K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2013, 21:29   #1
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Hej

Nu kom jeg til at tænke på, hvis jeg får tilkendt min FTP og de skal betale med tilbagevirkende kraft, skal der så betales skat af de penge?

For som jeg hørte min advokat sige så er det en form for erstatning, underligt spørgsmål, men der må jo være nogle der har prøvet det?
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2013, 21:36   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, de plejer at fratrække skat, så man får det udbetalte beløb minus skat. Får man så kontanthjælp, så trækker de også kontanthjælpen fra førtidspensionsbeløbet pr måned, så man får udbetalt differencen.....

Sådan var det for mig i hvert fald (dog kun en måneds tilbage virkende), hehe.
Men sådan har jeg også set det hos andre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 16:56   #3
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Update

Hej Allesammen.

Jeg er lige nød til at komme med en update.

Har lige talt med den sociale retshjælp som har gennemlæst min stævning og de mener ikke at jeg får fri proces!!!?

Det frustrere mig helt vildt, jeg aner ikke hvad jeg skal stille op?

Det hele køre rundt i mit hoved, det er ikke rigtig til at overskue og et eller andet sted står jeg måske hvor jeg startede, jeg afventer "ordre" fra kommunen, men de ved heller ikke rigtig hvad de skal stille op og ærlig talt så ved jeg det heller ikke selv.

Jeg er begyndt at komme på et værested, bare for at komme lidt ud, men jeg kan mærke på mig selv at de tager en del på kræfterne og det har jeg ikke lyst til, vil gerne kunne være der for mine børn når jeg har dem.

Det er også som om at min sygdom køre op og ned, nogle dage kan jeg tåle mere end andre.

Det jeg frygter allermest er at jeg kommer ud i noget hvor jeg ikke kan sige fra, for det har jeg svært ved og så bukker jeg under for dem igen.

Hvad gør jeg?

Min sag skulle være lige til at lægge for retten og jeg har fået oplyst at man kan køre små sager, men ellers har jeg ikke en dyt forstand på det.

Håber i har lidt godt indput
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 19:40   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LM Fyn Se meddelelser
Har lige talt med den sociale retshjælp som har gennemlæst min stævning og de mener ikke at jeg får fri proces!!!?
Har du ikke længere din egen advokat på sagen?

Denne kender jo din sag mere indgående.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 19:55   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LM Fyn Se meddelelser
Jo men min egen advokat vidste ikke om der ville bevilges fri proces 100% og så tænkte jeg at jeg ville snakke med den sociale retshjælp, der hvor jeg startede og her mener man ikke at jeg får fri proces, fordi så kunne ALLE jo bare gå den vej og få deres pension???
Jeg mener det må være klogest, at du holder dig til din egen advokat. Denne har indsigt i din sag.

Jeg ved godt det kan være svært, bare at vente, men jeg tror du skal være varsom med, at sætte for meget igang.
Nogle gange, så kan man, i sin iver efter, at få gang i tingene, få det hele forplumret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 20:05   #6
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg mener det må være klogest, at du holder dig til din egen advokat. Denne har indsigt i din sag.

Jeg ved godt det kan være svært, bare at vente, men jeg tror du skal være varsom med, at sætte for meget igang.
Nogle gange, så kan man, i sin iver efter, at få gang i tingene, få det hele forplumret.


Ja, det er selvfølgelig rigtig nok, men når man ved hvor rådne de systemer i dag er, det er jo stort set alle der får afslag, så bliver man bekymret.

Dog kan jeg trøste mig med at jeg ikke tror at juristen fra den sociale retshjælp har så megen erfaring!

Hun virker ung og ikke så erfaren på det område, jeg mener nemlig at hun startede med at lægge ud at den lå lige i skabet, men nu, noget tid efter ja så kan det dårligt lade sig gøre.

Jeg ved sku snart ikke.


Lige en anden ting, jeg var ved min nye læge i fredags for at få lavet en LÆ 265 og han kender mig ikke og derfor snakkede vi lidt frem og tilbage, men jeg sagde at han skulle kigge i mine papirer som jeg havde med (alle læge papire osv) men det virkede han ikke synderligt interesseret i???

Kan jeg ikke kræve at læse hvad han skriver inden han sender den til kommunen?

Jeg følte mig absolut ikke tryg ved det.!

Jeg spurgte om jeg ikke kunne få en kopi tilsendt, men fik afvide at den kom til at ligge på sundhed.dk!!!!
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 17:04   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja din sag burde jo ligge lige for...men men....

Nu er der imellemtiden jo kommet nogle nye regler...så måske du kunne forsøge dig med at søge en §17 på det foreliggende grundlag....

Hvem ved...måske du kan komme i betragtning til et ressourceforløb...når du nu ikke kan få den førtidspension...

Hvis du kan komme i et ressourceforløb ja så skal der jo ligge en plan med det...så der måske kan ske lidt mere i din sag...

Men det er sg svært at svare på når du jo burde få den førtidspension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 18:05   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 13
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja din sag burde jo ligge lige for...men men....

Nu er der imellemtiden jo kommet nogle nye regler...så måske du kunne forsøge dig med at søge en §17 på det foreliggende grundlag....

Hvem ved...måske du kan komme i betragtning til et ressourceforløb...når du nu ikke kan få den førtidspension...

Hvis du kan komme i et ressourceforløb ja så skal der jo ligge en plan med det...så der måske kan ske lidt mere i din sag...

Men det er sg svært at svare på når du jo burde få den førtidspension...
Lige nøjagtig mine ord...

For når man sidder uhjælpeligt fast, så må der noget andet til, og de giver ressourceforløbene mulighed for.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 19:43   #9
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Lige nøjagtig mine ord...

For når man sidder uhjælpeligt fast, så må der noget andet til, og de giver ressourceforløbene mulighed for.


I mine øjne giver det ikke mening at begynde et ressourceforløb, det forlænger bare den periode hvor jeg kan få mere stress over en endelig afgørelse, jeg orker ærlig talt ikke at skulle ud i en masse forløb engang mere.

Bare tanken gør at jeg ikke kan sove og det holder mig vågen det meste af natten.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Har du ikke længere din egen advokat på sagen?

Denne kender jo din sag mere indgående.


Jo men min egen advokat vidste ikke om der ville bevilges fri proces 100% og så tænkte jeg at jeg ville snakke med den sociale retshjælp, der hvor jeg startede og her mener man ikke at jeg får fri proces, fordi så kunne ALLE jo bare gå den vej og få deres pension???

Når jeg lige læser hvad hun sagde, så giver det vel ikke helt mening? Der er jo grund til at man kan søge fri proces!

Men sagen ligger jo lige til højre benet, lige til at sparke i mål.

Jeg har også læst et sted at mange får afslag på fri proces, lige som BAN også giver afslag på en del....

Så er der min fagforening tilbage, men dem tror jeg ikke meget på, de har virket usikre og faktisk givet kommunen lidt medhold i deres afslag

Men livet går videre... Håber jeg da....

Jeg kan bare slet ikke overskue når der ikke ligger en deadline for noget og med et RS forløb så kan der gå op til 5 år og det holder min psyke absolut ikke til
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 02:56   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu mener jeg heller ikke at du på den måde ville have godt af et ressourceforløb....

Men hvis du kigger på din sag....og den er oplagt til en førtidspension.....men den er nægtet...

Der sker INTET i sagen....

Ja det værste der kan ske for dig...det er at der sker intet i din sag...

Så i mangel af at du kan få den førtidspension og for at din sag ikke skal gå fuldstændig i stå....ja så kunne et ressourceforløb gøre at du langsomt nærmede dig den førtidspension...som du burde have fået...

Nu kan ressourceforløb laves så der kræves absolut et minimum af dig....altså så nærmest hvem som helst vil kunne klare det....

Ja man kan endda give en lang pause i et ressourceforløb...

Men det der må tælle for dig i din situation....det må være at der sker noget i din sag og at du kommer tættere på en førtidspension...

Tro mig...du vil ikke få det bedre af at din sag står bomstille...

Jeg kan virkelig ikke se hvad man ellers skulle kunne gøre i din sag....hvis man skal holde gang i den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension