K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2009, 11:01   #11
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 18
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hejsa ... Jeg har altid praktiseret at ringe til min læge, når jeg har været nødt til at sygemelde mig. Så har det nemlig ALTID været op til Kommunen at forlange en lægeerklæring, som Kommunen så skal betale

De har endnu aldrig bedt om en, så det er det bedste råd, for så har du dit på det tørre

PS: OG den fremgangsmåde har jeg også tænkt mig at praktisere ved evt. arbejsdprøvninger mv.
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 17-09-2009 kl. 16:03. Årsag: PS
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 15:53   #12
jonas
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 25
Styrke: 16
jonas er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Viper Se meddelelser
Hej Jonas

Sig mig lige, har kommunen i nogen af de tilfælde hvor du måtte sygemelde dig bedt skriftligt om at få en lægeerklæring fra din læge?

Fidusen er at hvis kommunen ikke har gjort dette har du heller ikke haft pligt til at sende en sådan, rent bortset fra at de i øvrigt skal betale en lægeerklæring som de afkræver dig, HVER GANG.

Du bør så straks anke denne sag, netop med henvisning til de §§ du selv har nævnt i tråden, OG det faktum at kommunen aldrig skriftligt har bedt dig om en lægeerklæring. Juridisk set er det at betragte som fuld accept af din sygemelding når du ikke er blevet afkrævet en lægeerklæring på skrift

Pøj pøj. Viper
Hej Viper.

Nej kommunen har ALDRIG bedt om en lægeerklæring, men beskylder mig blot for at udeblive.

Jeg har netop idag modtaget beskæftigelsesankenævnets afgørelse, og de har ikke givet mig medhold i klagen, og henviser til, at de paragaraffer som jeg henviser til udelukkende gælder for mennesker, der søger kontanthjælp uden at de samtidig er syge.

Det er hul i hovedet, da loven netop handler om, at modtagelse af aktiveringstilbud KUN gælder folk, der alene modtager kontanthjælp på grund af ledighed.

Nu står jeg så i den situation, at beskæftigelsesankenævnet giver kommunen ret, og de skriver, at jeg modsætter mig samarbejde omkring udarbejdelse af en sygeopfølgningsplan, hvilket jeg ALDRIG har gjort, jeg har kun bedt kommunen om at tage hensyn til mødetiderne, da jeg ofte må melde mig syg.

Jeg har snakket med speciellægen idag, men han ville ikke skrive "kontraindicerende" vedr. arbejdsprøvning, og udtalte sig generelt meget tvetydigt i sagen. Han er typen, der er bange for at udtale sig på skrift overfor kommunen, og leder derfor altid efter ord, der kan "vurderes".

Lige nu kan jeg ikke overskue, hvad jeg skal stille op andet end at kontakte egen læge.

Jeg er på kanten til at opgive helt. Det er vanvittig tærende på kræfterne, at skulle være syg, og samtidig skulle slås med dem på denne måde.

Hver eneste klage og lov bliver drejet og fortolket, og ting bliver taget ud af sammenhæng.

Sidst redigeret af jonas; 17-09-2009 kl. 15:55.
jonas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 16:25   #13
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 18
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej Jonas ... Jeg synes også du skal kontakte din praktiserende læge hurtigst muligt, så hun/han kan bakke dig op .... Har du, i øvrigt ringet til din læge, de gange du har været nødt til at sygemelde dig?

Og så synes jeg også du skal overklage Beskæftigelsesankenævnets afgørelse til Ankestyrelsen, da tendensen her i den senere tid viser at Beskæftigelsesankenævnet fremkommer med dels nogle temmelige uklare afgørelser dels er der nogle afgørelser der er direkte besynderlige

Din er så en af dem, og derfor sætter jeg lige et link til Ankestyrelsen, så du kan læse deres vejledning http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=339

Håber du har kræfter og mod på at klage, da du jo ER syg, og således ikke kan hoppe, hver gang Kommunen forlanger det

Held og lykke Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 17:03   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Da min sag verserede, var jeg for syg til div fremmøder, så istedet fik jeg et hjemmeopsøgende tilbud, hvor sagsbehandler/psykolog så kom hjem til mig. Det var nok noget af det bedste der skete mig.....

Ved godt det er enormt grænseoverskridende for de fleste, men for mig var det lykken. Siger heller ikke det er noget du skal, men lufter bare ideen - også for andre, at muligheden eksisterer.....

Før det fik jeg også bevilget Taxakørsel frem og tilbage til div møder, indtil jeg blev totalt sygemeldt fra det hele og derfor bare kunne klare møderne via telefonen et par gange om året.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 23:32   #15
jonas
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 25
Styrke: 16
jonas er ny på vejen
Og mens de af os der er syge, og som ikke kan få dagen til at hænge sammen, skal slås med sagsbehandlere, kommuner, ankenævn og advokatsalær, så er der andre, der får i hoved og røv (undskyld sproget) uden at de skal hverken være syge eller undergå arbejdsprøvning.

http://noerre-djurs.net/arkiv/artikl...11-22/012.html

Og så er der også sager som denne, der får det hele til at virke meget håbløst:

http://socialkritiskforum.dk/?de-man...d-i-min-sag,46

En ven har skrev til mig: "Den har været hele møllen igennem med politianmeldelse i 2007 jf. straffelovens kapittel 16 og 19, men politiet tog den ikke. Der blev klaget til statsadvokaten som beklagede at han ikke kan gå ind i sagen, men han anbefalede et civilt søgsmål." Og sådan fortsætter det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Har du, i øvrigt ringet til din læge, de gange du har været nødt til at sygemelde dig?
Nej, kommunen har aldrig bedt om en lægeerklæring, og det er aldrig faldet mig ind, da jeg anså det for naturligt grundet diagnosen og sygdommen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Og så synes jeg også du skal overklage Beskæftigelsesankenævnets afgørelse til Ankestyrelsen, da tendensen her i den senere tid viser at Beskæftigelsesankenævnet fremkommer med dels nogle temmelige uklare afgørelser dels er der nogle afgørelser der er direkte besynderlige.
Mange tak! Det vil jeg gøre.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Før det fik jeg også bevilget Taxakørsel frem og tilbage til div møder, indtil jeg blev totalt sygemeldt fra det hele og derfor bare kunne klare møderne via telefonen et par gange om året.
Det vil jeg ansøge om, da det vil hjælpe betydeligt. Tak!

Sidst redigeret af Stezu; 18-09-2009 kl. 20:41. Årsag: flere indlæg sammenlagt - skriv venligst til flere i samme indlæg
jonas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pludselig modregning i kontanthjælpen.. BubberDK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 38 28-09-2012 06:36
fradrag i kontanthjælpen havheks Alt det andet 8 12-08-2012 12:40
Politianmeldelse af en borger!!! buster Det er da strengt ! 5 15-05-2011 10:39
Inden kontanthjælpen nedsættes til borgere, der udebliver fra jobsamtaler phhmw Nyt om loven 0 06-01-2011 18:23
politianmeldelse Forsyg Dit og Dat 5 24-03-2009 22:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension