K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2011, 09:48   #1
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 15
Wodpoulsen er ny på vejen
Mener at der er pladsgaranti på de fleste smerteklinikker og du så vil komme til en privat, hvor ventetiden ikke er så lang.

Nej, de kan ikke så timeantallet op i arbejdsevne og det er heller ikke deres formål.
Formålet at at lære dig at leve bedre med dine smerter og sygdom.
Lægen vil hjælpe dig med at blive medicineret bedre og lære dig om medicinen.
De andre folk på stedet vil lære dig om mekanisnerne i din krop, træning, afspændning mm.
Det er også en hjælp at tale med andre mennesker der har det præcis som dig selv og forstår.
Dermed kan dit liv blive lettere og rarere at leve i.

Men arbejdsevnen vil ikke komme højere op.

Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 22:19   #2
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Red face smerteklinik

For resten jeg glemte at skrive at jeg fik afslag på pension 2 gange og derfor skal jeg nu i arbejdprøvning nr. 3 og jobcenter vil jeg skal på smerteklinik så bliver jeg bedre afklaret. Men jeg er i tvivl hvor meget en smerteklinik kan hjælpe mig. Jeg går hos psykiater i snart 2 år på grund depression og i går han er stoppet med min sidste medicin og vil stoppe alle behandlinger hos ham grundet jobcenter tager ikke mine smerte såm jeg har den nu, de tager mere min depresion som de siger den kan helbredes så derfor har jeg tænkt at stoppe hos psykiater. Jeg har ikke fået penge i snart 3 år grundet min mand arbejde og vi har hus. meget elendig situation og men ved ikke hvad man skal gøre.
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 09:02   #3
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 15
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pernile Se meddelelser
For resten jeg glemte at skrive at jeg fik afslag på pension 2 gange og derfor skal jeg nu i arbejdprøvning nr. 3 og jobcenter vil jeg skal på smerteklinik så bliver jeg bedre afklaret. Men jeg er i tvivl hvor meget en smerteklinik kan hjælpe mig. Jeg går hos psykiater i snart 2 år på grund depression og i går han er stoppet med min sidste medicin og vil stoppe alle behandlinger hos ham grundet jobcenter tager ikke mine smerte såm jeg har den nu, de tager mere min depresion som de siger den kan helbredes så derfor har jeg tænkt at stoppe hos psykiater. Jeg har ikke fået penge i snart 3 år grundet min mand arbejde og vi har hus. meget elendig situation og men ved ikke hvad man skal gøre.

Smerteklinikken giver dig ikke mere arbejdsevne.

Det kan lære dig at leve med din sygdom og smerter.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 10:13   #4
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 15
fibro er ny på vejen
Ja den mandlige læge er virkelig en meget rar og forstående mand, den kvindelige mødte jeg slet ikke de dage jeg var derinde, så hende ved jeg intet om...

Knus fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2011, 23:21   #5
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Hej igen
Tror i at smerteklinik kan hjælpe at jeg får bedre beskrivelse af min smerter og måske får en pension til sidst eller flexjob?
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 23:52   #6
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Er der nogen, der kender til Den private smerteklinik, Stationsalléen i Herlev - og evt. har nogle erfaringer derfra? eller Smerteklinikken/Glostrup Privathospital?
Hvis jeg får mulighed hvad skal jeg vælge?
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 08:13   #7
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 15
garage50 er ny på vejen
Hej Pernille

Desværre kender jeg ikke Herlev. Men vil bare lige fortælle at jeg gik på smerteklinik i Aalborgi et års tid. Der var også et års ventetid, men jeg ringede til dem og sagde, at jeg hvis de fik et afbud kunne jeg komme med 1 times varsel. Og ja, så kom der altså kun til at gå en måned før jeg var på smerteklinik.

Første vil jeg lige sige at jeg havde stor succes af at gå der. Båden lægen, som hjalp mig med medicin og forståelsen af at have kroniske smerter. Men jeg havde også mange timer hos en psykolog, og det var nok det bedste. Hun var meget, meget dygtig.

For den andet vil jeg lige fortælle om min veninde, som også kom på Aalborg smerteklinik. Hun var meget syg med kroniske smerter, men havde ingen diagnoser. Hun var på kontanthjælp, og kommunen ville ikke hjælpe hende pga af manglende diagnoser.

MEN smerteklinikken blev en fantastisk hjælp for hende. De har jo også en socialrådgiver der hjælper med alt papirarbejde til kommunen. Efter ca 9 mdr. på smerteklinik fik min veninde et fleksjob på 12 timer bevilget. Uden hjælpe fra smerteklinikken havde hun nok stadig været på kontanthjælp.

Så kan kun på det kraftigste anbefale smerteklink, da de kan hjælpe i mange positioner.

Håber det aller bedste for dig :-)
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 13:37   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så har jeg været på 1 besøg på smertekliniken i vejle, sikke en oplevelse
en urtolig sød og venlig læge, der virkelig lytet og høret på mig.
Satte min medicin op og spurte meget ind til mine sove problemer osv. fik virkelig en sød og menneskelig behandling.
Så ham kan jeg kun anbefale.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 08:54   #9
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 15
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pernile Se meddelelser
Er der nogen, der kender til Den private smerteklinik, Stationsalléen i Herlev - og evt. har nogle erfaringer derfra? eller Smerteklinikken/Glostrup Privathospital?
Hvis jeg får mulighed hvad skal jeg vælge?

Det var på Herlev jeg var.
Alene adressen var en fornøjelse. Bus/tog går lige til døren. Man skal bare over på den anden side af vejen. Og der er elevator.
Herligt på dårlige dage.
Jeg har meget tilfreds med stedet. Brød mig som sagt ikke om den kvindelige læge, men vi er jo forskellige.

Da Jeg fik en henvisning til Herlev Sygehus, kom der meget hurtigt papire fra dem, og henvisning til at der er pladsgaranti og at de anbefalede den Private smerteklinik.
Den søger du så hos, jeg ringede, og får som regel plads temmelig hurtigt, efter samtale med psykolog, socialrådgiver og læge.
De vuderer hvad dit problem er, hvad de kan tilbyde og så får du besked.
Jeg syntes det gik meget hurtigt.

Jeg mener klart at de papire der fremkommer fra en smertklinik skal med i ens sag. Det kan du ved kræve at de skal.
De er jo meget relevante for dig.
Om de kan hjælpe med en FTP, tor jeg ikke med være med.
FTP får du kun pga manglende arbejdsevne, og der er en arbejdsprøvning der giver de svar.

kram
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 09:58   #10
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 15
fibro er ny på vejen
Hej Pernille

Det er meget forskelligt, hvor længe et forløb på smerteklinik varer, idet der er forskellige moduler de tilbyder, alt efter den enkeltes behov. Nogen har brug for både længere psykologisk forløb sideløbende med medicinsk, samt smertehåndtering og afspænding.

Selv blev jeg vurderet til at jeg håndterede min sygdom og smerter så godt som muligt, og at jeg var afklaret psykisk, så det var kun medicinsk afprøvning jeg kom igennem, hvilket blev til 3 forskellige slags. Fysioterapeutisk modul fik jeg forresten også, men det var kun et par samtaler og afprøvning af et apparat, samt udredning afskånebehov.

Jeg er netop blevet afsluttet og det har vel taget 3-4 mdr i det hele, men hvor jeg kun var derinde få gange til samtalerne i starten, resten var over telefonen.

På " min" smerteklinik, var alle enormt søde og forstående, ingen skeptiske blikke eller dumsmarte bemærkninger.

Jeg blev også først henvist til klinik på sygehus med 1 års ventetid og kom istedet med kort ventetid på en privat.

Knus Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension