K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2010, 16:12   #1
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hej Hyanna

Sidste udbetalingsperiode var 23.11 - 27.12, altså 5 uger.

De penge jeg har fået nu, passer med en uge 27.12 - 31.12. Desværre sender kommunen først brev ud et par dage eller fem efter, at man har modtaget pengene, så jeg kan reelt ikke se noget, andet end at det kommer fra dagpengeteamet.

Havde ellers været dejligt, hvis det bare var en glemt uge.

Jeg har fået varslingen, men der står ikke noget om indsigelsesfrist. Tilgengæld står der:

"Efter sygedagpengelovens §24, stk. 1 ophører udbetalingen af sygedagpenge, når der er udbetalt sygedagpenge eller løn under sygdom for mere end 52 uger i de 18 forudgående kalendermåneder.

For dit vedkommende medfører dette, at udbetalingen ag sygedagpenge skal ophøre senest den: 31. december 2009.

Kommunen har dog mulighed for undtagelsesvis at forlænge sygedagpengeperioden efter nedenstående regler.

Du vil inden 31. december 2009

modtage afgørelse, om sygedagpengene vil ophøre denne dato, eller om kommunen finder, at der i dit tilfælde er grundlag for at forlænge perioden.

Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte os."


Har jeg virkelig været for dum ikke, at reagere, det tyder det jo på . Tænk hvis de siger, at de har sendt brev ud!!!!

Har ikke skrevet til ham endnu, for jeg kan mærke, at jeg stadig er meget vred og oprørt og bange for, hvad jeg kan finde på at skrive og skaden mig selv yderligerer.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 17:27   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Citat:
Du vil inden 31. december 2009

modtage afgørelse, om sygedagpengene vil ophøre denne dato, eller om kommunen finder, at der i dit tilfælde er grundlag for at forlænge perioden.
Men, Cillenolle, du har jo netop ikke fået den endelige afgørelse på at de vil stoppe dine sygedagpenge, vel?
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 20:43   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
(nååå ja, dér kom sygedagpengene så ind.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 22:30   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cillenolle ja det vil være en god ide at sende det til ham og send det gerne mens du er gal , en pleaser tror de at de kan løbe om hjørnene med hvorimod en sur frustreret borger der klart giver udtryk for at det her vil jeg sq ikke finde mig i er mere svær at takle så afsted med skrivelse til ham mens du er sur og find dig ikke i noget, det mindste de kan gøre er at overholde loven ...
  Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 00:31   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Cillenolle

CITAT:
Min bisidder er fra min fagforening, uddannet socialrådgiver og har arbejdet på min kommune. Stopvarslet er kommet pr. automatik til min e-boks d. 1/10-09. Vi var til møde d. 3/11-09 og her er, hvad jeg har på skrift, referatet:

"Borgerens sygedagpenge løber frem til den 31.12.09, og der kan blive tale om forlængelse på grund af manglende afklaring.

I denne forbindelse er næste skridt at indhente en psykiatrisk speciallægeerklæring der kan samle op i forhold til diagnoser (Depression og ADHD) og indikere hvilke initiativer der skal iværksættes fremadrettet.
Når der foreligger en afklaring af XX psykiatriske diagnoser skal der højst sandsynligt etableres et praktiskforløb indenfor et "ikke pædagogisk" arbejdsområde. Vi taler i denne sammenhæng om at afprøve funktioner på kontorområdet, men dette valg afhænger af hvad de lægelige oplysninger indikerer. (Det skal tilføjes, at hun ikke selv mener hun vil kunne arbejde på normale vilkår i fremtiden).

I tilfælde af, at man fortsætter forløbet med etablering af en praktik vil SVIKA (skole jeg går på) højst sandsynligt kunne tilbyde et yderligere sideløbende forløb som vil kunne give XX yderligere redsskaber til at klare sig på arbejdsmarkedet med sin ADHD diagnose. Denne mulighed skal imidlertid først godkendes af teamchefen.

I forhold til XX diagnose fortæller hun at lidelsen betyder at hun har det svært i kontakten til andre mennesker. Denne og evt. andre problemstillinger forventes uddybet i midtvejsrapporten som SVIKA, ifølge XX, netop skulle have skrevt færdig."

Så står der at næste opfølgningsdato er 03.02.10 og jeg vurderes til en kat. 3 og vurderingen er udfra nogle §.
CITAT SLUT.

Tror bare du skal være rolig nu, din behandling/afklaring er jo IKKE sluttet endnu, og derfor kan sygedagpengene IKKE ophører!

1. gang jeg fik et brev med sygedagpenge ophør, cyklede jeg straks ned til sagsbehandleren... -efter 10 min. var de forlænget(og mit blodtryk faldet).
Jeg tror bare du er havnet i den "automatiserede psykisk-voldtægts brevudsendelse til langtidssyge" som kommunen benytter med stor flid

Som de andre skriver; -kontakt dem skriftligt(eller optag samtalen), og forlang at de kun kontakter dig skriftligt!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 08:18   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
cillenolle, den der med at du skriver at du ikke har sendt en bekræftelsesmail, det synes jeg ikke du skal skrive noget om, jeg har ikke forstået det sådan at han har bedt om en bekræftelsesmail.
Der er jo ingen grund til at forære ham noget han kan bruge som undskyldning.

Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 08:55   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nej, det har du da ret i, Trold. Godt set!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 16:28   #8
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
God eftermiddag.

Ja selvfølgelig skal jeg da ikke undskylde, klart . Godt I påpegede det.

Nå, men i og med, at der er tvivl om stop eller ej, valgte jeg at skrive til ham, at han da havde glemt mig.

Svaret tilbage var:

"Har sendt en besked pr e-mail men den må være gået tabt. .

Nå men planen er at jeg tager din sag med på forlængelsesmøde i morgen med henblik på at forlænge så vi kan få dig i en praktik/arbejdsprøvning så du kan danne dig en ide om hvad du evt. kunne beskæftige dig med i fremtiden. Du er kontoruddannet så måske vil det være relevant at finde noget der matcher dine kompetencer i den retning.

Du må meget gerne give mig en tilbagemelding på hvad du synes om denne plan. Ringer til dig i morgen formiddag."


HA, i morgen vil jeg være forberedt. Når han skriver på den måde, er som om der slet ikke er noget der hedder lov. Hmmm - det bliver spændende. Heldigvis er jeg i skole. SKolen er et specialundervisningsforløb i og omkring ADHD og mig selv. Underviseren er ofte med inde over diverse forskellige forløb, så det er kun godt hvis han ringer i morgen. Men lad os nu lige se .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 16:33   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det kan jeg så ikke helt se noget forkert i han skriver.
hvis du er sygemeldt hvordan kan du så være på et specialundervisningsforløb?
det er vil ikke kommunen der har sendt dig ud i det, når din sagsbehandler snakker om arbejdsprøvning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 16:43   #10
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Det kan jeg så ikke helt se noget forkert i han skriver.
hvis du er sygemeldt hvordan kan du så være på et specialundervisningsforløb?
det er vil ikke kommunen der har sendt dig ud i det, når din sagsbehandler snakker om arbejdsprøvning
Jeg håber sørme heller ikke det er forkert. Det vil bare være dejligt, at bare bange for at sætte forventningerne for højt og så blive skuffet.

Undervisningen er et forløb som kommunen har godkendt og betalt for, at jeg kunne blive bevidst om mit handicap og hvad det betyder for mig. Jeg har så sidste dag imorgen, medmindre de forlænger perioden.

Det var ikke meningen, at jeg ville lyde som et skarn, for jeg er glad for vores system, jeg læser og hører bare om så mange der ryger ud.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligtilbud kommunen - sent svar Janusson Alt det andet 9 27-06-2013 20:51
Ang pension og svar fra kommunen KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-12-2012 22:11
Kan man kræve skriftlig svar fra kommunen ? keldjacobsen Alt det andet 5 29-12-2009 13:19
Ventetid på svar fra kommunen ..... Yasmin Din historie 4 30-10-2009 22:12
Arbejdsskade - varighedsbegrænsning - afslag på fleksjob - intet svar fra kommunen cherie Spørgsmål ang fleksjob 24 05-02-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension