K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2012, 19:31   #1
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Parkeret på kontanthjælp ??

Jeg har flere gange læst på denne side, og nu synes jeg at jeg selv vil prøve at hente noget hjælp og vejledning herinde...

Jeg er en kvinde på 32 år, der har fået stillet diagnosen Asperger Syndrom... Jeg fik diagnosen i maj måned i år.
Jeg har været i systemet siden jeg var 18 år - afbrudt af perioder på 3-6 måneder, hvor jeg har forsøgt at starte på en uddannelse eller har taget et job. Men hver eneste gang er jeg gået helt ned, og har måtte bruge lang tid på at få lidt overskud igen.
Alle gangene er jeg kommet tilbage på kontanthjælp, og sidst jeg har været i arbejde, var de sidste 3 måneder af 2008.

Jeg har boet i 4 forskellige kommuner siden jeg var 18 år, men ingen af dem har formået at sætte noget holdbart i gang til mig.
Den kommune jeg bor i nu, har jeg boet i siden 2009 og det er ikke ligefrem en ''dans på roser''
Man kan sige jeg er parkeret på kontanthjælp, for det er sådan jeg føler det... Jeg er blevet tilknyttet en mentor, men det har ikke den effekt som vidst var hensigten (det er svært når mentor ikke har viden om asperger).
Jeg har flere gange bedt om at få udarbejdet en ressourceprofil, men min sagsbehandler har ikke tid - der blev dog tilbudt at der kunne tages 1 punkt af gangen for hvert møde. Nu er der bare det i det, at min sagsbehandler holder på at se mig hver 3 måned, så det ville tage ret lang tid...

Jeg har søgt om et forløb på et autismecenter, for at finde ud af hvad alt dette er, men dette er blevet afvist i første omgang. (Jeg afventer svar på om den kan godkendes på baggrund af en anden formulering).

Jeg har nu fået en diagnose, men så er der bare ikke sket mere... Jeg aner slet ikke hvad jeg skal gøre ?
Skal jeg acceptere at det vil tage over 3 år at udarbejde en ressourceprofil ?

Jeg har indgivet en klage over min sagsbehandler, da samarbejdet med denne på ingen måde er konstruktivt. Og det afventer jeg også svar på...

Er der virkelig ingen rettigheder når jeg har endelig har ''fundet ud af hvad der er galt med mig'' ?

Jeg har flere gange bedt om aktindsigt fra tidligere og nuværende kommuner, men jeg har endnu ikke modtaget noget. (Første gange var i foråret i år)
Min sagsbehandler tog den opgave på sig, men da jeg ikke havde modtaget noget, rettede jeg selv henvendelse til 2 af mine tidligere kommuner... De havde intet hørt fra min sagsbehandler :/
Så det har jeg måtte bede min sagsbehandler om endnu en gang... Synes jo det er noget hun skal have lov til, når hun har lovet mig det.

Min sagsbehandler har på intet tidspunkt selv indhentet sager fra kommuner eller læger, for at kunne danne sig et indtryk af mig... Jeg har endda oplevet at komme til møde hos hende, og hun ikke havde læst den udredning der lå fra psykiateren på min diagnose. Hun havde haft den liggende i næsten 3 uger... Så jeg måtte selv fortælle hende hvilken diagnose jeg havde fået Jeg tvivler på hun overhovedet har læst den efterfølgende.

Så... Det er bare rigtig svært alt dette... Og jeg føler jeg er blevet parkeret, fordi de bare vil trække tiden - jeg ved dog ikke hvad de er de venter på...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
først blive man parkeret på SD og så bliver man smidt ud af samfundet Avminryg2006 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-12-2012 15:34
Parkeret på kontanthjælp! buster Politik og Samfund 1 14-11-2010 00:31
parkeret mellem ftp og fleksjob hvor mange? V_Brask Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 30-09-2010 13:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension