K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2011, 21:20   #1
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Forløb på Intact, Hillerød:

(Har efter HVER dag deroppe, skrevet notater om, hvad der skete, blev sagt og gjort, men skriver det lidt korter her.)

Start Okt. 2009.

Første samtale hvor Intacts leder og min sagsbehandler var tilstede, vedr. at starte på Intact.
Jeg sad og græd under hele samtalen og havde det rigtig skidt, sagsbeh. havde stoppet min kontanthjælp, fordi jeg havde meldt afbud til første samtale, pga. opkast/diarre.
Jeg havde klaget til kommunen, fik ikke medhold og var fuldstændig stresset og havde ikke fået penge udbetalt, var istedet blevet truet med at blive underrettet til Børn & Unge, fordi jeg jo ikke kunne forsørge min datter, som jeg jo havde PLIGT til ifølge loven.
Sagsbehandleren fra kommunen kunne ikke mit navn, hun kaldte mig hele tiden for Jeanette og havde slet ikke sat sig ind i min sag.
Hun vidste ikke at jeg havde været i fagforening eller at jeg havde søgt om revalidering, eller at jeg havde været hos (bl.a. kiropraktor efter arb.skaden, fordi jeg var delvis lam i benet), ryglæge og på arbejdsmedicinsk til undersøgelser i år 2003, hvor ALLE 3 anbefalede en revalidering, som afklaring, men kommunen's lægekonsulent afslog.
Jeg forklarede hvor skidt jeg havde det, pga. alt det vedr. kontanthjælpstop og at jeg oven i dette, havde alle mine daglige ryg smerter.
De sagde at jeg jo ikke havde været til lægen siden år 2008, så ondt kunne jeg jo heller ikke have, jeg oplyste at dette overhovedet ikke var sandt, men det gad de ikke tale om nu, dette måtte jeg selv ordne en anden dag.
Jeg blev tvunget til at underskrive en erklæring på tavshed omkring forløbet hos Intact, jeg spurgte hvad dette omfattede og det var, at jeg IKKE måtte oplyse familie, venner, bekendte, kommunale systemer eller pressen, om hvad der skete under mit forløb på Intact eller de personer jeg mødte på Intact og at hvis jeg gjorde dette, kunne jeg straffes efter straffeloven.
Jeg måtte ikke selv få et kopi, af det dokument jeg underskrev, vedr. tavshedspligt.

Anden gang jeg skulle derop, den dag jeg skulle starte, blev jeg ikke hentet som aftalt.
Jeg stod og ventede i flere timer.
Det nummer de havde givet, ringede ikke til dem og da jeg prøvede at sende en mail, kom den retur med ERROR.

Tredie gang blev jeg hentet.
Talte med lederen af stedet, som også er psykolog (samme som v. første møde) og fik oplyst at jeg skulle til smerte-læge, psykiater og socialrådgiver.
Han spurgte til min nuværende medicin.
Han sendte så efterfølgende en mail til mig, hvor der stod at jeg skulle tage ALT min medicin med derop og aflevere dette til dem.
Jeg spurgte HVORFOR, hvortil han svarede at det kunne vi tale om senere.
Deres psykiater ville tale medicin med mig.

Psykiater konkluderede, at jeg har 6 forskellige personlighedsforstyrrelser, bl.a. skizoid, paranoid, dependent og narcissistisk.
Har også en depression.
Og så kan jeg ikke fungere som person, medmindre andre tager styringen i min dagligdag, altså jeg skulle dybest set have hjælp til alt.
Oven i dette, var jeg jo bl.a. misbruger, hvis jeg gik dagligt og tog smertestillende og min læge brød alle lovgivningsreglerr, hvis hanbl.a.a. udskrev apozepam til mig (jeg havde fået udskrevet 20 stk), han kunne melde min læge, hvis han havde lyst.
Jeg fik gennemgået han's diagnose og diagnose, som jeg fik tilbudt efter at have bedt om et kopi af dokumentet et utal af gange og udtalelse oppe på Intact, af stedets leder, som er psykolog.
Jeg bad om at få diagnosen udleveret, altså agt-indsigt, dette nægtede Intact med, at man ikke kunne få den slags udleveret.
Jeg har gentagne gang bedt om at få et kopi at diagnose, de nægter vedvarende at udlevere.

Jeg har både til deres leder og psykolog (en anden psykolog de har tilknyttet) bedt om at få hjælp til både at indse hvor syg jeg er mentalt (kan jo ikke selv se det) og hjælp til at få bearbejdet min depression, hvortil de oplyste mig, at dette kunne de ikke hjælpe mig med, så måtte jeg selv ringe og tale med min læge om det.

Samtale med socialrådgiver, der også er udd. psykolog.
Jeg forklarede hvordan mit møde med psykiateren havde været mv.
Jeg sagde at jeg havde det skidt psykisk og så begyndte jeg bare at græde (som altid).
Hun udspurgte hvordan mit datter havde det og jeg forklarede om forløbet vedr. kontanthjælp-stop.
Hun sagde at det jo var for at få folk ud af klappen, istedet for de sad derhjemme og ikke gad deltage i noget.
Hun oplyste også, at de på Intact var vant til at arbejde med syge mennesker og derfor ville tage det stille og roligt, fordi dette jo var deres specialle område.
Og at jeg skulle samarbejde, fordi der jo stod at jeg var samarbejdsvanskelig.
Jeg spurgte hende, hvordan man kunne kalde mig samarbejdsvanskelig, bare fordi jeg blev syg og ikke kunne møde op pga. pga. dette ?
Hun sagde at det skulle vi ikke tale om, men det her forløb skulle bare blive godt og en god oplevelse.

Møde hos remoutolog i Hillerød(ryglæge), som Intact har fast samarbejde med og altid bruger til deres klienter.
Konklutionen var, at jeg bare var overvægtigt og doven, havde slappe mavemuskler og derfor havde lidt ryg-smerter pga. dette.
Jeg forklarede hende at det havde jeg haft da jeg var slank og i form også, men hun troede ikke på at jeg havde været slank og i form engang.
Jeg skulle til en diætist og have hjælp med mine forkerte madvaner, jeg sagde at jeg godt selv kunne finde ud af det vedr. kost, da jeg er aerobicinstruktør mv. og at jeg faktisk havde været hos en diætist på Frederikssund hospital, for INtact, for at få en forklaring på, hvorfor jeg var blevet så tyk, selv om jeg spiser sundt.
Hun sagde at jeg skulle bede om at tale med Intact's diætist og bare skulle træne mine mavemuskler med fysioterapeuten på Intact, for min ryg fejlede intet.
Jeg fortalte hende om mit sygdomsforløb, og at både en kiropraktor samt Fys i Farum, havde konkluderet, at jeg havde fået en diskus i år 2000, men hun sagde at dette havde de ikke forstand på og at det havde jeg aldrig haft, jeg var nok bare for tyk.
Jeg skulle bare tabe mig, komme i form, så ville mine smerter forsvinde og så kunne jeg komme ud på arbejdsmarkedet hurtigst muligt.
Jeg spurgte hende direkte, om min diagnose så var, at jeg bare var: fed og doven ?
Til dette svarede hun : Ja.
Jeg havde været doven i 10 år, og nu skulle jeg bare se at komme i sving igen.

Jeg bad om at få udleveret diagnosen fra remoutologen, hvilket jeg ikke måtte få, det var til internt brug.

Samtale & undersøgelse med smerte-læge, der er fast tilknyttet Intact.
Hvordan skaden var sket og hvad jeg selv havde gjort for at få det bedre.
Hvad remoutologen havde konkluderet.
Hvilken medicin jeg fik.
Hvilke smerter jeg havde dagligt mv.
Jeg blev testet med forskellige redskaber, i mit undertøj, bl.a en kold rulle, fjer, nål mv. og på en briks, reflekser, bøjning af led mv.
Lægen fastslog, at jeg havde kroniske nervesmerter i lænd/ryg, venstre arm og højre læg.
Hun skrev også forskellige forslag til medicin der kunne afprøves.

Jeg fik et kopi af hendes diagnose, fordi medicin skulle ske i samråd med min egen læge.
Fordi mine forældre en periode begyndte at tage stoffer da jeg var barn, skriver hun at jeg har misbrugerbaggrund og derfor IKKE må få opioider, også selv om jeg aldrig selv har haft et misbrug.
Jeg spurgte oppe på Intact HVORFOR der stod sådan noget i min diagnose og de sagde at ifølge statistikker, bliver børn af misbrugere også selv misbrugere og må derfor ikke fristes med den slags medicin.
Jeg spurgte om narkoman er en arvelig sygdom og om min datter så også bliver narkoman, når jeg jo åbenbart kan blive det, hvortil de svarede nej.
Jeg spurgte så hvordan de så kunne tillade sig at skrive den slags om mig, når jeg ikke havde et misbrug eller havde haft et misbrug, og svaret var, at det kunne man pga. statistikken.
Jeg sagde at jeg ville have SLETTET det der fra mine papirer, hvortil de oplyste at det kunne jeg ikke få og at dette ikke var noget jeg bestemte.
Jeg sagde at jeg altså ikke vil have sådan noget stående, heller ikke når jeg er enlig mor og kommunen så kan gå ind og læse den slags, oven i at der jo også står at jeg er mentalt forstyrret i hovedet.
Men de oplyste bare, at sådan var det, punktum.

Det medicin jeg har fået udskrevet, blev jeg voldsomt syg af og den havde ingen effekt på mine smerter.
I indlægssedlerne kan jeg læse, at noget af det, giver forøget risiko for selvmordstanker og forværring af depression (psykiater konkluderede depression).
Og mange andre uheldige bivirkninger, som giver fysiske reaktioner, bl.a problemer med vandladning, udtørring af tårekanaler.
Opkast, kvalme, diarre, hovedpine, mavesmerter, synsforstyrrelse, kramper, huller i tænderne, nedsætte åndedrættet, forøget svedudbrud, hjertebanken, udslæt.
Min læge nægter at udskrive medicin der bl.a. har effektt på kroniske smerter, som Oxycontin, metadon mv.,pga.. udtalelsen fra Intact smertelægen.
Jeg fik Norspan 10 mikrograms plaster, men måtte ikke få pille-form (for dem kunne jeg jo sælge på gaden, sagde han).
Så jeg får Fortamol, der jo virke på moderate smerter og på nettet står der, at de ingen effekt har på kroniske smerter.

Fysioterapeuten, der faktisk har været den eneste søde og støttende person på Intact, har prøvet akupunktur og alt muligt andet, for at jeg skulle få det bedre.
Intet hjælper og han siger nu, at jeg skal have førtidspension.
Deres ene psykolog, støtter hende i denne konklution.

Jeg har været i arbejdsprøvning 1 måned og var der kun få gange.
Jeg blev sendt hjem, fordi de kunne se at jeg havde ondt og havde det skidt psykisk.
Intact har indhentet udtalelser fra stedet og de har oplyst at de var glade for mig, samt at jeg var en sød og positiv pige, der selv prøvede at tage initiativ til ting, men ikke kunne klare ret meget, ret længe af gange og faktisk fik ondt, bare af at sidde stille på en stol, at jeg tydeligvis havde det meget skidt og de syntes at jeg skulle se at blive indstillet til førtidspension, istedet for at blive presset på denne her måde.

Sydomme jeg har fået, under mit forløb på Intact.
Jævnligt opkast, diarre,kvalme, dagligt hovedpine,halsbetændelse, mellemørebetændelse skedesvamp, daglige mavesmerter, hårtab (store totter), eksem/udslæt på kroppen, taget ca. 9 kg. på, tandkødsbetændelse & tandsmerter (hvilket kostede min ene fortand, som jeg nu mangler), galdestensanfald og har nu også pludselig fedtlever (blev scannet på klinik).
Jeg græder hele tiden og har meget svært ved at sove, hvilket forværre smerterne i ryggen.

Min sagsbehandler.
Ja hvordan gør jeg det her kort ?!
Hun stoppede min kontanthjælp, fordi jeg ikke åbnede døren herhjemme, den dag jeg meldte mig syg, da hun kom herop for at tjekke om jeg var hjemme.
Er dette overhovedet lovligt ?
Hun forlanger at jeg SKAL ud og arbejdsprøves mindst 2 mdr., hvor jeg skal op på 37 timer om ugen, før er hun ikke tilfreds, sagde hun til mødet (det her handler åbenbart om hvornår HUN er tilfreds ?!).
Hvis jeg ikke kan klare det, må jeg jo bare sidde og tude ude på toilettet, for at sidde hjemme og tude, hjalp mig jo ikke ud på arbejdsmarkedet (dette sagde hun foran 3 personer fra Intact, 2 psykologer (1 var lederen) og Fysioterapeuten).
Sygdomme er ingen undskyldning, hvis jeg bliver ved med at have skedesvamp, tandproblemer, diarre mv., er dette jo kronisk og ikke en undskyldning for ikke at møde i arbejdsprøvning, oplyste hun mig til mødet oppe på Intact.
Hun tjekker hos lægen hele tiden, om jeg nu også HAR haft kontakt med ham mv., for at finde ud af om jeg har skedesvamp, mellemørebetændelse mv., som jeg jo påstår, skriver hun.
Hun siger at jeg bare skal tage mig sammen og se at komme tilbage på arbejdsmarkedet, hendes mål, er flexjob som minimum, hun taler ikke om førtidspension.
Sidst jeg brød fuldstændig sammen og forklarede hende, at jeg ikke kunne klare mere nu, sagde hun, at hvis jeg virkelig havde det så dårligt psykisk, måtte hun jo hellere undersøge hvordan min datter (som jeg er alene med) har det, for det kunne jo ikke være sundt at omgås en mor som mig, hver dag.
Ja sådan kunne jeg blive ved.

Den gang jeg fik kontanthjælp-stop, klagede jeg til sidst til ombudsmanden, både over den måde kommunen behandlede mig på og kontanthjælp-stoppet og klagen blev så endelig sent til ankenævnet af kommunen, efter ombudsmanden tog affære, (der gav mig medhold og dømte at jeg skulle have mine penge udb.), men ombudsmanden fandt ikke kommunens adfærd kritisabel, udover dette og kunne derfor ikke hjælpe mig i den sag.
Nu har jeg så, i Okt. 2010, klaget over alt det her, til chefen for beskæftigelsesområdet i kommunen og ikke hørt noget vedr. min sag/klage.
Jeg har fået en tid hos en psykiater, for at få hjælp til det jeg har fået af diagnose hos Intact (personlighedsforstyrrelser/depression), en slags second opinion også, kan man vel sige.
Jeg har bedt om en henvisning til MR scanning, som jeg evt. kan belyse nerveskader, ødelagt væv mv. i min ryg, men min læge vil ikke henvise mig.
Jeg har været hos en tandlæge og det bliver over 21.000 kr. at få lavet min fortand og så havde jeg flere huller i tænderne også, dette kan være følge af medicin og mundtørhed pga. denne.
Jeg må selv selv betale størstedelen af tandlægen regning, da kommunen mener jeg bare kan få et gebis istedet, da dette er billigere.

Jeg har grædt så meget og været så langt nede, at jeg til sidst kontaktede Hillerød Psyk. afd., for at høre om jeg kunne op til dem, for jeg følte at jeg var ved at blive sindssyg inde i mit hoved af alt det her.
Min læge ville ikke henvise mig, så deres klinikchef ringede til min læge og min læge oplyste at jeg intet fejlede psykisk, at jeg bare skulle have løst tingene vedr. førtidspension med kommunen.
Så lægen kunne jo ikke presse ham til at få mig henvist dertil, men jeg kunne køre derop og bede om en lægevurdering i deres vagt.
Jeg kontaktede min læge igen, fik en tid og sad dernede og græd i 30 min. hvorefter han udskrev sovepiller og beroligende medicin, så jeg kunne få sovet lidt.

Hvad er min konklution ?
Som min sagsbeh. sagde : Du kan jo bare tage dig sammen.
Lederen af Intact, gav sagsbehandleren medhold, jeg kunne bare tage mig sammen, for hvis jeg kunne gå til forældremøde eller gå ned og handle, kunne jeg også tage på job el. i arbejdsprøving hver dag.
Jeg har daglige smerter, må ikke få det rigtige smertestillende pga. mine forældres valg i livet, for så bliver jeg jo narkoman (vidste ikke det var arveligt/lå i generne, som min mormor siger : hvor har din mor det fra ?) og skal alligevel kunne gå på arbejde/arbejdsprøvning.
Jeg er jo bare doven og fed, så det hele er jo et spørgsmål om kost og motion, så er jeg frisk i løbet af ingen tid.
Oven i dette har jeg jo så forskellige personlighedsforstyrrelser og en depression, som åbenbart ikke kræver hverken opmærksomhed, behandling eller medicin.
Smertelægen siger kroniske nervesmerter, remoulotolog siger fed og doven.
Læge vil ikke udskrive kronisk smertemedicin el. henvise til MR scanning og det krævede en del diskussion, bare at blive henvist til Herlev sygehus, vedr. smerteklinik.

Hvor kan jeg gå hen ?
Ombudsmanden tager kun fat i sagerne hvor der er faldet dom, menneskerettighedskommissionen er for folk i arbejde el. udenlandsk herkomst.
Kommunen behandler selv deres egne klager = man får jo aldrig medhold.
Min læge tager det jo dybest set ikke seriøst.
Det her skal jo frem, hvordan borgerne bliver behandlet.
Jeg ville inderligt ønske, at jeg havde optaget skjult, hvad der blev sagt og gjort, så det her ikke var ord mod ord.
Men hvor langt ude er det, at man skal optage skjult ?!
Jeg er syg i min ryg, og istedet for at få hjælp til dette, er jeg blevet kørt fuldstændig psykisk ned også.
Så nu har jeg ondt i det fysiske og ondt i det mentale.
Nu kan jeg så sidde her alene og have de samme fysiske smerter som før jeg startede på Intact og oven i dette, havde det psykisk rigtigt dårligt.
Bare ærgerligt for mig.
Hvad har det kostet kommunen, at have mig gående deroppe på Intact ?
Kommunale penge bliver brugt på det her fis, der jo dybest set intet er værd, men staten betaler jo, når kommunen kan skrive at en borger ER aktiveret.
Kommunen stopper bare sygedagpenge og så ryger man over i kontanthjælp-systemet, hvor de med loven i hånden bare kan tvinge en borger ud i alt muligt, også selv om denne er syg og jo nu er i en kasse med de raske borgere.
Og oven i dette, kan jeg se, at smertelægen og en af psykologerne, også er tilknyttet et PRIVAT smerteteam i Herlev, altså disse mennesker er flere steder i de private teams.

Gå til pressen siger folk..

Sidst redigeret af MM73; 13-02-2011 kl. 21:48.
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 15:51   #2
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 15
fibro er ny på vejen
Futtefreja...tak for oplysningerne Har været inde og se lidt på herlevs hjemmeside og kunne læse at det er som du beskriver. Regner med det bliver engang i næste uge jeg kommer derind. Er noget nervøs ved de samtaler man kommer igennem...frygter de sætter fingeren på noget psykisk også, og at det vil betyde jeg skal igennem behandling for dette også Pokkers det her skal være så stressende...

mm73...hvad er det for en smertelæge på Herlev du omtaler?
Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 18:54   #3
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 62
Indlæg: 544
Styrke: 15
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Futtefreja...tak for oplysningerne Har været inde og se lidt på herlevs hjemmeside og kunne læse at det er som du beskriver. Regner med det bliver engang i næste uge jeg kommer derind. Er noget nervøs ved de samtaler man kommer igennem...frygter de sætter fingeren på noget psykisk også, og at det vil betyde jeg skal igennem behandling for dette også Pokkers det her skal være så stressende...

mm73...hvad er det for en smertelæge på Herlev du omtaler?
Fibro
Du skal også tale med en psykolog, men rolig. Hun er meget sød og sympatisk.
SOm Hun sagde. Der er jo ingen der får en kronisk sygdom med smerter uafbrudt, der ikke bliver psykisk belastet.
Det gør ALLE og det er helt normalt.

Jeg var tilfreds med at gå der.

Jeg havde nu den kvindelige Læge, og hende kunne Jeg slet ikke med.
Men det var så ikke så meget man har med dem at gøre.
Det er mere det kursus man bruger tid med.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 00:30   #4
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Det er Herlev hospital, jeg er henvist til.
Søren Frølich har vist med det at gøre, ham mailede jeg til, om mit forløb på Intact Hillerød, hvor han sagde, at min sag vist trængte til "friske øjne".
Og så bad jeg min læge, om en henvisning deril.
Med meget diskution, fik jeg det, min læge syntes jo det var meget underligt, når jeg nu egentlig var tilknyttet Intact via kommunen.
Jeg bad jo også om en henvisning til MR scanning, men det nægtede han.
Men i det mindste, er jeg henvist til Herlev, så må jeg jo bare vente de 12 måneder.
Uanset hvad der sker i mellemtiden, så skal jeg jo have noget hjælp, vedr. min smerte.

Og for at få ryddet op i det møg de har sagt oppe på Intact, omkring at jeg har personlighedsforstyrrelser mv., går jeg nu hos en psykiater, jeg selv har været hos lægen og bedt om at blive henvist til.
Håber ikke at nogle af jer andre, har været hos den psykiater de bruger, jeg ved at han arbejder i Vordingborg også.
Og har skrevet flere artikler om, at folk ikke er syge, men bliver syge af medicinen de får.

Og kostede en MR scanning ikke 4-5.000,- kr., betalte jeg SELV for sådan en.
Syntes det er tankevækkende, at jeg IKKE må få sådan en.
Nej for tænk nu, hvis man reelt kunne se, at der VAR noget galt i min ryg...
Uhadadada...

Bare for meget (undskyld) at jeg SELV skal gøre alt muligt, for at få ryddet op i noget, som jo er kommunens sag og de der kompetente mennesker på Intact's sag.

Psykologen fra Intact (L.F.S), arbejder også i Herlev's PRIVATE smerteteam, har jeg set på deres personale-liste, som nogle af jer skal hen på/starte på.
Det samme gør smertelægen (M.W), som jo har skrevet det l.o.r.t, der gør at jeg er i narkoman-kategorien og derfor ikke må få ordentlig smertestillende.
Tak for den kære læge, dejligt at få smidt i hovedet.
Ved ikke om man må nævne navne herinde, derfor forkortelserne.
Så pøj pøj...
Men det er jo ikke sikkert, at du/i ryger i kategorien narkoman, pga. jeres forældre eller får afvide at i selv kan rode med ting som personlighedsforstyrrelser/depression mv. derhjemme.

Maybe Im just lucky

Og hold jer for guds skyld VÆK fra Remoutologen (B.T), jeg var hos i Hillerød, hun har kun 2 kategorier for folk med smerter:
1) du er for fed.
2) det er noget psykisk.
Jeg talte med en anden på Intact, der var slank, men som havde nakkesmerter, hun havde også været deroppe og der var beskeden: det er bare noget noget psykisk.

Vedr. hvor jeg bor, så bor jeg i Farum = Furesø kommune.

Egentligt poster jeg jo mange personlige ting herinde, på den anden side, er jeg faktisk snart skide ligeglad efterhånden (undskyld), for det er ikke MIG der er galt på den.. men jeg er sgu ved at blive bims i låget efterhånden, må jeg tilstå, af alt det her, bare se hvordan min krop reagere, udover at jeg tuder over det ene og så det andet, fuldstændig umotiveret.
Jeg vil jo gerne have, at andre kan læse hvordan man bliver behandlet på Intact og i min kommune, hvis man som jeg, er syg.
Nårh nej, jeg er jo ikke syg, kun mentalt, det hele er en stor fantasi, inde i mit hoved

MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 18:05   #5
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Min mor mødte en gammel bekendt, der bor i samme kommune som mig og har søgt om førtidspension, pga. skade i ryg/ben.
Hun fortalte ham kort om min sag.
Det viste sig så, at denne person OGSÅ havde været oppe på Intact i Hillerød (der hvor jeg jo er tilmeldt/placerte af kommunen) og nu går han på Herlev hospital.
Han's tid på Intact, var en stor slåskamp og fejl-diagnoser (betryggende) og han sagde at han ikke bestilte andet end at diskuttere med dem, hele tiden.
Han fik også bare udskrevet den gængse medicin, hvilket ikke hjalp en dyt.
Nu er han så som sagt på Herlev hospital og oplyste at de er super søde, forstående og dygtige der, samt at man bliver taget seriøst.
Han få bl.a. nu udskrevet metadon og morfin, til sine smerter mv.
Og der bliver taget alle mulige prøver samt scanninger.
Han sagde, at han havde hørt før, at børn af stofmisbrugere/narkomaner, bliver behandlet som om de selv var, pga. deres forældre.

Min mor fik han's nummer, så jeg kunne ringe til ham, hvis jeg havde lyst.
Jeg glæder mig til at høre hvordan det hele hænger sammen mv.

Hvor pudsigt, hva ?!
Nu hvor jeg jo selv er tilknyttet Intact og har søgt på Herlev hospital, efter mail med Søren Frølich.

Dette gav mig et lille håb, men alle sager er jo forskellige.
Men..
Måske miraklernes tid ikke er ovre, ho ho..
Glæder mig også til at se/høre, hvad min psykiater finder frem til, skal til samtale/test d. 26 Feb.

__________________
"Venlighed er for hjertet, hvad solen er for blomsterne"
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 21:17   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 19
c.l.e.o. er ny på vejen
MM73-vi er så forskellige alle sammen,jeg har lige været ved en spical læge mange syntes er grov og hårdhendet,jeg frygtede det værste ,men syntes dog han var grundig uden at øge "vold" på mig,men han var hurtig og jeg måtte rette han i noget af det der bliv indtalt på bånd-så er spændt på hvad han har fået skrevet til min ejen læge i papiret.

Jeg tror mange gange det handler om kemi,svinger man ikke rigtigt sammen,så kan man hurtig snakke forbi hinanden eller tillæke ordne for meget eller noget forkert måske.

Bliver man hendvis til smerte klinik skal man nok være meget åben for at afprøve nye metoder og det kan være meget svært for nogle,for tror der vil blive rykket/pillet lidt ved ens livsstil,vi har jo alle forskellige granser..

Jeg håber du kan komme det andet sted hen når det er det du har mest mod på og at du får noget godt ud af det .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 09:04   #7
elmaro
Ved at vænne sig til K10
 
elmaros avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Lokation: Phuket
Alder: 59
Indlæg: 15
Styrke: 14
elmaro er ny på vejen
Hej MM73.
Jeg har ikke nærlæst samtlige indlæg i tråden; men nok til at jeg bliver dybt frustreret på dine vegne, som om det ikke er nok at forsøge at leve med sine smerter, skal du gudhjælpe mig mobiliserer endnu flere kræfter til at kæmpe mod et omnipotent system py..ha.. håber alt løser sig for dig på bedste måde, tænk så mange ressourcer du vil få frigivet til andre ting.
Nå..men jeg ville bare lige sætte mit fodaftryk, da jeg ville tjekke ud med smerteklinikker.
Mvh. Elmaro
elmaro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 10:09   #8
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Tak for det.

I denne tråd, står der kun om INtact, Hillerød.
Vedr. "smerte-klinik", som du efterlyser.
Skrevet af mig = Min oplevelse af stedet

Ja tænk en energi der kommer til rådighed, når alt det her er overstået, hvis jeg ikke ender på den lukkede afd. inden

Hav en smuk dag.






Citat:
Oprindeligt indsendt af elmaro Se meddelelser
Hej MM73.
Jeg har ikke nærlæst samtlige indlæg i tråden; men nok til at jeg bliver dybt frustreret på dine vegne, som om det ikke er nok at forsøge at leve med sine smerter, skal du gudhjælpe mig mobiliserer endnu flere kræfter til at kæmpe mod et omnipotent system py..ha.. håber alt løser sig for dig på bedste måde, tænk så mange ressourcer du vil få frigivet til andre ting.
Nå..men jeg ville bare lige sætte mit fodaftryk, da jeg ville tjekke ud med smerteklinikker.
Mvh. Elmaro
__________________
"Venlighed er for hjertet, hvad solen er for blomsterne"
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 17:18   #9
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Åhh ja..

Så er det vist tid til at få skiftet læge.

Det var en STOR diskution, bare at blive henvist til psykolog.
Du er da ikke deprimeret..
Åh ti stille..
Fik så endelig min henvisning og havde en tid igår.
I henvisningen stod der - gud hjælpe mig - Henvisning pga. kommunen, der ønsker udt. om hvorvidt patienten kan have en depr. el. depri tendenser/symptomer.
Øhhh ?
Ej nu orker jeg ikke mere.
Det her er ikke igennem kommunen og det fik lægen også afvide (eller sekretæren, som tog telefonen i HANS tlf.tid).
Det er en DIAGNOSE jeg har fået, af en psykiater.
Det er ikke, måske, kan det være, det skal måske undersøges, kan det tænkes, det ER SÅDAN!
Århhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !!!!!!!
Det fik jeg også forklaret psykologen, der inden tiden udløb, spurgte mig, hvorfor jeg dog ikke havde skiftet læge for længe længe siden..

Desuden konkluderede hun, at det da vist lige var overdrevet voldsomt med alle de personlighedsforsyrrelser jeg skulle rende rundt med, ifølge Intact psykiateren.
Hun spurgte : er der en diagnose du ikke har ?
Mig: Ja der er 6 mere, jeg ikke fik.
Hun : utroligt han ikke også lige puttede dem på, nu når han var igang.

Og så sagde hun, at jeg vist levede pt. på ren overlevelses-energi, hvilket bare skulle ændres hurtigst muligt!

Oven i det, da jeg ringede til lægen vedr. henvisning, spurgte jeg om jeg kunne blive henvist til Mr scanning (nu var det jo sekretæren)...
Svaret var det samme, næææææææææh hvorfor skulle du dog det ?
Mig: Ja pga. min ryg, jeg ved er normal at man bliver MR scannet, specielt når man søger FP og kommunen siger at der mangler noget i afklaring vedr. mit helbred.
Sekretæren: Hvad er der da med din ryg ?
(Aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii........ Jeg havde mest lyst til at skriiiiiiiiiiiiiiige !!!!
Ja hvad er der med min ryg, ej bare glem det, jeg tager på Jobcenteret imorgen og får mig et 37 timers arbejde..)
Hun: nåmen det kan jeg IKKE henvise dig til, men du kan blive henvist til en remoutolog, så må denne kigge på dig.
(JA HURRA HURRA HURRA HURRA !!!
Hvad skal jeg dog der ?
Bare GLEM det!!!)

Mig: Hav en fantastisk dag!

Men nu er det nok!

Så må jeg prøver lægerne fra en ende af, selv om det koster penge hver gang man skifter.
De tager dog kun Dankort betaling, åhhhhhhh gud... Har ikke Dankort...
Nå...
Der må findes en løsning!

Nu har jeg fundet en god psykiater og en god psykolog, så mangler jeg bare lige en god læge.
Så kan det være, at tingene falder på plads, langt om længe ?
Det er da bedre end udgangspunktet, ikk ?



*ser lige lidt naiv ud*

Det var min up-date.

Kærlige tanker herfra.

__________________
"Venlighed er for hjertet, hvad solen er for blomsterne"
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 16:47   #10
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 38
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
altså de der smertecentre som der er i jylland de er i hvert fald både kommunalt og privat.. min kæreste blev henvist til smertecenter ålborg(kommunalt), men der er over 1 års ventetid.. så ville han vælge et andet, men fordi vores læge bor i nordjylland og vi selv bor i midt skulle han vælge smertecenter give(kommunalt) i stedet.. men de havde også lang ventetid og så fik han en henvisning til et privathospital i skørping mener jeg.. vi venter på brevet med tid men der skulle ikke være meget mere end en måneds ventetid..

Så der er i hvert fald tre i jylland.. :-)
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension