K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2008, 17:28   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Oki jeg kryber til erkendelse jeg har fået mail fra datatilsynet om at de ikke kunne svare mig på skrift og jeg skulle ringe til dem...

men midt i alt det herhjemme så glemte jeg alt om det

Jeg skal prøve at kontakte dem igen og høre om de stadig har et svar på min forspørgelse...

men for alt hvad det er værd så ser det ud til at der nu er lavet om i lovgivningen sådan at private aktøre nu kan ligge inde med de oplysninger, de skal dog være godkendt af datatilsynet ...

det var den korte version , vender tilbage senere
  Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 18:12   #2
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 64
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Der er ikke noget nyt i de private aktøres rolle og pligter eller rettere det eneste nye er at der er blevet flere af dem.

Der er jo også andre private aktører i spil med massere af personfølsomme oplysninger. F.eks. den privat praktiserende læge som jo i høj grad er en privat aktør der har overenskomst med sygesikringen, private speciallæger, psykologer osv osv.

Men der er flere grunde til at jeg tror at man skal være helt tryg. Når kommunen udlicitere en opgave så beholder den jo ansvaret for at opgaven udføres korrekt og lovligt, den kan ikke udlicitere sin myndigheds opgave og de private aktører er der massere af og de er lettere at fyre ved fejl end kommunens egne ansatte.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anden aktør - løn? KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 1 10-07-2012 14:57
er sendt til privat aktør aktindsigt '? hc1966 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 24-01-2012 18:00
Anden aktør JKR Spørgsmål ang fleksjob 11 29-01-2011 11:44
Ny struktur for Privat Aktør kurser helle4 Den nyttige viden vi alle har 3 28-07-2009 15:18
Ny aktør Lars Dubo Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 1 01-03-2007 22:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension