K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2013, 21:30   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Altså er det der med "formue bestemt understøttelse" bør undersøgres med regeringen så måske skulle man se at få trukket det derop??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 10-07-2013 kl. 22:06.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 21:32   #2
palle-pigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2012
Lokation: sorø
Alder: 34
Indlæg: 8
Styrke: 0
palle-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Ja det er sygedagpengelovens forlængelsesbestemmelser.

Er du blevet forlænget i forhold til sygedagpenge loven paragraf 27 stk 1 nr 2?
Og er du blevet arbejdsprøvet imellemliggende periode.
jEg tror jeg er blevet forlænget, det meget forvirrende og læse:S MEN der står jeg er forlænget men det er fra 31/10-12 hvor min sag blev afsluttet, PGA fald for varighed??
Nej er ikke blevet arbejdesprøvet ..
palle-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 21:36   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej Enteneller..
Hvad er det for noget?


Palle:
Du bliver nødt til at læse afgørelsen op fra BAN+oplyse hvad kommunen også har sagt om forlængelse. Om de har anerkendt at du skulle have modtaget sygedagpenge, og hvad det videre forløb er..

Det er lidt svært at hjælpe dig, når man skal fiske efter hvad der måske er sket i din sag.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 21:44   #4
palle-pigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2012
Lokation: sorø
Alder: 34
Indlæg: 8
Styrke: 0
palle-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Hej Enteneller..
Hvad er det for noget?


Palle:
Du bliver nødt til at læse afgørelsen op fra BAN+oplyse hvad kommunen også har sagt om forlængelse. Om de har anerkendt at du skulle have modtaget sygedagpenge, og hvad det videre forløb er..

Det er lidt svært at hjælpe dig, når man skal fiske efter hvad der måske er sket i din sag.
årh det var nu ikke fordi jeg ikke vil fortælle dig det Boddum.. Jeg kan ikke rigtig scanne det ind til dig eller noget da jeg ikke har nogen printer.. Men jeg vil med glæde lad dig se det.. Jeg prøver og ringe til ankeklagestyrelsen imorgen og ser om de ikke kan forklare mig det..
palle-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 21:49   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hehe, vi kan godt forklare dig det, hvis du bare taster det ind på forummet.
Du behøver ikke at ringe til ankestyrelsen, du har jo os på K10 til at hjælpe dig med at forstå både dig og dit videre sagsforløb.

Hvilken telefon har du?
Hvis du har en Iphone, så kan du sende en MMS, så kan jeg skrive det hele ind for dig. Jeg er forholdsvis hurtig på tasterne, så det tager ikke så lang tid at få skrevet ind.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 22:02   #6
palle-pigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2012
Lokation: sorø
Alder: 34
Indlæg: 8
Styrke: 0
palle-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Hehe, vi kan godt forklare dig det, hvis du bare taster det ind på forummet.
Du behøver ikke at ringe til ankestyrelsen, du har jo os på K10 til at hjælpe dig med at forstå både dig og dit videre sagsforløb.

Hvilken telefon har du?
Hvis du har en Iphone, så kan du sende en MMS, så kan jeg skrive det hele ind for dig. Jeg er forholdsvis hurtig på tasterne, så det tager ikke så lang tid at få skrevet ind.
hvor er du sød Bodrum jeg har en Nokia lumia noget nyt smartphone halløj hihi.. Jeg kan sagtens tag billeder, hvor skal jeg sende det hen ?
palle-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 22:05   #7
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg har sendt dig en privat besked, der står mit telefon nummer i..

Mvh
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 22:35   #8
palle-pigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2012
Lokation: sorø
Alder: 34
Indlæg: 8
Styrke: 0
palle-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Jeg har sendt dig en privat besked, der står mit telefon nummer i..

Mvh
tusinde tak for den super gode og hurtige hjælp
palle-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 22:52   #9
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ban skriver, vi ændrer kommunens afgørelse, det betyder at du har ret til sygedagpenge efter den 31. oktober 2012.

De henviser til den nævnte principafgørelse, og skriver samtidig at du skulle forlænges ifølge sygedagpengeloven paragraf 27 stk 1 nr 2 som er arbejdsprøvning på 39 uger, med henblik på at klarlægge din arbejdsevne.

Og så står der ikke rigtig mere relevant.

Det dét betyder for dig er:
Du får stoppet dine sygedagpenge den 18. oktober, det betyder at du bliver forlænget i 39 uger, fra den 18. oktober 2012.

39 uger længere frem er: d. 18 Juli 2013.

Det betyder for dig, at nu når sagen hjemsendes tilbage til kommunen, så skal kommunen tage stilling til om de giver ban medhold i at du skal arbejdsprøves, eller om de er uenige.

Hvis de er uenige i afgørelsen( hvilket de somregel ikke gør i den her situation), så skal sagen sendes til ankestyrelsen.

Du skal forvente, at kommunen giver BAN medhold i at dine sygedagpenge skulle have været forlænget.

Når du står den 18. Juli for en ny varighedsbegrænsning, så skal kommunen tage stilling til om du kan forlænges yderligere.

Jeg henviser til sygedagpengeloven paragraf 27 stk 1 nr 1-6

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

....

Er der tale om en arbejdsskade?
Er du blevet arbejdsprøvet imellemtiden? Hvad mundede det ud i?
Kan du se dig selv under nogle af disse forlængelsesbestemmelser? Og hvorfor?

Der er en proces, hvor behandlingstiden på sådan nogle sager, godt kan tage noget tid. Min tog 3 måneder, fra BAN sendt SDP afgørelsen, til at de anerkendte, og at jeg fik udbetalingen. og samtidig fik stoppet mine sygedagpenge pga en ny varighedsbegrænsning.

Du skal vide, at hvis du ikke får dine sygedagpenge forlænget yderligere (nu hvor de 39 uger er gået)
Så den pose penge du får, der står du altså i et nyt problem. Fordi nu har du en pose penge, og så kan du ikke søge kontanthjælp. Og så skal du sende en ny klagesag til Ankestyrelsen.

Men når din sag kommer så langt, så kan vi tage den der.
Men det du skal koncentrere dig om nu, det er at finde forlængelsesmuligheder.

Hvis du beskriver hvad din arbejdsprøvning mundede ud i, og hvad din sagsbehandler i kontanthjælp har sagt/gjort/iværksat af afklarende foranstaltninger, så kan jeg forklare dig yderligere hvad der skal ske.

Men du skal vide, at det kan være utrolig frustrerende, men bare rolig. Du er ikke ene om det.
Jeg står selv i samme situation lige nu, hold humøret højt og bevar overblikket.
For det kan være utrolig frustrerende og uforståeligt.

Sidst redigeret af Bodrum; 10-07-2013 kl. 22:58.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 23:08   #10
palle-pigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2012
Lokation: sorø
Alder: 34
Indlæg: 8
Styrke: 0
palle-pigen er ny på vejen
Perfekt beskrivelse ! Det ga så meget mere mening !! Tusinde tak Bodum.. Nu fik jeg så en ny tanke (undskyld alle de spørgsmål .. )inden den 18 juli er jeg sikker på min gamle sagsbehandler ikke har svaret, hun er simpelthen så langsom.. Men hvad nu..jeg bor i en ny kommune som er igang med sagsbehandling på mig med aktivering osv.. Dog ingen arbejdesprøvning.. Forsvinder min kontanthjælp så fra dags dato ? Hvordan skal jeg forsørge mig selv?

Jeg tænker bare de kan da ikke stoppe min kontanthjælp sådan udenvidere ? Jeg er jo ikke sikker på hvornår jeg får de tilbagevirkende sygedagpenge? Eller hvordan ?? Forstår du mig, Bodum?? Det der fylder mit hoved mest er hvordan ser min økonomi ud fremtidsmæssigt?

Det jo ikke engang en uge de har til og behandle min sag :S
palle-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er godkendt :-/ 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 27-11-2012 07:56
Godkendt til fleksjob... sommer-fugl Spørgsmål ang fleksjob 3 25-01-2011 01:04
Godkendt arbejdsskadesag Suncil Dit og Dat 3 26-08-2010 20:12
Godkendt til flexjob :) Sommerfugl23 Alt det andet 24 07-04-2010 14:49
Godkendt.... Angelsbaby Spørgsmål ang fleksjob 10 22-03-2010 21:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension