, men jeg synes helt sikkert at alle fejl og dårlige oplevelser skal frem i lyset, og der skal rettes op.

Men jeg synes bare, at når det kommer ud i sådan noget som, at der ligefrem er tale om en statslig sammensværgelse, så synes jeg altså vi kommer for langt væk fra virkeligheden, og det tror jeg altså ikke på gavner nogen som helst, heller ikke de som er kommet i klemme i systemet.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 07:24   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Men jeg synes bare, at når det kommer ud i sådan noget som, at der ligefrem er tale om en statslig sammensværgelse, så synes jeg altså vi kommer for langt væk fra virkeligheden, og det tror jeg altså ikke på gavner nogen som helst, heller ikke de som er kommet i klemme i systemet.
Personligt har jeg oplevet en arb.prøvning hvor "resultatet" tydeligvis lå klart fra starten, og efter sådan en gang løgnehistorier og rævekager, så kan man altså godt få nogle tanker om sammensværgelse af en eller anden slags.

Og når man, her på K10, læser om fleksjobbere, som gang på gang bliver revurderet og fastholdt på fleks tiltrods for en arbejdsevne på under 10 timer pr. uge, så kan jeg da også få nogle tanker om sammensværgelse, af en eller anden slags.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 07:33   #10
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
statslig sammensværgelse, tror jeg ikke at det er.

Men lige som alle andre steder, er der gode og dårlige systemer.

Nogle der er gode til deres jobs, og nogle der ikke er.

Nogle der bliver presset oppefra, og presser videre osv.

Der virker som dårlig virksomhedsledelse, Hehe.

Jeg blev medlem af dette forum da jeg blev så syg, at jeg ikke kunne arbejde mere på ordinære vilkår, jeg googlede for at finde ud af mine rettigheder.

Jeg har fået en hurtig og god sagsbehandling. Men forummet har været medvirkende til at jeg var klar over hvad jeg kunne komme ud for.

Så dette guld her, skal vi holde fast ved. Og hjælpe hinanden så meget som vi kan.

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
9.z imod kina. hejhejhej Politik og Samfund 0 22-05-2013 13:16
Reform og statslig fleksjob pulje? Ida Politik og Samfund 1 19-09-2012 23:58
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
Kommune er imod ytringsfrihed sun-lady Det er da strengt ! 7 21-09-2010 16:24
Hjort amok - til kamp imod de syge. Stella Det er da strengt ! 89 30-04-2009 19:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension