K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2010, 16:21   #1
tulipanhat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
tulipanhat er ny på vejen
HJÆÆÆLP - SDP-stop - hvad nu?

Hej forum.
Jeg blev sygemeldt med stress september-08. Har 2 gange (i januar-09 og august-09) forsøgt genopstart uden held. Mine symptomer er at jeg bliver MEGET træt efter kort tids koncentration, og bliver nødt til at hvile mig. Resten af dagen er herefter ødelagt, da jeg bliver fuldstændig drænet for energi.
Min arbejdsgiver har fået tilskud til min løn i form af SDP-refusion samt dækning fra ”Tab-af-erhvervsevneforsikring”.
Jeg blev fyret i oktober-09, sådan at jeg i januar-10 (nu) får min sidste løn. Forsikringen tilfalder herefter mig – den er dog kun godkendt til udbetaling t.o.m. februar. Herefter skal den genvurderes efter at jeg på ny skal indsende en bunke oplysninger.
Jeg får medicinsk behandling + samtaleterapi hos psykiater.
SDP faldt for varighedsbegrænsningen 31/10-09, men kommunen udsatte afgørelsen om forlængelse da de afventede en status fra min psykiater. Den modtog de lige før jul, men har stadig ikke meldt ud med en afgørelse, da de afventer mine svar til ressourceprofilen. En sådan er nemlig heller ikke blevet lavet. Jeg skal i morgen ned og få lidt hjælp! til udarbejdelse af profilen (svare på nogle spørgsmål)som jeg skal aflevere til min sagsbehandler. Men vil hun så lave profilen ud fra mine svar – eller er det noget vi skal gøre sammen?
Jeg har spurgt om jeg ikke kunne få forlænget efter §27.1.2 elller §27.1.3, men får følgende svar:
” Betingelsen for forlængelse i h.t. § 27.1.2 ( som beregnes fra 1.11.2009) er, at der kan lægges en plan for afklaring af afbejdsevnen indenfor 26 uger , dvs. inden udgangen af april.
Det betyder, at din behandling skal være gennemført, således man ikke forventer yderligere forandring, du skal have været i et afklaringsforløb, herunder også virksomhedspraktik, samt evt. et forløb med fysisk træning. Det er fortsat min vurdering, at dette ikke er muligt at gennmføre indenfor de 26 uger. Derfor er der ikke mulighed for forlængelse i h.t § 27.1.2”
Og:
” Omkring § 27.13, har vi brug for et klart tidsperspektiv og der må ikke være tvivl om omfanget af din arbejdsevne. Det betyder, at der skal være sikkerhed for, at der er tale om tilbagevenden til ordinære vilkår på fuld tid, eller i hvert fald i et job uden støtte. Psykiateren angiver, at hun er usikker på denne prognose. Derfor er § 27.13 ikke en mulig forlængelse. ”

Har hun ret i sine betragtninger?
Psykiateren skriver at hun forventer at jeg vil kunne komme i job igen, men kan ikke sige om det bliver på normale vilkår og fuld tid eller med en form for støtte.
Vh
tulipanhat
tulipanhat er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆÆÆLP kimfei Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 25-04-2013 07:27
Stop af revalidering og hvad så? Phtls Alt det andet 4 27-02-2013 22:08
sygedagpenge stop hvad nu,! hjælper Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 18-02-2013 14:13
Hvad er bedst når kroppen siger stop !! Bananen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 23-02-2012 16:49
Efter sygedagpenge stop, hvad skal jobcentret så? Heart2breake Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-01-2011 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension