K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2012, 21:47   #11
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Skal nok krydse alt hvad jeg kan for dig
Jeg er selv ved at søge pension pga jeg har det så dårligt psykisk at jeg ikke magter et flexjob så jeg kan godt følge dig,jeg håber virkelig for dig at du for din pension så du kan få ro på.

vh Katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2012, 03:53   #12
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
SB vil desværre ikke indstille mig til pension på trods af ovenstående attester.

Så nu må jeg søge det på en paragraf 17, da jeg ikke har noget at miste ved det.

Øv, øv.

Jeg er igang med at skrive mine egne kommentarer til RP som bliver afleveret på mandag.

Og så må jeg jo vente og se hvad der sker.
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2012, 11:50   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
AAAAHH, *****s også!!

Men som du skriver, så er det bare op på hesten igen og få den §17 på det foreliggende af sted, så ved du også med dig selv, at du har gjort alt hvad der står i din magt for at blive hørt. Men jeg er faktisk lidt overrasket over den ikke er stærk nok til en rejsning - godt du får nye øjne på. Men jeg ved godt hvor den halter - det er fordi der indirekte står, at din mands sygdomsforløb er med til at påvirke dit sygdomsforløb negativt. Og når der står sådan, så kan den ikke gå igennem.
Så når du selv sidder og skal skrive kommentarer eller andet, så skal du vægte dine ord meget nøje, og helst undlade at få blandet din mands situation ind i din arbejdsevne vurdering, for det giver bagslag.

Krydser fortsat.


Sidst redigeret af Ninja; 08-12-2012 kl. 11:58.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2012, 18:41   #14
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Tak Helenekr.

Hverken min bostøtte eller kontaktpersonen på det værested jeg kommer, har nogensinde oplevet før at de skal have de detaljer fra dem, som bla. efterspørges nu.
Fagforeningen har jo oplevet meget, men forstår ærlig talt heller ikke situationen, andet end at det er for at trække sagen til den nye reform.

Jeg har lige modtaget et brev om lægeskøn, dog inden at min egen læges kommentarer er kommet med. (de er siden indleveret til SB)

Der står:
Der henvises til (div. journaloplysninger fra speciellæger).

xx (Jeg) har fået stillet diagnosen fibromyalgi. Den bedst dokumenterede behandling er moderat og jævnlig fysisk aktivitet. Langvarig sygemelding fører ofte til inaktivitet med forværrelse af tilstanden. Endvidere behandling med saroten. (som jeg aldrig har spist)

Har via psykiater ss fået stillet diagnosen bipolar affektiv sindlidelse type 2 og er behandlet for dette gennem lang tid uden den store effekt.

xx startede ved psykiater gg (dato) og denne finder slet ikke grundlag for at mistænke ovennævnte diagnose. Derimod er der tale om periodiske depressioner som pt er i remission.
Der er ligeledes tale om en blandet personlighedsforstyrelse med ængstelige og dependente træk.
Diagnosen er stillet på baggrund af opvækstvilkårerne, det seksuelle misbrug, og den genetiske sårbarhed.

xx har gennem årene haft blandede angstsymptomer, disse noget aftaget, men der er fortsat symptomer svarende til generaliseret angst.

Behandlingsmæssigt er der ikke yderligere at tilbyde, udover det allerede iværksatte, dog startes gruppeforløb op i mindfulness med hensyn til forbedring ag livskvaliteten. (Det er absolut ikke endelig besluttet at jeg deltager i dette forløb, men det har jeg noteret i de kommentarer jeg skriver).

Diagnose :
(en liste hvor visse ting er med men slet ikke det hele. Men så ved jeg da hvad de lægger vægt på og det er det psykiske udelukkende, selvom der er mange andre ting.)

Konklussion: 41 årig kvinde med ovenstående diagnoser. Dertil kommer stort kaos og belastninger på hjemmefronten, der nu forsøges at tages hånd om via bostøtte.
Der er ingen tvivl om at tilstanden aktuelt er uforenelig med arbejdsmarkedet, men hvordan fremtiden vil arte sig er svær at sige.

Lægekonsulent MS

------------ Sådan står der.

Jeg har lige fået en kopi af den opdaterede RP som ikke indeholder alt hvad jeg har fortalt min SB. men det har jeg også tænkt mig at skrive ind i mine kommentarer, for jeg har heldigvis kommunikeret via mails.

__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 21:24   #15
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Synes lægekonsulenten virker til at være på din side. Hun er også ret god, når det kommer til de psykiske problematikker. Hun var ihvert fald guld værd i min sag.
Og endnu engang vil jeg kun opfordre dig til at sige ja tak, til Mindfulness-forløbet. Som du garanteret allerede ved, så er du i gode og trygge hænder der :-) Jeg har ihvert fald haft god gavn af mine forløb der og er stadig i gruppeforløb hos HL.

Krydser fingre for at positivt udfald af din §17 ansøgning...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 21:42   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
"Dertil kommer stort kaos og belastninger på hjemmefronten, der nu forsøges at tages hånd om via bostøtte.
Der er ingen tvivl om at tilstanden aktuelt er uforenelig med arbejdsmarkedet, men hvordan fremtiden vil arte sig er svær at sige."

Er den værste sætning..

For den indikerer at din tilstand pt er forværret pga øget belastning i hjemmet pga syg mand... og at din tilstand evt kan bedres på sigt, f.eks når der er taget hånd om problemerne på hjemmefronten.

Så den skal du imødegå i din ansøgning, og kunne godtgøre at det ikke påvirker din arbejdsevne..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 01:05   #17
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Malofa, jeg har et møde hos HL i januar, hvor vi tager stilling om det er nu jeg skal starte op, eller om det skal vente. Men jeg har også kun hørt godt om det.

Pip jeg kan ikke sige til dem at det ikke påvirker min arbejdsevne at have en syg mand, men jeg forklarer dem at jeg var syg allerede inden min mand blev det,og at situationen ikke er blevet nemmere efter at han er blevet syg.

Jeg får nogen til at hjælpe mig med formuleringen imorgen og opdaterer herinde når jeg hører nyt.
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 00:11   #18
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Idag har jeg afleveret mine kommentarer til RP, som jeg modtog i fredags. Der manglede en del ting, hvilket jeg gjorde opmærksom på.

Mit svar er gennemgået af en socialrådgiver jeg kender i anden sammenhæng, inden jeg sendte det ind.

Jeg fik svar pr. mail idag om at SB havde modtaget mine kommentarer og at de og de ting ville blive tilføjet sammen med mine kommentarer.

Jeg tog ud på fagforeningen også, og de fik først min RP igår, selvom det er lang tid siden de spurgte efter den.
Men de siger også at der slet ikke står de ting som vi har aftalt på møderne.

Fagforeningen har snakket med min SB som sagde at vi godt kunne aftale et nyt møde hvis vi var interesseret i det. Og at hun idag sender min sag til sparring i pensionsteamet, for at se om der er nogle ting som mangler i forhold til hvis den alligevel bliver sendt ind på en paragraf 18. (af sagsbehandleren).
Men hun ville ikke love noget, andet end at give besked ligeså snart hun fik svar fra dem.

Og hvis vi ikke har hørt noget om et par dage, tager fagforeningen fat i hende igen, så vi om ikke andet kan nå at indsende den via pgf. 17 som jeg har skrevet om tidl.

Puha, jeg er lidt presset. Men også lettet over at jeg fik skrevet disse tilføjelser.
underligt at de aldrig har fortalt at jeg kunne gøre dette, men at jeg skal finde ud af det ad omveje.
Men sådan er det jo.

Jeg beder en stille bøn om at blive hørt denne gang.
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 16:33   #19
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
§ 17

Så er der indgivet en ansøgning i hht. § 17!

Puha.... De sagde ved skranken at det ville de ikke anbefale, for så ville det blive noget sværere at få pension.
Det valgte jeg bare at lade være med at kommentere, for jeg fik jo stemplet med datoen idag og fik en kopi til mig selv. Og så er hende skrankepavens holdning jo uden betydning.

Min sagsbehandler har så sendt en mail til mig at hun idag har opdateret ressourceprofilen og sendt den i partshøring til mig.

(betyder det at jeg kan få en ekstra mulighed for kommentarer, hvis hun stadig mangler de ting som er aftalt på møderne med fagforeningen?)

Øv for den nye reform- håber de godkender min ansøgning efter de gamle regler
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 19:41   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det betyder at hun sende ressourceprofilen til dig og at du kan komme med rettelser som skal indarbejdes i den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kryds fingre de næste 3 måneder sandie86 Din historie 4 10-02-2011 00:15
Hvad nytter det, at sætte sit kryds? Indiansummer Politik og Samfund 18 30-11-2009 16:01
kryds alt hvad i kan.. i morgen tages min sag op frhansen Alt det andet 9 06-05-2009 08:08
Vil i krydse fingre for mig i morgen kl 10 frhansen Dit og Dat 4 27-10-2008 09:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension