K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2008, 21:44   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Hvis jeg var dig så ville jeg helt klart sende en ansøgning om en § 17 altså en pension på fortliggende grundlag ...

Hej igen Hejdien Kræver ovenstående at jeg skal kontakte sagsb. påny? Han sagde idag, at jeg måte ringe hvis der gik for lang tid.. underforstået at der VIL gå lang tid.. suk..
Tak igen..

Kh. Story
Story det vil kræve at du skriftelig sender en § 17 ansøgning, men hvis du vil spille med lidt længere og give ham en chance så kan du også vælge at sende aktindsigtserklæring og så give ham de ti dage til at få sendt dine akter så du kan se hvad der står, send så din historie som Maj-Britt foreslår og kopier den til din sagsbehandler og oplys om at du nu har sendt en klage over sagsbehandlingsfejl i dit tidligere forløb , det er bare en oplysning til ham da han jo endnu ikke har lavet fejl , men så ved han at du ikke bare har tænkt dig at sidde med hænderne i skødet og vente på at det hele falder på plads i hans tempo....

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 16:58   #12
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 59
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
hej med dig!!

Er i sammme båd som dig, er lige som du ramt af angst, startet tilbage 1992. er også igang med at søge ftp, men kommunen finder hele tiden på noget nyt, de har lige fundet ud af at de nu vil have en speciallægeerklæring og det må ikke være udarbejdet af den læge som jeg har været hos før. Er selv begyndt at blive bang for at jeg heller ikke få en ftp - tror det er rigtig svært når man lider af angst. Men jeg håber at du for mere held med at søge end jeg. Så pøj pøj - bare gi kommunen hele armen hvis du har overskud!!!
Hilsen jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 12:43   #13
skotten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2008
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
skotten er ny på vejen
Hej
Jeg vil sige at din sag er godt nok noget mangelfuld men jeg deler Maj-Britt's ide om at sende til de store politikere. for jeg sætter mig og gør det samme idag efter jeg 17 april modtog afslag på indstilling til FP. Så nu mener jeg de skal se hvordan livet er for de syge i dagens Danmark. Hvor meget det tager på ens kræfter og psyke osv.

hilsen skotten
skotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 13:13   #14
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 58
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
[Så er jeg tilbage, efter måneder med depression, selvmordstanker og mega angst. Men jeg er ved at være ovenpå igen... Jeg fik aldrig gjort noget ved det I foreslog. Men NU skal det være... Har intet hørt fra min sagsb. Har idag udskrevet formularen vedr. aktindsigt. Vil høre Jer, hvordan jeg beder om en Paragraf 17??? Findes der et sted man kan printe en formular ud?? Har prøvet søge på Google, uden held. Nu får min sagsbehandler det på den hårde måde!!! Knus.


Til Jane

Godt at høre jeg ik er alene, men kan kun give dig ret i, at det nok er svært at få FP når man lider af angst /depression... Ironisk nok har jeg en kæreste som lider af Damp, og har fået FP siden 1996.. han er mere velfungerende end jeg, og har ik nogle indskrænkninger. Men måske var det lettere for 10-12 år siden at få FP. Ønsker dig al mulig held og lykke osse. Knus

Citat:
Oprindeligt indsendt af jane Se meddelelser
hej med dig!!

Er i sammme båd som dig, er lige som du ramt af angst, startet tilbage 1992. er også igang med at søge ftp, men kommunen finder hele tiden på noget nyt, de har lige fundet ud af at de nu vil have en speciallægeerklæring og det må ikke være udarbejdet af den læge som jeg har været hos før. Er selv begyndt at blive bang for at jeg heller ikke få en ftp - tror det er rigtig svært når man lider af angst. Men jeg håber at du for mere held med at søge end jeg. Så pøj pøj - bare gi kommunen hele armen hvis du har overskud!!!
Hilsen jane
Til Skotte

Hejsa.... Ked af høre om dit afslag! Er der ik mulighed for at anke?? Jeg går også igang med sende til politikerne..
Knus

Citat:
Oprindeligt indsendt af skotten Se meddelelser
Hej
Jeg vil sige at din sag er godt nok noget mangelfuld men jeg deler Maj-Britt's ide om at sende til de store politikere. for jeg sætter mig og gør det samme idag efter jeg 17 april modtog afslag på indstilling til FP. Så nu mener jeg de skal se hvordan livet er for de syge i dagens Danmark. Hvor meget det tager på ens kræfter og psyke osv.

hilsen skotten

Sidst redigeret af Hejdien; 09-06-2008 kl. 14:10. Årsag: Har lagt de tre indlæg sammen til et :)
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 14:13   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Story godt du er ovenpå igen, det lyder som noget af en nedtur du har haft...

Men er da glad for at du kom igennem...


Der er ikke nogen formular til hvordan man søger førtidspension efter en §17

men du kan skrive kort og godt ...

Jeg søger hermed førtidspension efter § 17 grundet mit helbred

Husk dato og sted og alt det andet... du sender den til din sagsbehandler, og bed om en kvittering for modtagelsen , også en kvittering for modtagelsen af aktindsigten..

held og lykke med det hele og råb op hvis der er noget vi kan hjælpe dig med
  Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 17:56   #16
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 58
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Hejsa

Hejsa... Mange tak for hurtigt svar... Jeg har desværre netop sendt brevet til min sagsb. med aktindsigt formular ( glemte at bede om kvittering, for modtagelse, ups) et længere brev til ham, plus udprint af min historie herinde, fra marts!!! ( har først læst din mail, efter at have postet brevet, øv) men håber der sker noget nu, ellers må jeg jo sætte gang i den paragraf 17. Dejligt I er så hjælpsomme herinde. Mange tak for det! Knus
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Story godt du er ovenpå igen, det lyder som noget af en nedtur du har haft...

Men er da glad for at du kom igennem...


Der er ikke nogen formular til hvordan man søger førtidspension efter en §17

men du kan skrive kort og godt ...

Jeg søger hermed førtidspension efter § 17 grundet mit helbred

Husk dato og sted og alt det andet... du sender den til din sagsbehandler, og bed om en kvittering for modtagelsen , også en kvittering for modtagelsen af aktindsigten..

held og lykke med det hele og råb op hvis der er noget vi kan hjælpe dig med
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 21:50   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Story bare rolig det værste der kan ske er at du ikke får din aktindsigt til tiden og når der er gået ti hverdage og du ikke har modtaget aktindsigten så skriver du bare at du endnu ikke har modtaget aktindsigt som du bad om og så den første dato...

Men mon ikke du kan være en af de heldige der ikke har nogen problemer i den retning man kan da håbe

Og måske det også er meget smart af dig at vente med at søge en 17 til du har set hvad kommunen ligger inde med af papir omkring dig ...

du skal i hvertfald have held og lykke med det hele og husk at holde os op dateret om hvordan det hele går ...
  Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 23:10   #18
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 58
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Hey..

Tusind tak igen for dit hurtige svar... det er GULD værd for en som mig. Nice. tusind tak for dine søde tanker!!!!!! Skal nok holde Jer orienteret KNUS
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Story bare rolig det værste der kan ske er at du ikke får din aktindsigt til tiden og når der er gået ti hverdage og du ikke har modtaget aktindsigten så skriver du bare at du endnu ikke har modtaget aktindsigt som du bad om og så den første dato...

Men mon ikke du kan være en af de heldige der ikke har nogen problemer i den retning man kan da håbe

Og måske det også er meget smart af dig at vente med at søge en 17 til du har set hvad kommunen ligger inde med af papir omkring dig ...

du skal i hvertfald have held og lykke med det hele og husk at holde os op dateret om hvordan det hele går ...
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2008, 10:18   #19
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
hej Story

Jeg har lige læst dit indlæg. Du kan tro jeg kender til det at have angst
Jeg har selv traumatisk stress som gør at jeg får nogle voldsomme depressioner. Jeg kan heller ikke selv gå ud at handle. Jeg må mange gange sige nej til at tage med min mand til fester.
Lad være med miste modet, da det kan lade sig gøre at få en ftp. pga. depression. Det har jeg fået. Min sag skal tages op 1 okt. i år, for at se om jeg har fået det bedre. Jeg er begyndt at ryste i bukserne...... jeg har været på anti dep. medicin siden 2003.
Jeg vil give dig ret i, at "bare" det at få ro, kan være med til at bedre din tilstand. Husk at have din læge og psykolog med hele vejen.

fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 21:54   #20
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 58
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
HEY...

Mange tak. Ked af høre du også har angst/depression!! Men fedt for dig at du har fået tilkendt FP.!!! VAr ik klar over sagen kunne blive taget op, efter et år!! ØV altså. Det ville jeg også være nervøs for, men du må jo bare fastholde at du ik har fået det bedre.- Det er SÅ belastende ikke at kunne handle selv... Mega indskrænkende. Og sådan noget som fester, kan jeg overhovedet heller ik deltage i , medmindre jeg har en virkelig god dag, og det ved man jo aldrig på forhånd. Jeg selv har fået antidepressivt siden 1994, og min læge mener jeg skal have det forever... Lige pt får jeg Akarin 40 mg dagligt, som skulle hjælpe mod panikangst, synes jeg nu ikke rigtigt det gør.. er stadig nødt til tage beroligende, for overhovedet at komme ud af huset. ØV. Hvad får du af medicin?? 1000 tak for dit svar, og håber du får det bedre!!!
Knus og kram.
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmdc Se meddelelser
Jeg har lige læst dit indlæg. Du kan tro jeg kender til det at have angst
Jeg har selv traumatisk stress som gør at jeg får nogle voldsomme depressioner. Jeg kan heller ikke selv gå ud at handle. Jeg må mange gange sige nej til at tage med min mand til fester.
Lad være med miste modet, da det kan lade sig gøre at få en ftp. pga. depression. Det har jeg fået. Min sag skal tages op 1 okt. i år, for at se om jeg har fået det bedre. Jeg er begyndt at ryste i bukserne...... jeg har været på anti dep. medicin siden 2003.
Jeg vil give dig ret i, at "bare" det at få ro, kan være med til at bedre din tilstand. Husk at have din læge og psykolog med hele vejen.

fra bmdc
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP - Spørgmål vedr. Forsørgerspligt. Voller76 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 24-02-2013 20:50
Hjælp til udfyldelse af samtale skema vedr KOL? Indiansummer Alt det andet 5 28-03-2012 10:14
hjælp vedr. pension joan2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 82 10-12-2010 17:28
hjælp vedr udtaelse fra lægekonsulent Mai-Britt Dit og Dat 17 16-05-2008 14:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension