K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2016, 07:08   #11
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
Hej Mukke. jeg overså at du er sygemeldt? Undskyld. Du skal raskmelde dig før du kan søge job
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2016, 13:47   #12
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jo, der dumper forslag ind, men ikke noget relevant.
Min mentor kan ikke hjælpe mig med at skrive ansøgninger, for behøver ikke hjælp til det. En, som hun forestillede sig havde taget timer, tog mig ca. 10 min.
Hvis jeg ser et job på 3 timer, imens kommunen har sagt noget svævende om 7-10 - så kan de vel bare nægte.
Der er et på 3, jeg kunne søge, men kan ikke tage flere timer, da det er et stående job.

Sidst redigeret af mukke; 02-07-2016 kl. 13:50.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2016, 13:53   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du fnder et på de 3 timer, er der jo heller ngen der sger,at der med tiden kunne komme flere timer, tror kommunen tænker sådan
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2016, 20:10   #14
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Du siger du fik at vide at du måtte alt. Hvad er det du vil som du ikke må?

Mvh. Susanne
Uddannelse - selvstændigt virke.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2016, 23:26   #15
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
Tænker, at du skal tale med SB, og få på skrift, at et job på 3 timer er ok, men kun fordi jobbet er stående.Du skal garantere dig skriftligt at de ikke lige pludseligt siger at du skal arbejde mere i samme job, men det ser jo ud til at arbejdsgiver kun har brug for 3 timer.
Jeg går ud fra, at dine skånebehov er defineret, så de ved at du ikke kan holde til mere end 3 timer, hvis det er stående.
du er nødt til hele tiden at få alle aftaler på skrift, da de ellers kan løbe om hjørner med dig.
Mit råd til dig, er at gå slavisk frem.
du skriver meget kort, og det er svært helt at forstå hvad du mener!

Sidst redigeret af vasen; 02-07-2016 kl. 23:28. Årsag: slåfejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2016, 11:19   #16
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg kan faktisk heller ikke stå 3 timer. Mine forfodsbuer er brudt sammen på den måde. Fejlstilling i fødderne og nu et akilles - hæl problem. Nedslående.
Jeg skriver kort, fordi jeg plejer at være for omstændelig.
Jeg er flekser og har som sådan ingen sagsbehandler.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2016, 14:56   #17
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
3 timer kan være i et træk eller fordelt med halve timer f.eks
Du har en jobkonsulent i jobcentret, når du er på ledighedsydelse. Du bliver indkaldt til samtaler, og du kan skrive mails til SB du tilhører.
Hvis du ikke har fået besked på hvem det er, kan du skrive til det jobcenter du tilhører og spørge.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2016, 15:55   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan sagtens søge et job på de 3 timer...også selvom kommunen har sagt 6 - 7 timer...

De kan nemlig som du selv skriver jo bare nægte at oprette det som et fleksjob...

Problemet hvis de nægter at oprette det som et fleksjob...ja det er at du så stadig skal stå til rådighed for et fleksjob på de 6 - 7 timer hvis kommunen finder et sådan til dig..

Men mange kommuner opretter disse job på mindre timer alligevel som fleksjob...fordi det er bedre at du arbejde lidt end slet ikke...

Så det ville være værd at prøve at søge det job på 3 timer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2016, 21:10   #19
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Jeg kan faktisk heller ikke stå 3 timer. Mine forfodsbuer er brudt sammen på den måde. Fejlstilling i fødderne og nu et akilles - hæl problem. Nedslående.
Jeg skriver kort, fordi jeg plejer at være for omstændelig.
Jeg er flekser og har som sådan ingen sagsbehandler.
Hvorfor overvejer du at søge jobbet hvis det ikke lever op til dine skånehensyn ?

Som jeg forstår det du skriver så skal du i givet fald arbejde i 3 timer stående men kan faktisk ikke stå op og arbejde, er det rigtigt ?

Jeg kan sagtens forstå at du gerne vil have et job og slippe væk fra kontanthjælps beløbet, men hvis du ødelægger dit helbred ved at skulle stå op så længe, så giver det bagslag, det vil forventes af dig at du gør det uge efter uge.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2016, 21:25   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm måske jeg har taget fejl...men jeg forstod indlæg #12 som om at @Mukke godt kunne klare arbejdet...så længe det bare ikke blev mere end tre timer....men jeg kan da have taget fejl..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension