K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-01-2013, 21:41   #11
Marie M
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Lokation: Viborg kommune
Alder: 48
Indlæg: 16
Styrke: 13
Marie M er ny på vejen
Nu ved jeg jo ikke mere om hvordan ændringerne vil blive implementeret end alle mulige andre, men jeg kan da give det videre som min sagsbehandler har sagt til mig:

Når sygedagpengene er ved at nå slutningen (det være sig de ordinære eller forlængede) vil klienten blive indkaldt til "rundbordssamtale" med hele det team der sat på sagen (sagsbehandler og diverse eksperter) hvor der sammen skal tages beslutning om det fremtidige forløb.

Ressourceforløb er til dem hvor der er bare den mindste smule håb om forbedring af ARBEJDSEVNEN, og der skabes større sondring mellem arbejdsevne, funktionsevne og livskvalitet.

Førtidspension bliver ikke en umulighed, hvis arbejdsevnen er 0 eller derunder (hvad den vel er når funktionsevnen er nedsat), og den vil stadig kunne tildeles uden ressourceforløb hvis det skønnes at der overhovedet ikke er andre muligheder.

Ressourceforløb kan bruges på mange måder, selvfølgelig til opkvalificering og "øvelse" i at befinde sig på arbejdsmarkedet for dem der ikke har den store arbejdserfaring, men også til kurser etc. om at lære at leve med den sygdom man har været så uheldig at få, og for dem der har behov for det kan det også bruges til at give en længere periode med ro for systemet så klienten kan få overskuddet tilbage.
Marie M er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
reform sådan-igangværende sager østerbro Nyt om loven 6 19-04-2013 17:03
Kommunale sager i hårdknude buster Politik og Samfund 0 17-03-2011 21:53
Sager om Sygedagpengestop Stonie Politik og Samfund 3 25-11-2010 21:05
Om genoptagelse af sager zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 11-08-2008 09:51
Kommuner taber sager Stella Politik og Samfund 5 03-04-2008 14:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension