K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Se afstemningsresultater: Ville du deltage i en demonstration
Ja jeg vil komme til demonstration 11 31,43%
Ja jeg vil komme til demonstration og se om der er andet jeg kan hjælpe med 9 25,71%
Nej jeg vil ikke komme til demonstration eller hjælpe til på anden måde 1 2,86%
Jeg ville gerne men bor for langt væk 14 40,00%
Stemmere: 35. Du kan ikke stemme i denne afstemning

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2009, 12:28   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Café sygemeldt MELDER- nu det NOK-vi må gøre noget!

Jeg har igennem et stykke tid skrevet med Cafe sygemeldt om en påtænkt aktion fra deres side, hvor det måske kunne være en rigtig god ide at vi her fra K10 der orker det slutter os til dem.

Prøv at læse nedenstående og se om ikke der er nogen der syntes at det kunne være en god ide, jeg har nogle spørgeskemaer som man kan svare på og sende til Cafe sygemeldt hvis man er interesseret i at deltage på den ene eller den anden måde, det behøver ikke kun at være med hårdt arbejde, det kan også være ved at melde ud at man bestemt er interesseret i at deltage i selv aktionen, det kan også være nogen har kommentar til selve deres opsætning eller andet , så hvis i vil have deres spørgeskema så send mig en pb med mail adresse så skal jeg sørge for at sende det til jer...

Hvad syntes i , er det en god ide med en sådan atkion , kan man nå at stable det på benene (på et halvt år ) kunne vi finde på at joine en sådan aktion ?

Jeg sender linket til ham fra Cafe sygemeldt som står kordinere og oplyser om denne kampagne så kan han selv følge med og se hvordan stemningen er herinde og jeg skriver hans adresse på de spørgeskemaer jeg sender ud så i kan sende jeres svar direkte til ham.

Der skal ikke være nogen tvivl om at jeg deltager i det omfang jeg overhovedet kan , og hvis ikke jeg kan andet så kan jeg i hvert fald sørge for at troppe op på dagen hvor aktionen holdes ... og ja jeg vil jo nok få lavet mig en K10 trøje

Vi er mange herinde der snakker om at man burde gøre noget og at man burde lave netop en demonstration eller ligende men vi ved også hvor svært det er at prøve at stable noget sådan på benene så hvad siger du/ i er i friske på at deltage på den ene eller den anden måde ... ?

Gider du ikke at skrive en masse her i tråden, så svar evt lige her i en poll om du kunne deltage på den ene eller anden måde, tror det er ret vigtigt at vi får bare et lille overblik over hvor mange der kunne tænkes at deltage

Citat:
I juli sad vi i cafe sygelmeldt og hørte på endnu en hvis syge-historie gennem mange horrible fortrædeligheder i endte i et fuldstændig modstridende og forkert beslutning om at stoppe sygedagpenge og sende endnu en, vedkommende ud i mørket-helt uden forsørgelse.
Et mandtal rundt om bordet viste at 6 af de fremmødte var eller havde været helt uden forsørgelse i længere tid. Vi besluttede at nu måtte der gøres noget –råbe ministeren op og få ændret praksis.



En aktionsgruppe blev nedsat, havde et par møder fulgt af et rigtig spændende medie indlæg med Jette Friis O’Bróin den 28 juli, om pressens udvikling samt Hvordan man bygger en god historie og kampagne op, og bliver hørt. En komprimeret version af hendes væsentlige punkter om pressekampagner kan ses nederst herunder. Det sidste af indlægget drejer sig om:


Under og efter mødet var der en del ting der blev vendt, blandt andet at vi har en begrænset mængde kræfter til rådighed set i forhold til de store organisationer, så vores forventninger og opgaven vi går i gang med skal skæres til, og vi behøver hjælp udefra til at føre den igennem. Men uanset hjælp udefra skal vi stadig lave og samle meget af arbejdet selv, data sider og historier.

Mål, strategi, handling….

• Hvad er jeres mål ?

• Hvordan vil I nå målet ? Er I klar til at lægge en strategi – en vej til at nå målet ….

• Vurder jeres kræfter og muligheder og lav en realistisk handlingsplan



- Et halvt års tid er nok realistisk for at nå målet

- At vi vil lave en aktion med en mediekampagne, der bliver set og hørt. Ikke kun en grædehistorie.

(feks 100 senge på christiansborg slotsplads belagt med sygemeldte på skift, feks 8 timer per vagt (evt få Willy søvndal i en af sengene) med alt det indbærer.

- At nok er villige til at deltage i en aktion, men ikke alle behøver deltage

- Vi må have ca 200 sygemeldte til at melde sig til at hjælpe med en del af arbejdet, en række forskellige opgaver skal laves som bagrundsmateriale (se nedenunder) så vi kan hjælpe hinanden til at få det op at stå, een time per uge er helt ok for de svageste .

- At 20-30 må være villige til at stille op og snakke med pressen

- At vi behøver hjælp og vil prøve at spørge RUC og håbe de vil hjælpe med at få en aktionsstrategi og en mediestrategi/kampagne op at stå. Hvis ikke RUC så andre institutioner.

1 - Mål: Kortsigtet mål at gennemføre en aktion så normalienborg får øjneneop for at noget er grueligt galt med behandling af sygemeldte og sætte fokus på deres helt urimelige situation, ikke mindst at syge sendes hjem efter afslag HELT UDEN FORSØRGELSESGRUNDLAG. Og på længere sigt er målet at få ændret loven

2 - Handling: Vi sender nedenstående spørgeskema ud, i første omgang til sygemeldte under Groupcare, og anden adresseliste under Café Sygemeldt, og beder de af jer der har kræfter til det om at fylde ud med krydser (ja eller nej,) hvad i magter og returnere det til groupcare eller undertegnede. Aktionsgruppen vil så vudere om der er nok til at vi vil gå videre med. Hvis OK kontakter aktionsgruppen RUC og ser hvordan vi skal gå videre, og tage andre større grupper ind som feks K10 og andre sygemeldte grupper, og få deres tilkendegivelser.
Hvis vi ikke får nok der er villige og vil give en hånd må vi revudere hvad vi kan klare i stedet.

Sidst redigeret af Hejdien; 10-10-2009 kl. 12:48.
  Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sf og S R vil gøre noget ved ægtefælleforsørgelse MTVRV1 Politik og Samfund 44 05-10-2011 10:23
kan man gøre noget ?? grå i toppen Din historie 4 02-06-2010 05:47
Café sygemeldt Smidt Alt det andet 4 23-06-2009 08:37
Lidt fra Café Sygemeldt. annasen Dit og Dat 0 11-01-2009 19:45
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension