K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2011, 11:36   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 16
østerbro er rigtig godt på vej
der er intet ulovligt i de kurser jobcentrets medarbejdere deltager i! det er bare ærgerligt, at alle gik hjem for tidligt, efter første del "begrænsning i tilgangen.." og mangler den del om rettidige omhu og indsats indenfor sygedagpenge stop.

det der kan være ulovligt er hvordan jobcentrene udfører ministerens ønsker, jvf. tamilsagen, hvor embedsmændene førte et politisk ønske til handling- en dybt ulovlig og kritiksabel sagsbehandling for en udvalgt gruppe forsvarsløse mennesker.
Ministerens mål for 2011
"
1. Jobcentrene skal sikre, at antallet af ledige med mere end tre måneders
sammenhængende offentlig forsørgelse (arbejdskraftreserven) begrænses
mest muligt. (Nuværende mål) (her rettidig omhu

2. Jobcentrene skal sikre, at antallet af personer på permanente
forsørgelsesordninger (ledighedsydelse, fleksjob og førtidspension)
begrænses mest muligt. (Nyt mål)(det må være hjælp, revalidering, ordenlig sagsbehandling de mener)

3. Jobcentrene skal sikre, at antallet af unge under 30 år på offentlig
forsørgelse (alle ydelser) begrænses mest muligt. (Nuværende mål)(så hjælp den og lad være med at straffe)

4. Jobcentrene skal sikre, at antallet af ikke-vestlige indvandrere og
efterkommere på offentlig forsørgelse begrænses mest muligt. (Nyt mål)
(så hjælp den og lad være med at straffe)

Kilde: http://www.holbaeknettet.dk/dokumenter/brhs(2).pdf

Jeg går ud fra når, der står ministerens mål: at der her menes Fru Støjberg. Men lidt mærkeligt, at disse mål i dette sprog ikke findes via Beksæftigelsemininsteriets hjemmeside! "det er da ikke så mystisk, for så skulle de jo overholde egne love!!!!
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 13:55   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 17
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser

det der kan være ulovligt er hvordan jobcentrene udfører ministerens ønsker, jvf. tamilsagen, hvor embedsmændene førte et politisk ønske til handling- en dybt ulovlig og kritiksabel sagsbehandling for en udvalgt gruppe forsvarsløse mennesker.
Lige præcist!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 01:20   #3
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Nå men skal vi se at få oprettet den protest-gruppe mod visitatonsteamet på Musvaagevej?

Jeg har i hvert fald dokumentionen i orden på de har handlet ulovligt på rigtig mange punkter i min sag.

De har i min sag bevisligt overtrådt bl.a. : Alle basale menneskerettigheder, nægtet samarbejde med mig, overtrædelse af Retssikkerhedsloven, Persondataloven, Lov om social pension og Forvaltningsloven.

Skriv mig evt. en privat besked, så kan vi se hvor mange vi kan samle til en protestgruppe mod det team med Blytækker i spidsen og hans lakajer i form af bl.a. en flok studerende.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 13:18   #4
RichardSørense
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2010
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 10
Styrke: 15
RichardSørense er ny på vejen
jobcenter nyropsgade tilbeder den facistiske struktur

Hej Lotte

jeg tror det holder tråden.

her i linket

( https://docs.google.com/open?id=0B_6...IxNTNmZDI5YTky )

er det grundigt dokumenteret at respekten for medborgere er byttet ud med frygten for at miste arbejdet som sagsbehandler.

automatiseret ved hjælp af manglende personlig kontakt til klienten, således at konkurencen mellem de forskellige teams på jobcenteret, flytter focus fra at det er medborgere der sagsbehandles.

mentalhygiejnen på jobcentrene ville have gjort fangevogterne fra tidligere nazityskland grønne i hovedet af misundelse.
RichardSørense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 00:28   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Lotte, du skriver nogle bekymrende ting om Liaison-psykiatrien. Jeg har en veninde, som er druknet i angst efter en hjerteoperation, hvorunder hun fik skiftet to klapper og for en sikkerheds skyld fået indsat en pacemaker. Det er blevet endnu værre efter, at hun har fået at vide, at hendes udviklingshæmmede datter skal igennem en endnu værre hjerteoperation.
Vor fælles læge har henvist hende til Liaison psykiaterne fordi hun har ikke fået det bedre af psykolog samtaler.
Hun tør ikke være alene, får ikke spist, ser ikke på sine regninger og kan ikke tage vare på sig selv, så hun er blevet rådet til at lade sig indlægge.
Nu er hun jo ikke hjertesyg længere, men der en masse, hun skal passe med det rigtige at spise, Marvan og blodprøver, og der er en del medicin, som ikke går med Marvan.
Er det sådan noget, de overser?
Jeg bliver lidt nervøs for hende når jeg læser, hvad du skriver, men vil heller ikke unødvendigt gøre hende endnu mere bange.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 01:11   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare rolig Mukke, de har bestemt også patienter der kommer ud på den anden side, som stærkere mennesker med større selvtillid mht angst og sygdomshåndtering, og får langt bedre liv end før de kom der ind....

Verden er skræmmende, men er heldigvis ikke kun sort/hvid sådan som det lige bliver lagt op til her, der findes også en masse grånuancer i mellem der giver fantastiske billeder for dem der møder op med et åben sind.

Din veninde er i trygge hænder. Har selv en veninde der er ved at være færdigbehandlet hos dem, og hun er blevet sit gamle jeg igen og blomstre som aldrig før, og er SÅ lykkelig over, at hendes læge sende hende til dem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 10:42   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal du have. Det vil jeg fortælle hende. Hun spekulerer meget over det.
Hun er blevet henvist fordi hun er traumatiseret. Jeg glæder mig til at se hende få det bedre.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 20:38   #8
B871008
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
B871008 er ny på vejen
Jeg vil gerne advare imod Lægekonsulent Anders Ottar Jensen. Han raskmelder syge borgere, selv om der foreligger utallige lægeerklæringer om det modsatte. Og Glostrup Kommune bruger hans ord til at afvise borgeren. Den pågældende borger har fået sin pension stoppet p.g.a. løgne fra denne lægekonsulent. Har I oplevet det samme?
B871008 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 00:07   #9
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 12
klanst er ny på vejen
Jeg kan se flere har skrevet om Lars Blytækker fra Musvågevej. Ham har jeg også haft fornøjelsen af. Han har i et svar til Borgerrådgiveren, truet mig med tvangsindlæggelse, hvorfor står hen i det uvisse. Et gæt er dog, at jeg klager for meget, da udtalelsen faldt ifm. en klage.

Derudover har jeg også haft fornøjelsen af en Bea Ebersbach fra Musvågevej. Hun har udgivet sig for at være en navngiven psykiater og tilføjet mine sagsakter sin egen "psykiatriske" kommentar.

Jeg har fået brev fra jobcentret om, at den psykiatriske konsulent kun anbefalede en speciallægeerklæring og intet andet. Kommentaren står stadig i sagen, men de tør ikke bruge den.

Jeg bad Borgerrådgiveren om at gå ind i de 2 sager, men det ville de ikke. Jeg gik til Folketingets Ombudsmand, men han ville heller ikke. Nu ligger sagen hos Beskæftigelsesministeren, om der sker noget der, tjae sikkert ikke.

Jeg har nu kontaktet en advokat og vil have ham til at gå sagen igennem. Jeg har nævnt de to tilfælde for ham, som appetitvækkere.

Jeg talte med en jurist i SR-bistand om den "psykiatriske" kommentar. Han oplyste mig om, at han aldrig havde hørt, om en konsulent der ikke selv skriver sin kommentar og anbefalinger, eller underskriver et notat jobcentret har lavet. Juristen kunne fortælle, at en konsulent ikke skal underskrive, men altid gør det, for at bekræfte rigtigheden og for at undgå, at fagkonsulenter falder i miskredit generelt og at sagsbehandlere bare opfinder på skrømt.

Nu venter jeg så bare på, at høre fra advokaten og få ham til at gennemgå sagen og forhåbentlig være i stand til at gribe ind.

Mere om sagen, når der sker noget, i tråden "kontanthjælp - det sorte hul", i "alt det andet".
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2014, 05:52   #10
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 11
Don_Martin er ny på vejen
Musvågevej

Hvad kom der så ud af det?




Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Jeg kan se flere har skrevet om Lars Blytækker fra Musvågevej. Ham har jeg også haft fornøjelsen af. Han har i et svar til Borgerrådgiveren, truet mig med tvangsindlæggelse, hvorfor står hen i det uvisse. Et gæt er dog, at jeg klager for meget, da udtalelsen faldt ifm. en klage.

Derudover har jeg også haft fornøjelsen af en Bea Ebersbach fra Musvågevej. Hun har udgivet sig for at være en navngiven psykiater og tilføjet mine sagsakter sin egen "psykiatriske" kommentar.

Jeg har fået brev fra jobcentret om, at den psykiatriske konsulent kun anbefalede en speciallægeerklæring og intet andet. Kommentaren står stadig i sagen, men de tør ikke bruge den.

Jeg bad Borgerrådgiveren om at gå ind i de 2 sager, men det ville de ikke. Jeg gik til Folketingets Ombudsmand, men han ville heller ikke. Nu ligger sagen hos Beskæftigelsesministeren, om der sker noget der, tjae sikkert ikke.

Jeg har nu kontaktet en advokat og vil have ham til at gå sagen igennem. Jeg har nævnt de to tilfælde for ham, som appetitvækkere.

Jeg talte med en jurist i SR-bistand om den "psykiatriske" kommentar. Han oplyste mig om, at han aldrig havde hørt, om en konsulent der ikke selv skriver sin kommentar og anbefalinger, eller underskriver et notat jobcentret har lavet. Juristen kunne fortælle, at en konsulent ikke skal underskrive, men altid gør det, for at bekræfte rigtigheden og for at undgå, at fagkonsulenter falder i miskredit generelt og at sagsbehandlere bare opfinder på skrømt.

Nu venter jeg så bare på, at høre fra advokaten og få ham til at gennemgå sagen og forhåbentlig være i stand til at gribe ind.

Mere om sagen, når der sker noget, i tråden "kontanthjælp - det sorte hul", i "alt det andet".
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
"Sort" liste over sagsbehandlere buster Politik og Samfund 54 20-11-2011 23:41
Tjekliste over læger og sagsbehandlere i København på privat besked. Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-04-2011 21:54
Jobcenter København sylter min sag! Hobbitten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 84 22-02-2011 21:36
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension