K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2009, 10:47   #11
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Spørg også, skriftligt, om hvad du skal gøre hvis/når du en dag er nødt til at forlade arb.prøvningen i utide, sådan at de ikke bagefter kan skyde dig i skoene at du har gjort noget forkert.

Husk at skrive dagbog i forløbet, over både arb.tid og fritid, det er din dokumentation for hvordan tingene (ikke) hænger sammen.

Der er flere tråde herinde om arbejdsprøvning og dagbog, hvis du ikke har fulgt med i dem tidligere på året, så prøv at finde dem, der er sikkert mange ting du kan have glæde af.

Og når du er startet i arb.prøvning, så få aktindsigt i hvad der er skrevet mellem sagsbehandler og arb.prøvningssted.
Det er en god idé, altid at bede om kopi af det som sagsbehandler har sendt til andre om dig, så evt. fejl kan blive rettet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 11:27   #12
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Ja, og husk at tale med lægen nærmest hverdag om hvordan du har det. gå gerne til møde med lægen.

selvom det kan være svært eller umuligt at følge afklaringen hver dag, og gå til lægen samme dag. men jeg er blevet skudt i skoen, at jeg nok ikke fejler noget fordi jeg ikke har været i kontakt med lægen.
havde jeg nu taget fri fra arbejdsprøving for at gå til lægen, så havde min sagsbehandler sikkert sagt, at så havde jeg ikke været villig nok til afklaring. så det kan være ret svært at tilfredsstille dem.
men tag imod alle de gode råd om dagbog, møde på, gå hjem osv..

det bliver en vigtig ting i dit videre forløb.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 12:01   #13
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser

du skal slå meget hårdet i bordet efter denne arbejdsprøvning og sige du vil have en afklaring. Det er alså ikke meningen med 3 eller 10 arbejdsprøvinger.
forstå ikke folk kan gå i 10 eller 12 år og har 15 arbejdsprøvninger bag sig, før der sker noget.
Undskyld men det må være folks eget ansvar, Men bliver alså nødt til selv af sige fra.

mit råd gennemfører denne og bed om en skiftlig afklaring, som de skal i følge loven.
nej det kan jeg heller ikke forstå MTVRV1, men at sige at det være folks eget ansvar kan man altså ikke.

de kan sagten følge loven, selv om man går i så mange år som jeg gik.
der står altså ingen steder, at man skal være afklaret inden for et hvis stykke tid.
jeg har haft advokat og lo ind over og lige lidt hjalp det.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 12:03   #14
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg ved godt at mange har gået i flere år uden en afklaring, men
her handler det om sygedagpenge, går ikke udfra at, I har modtaget
det i flere år.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 12:25   #15
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
jeg ved ikke om jeg har dummet mig ved at sige ja til en paragraf 47
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 14:26   #16
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg modtog sygedagpenge i ca 2½ år, før end jeg røg på kontanthjælp som fortsat syg. jeg sidder netop og rydder op i min sags papirer, og kan se kommunen har henvendt sig en gang i november07. efter pres fra min fagforening. de har så dog sendt mig til neurolog dec. 06 og neurpsykolog marts 07.

jeg har fulgt anvisningerne fra kommunen hele 06, og ventet pænt på min tur,da de jo klagede over sammenlægning, mange sager osv.

jeg fik en arbejdsskade jan. 06. og er stadig ikke færdig i systemet, har en ufattelig dårlig og meget lidt lydhør sagsbehandler.

jeg overvejer meget stært at finde en advokat til at hjælpe mig, m.m. en advokat vil sige det er nyttesløst. hvilket jeg jo frygter efter alle de kampe jeg har haft her med sygdom. og mistro

udover det så hedder det sig jo at whiplash/piskesmæld går væk efter tid, så jeg tænkte i starten at jo længere tid jeg fik lov at gå i småfred, jo bedre ville chancen for at blive rask være.. desværre holdt det ikke stik. men hvem kan vide det på forhånd.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 15:00   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nogle mennesker kan gå mange år , jeg kender til folk der har gået over fem år på sygedagpenge som reglen er det fordi det er kommunen selv der smøler med deres sag og fordi den pågældene sagsbehandler så følger loven om hvad der skal være lavet før man lukker en sygedagpenge sag ...

fodfolket en § 47 ? hvilke lov (har ikke lige tid til at trævle dem igennem )

Og jeg kan kun sige som de andre , nej ikke sige nej men bed om en plan for hvad den arbejdsprøvning skal medføre , hvad er det der skal klarlægges og hvor lang tid skal det tage hvad er formålet med det osv ...

Og det gælder for alle , der skal altid ligge en aftale for formålet med arbejdsprøvningen ..
  Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 15:07   #18
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
jo tanja, jeg har fået sygedagpenge siden nov. 06, og får det endnu, men kun fordi der nu er startet pensionssag.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 15:25   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men hvis man går i mange år på sygedagpenge, må det vil være fordi man ikke kan finde
dokumententation om ens sygdom er varrig eller har en rimelig arbejdsevne.
måske på 20 timer eller mere.

jeg kunne da ikke forlænge mine på nogen måde. Netop fordi kommunen mener yderligere tiltag til arbejdsmarket er nytteløst.
samt flere læger har udtalt stort set ingen arbejdsevne i alle fag.
hvis man ikke har det, så kan det måske være gruden til alle de arbejdsprøvninger.
at de så ikke har skrevet hvad de så vil gøre er en anden ting.

der må være en grund til kommunen gør det og forlænger sygedagpengene i så langtid.
nemlig at der må være en arbejdsevne tilbage.
tror ikke på det kun er et økonomisk spørgsmål.
kontanthjælp er da billigere end sygedagpenge.


der skal altid ligge en aftale for formålet med arbejdsprøvningen. Netop og det skal man gøre opmærksom på.
kommunen er der ikke for at hjælpe en, så man bliver nødt til at slå på sine rettigheder

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-11-2009 kl. 15:30.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 16:16   #20
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Desværre bliver loven ikke alid overholdt.

http://www.bm.dk/da-DK/Beskaeftigels...edagpenge.aspx
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension