K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2013, 21:39   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Jeg har været i arbejdsprøvning osv med et privat firma der gik konkurs så kommunen stod pludselig her i november og sagde alle mine papirer var væk så jeg ikke kunne søge min pension...
Jo jeg måtte da godt søge på det foreliggende men så skulle de ikke indhente nogen læge papirer og de var jo væk allesammen...
For det første må de ikke sende alle dine originale papirer ud til et praktiksted..

For det andet skal de stadig indhente papirer der allerede er skrevet i din sag, for at belyse den bedst muligt, så derfor skal de indhente de bortkomne attester hos de pågældende læger da de allerede er skrevet.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 21:53   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasv Se meddelelser
Har du et link, der kan underbygge dette?
Hvis du mener ang at reformen ikke er helt på plads endnu....så passer det nu...

Der er flere ting som først træder i kraft senere på året....blandt andet det at ledige fleksjobbere skal have en profil på jobnet.dk...den kliniske funktion....nedsættelse af ledighedsydelsen til 89% osv osv...

Men selve reformen er på plads og stemt igennem af politikerne....nu mangler den bare at kunne blive gennemført af dem der skal bestyre loven..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 22:54   #13
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 13
Jasv er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis du mener ang at reformen ikke er helt på plads endnu....så passer det nu...

Der er flere ting som først træder i kraft senere på året....blandt andet det at ledige fleksjobbere skal have en profil på jobnet.dk...den kliniske funktion....nedsættelse af ledighedsydelsen til 89% osv osv...

Men selve reformen er på plads og stemt igennem af politikerne....nu mangler den bare at kunne blive gennemført af dem der skal bestyre loven..
Ja, men det er heller ikke det, jeg efterspørger et link til, men derimod et link, der kan underbygge påstanden "så længe den nye reform ikke er på plads, bliver der ikke indstillet til penison" - da jeg er i tvivl, hvorvidt det er udtryk for brugerens egen vurdering og tolkning, eller om der findes dokumentation for denne påstand - så det er af ren og skær interesse, jeg spørger, idet det er en væsentlig information, såfremt den kan underbygges.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 22:58   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja okay så havde jeg misforstået dit spørgsmål....

Ja det er klart brugerens egen tolkning af hvilken betydning det har at det hele ikke er på plads endnu...for det står selvfølgelig ikke nogen steder....da det ville være ulovligt at gøre sådan...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 22:59   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der står jo i reformen at et krav for at få førtidspension vil være at man har gennemført mindst et ressourceforløb på 1-5 år... medmindre man nærmest er terminal eller lignende.

Så det krav vil jo nok udsætte temmelig mange ansøgninger..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 23:06   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er rigtigt men indtil alt er på plads og alt fungere....ja i den mellemlæggende periode skal de jo også afgøre sager...og der vil de være nødt til at køre sagerne som de har kørt indtil nu...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 23:12   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Indtil nu har de jo også været gode til at finde smuthuller der kan trække tiden, så tænker at det vil indgå i mange afslag at der bør afprøves et ressourceforløb..

Og med den tid det tager at ansøge.. og inden man får svar, og inden man får ansøgt et ressourceforløb, og får tilkendt det, går der sikkert en rum tid..

Jeg er nok knapt så optimistisk.. men håber at det er dig der har ret... *S*
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 00:52   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
javs

ja det er min påstand der ikke bliver rejst ydeligere pensioner, før reformen er på plads
det er ikke kommunen som har skylden for at der er indført en lov af folketinget
som ikke kan virke med det samme som loven ellers er indført

men kommunen kan alså ikke indstille til pension uden man har været i et ressourceforløb på 1-5 år. så på den baggrund kan de ikke indstille til pension
hvis man selv søger på en §17 kan de give afslag på man ikke har været i et ressourceforløb. tror ikke man vil få medhold af BAN, da de også skal vurdere efter den nye lov.

så uanset grunden om det er ressourceforløb eller noget lægefagligt
så kan kommunen alså ikke indstille til pension.
ved godt en kommune ikke må sylte en sag, men det er der mange måder og komme ud af.

så Ja er enig med Pip
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 01:10   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ved godt at der nok ikke er mange sager der kommer igennem til en pension....men vi skal ikke glemme at det faktisk godt kan lade sig gøre at give en pension uden om de ressourceforløb....hvis det er åbenlyst formålløst at udvikle arbejdsevnen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 01:35   #20
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Jeg tror der er en del af dem der er sygemeldt i dag der kan søge pension nu da de ville have været igennem et ressourceforløb.

Hvis alle behandlinger og ting er afprøvet er det et gennemført ressourceforløb, med mindre de vil have man skal igennem de samme ting og behandlinger to gange.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension efter §17 eller §18 BedstemorLene At søge førtidspension 26 07-01-2013 18:52
Førtidspension efter paragraf 17 eller 18? christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 04-12-2012 19:14
§102 - har du som psykisk ramt fået tildelt hjælp efter denne paragraf? L.S. Alt det andet 20 23-07-2011 09:29
regering vil stoppe pension efter 4 år pawsepigen39 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 16-07-2008 19:53
Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 01-03-2007 11:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension