K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2013, 17:32   #1
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Det er ikke fordi jeg ikke vil arbejde, det har jeg sådan set gjort i 42 år.

Jeg har sagt, at jeg så vil søge førtidspension på de papirer der findes.
Men hun siger de tager mine sygedagpenge alligevel i perioden indtil afgørelsen foreligger.

Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 19:25   #2
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Arbejdsprøvning/fleksjob

Så kom min partshøring.


Samlet vurderes ........ ikke fortsat fuld uarbejdsdygtig på grund af sygdom set i forhold til kontorarbejde og burde kunne stille sig til rådighed og der vil blive taget stilling til stop af sygedagpenge.


Opereret for diskusprolaps i 1991.
Nu har jeg jo også bare slidgigt i ryg og nakke, dobbeltsidig golf/tennisalbuer med nedsat håndkræft på venstre side.

Rtg. Diskusdegenerative forandringer svarende til L4/L5 og L5/S1.

Diskusdegenerative forandringer på niveau C4/5, C5/6 og C6/7 med spondylose.

Artrose bilateralt på C5/6.

Bløddelsforkalkning ud fra processus spinosi på C7 og C6.

Derudover har jeg en kronisk lymfatisk leukæmi og er opereret for en nyrecancer, hvor jeg først kan erklæres rask om 3 år.

Nu ved jeg godt, at det ikke er hvad jeg fejler, de ser på, men det er min arbejdsevne.

Jeg har været i arbejdsprøvning i 13 uger, 2 timer dagl. med fri onsdag, det var hvad jeg kunne, men det mener de åbenbart ikke.
Så det var farvel til det fleksjob.

MVH
Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 09:53   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk at få alt med i din partshørring., og få hjælp af din fagforening.

Vedr. sygedagpenge, bør de forlænges indtil afprøvning/et resultat kommunen vil acceptere.

Hvis de ikke vil give fleks på din afklaring, bør der ihverksættes en ny, og sygedagpenge forlænges indtil dette er afklaret.

Inddrag gerne i din partshørring, begge sager, især hvis der gives modstridende argumenter fra kommunen. Dette skal fremhæves.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 22:19   #4
erc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
erc er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af reki Se meddelelser
Jeg forstår det heller ikke.

Nu har jeg bedt HK om at tage over, jeg kan ikke mere.

SB siger jeg kan søge kontant hjælp, ja det kan jeg, men jeg får intet, er gift.


Reki
Jeg har lige haft kontakt til HK om de kunne komme på min sag for jeg kan ikke mere. Det kunne de ikke, de sagde rent ud at det var spild af penge jeg betalte til dem, så nu har min mand meldt mig ud.
Tjener din mand for meget?
erc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 22:51   #5
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Jeg har kun fået en god behandling af HK, de har også været med til alle møder med Jobcenteret.

Min mand tjener for meget til jeg ville kunne få kontanthjælp.

MVH

Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 21:50   #6
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Arbejdsprøvning/fleksjob

Tror jeg er tæt på at miste mine sygedagpenge.


Jeg er tæt på de 60 år, så kommer jeg til at tænke på om ikke jeg skal tilbydes et ressourceforløb.

Lægekonsulenten skriver: Sagen kompleks med flere helbredsmæssige problemstillinger, herunder 2 kræftsygdomme. De fysiske helbredsforhold vil indebære varige skånebehov.

MVH

Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 17:43   #7
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Min umiddelbare tanke er, at din sagsbehandler udemærket kender til reglerne, og derfor ved, at man selvfølgelig dels kan få fleksjob ved 8 timers arbejdsevne og dels kan få forlænget sygedagpenge mens en evt. § 17 behandles. Jeg tror derfor hun siger alt dette til dig i forsøg på at manipulere/presse dig til at sige, du kan klare flere timer...
Det foregår desværre alt for ofte
Selv oplevede jeg, at ikke bare en men to sagsbehandler blev ved med at gentage den samme løgn i forsøg på at tvinge mig til en raskmelding. Først da jeg sendte de rette paragraffer og en klage/forespørgelse til Jobcenterchefen, så kom der pludselig andre boller på suppen. Fra da af begyndte hun at overholde loven og resten af mit forløb gik relativt smertefrit.

Hvis jeg var dig, ville jeg derfor sende hende en mail (alt skal være på skrift fra nu af), hvori der er et link til den nye fleksjobreform. Jeg ville i mailen spørge hende, hvorfor hun mener, man ikke kan tilkendes fleksjob på en kun 8 timers arbejdsevne, når den nye lov lægger op til fleksjob på kun 1–2 timers arbejdsevne.
Derudover ville jeg også sende hende et link med reglerne for at søge § 17 på det foreliggende, og hermed henvise til, at jeg sålænge ansøgningen behandles er berettiget til sygedagpenge.
Først og fremmest ville jeg dog anmode om en forlængelse af sd med henblik på afklaringtil fleksjob.

Du skal ikke lade dig køre om hjørner - via hende, at du har styr på lovgivningen. Forlang at hun skriftligt redegører for sine påstande - fx forlang at hun sender dig den §, der viser at hun har ret i sin påstand om, at man ikke kan tilkendes fleksjob med 8 timers arbejdsevne.

Godt du har HK med på sidelinjen, men forvent at du stadig selv bliver nødt til at holde den røde tråd - synes ikke altid fagforeningerne er så meget hjemme i reglerne ( har dog i gen erfaring med HK)

Held og lykke med det hele!
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 18:16   #8
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Har d.d. givet min sb besked på, at jeg ikke vil ringes op, men vil have det hun siger skrifteligt.

Der skal vel også være en partshøring inden de tager mine sygedagpenge.

Reki

PS: Hvor er det dejligt man kan få nogle gode råd her på K10
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 10:38   #9
Gizmo's mor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2013
Lokation: på landet.
Indlæg: 3
Styrke: 0
Gizmo's mor er ny på vejen
Hej fruP.
Du skriver : Selv oplevede jeg, at ikke bare en men to sagsbehandler blev ved med at gentage den samme løgn i forsøg på at tvinge mig til en raskmelding. Først da jeg sendte de rette paragraffer og en klage/forespørgelse til Jobcenterchefen, så kom der pludselig andre boller på suppen.

Jeg bliver truet på samme måde. Hele 5 gange sidst jeg var til opfølgningssamtale!
Kunne jeg få dig til at fortælle mig, hvad det er for paragraffer der skal til, som jeg kan 'smide' i hovedt på hende næste gang...
Hvordan skriver man en klage? Er det en bestemt formular eller bare en man skriver i hånden? Beklager min uvidenhed.......
Gizmo's mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 11:19   #10
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Arbejdsprøvning/fleksjob

Ovenstående er vist ikke til mig.

MVH
Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning/fleksjob reki Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 16-04-2013 17:35
Arbejdsprøvning ifb. med fleksjob Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 9 05-03-2012 20:18
Arbejdsprøvning mhp fleksjob newsgerry Spørgsmål ang fleksjob 0 28-11-2010 12:54
Arbejdsprøvning/fleksjob mor4 Spørgsmål ang fleksjob 6 11-08-2008 13:28
Arbejdsprøvning/fleksjob lgr Spørgsmål ang fleksjob 8 21-03-2008 17:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension