K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2011, 08:44   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Reumatologgens udtalelser er RIGTIG skidt for dig, altså virkelig virkelig ØV.

For det betyder at du ikke kan afklares dvs kommunen ikke kan vurdere din endelig arbejdsevne, hvilket så betyder at du ikke har nogen hylde at høre til på.

Der har du kun en eneste chance, og det er en fleksvisitation, men ud fra hvad du beskriver lyder det desværre ret usandsynligt.

Fleks kan man visiteres til uden afklaring hvis det godtgøres meget meget tydeligt at man IKKE vender tilbage på arbejdsmarkedet nogen sinde igen, men fordi det udtales at din ryg måske holder op med at gøre ondt er den mulighed fjernet med et snuptag af reumatologgen, så du har ikke ret til fleks, ikke ret til FP og revalidering er ikke en mulighed fordi du efter en endt revalidering skal kunne klare dig på det ordindrearbejdsmarked, hvilket du jo for nuværende ikke kan (og revalideres til fleks der har vi samme problem, det er sagt du måske bliver rask og så kan man ikke fleksvisiteres)

Så ind til du har en anden og bedre udtalelse fra en speciallæge, hedder det KHJ fra den dag dine sygedagpenge udløber og til din ryg er vurderet stabil og varig.

Jeg er ked af det, men det er desværre de kort du står med lige nu, kun fordi du måske kan blive rask.

Det er helt og holdent din kommune der vurdere din arbejdsevne, og det er så arbejdsevnen som så bestemmer hvilken hylde du havner på.
Men for at blive FP´er skal din tilstand være varig og stabil, det er loven, og det er den ikke, så det kan du godt droppe.
For at blive flekser er det samme kriterier, dog med undtagelse af at man ikke behøver være stabil, det skal bare være mere end godt bevist at man aldrig kommer tilbage på det ordinære arbejdsmarked, og den opfylder du ikke, også her er det loven, så der er ikke noget at gøre, for der er ikke noget der heder tidsbegrænset fleksvisitering, til dem som med tiden måske får det bedre.

Man har mulighed for selv at søge det der hedder en §17 FP, så er det regionen der tager stilling til din sag ud fra de sagsakter der ligger, men så længe du har stående at du måske bliver rask en gang, lige så længe vil du få afslag både på fleks og FP.

Så den der KHJ den kan du lige så godt vende dig (og din familie) til, for der vil du komme til at hæge længe. Der er nemlig heller ingen forlængelse af sygedagpengene fordi det er vurderet at du måske bliver rask, så der er faktisk ikke særlig lang tid til du havner på KHJ.

Spørgsmålet er så om du overhovedet kan få KHJ umiddelbart (uden at kende din økonomi) vil jeg gætte på nej, eller i hvert fald meget lidt.

Som skrevet før velkommen til velfærds DK, hvis jeg ikke tager meget fejl af dig (undskyld jeg "dømmer" uden at kende dig det er ikke ondt ment *ss*) så får du dig en meget slem forskrækkelse når det går op for dig hvor lidt hjælp der faktisk er i det her system, det er kun meget meget få der virkelig får den hjælp de fleste tror man får, det hele går op at vurdere arbejdsevne og er der det mindste tegn på at man måske om 20 år ikke har brug for systemet så er det bare synd, så må man håbe på at de 20 år kommer til at gå meget meget stærkt, for det er den hjælp man får, altså ingen hjælp, i stedet kan man være heldig at få årevis hvor man kastes rundt i systemet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 10:37   #12
Teo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2011
Indlæg: 10
Styrke: 14
Teo er ny på vejen
Reumotologen vurderet ikke at jeg måske bliver rask én dag, men min ryg kan måske holder op med at gøre ondt helt af sig selv, når ryggen vende sig til irritation. Det er noget med at knoglerne støder sammen og det gør enormt ondt. Den irritation bliver MÅSKE væk på ét eller andet tidspunkt, når knoglerne vende sig til det. Det vurderet han med hensyn til en kirurgisk behandling dvs en stivgørende operation.
Udover det har jeg modicforandringer 1-2 i 3 forskellige steder i ryggraden.
Dvs. at jeg bliver ved med at have den dårlig og begrænsende ryg resten af mit liv.

Man troede at vi er den lykkeliste folk i verden med vor velfærds Danmark. Det er utroligt at hvad man kan ende med, så er det ikke længe at "tommeflasker" livet begynder. Konen arbejder på fuldtid, bor på leje, har to børn og en bil som ikke er betalt ud endnu.
Teo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 03:26   #13
Teo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2011
Indlæg: 10
Styrke: 14
Teo er ny på vejen
Hej igen

Efter et år med smerter er jeg blevet MR scannet igen. Og det viste sig at der er forandringer på to ovenliggende niveauer også. Altså udover moderat discusdegeneration med Modic 2 og spondyloartose på niveau L4/L5....
Efter lægens vurdering, at jeg ikke kan arbejde på fuld tid, men med rette skånehensyn kan formentligt klare et arbejde på lidt nedsat tid. Jeg kan ikke løfte eller bære, og bør have mulighed for skiftende arbejdsstillinger.

Jeg er faldet for varighedsbegrænsningen, derfor stoppede min sygedagpenge i sidste måned. Har været på kommunen for at søge kontanthjælp. Min sagsbehandler har fortalt mig at jeg kunne søge KHJ, indtil sagsbehandleren og lægekonsulenten fra kommunen drøfter min sag (når lægekonsulenten kommer fra ferie om 2 uger). Hvis de vurderet at jeg er stadig syg, så kan jeg forlænge sygedagpenge perioden, og få rest beløbet som tilbagevirkende kraft...

Jeg er blevet sat til Match 3, visiteret til Team Afklaring og Integration Kan nogen af jer forklare mig hvad egentlig det betyder?

Jeg skal snart til ydelsescenter, men jeg er ret sikker på at jeg ikke får noget ud af det, grundet af min kones indtægt.
Hvad skal/kan jeg nu gøre, hvad kan der ske i fremtiden? Gider I hjælpe?

mange hilsner
Teo
Teo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 07:59   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Teo Se meddelelser
Jeg er blevet sat til Match 3, visiteret til Team Afklaring og Integration Kan nogen af jer forklare mig hvad egentlig det betyder?
Det må betyde, at de har en gruppe sagsbehandlere, som tager sig af borgere, som skal afklares eller integreres, og det er så den gruppe der har fået din sag.

Så kort og godt betyder det, at du skal afklares, og det lyder vel fornuftigt nok.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 09:14   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.890
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Modicforandringer information

http://www.manuellterapi.no/dokumenter/modic0000.pdf

Hvor i landet bor du Teo?

Har tilladt at køre din historie over i vores videnbank om rygproblemer.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830 som jeg vil opfordre dig til at læse alle de indsatte link.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 06-03-2012 kl. 09:17.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 13:03   #16
Teo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2011
Indlæg: 10
Styrke: 14
Teo er ny på vejen
Hej

Tak Vovse, håber også at der bliver en fornuftigt afgørelse snart

Det er helt i orden Peter at du kører min historie i videnbanken. Der må være mange andre der skal have lidt viden om emnet...

Hilsner
Teo
Teo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 16:16   #17
Teo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2011
Indlæg: 10
Styrke: 14
Teo er ny på vejen
...og jeg bor i Kbh.
Teo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension