K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2010, 10:43   #141
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
Øv øv og atter øv, fik igår svar på begge mine anker i ankestyrelsen, både min anke ang. om start af § 18, og afslag på min § 17 p.f.l.d.

Og de gav pensionsnævnet ret i begge, alle de ting, pensionsnævnet ikke havde taget hensyn til, og ikke kommet med svar på, og som jeg havde givet mine egne kommentar til i min anke, havde de fuldstændigt valgt at overse, i ankenævnet, men så må jeg jo anke igen højere oppe.

Ellers en dejlig fødselsdags-gave at få *NOT*


Men så heldigvis at jeg får ledighedsydelse, og min socialrådgiver i flexjob-teamet, vil gøre alt for at hjælpe mig, da hun heller ikke mener jeg kan få et job, med så lidt timer jeg kan klare.
Tillykke med fødselsdagen

Selv om det jo så blev en kedelig en af slagsene.
Det er jo nok ikke megen trøst men når du er på ledighedsydelse så vil det i sidste ende komme til at koste kommunen penge de vil miste din refusion og komme til at stå med hele regningen selv og som vi kan se i min kommune så kan det få dem til at undersøge alle sager igen ..

Jeg var på en effektiv arbejdstid på 7-9 timer og fik pension med anbefalinger om evt skånejob da det blev kommunen der skulle til at punge ud for hele min ledighedsydelse ...

Og ellers må du søge en § 17 på forliggende grundlag igen om et halvt års tid
  Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 05:03   #142
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Ny opdate:

Var til opfølgningsmøde igår, og min søde socialrådgiver sagde, hun ikke fattede, hvorfor at beskæftigelses-ankestyrelsen havde giver pensions-nævnet ret, men hun håbede da jeg havde anket højere, som jeg da selvfølgelig har.

men hun sagde vi giver ikke op, og at hun vil hente ny status rapport fra min læge, og så en ny arbejdsprøvning/afklaring, selv om hun syntes den første var helt klar og overbevisende, men som hun sagde, at hvis de fik en til, som sagde det samme, så kunne min sag da ikke være mere klar.

jeg gik jo selvfølgelig med til det, for som jeg hele tiden har været, er jeg stadig samarbejdsvillig.

Så må vi se, om den virker den her gang, men føj hvor er det træls, at skal i endnu en arbejdsprøvning, og igen hele sommeren, som sidste år, så jeg slet ikke kan nyde den.

Og hele mine børns ferie øv øv, men sådan er det jo.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 08:01   #143
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Morw,

Bør du overhovedet arbejdsprøves ?. Kan du det ?. Du siger at du har svært ved at holde dit eget hjem rent og det virker som om, at du også kæmper med dit helbred.

Man kan jo få en arbejdsprøvning kontra incideret og hvis det er nødvendigt må det jo være sådan, men det lyder som om du regner med at gå på med krum hals ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 08:47   #144
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Morw,

Bør du overhovedet arbejdsprøves ?. Kan du det ?. Du siger at du har svært ved at holde dit eget hjem rent og det virker som om, at du også kæmper med dit helbred.

Man kan jo få en arbejdsprøvning kontra incideret og hvis det er nødvendigt må det jo være sådan, men det lyder som om du regner med at gå på med krum hals ?

Kh. EE
Jeg har meget svært ved at få hverdagen til at hænge sammen pga. smerter, men jeg er villig til at samarbejde med det kommunen mener jeg skal, men jeg siger også fra når jeg ikke kan mere, om det så kun vil komme til at dreje sig om 5 min.

Hun sagde at når de ikke godtog den første arbejdsprøvning, så kunne hun da ikke tro, at hvis der kom en mere på, at de så ville kunne overse den også, hun vil jo kun prøve mig igen, for at hjælpe mig og styrke min sag, jeg føler ihvertfald at hun er på min side min socialrådgiver.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 08:55   #145
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
Jeg har meget svært ved at få hverdagen til at hænge sammen pga. smerter, men jeg er villig til at samarbejde med det kommunen mener jeg skal, men jeg siger også fra når jeg ikke kan mere, om det så kun vil komme til at dreje sig om 5 min.

Hun sagde at når de ikke godtog den første arbejdsprøvning, så kunne hun da ikke tro, at hvis der kom en mere på, at de så ville kunne overse den også, hun vil jo kun prøve mig igen, for at hjælpe mig og styrke min sag, jeg føler ihvertfald at hun er på min side min socialrådgiver.
Men er din sagsbehandler helt sikker på det er din arbejdsprøvning og ikke lægepapir?

I min sag bruger de netop arbejdsprøvning at går udfra og skal have en ny speciallægeerklæring som slå fast hvorfor min arbejdsprøvning var så dårlig.
det er på trods af andre læger har skrevet ingen erhversevne og behandlingsmuligheder.
de papir bliver så sendt sammen med arbejdsprøvning til den nye læge.
han skal så vudere på ny. så det bliver spændende om han er enig med de 5 andre læger.
Men hvis han er det =pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 13-05-2010 kl. 09:15.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 09:32   #146
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
Jeg har meget svært ved at få hverdagen til at hænge sammen pga. smerter, men jeg er villig til at samarbejde med det kommunen mener jeg skal, men jeg siger også fra når jeg ikke kan mere, om det så kun vil komme til at dreje sig om 5 min.

Hun sagde at når de ikke godtog den første arbejdsprøvning, så kunne hun da ikke tro, at hvis der kom en mere på, at de så ville kunne overse den også, hun vil jo kun prøve mig igen, for at hjælpe mig og styrke min sag, jeg føler ihvertfald at hun er på min side min socialrådgiver.
Hej MorW..
Lige en lille hilsen herfra..
Det er da noget hø at du skal i endnu en arbejdsprøvning... og særligt nu hvor Fa. kom har ansættelsesstop - min jobkon. fortalte at det stop også gjalt praktik og arbejdsprøvning.. der er pt kun et sted hvor de tager ind til arbejdsprøvning
Jeg er ihvertfald spændt på at høre hvor de sender dig hen..
Hilsen
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 10:43   #147
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Men er din sagsbehandler helt sikker på det er din arbejdsprøvning og ikke lægepapir?

I min sag bruger de netop arbejdsprøvning at går udfra og skal have en ny speciallægeerklæring som slå fast hvorfor min arbejdsprøvning var så dårlig.
det er på trods af andre læger har skrevet ingen erhversevne og behandlingsmuligheder.
de papir bliver så sendt sammen med arbejdsprøvning til den nye læge.
han skal så vudere på ny. så det bliver spændende om han er enig med de 5 andre læger.
Men hvis han er det =pension
Hun mente at både mine læge papir, og min første arbejdsprøvning var helt som det skulle være, for at få pension, men hun ville bede om en ny status attest fra lægen, og endnu en ny arbejdsprøvning, for så kunne de slet ikke være i tvivl, selv om hun ikke fattede at den ikke gik klart igennem, for den var så oplagt iforvejen sagde hun.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 10:45   #148
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hej MorW..
Lige en lille hilsen herfra..
Det er da noget hø at du skal i endnu en arbejdsprøvning... og særligt nu hvor Fa. kom har ansættelsesstop - min jobkon. fortalte at det stop også gjalt praktik og arbejdsprøvning.. der er pt kun et sted hvor de tager ind til arbejdsprøvning
Jeg er ihvertfald spændt på at høre hvor de sender dig hen..
Hilsen
Lone
Hun sagde det ikke blev virksomhedden fredericia, for der var jeg jo sidste gang, så skulle være et andet sted, og en anden slags arbejde, så de havde flere at vurdere efter.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 10:55   #149
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er så nok meget fornuftig af din sagsbehandler.
så det bliver en helt "Ny" arbejdsprøvning.

man bliver godt træt af dette system i det lange løb.
har jo lige fået en erklæring fra lægekonsulenten.
det er 3 gange de har skrevet og 3 forskellige.
1 den ene tog et halvt og den jeg lige har fået tog 14 dage
grunden til en speciallægeerklæring er fordi, en læge har skrevet til kommunen de kunne bestille ind på baggrund af mine MR scaning som de har fået tilsendt
så det bliver nok den mest vigtige samtale i mit liv.

hvis bare kommune og læger havde snakket sammen i min sag
så havde min sag været klar for alle.
det er tidspild det mest af tiden

håber du kommer igennem den med godt mod og håber snart
du får den pension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 10:55   #150
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Ok.. er Virksomheden Fa det samme som Proaktiv ?
Nå jeg svarer lige selv på mit spørgsmål ggggg - det er ikke det samme ;o)
Lone

Sidst redigeret af Lunasdatter; 13-05-2010 kl. 11:06.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu tager jeg chancen og spørger jer! ladytass Alt det andet 25 11-06-2013 11:55
Hvordan er chancen for Ftp. Nana M Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-01-2013 16:05
hvor stor chanche har jeg til at faa ftp zwinky At søge førtidspension 50 08-05-2011 00:48
Chancen for førtidspension Fuffi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 51 18-09-2010 13:36
hvor stor mulighed for fp mc07 Alt det andet 51 11-09-2009 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension