K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2009, 12:49   #11
fighteren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2007
Indlæg: 14
Styrke: 18
fighteren er ny på vejen
Hej begge

Tak for Jeres svar, det lyder som om jeg gør klogest i at tage imod fleksbevillingen og afvente og se hvad der sker i en 4. virksomhedspraktik!

Min sagsbehandler har fortalt at bevillingen af løntilskudet og antallet af timer i et fleksjob, ville blive fastsat udfra det aktuelle job og en virksomhedspraktik til at starte op med. Er det korrekt at man i fleks visiteringen ikke får defineret løntilskuddets størelse og et ca tal for antal arb. timer?

Åhh jeg er kørt helt op i en spids lige nu, er bare så bange og usikker for forandringer og har egentlig været det i hele min sygemelding. Jeg råber og skriger af ungerne, sover ikke om natten og er lige nu gået 4 uger over tid med min mens..... Har dog fået taget 2 test og blodprøve som sikre at jeg ikke er gravid. Men jeg er bare så meget ude af balance. Men jeg får det forhåbentlig bedre, når jeg møder jobkonsulenten og forhåbentlig får tillid til at han/hun vil mig det bedste.....

Tak for jeres tid til at besvare mine indlæg

Mange kærlige hilsner
Tina
fighteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 12:55   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 26
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nu mener jeg også, hvad konsekvensen er såfremt fleksjob IKKE er tilkendt, men at der bliver søgt pension §17, inden?
det er her problemet er!
VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 13:06   #13
fighteren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2007
Indlæg: 14
Styrke: 18
fighteren er ny på vejen
Åhh nu er jeg helt i vildrede. Jeg ER tilkendt fleksjob pr 1.3.09, men mener egentlig at pension havde været den rigtige løsning. Er bare i tvivl om det vil skade min sag selv at søge?
fighteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 13:11   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af fighteren Se meddelelser
Hej begge

Tak for Jeres svar, det lyder som om jeg gør klogest i at tage imod fleksbevillingen og afvente og se hvad der sker i en 4. virksomhedspraktik!

Min sagsbehandler har fortalt at bevillingen af løntilskudet og antallet af timer i et fleksjob, ville blive fastsat udfra det aktuelle job og en virksomhedspraktik til at starte op med. Er det korrekt at man i fleks visiteringen ikke får defineret løntilskuddets størelse og et ca tal for antal arb. timer?
Hvor mange timer har du klaret ca i dine arbejdsprøvninger de burde være dem der ligges til grund i et evt fleksjob, det vil sige har du klaret tre timer om dagen så nytter det ikke noget at jobkonsulenten prøver at skaffe dig et job der som udgangspunkt er 25 timer, det bliver et nederlag for dig og for arbejdsgiver...

Du bliver endnu mere nervøs over fremtidige job og en arbejdsgiver vil ikke bruge flekser mere (sådan meget kort trukket op )

I din ressourceprofil bør der står et ca timeantal , men hvad ang løntilskud så er det rigtigt nok at det er jobbet der kan gøre en forskel ...

feks kommer du et sted hvor du simpelthen fysisk ikke kan klare det mere end et par timer så er det 2/3 del finder du derimod det perfekte job hvor alle dine skånehensyn kan varetages og du kan være der 20 timer så vil det være ½ delen ... men når først du har været ude i den første praktik burde de kunne sige noget om det ...

Mit sidste job var jeg i 20 timer om ugen (til at starte med ) men jo mere træt jeg blev jo mere ineffektiv blev jeg , lige som jeg også skulle have en del pauser og jeg fik 2/3 del ... en kollega var der i 18 timer men kunne arbejde 100 % alle 18 timer og havde derfor en refusion på ½ delen så der kan også være noget der ....

Jeg er selv en af dem med stress .. og jeg har indført korte afstande i min ressourceprofil , de har indtil videre ikke overholdt dem, har sågar mødt en jobkonsulent der mente at jeg kunne låne min mors bil indtil jeg var ansat og derefter købe en bil ...

det bliver noget du selv må holde på ...

det vil sige at er der for langt til arbejdet så må du sige til dem at du ikke magter det , nu ved jeg ikke hvordan du har det men når jeg feks bliver træt og stresset så går min hjerne på autopilot og jeg tror selv at jeg har styr på det og ved hvad jeg laver ...

men kan præstere at tage forkert bus er jeg i bil sidder jeg og tænker hmm var der rødt køre for langt kan ikke huske at dreje fra hvor jeg bor osv ..

hvis du har det sådan også så er det vigtigt at du får meldt det ud , jeg vender tilbage omkring noget af det andet senere det er langt

Jeg kan lige tilføje at jeg er fra samme kommune som dig , jeg har været visiteret til fleks siden 03 og har haft et job der gik galt fordi det var helt forkert med stress (vidste det men havde brug for det job ) først nu er jeg igang med udredning med henblik på ftp og ingen aner hvordan det kommer til at se ud med det , ud over stress har jeg også adskillige fysiske sygdomme..

og er pt sygemeldt på ledighedsydelse ...



Citat:
Åhh jeg er kørt helt op i en spids lige nu, er bare så bange og usikker for forandringer og har egentlig været det i hele min sygemelding. Jeg råber og skriger af ungerne, sover ikke om natten og er lige nu gået 4 uger over tid med min mens..... Har dog fået taget 2 test og blodprøve som sikre at jeg ikke er gravid. Men jeg er bare så meget ude af balance. Men jeg får det forhåbentlig bedre, når jeg møder jobkonsulenten og forhåbentlig får tillid til at han/hun vil mig det bedste.....

Tak for jeres tid til at besvare mine indlæg

Mange kærlige hilsner
Tina
Som det første ville jeg hvis jeg var dig bede om en fleksjobbevis ved første samtale med jobkonsulent
  Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 13:26   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg kan godt forstå, at du ikke har det godt med alle kommunens tiltag, og det at føle dig på "en forkert hylde".
Men det, at du er blevet tilkendt flex-job betyder, at kommunen HAR anerkendt, at du ikke kan arbejde på fuld tid.
Du er, med andre ord, nået et godt stykke af vejen.
Og så er det mit indtryk, at kommunerne ofte tildeler flex udfra devisen "går den, så går den".
Noget i stil med; nu giver vi hende flex og ser om det fungerer, ellers kan der jo altid startes en pensionssag.
Håber du forstår hvad jeg mener.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 13:42   #16
fighteren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2007
Indlæg: 14
Styrke: 18
fighteren er ny på vejen
Hej Hejden

Jeg har været i afklaringsforløb hos psykiatrifonden i 1½ år. De har lige lavet en afsluttende rappport, der beskriver at jeg i min første arb. prøvning på 5 mdr havde adskillige kognitive begrænsninger der betød at jeg ikke kunne varetage visse opgaver. Jeg blev gradvist justeret op fra 9 til 13½ time, men måtte afbrydes til sidst med psykiaterens anbefaling.

2. arbejdsprøvning gik allerede skidt efter 2 uger, men jeg er stædig og holdte ud i alle 13 uger. Jeg startede på 13½ time og endte med 16½ time, jeg nåede dog aldrig at være der i en hel uge 16½ time.

3. arbejdsprøvning var det arbejdsområde jeg brændte aller mest for og ønskede mig et fremtidigt job. Jeg startede på 12 timer ugentligt men måtte allerede på 3. arbejdsdag gå før tid da jeg brød helt sammen og ikke kunne holde tårerne tilbage. Forløbet blev endeligt afsluttet efter 3 uger hvor jeg var sygemeldt undervejs.

Uddrag fra konklusionen fra Psykiatrifonden:
Citat:
Fællestræk for praktikforløbene har været at Tina efter en kortere eller længere periode blevet markant dårligere, og fremtrådt med belastningssymptomer i form af hjertebanken, uro, øget træthed, manglende koncentration, overblik og hukommelse.
Indstilling:
Citat:
På baggrund af forløbet kan det konkluderes, at Tina ikke synes at kunne honorere de krav, der stilles på det ordinære arbejdsmarked. Mulige behandlingstiltag synes at være iværksat over en årrække, men uden en fuld genetablering af arbejdsevnen. Tina synes i stedet at kunne integreres på arbejdsmarkedet inden for f.eks. omsorgsområdet, med mulighed for en hensynstagen til hendes skånehensyn.
Min sagsbehandler vil ikke skrive et timeantal ind i ressourceprofilen eller fleksbevillingen..... Kan jeg kræve det?

Hejdien jeg kan nikke fuldstændig genkendende til dine symptomer... Jeg kan stå i badet og glemme at jeg lige har vasket mig. Lave Nese kaffe af koldt vand mens jeg står og kigger på kaffemaskinen med nybrygget kaffe. Gå ind til min datters skab for at finde tøj til mig selv, gå i den forkerte skuffe efter bestik, glemme mine penge i pengeautomaten, glemme dankortet i div. butikker, køre den forkerte vej når jeg skal køre min datter i skole osv.....

'Nej hvor pudsigt at du bor i samme kommune som mig. Nu kender du jo jobcenteret og jobkonsulenterne.... Hvad har jeg i vente, ja havd er dine oplevelser. At du har været visiteret til fleks siden 03 og først nu er igang med en udredning i forhold til ftp lyder skræmmende, du har vel allerede været i et afklaringsforløb inden din fleks visitering?

Mvh. Tina
fighteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 20:15   #17
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
kære Tina, jeg har ikke så mange kloge ord, da de andre er meget bedre til det. men jeg vil bare lige opfordre dig til at slette der hvor dit specielle efternavn er nævnt...
især hvis du ikke ønsker at blive alt for genkendt, eller fundet af din biofar..
håber det bedste for dig.
knus herfra
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 23:10   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 26
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som Trold skriver, er du et godt stykke af vejen.
Forsøg at få så meget indflydelse som mulig på job-ønske.
Og få et fleksjob bevis, som Hedi anbefaler.
vh og held og lykke popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 10:29   #19
fighteren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2007
Indlæg: 14
Styrke: 18
fighteren er ny på vejen
Hej Alle

Tusinde tak for Jeres mange tilbagemeldinger, det er virkelig dejligt at vide at der er nogen som er villige til at støtte og hjælpe en, og forstår situationen.

Heldra tusinde tak fordi du oplyste mig om det med efternavn. Det har på intet tidspunkt været min hensigt at nævne mit efternavn, og troede faktisk også at jeg havde gennemgået de tekster jeg har kopieret ind i indlæget - puha jeg vil straks gennemgå dem fra en ende af.....

Vi snakkes/skrives ved.

Mvh. Fighteren
fighteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 10:38   #20
fighteren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2007
Indlæg: 14
Styrke: 18
fighteren er ny på vejen
HJÆLP

HJÆLP HJÆLP

Hejdien jeg kan kun redigere mit sidste indlæg så jeg kan ikke gå ind og slette mit efternavn som Huldra har gjort mig opmærksom på at jeg ved en fejl har fået oplyst i de tidligere indlæg!

Mvh. Fighteren
fighteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal jeg selv søge ftp? Michael Nielse At søge førtidspension 6 24-05-2011 00:20
mulighed for selv at søge pension anja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-02-2009 12:59
flexjob selv søge jj2 Spørgsmål ang fleksjob 4 28-03-2008 14:01
Må man selv søge fleksjob Trylledyr Spørgsmål ang fleksjob 6 31-01-2007 11:02
Jeg er selv ved ar søge førtidspension. Jessica At søge førtidspension 0 12-06-2006 13:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension