K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2016, 09:50   #11
Lisbeth2016
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2016
Lokation: Hillerød
Alder: 65
Indlæg: 6
Styrke: 0
Lisbeth2016 er ny på vejen
Spørgsmål til KageØre: Det lyder helt urealistisk for mig. Er det for indiskret at spørge om dine samlede månedlige udgifter og hvor meget du har tilbage til mad, vask, tøj osv.
Lisbeth2016 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 10:19   #12
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Lisbeth

Har du spurgt din bankrådgiver, om denne vil være behjælpelig med at lægge et budget sammen med dig, og oprette en budgetkonto.?

jeg har en budgetkonto, hvor alle faste udgifter bliver trukket fra . udgifter som husleje, el, varme, vægtafgift på bilen. billån, forsikringer til bil, indboforsikr., og andre faste er divideret ud på hele året.

det giver et meget bedre overblik, så man ved hvad man har tilbage når de faste udgifter er . hvis jeg ikke havde en budgetkonto , ville jeg helt miste overblikket, hvilket ville stresse mig unødvendigt. , så det kan varmt anbefales at have en.

god søndag og vh
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 10:21   #13
Lisbeth2016
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2016
Lokation: Hillerød
Alder: 65
Indlæg: 6
Styrke: 0
Lisbeth2016 er ny på vejen
Det vil jeg arbejde på.
Lisbeth2016 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 10:49   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Ellers er der vist ikke rigtigt flere tilskud at hente udover at boligsikringen beregnes lidt mere lempeligt.
Citat:
Oprindeligt indsendt af frankmj Se meddelelser
Hvor har du det fra?
Så vidt jeg ved får alle førtidspensionister almindelig boligsikring, hvis de er berettiget til boligstøtte.

/frank
frankmj, ja, det hedder det samme, uanset om man er pensionist eller ej, men hvis en ikke-pensionist har samme indtægt som dig (pensionist), og en tilsvarende bolig og familiesammensætning, så får du mere i boligsikring end den anden.

Du kan evt. prøve det efter i beregneren på borger.dk.
Skriv dine oplysninger, men lad være med, at sætte hak ved "pensionist", og se forskellen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 11:21   #15
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lisbeth2016 Se meddelelser
Spørgsmål til KageØre: Det lyder helt urealistisk for mig. Er det for indiskret at spørge om dine samlede månedlige udgifter og hvor meget du har tilbage til mad, vask, tøj osv.
Jeg har 12.500 udbetalt.
Overfører 9.500 til budget om måneden.
Og 700 kr til mit dankort hver uge.

Jeg har separat dankort til budgettet så når det er tid for ny frakke eller tandlæge eller rejse eller noget af det andet på budgettet, bruger jeg kortet og runder op til det beløb der er budgetteret med... resten kommer i sparebøssen som jævnligt tømmes og veksler til euro som lommepenge på rejser.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 11:32   #16
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lisbeth2016 Se meddelelser
Pga min sygdom er jeg meget afhængig af min bil, men den er naturligvis en noget af en post på budgettet. Ved nogen om der er mulighed for tilskud til egen befordring i form af bil.
Nu er det lidt svært for os at gætte hvilken type hjælp du har brug for, har du allerede en bil som du har svært ved at betale, har du brug for en ny bil eller hvordan.

Men du kan læse en hel masse informationer om invalidebiler/trivselsbiler i dette link:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...capbil&page=39

Ifølge DUKH så kan du godt ansøge om fritagelse for vægtafgift/grøn ejer afgift se følgende links:
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...om-handicapbil
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...or-vaegtafgift

Personligt har jeg ingen erfaringer med nogen af delene, men efter at have læst med i nogle år har jeg konstateret at det er svært at få bevilget en bil og kan godt tage en rum tid, selv om du er berettiget.
På den anden side, er der altså nogen som kommer igennem, så der er vel ikke noget at tabe ud over den tid du bruger på at sætte dig ind i sagen og ansøge.

@Lisbeth2016

Jeg kom yderligere i tanker om at hvis du er i målgruppen for trivselsbil/fritagelse for grøn ejer afgift, så er du jo formentlig også i målgruppen for et handicapskilt, hvis du ikke allerede har et kan du ansøge om et via Handicaporganisationerne.
http://www.handicap.dk/brugerservice/parkeringskort/

Med et handicapskilt kan du parkere gratis i nogle byer:
Citat:
Det er gratis at parkere på offentlige pladser i følgende byer, her skal du blot huske at stille p-skiven:

København,Frederiksberg, Hillerød, Lyngby-Taarbæk, Gudhjem, Næstved, Odense, Svendborg, Sønderborg, Kolding, Esbjerg, Fredericia, Vejle, Århus, Randers, Silkeborg, Helsingør, Horsens, Aalborg, og Skagen.
http://www.handicap.dk/brugerservice...keringsregler/


Desuden kan du, hvis du ellers kører over Storebælt, få lavet en handicapaftale med Storebælt som gør at du kan køre billigere over broen.
http://www.handicap.dk/brugerservice/brobizz/
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 17:05   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fp tilkendt før 1. januar 2003 får boligydelse.

Fp tilkendt fra og med 1. januar 2003 får boligsikring efter særlige regler

Som foreslået kan du prøve at foretage beregninger på borger.dk og se forskellene.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 19:09   #18
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af frankmj Se meddelelser
Hvor har du det fra?
Så vidt jeg ved får alle førtidspensionister almindelig boligsikring, hvis de er berettiget til boligstøtte.

/frank
Ja men de får mere end man ville have fået som alm. lønmodtager.. det er med i beregneren hvis man krydser af at man er førtidspensionist.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 21:38   #19
Lisbeth2016
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2016
Lokation: Hillerød
Alder: 65
Indlæg: 6
Styrke: 0
Lisbeth2016 er ny på vejen
Jeg har fået forhøjet boligsikring efter jeg blev førtidspensionist. Det sker ikke automatisk. Man skal huske at søge om det.
Hertil skal tilføjes, at når man ikke at søge inden d. 1 i en måned, som jeg gjorde pga jeg fik tilkendt pensionen fredag d. 31, og først fik søgt lørdag d. 1, mister man en måneds boligsikring.
Lisbeth2016 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2016, 06:32   #20
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 18
jjsonn er ny på vejen
har du søgt nedsat lisens?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension