K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2012, 18:10   #1
Somewhere
Systemlede
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2012
Alder: 64
Indlæg: 18
Styrke: 13
Somewhere er ny på vejen
KRISE

Hejsa, jeg er frygteligt i vildrede efterhånden. Jeg er netop overgået til anden advokat idet jeg oplevede dårlig sagsbehandling og mangelfuld kommunikation med dertilhørende frustration og usikkerhed til følge. Desværre er der lige faldet en erstatning på mengrad 12 %, samtidig med at han har motaget brev om at jeg overgår til anden advokat. Derfor har fratrukket næsten det halve af min er statinig til afregning, som han skriver. Derudover har han trukket 13000 af en anden erstatningspost og tabt arbejdsfortjeneste( dem har jeg ellers selv kæmpet mig for at få) Dette løber sig op til et salær på 43000 kr. siden maj 2012
Han begrunder beløbets størrelse med en formodning om, at jeg ville få et erstatningsbeløb svarende til 75 % erhvervsevnetab (1.5 mill) hvis han havde fortsat at køre min sag. Det betyder i praksis, at jeg skal betale ham for en formodning, samt at den nye advokat også skal have af den erstatning når den kommer så langt. Altså jeg skal betale for to advokater. Derudover mener han, at vi har mailet meget sammen, derfor koster det også noget. Men de mange mails var foranlediget af, at han ikke svarede på de stillede spørgsmål eller kun på nogle af dem. Endvidere, undlod han at informere mig om, at der forelå et journal notat, som ikke var korekt... Derfor måtte jeg flere gange stille spørgsmål til hvorfor han mente at der var "forudbestående gener" når jeg ikke har været syg forinden ulykken i 2011. Endvidere har han telefonisk advaret mig om en meget langsommelig sagsbehandling til en tab af erhvervsevne, såfrem jeg ønskede at anke kommunens afslag på sygedagpenge efter de 52 uger. Han mente endvidere ikke, at det ville stille mig anderledes, da jeg får tabt arbejdsfortjeneste fra modpart. Således undlod jeg at klage over afgørelsen. Udover det havde han overset at jeg havde fået for meget fra modparts forsikringselskab, og da jeg jo ikke selv får papirerne, netop fordi jeg har en advokat på, så er det svært for mig at følge med i. Og jeg vil jo mene at jeg netop kan regne med, at han holder styr på de ting.
Jeg ved at modparten betaler rimelige advokatomkostninger, hvilket min daværende advokat så frækt henviser til. Men det er jo først når sagen afsluttes og min nuværende erstatning skulle bruges til hus og regninger for at undgå at min søn og jeg er nødt til at flytte pga tvangs aktion hvis ikke jeg får yderligere løn kompensation. Jeg har endnu engang henvendt mig til min egen forsikring som nu endelig svarer at muligheden for at få betalt advokat omkostninger, er til stede... så nu skal jeg i gang med at sende hele sagen til dem også... og sådan kan jeg blive ved.

Nu ligger det sådan, at jeg i fredags overgik til anden advokat. Siden da har det været umuligt at få fat i vedkommende og ej heller hendes sekretær. Kun omstillingen. Jeg har nogle spørgsmål vedr. min økonomi, da min daværende advokat har rykket to gange for svar hos modparts forsikringsselskab, hvortil jeg mangler kompensation for tabt løn, og pension, og feriepenge, samt svie og smerte. Og da de ikke har svaret tilbage til min daværende advokat, tænker jeg, at det er vigtigt for min nuværende advokat, at vide dette, for jeg står faktisk uden indtjening. Jeg vil også høre hende omkring økonomi, da jeg slet ikke tør tænke tanken til ende, hvis den nye advokat beregner på samme måde.
Jeg har slet ikke haft et møde med hende endnu, og er nu blevet enig med mig selv om, at jeg ikke sender en fuldmagt til hende, før jeg har haft et møde. Right, så har jeg ingen... absolut ingen... til at rykke for de penge, som jeg har tilgode. Jeg aner ikke hvordan jeg nu er stillet. jeg har intet hørt fra modparten i forhold til tabt arbejdsfortjeneste og pension og svie og smerte i et stykke tid, og de har ellers været ret hurtige til at svare min daværende advokat. jeg har en lille formodning om, at vedkommende som var på barsel, er kommet tilbage, og derfor ligger hans mails i forkert mailbox. Eller brevene ligger i forkert dueslag.
Jeg aner ikke om jeg er købt eller solgt mht min nye advokat. Jeg føler mig låst og tænker kraftigt på at droppe advokat, og selv køre sagen, da jeg jo alligevel ikke føler mig hjulpet. Når jeg alligevel selv skal rette på misforståelser, eller minde min daværende advokat om, at den han stiler brevene til en sagskonsulent som er gået på barsel og at der er kommet ny sagsbehandler i modpart forsikring. Der er helt stille nu, og jeg er ved at gå i panik. Jeg har sådan lyst til selv at ringe til modparts forsikring som jeg har gjort tidligere, for at høre hvad der foregår, siden de ikke svarer på brevene som min daværende advokat har sendt til dem. Er der nogen der kan råde mig...
Spørgsmål 1: Kan jeg ringe til modpart og rykke for udbetaling af løn kompensation? Det er jo det som advokater skal gøre, men jeg ved faktisk ikke hvordan jeg er stillet lige nu.
Spørgsmål 2: Skal jeg køre sagen selv eller håbe på, at den nye advokat kontakter mig indenfor en overskuelig tidsregning?
Spørgsmål 3: Kan det passe at advokatomkostningerne er så dyre, set i forhold til min reelle erstatning som lige nu er på hhv. 12 % og 5 %- Jeg har brug for at få min nye advokat i tale, samt forhøre mig om modpartens forsikrings selskab, da de som sagt ikke svarer tilbage.. og det er mærkeligtmen ingen svar... blot 43000 kr. fattigere.
Derudover skal også finde ud af noget med beskæftigelses afsnittet og jobcenter og fanden og hans pumpestok.
Jeg ved godt at dette er et langt indlæg, men det er for at være sikker på at jeg har fået det vigtigste med.
Håber nogen kan hjælpe. Tak. . Hilsen Pia
Somewhere er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
62.000 arbejdsløse mangler i krise-statistikken Webmaster K10 Nyheder 0 22-04-2013 06:01
I nyt fleksjob trods krise og alder maruus Spørgsmål ang fleksjob 5 04-02-2012 14:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension