K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2011, 11:49   #1
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Hmm mærkelig oplevelse...han var her fakta i kapacitet af sin psykolog udd - tror jeg.......der står på hans papir: "Bestilling af virksomhedspraktik" formål: afklaring af arbejdsevne og rådighed......

hmmm.... samtidig er jeg nedsat til deltid! skal udfører minimun 7 t!

Er godt gal i skralden!

Han kan jo ikke arbejdsprøve og har ingen steder at gøre sådant!

Han bad dog om et møde mere, hvor min private socialrådgiver skal med, så det gør vi så....

Føler mig ikk helt rolig...
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 23:11   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Hmm mærkelig oplevelse...han var her fakta i kapacitet af sin psykolog udd - tror jeg.......der står på hans papir: "Bestilling af virksomhedspraktik" formål: afklaring af arbejdsevne og rådighed......

hmmm.... samtidig er jeg nedsat til deltid! skal udfører minimun 7 t!

Er godt gal i skralden!

Han kan jo ikke arbejdsprøve og har ingen steder at gøre sådant!

Han bad dog om et møde mere, hvor min private socialrådgiver skal med, så det gør vi så....

Føler mig ikk helt rolig...
Hmmm vil det sige at din jobkonsulent fra anden aktør også er psykolog??
Og var det ham der satte dig ned på deltid og så de der 7 timer??

Husk nu at du har en kopi fra hende ergo-damen - og den stikker du ham hvis han bliver alt for fræk.. kommunen skal jo ikke blive ved med at hive dig igennem den ene prøve efter den anden, indtil de finder en, der vil lave en statuserklæring der passer dem....
Det virker sgi lidt lusket....
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 09:10   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser

Hejsa Lone ..tar lige dine svar - i forlængelse af dine spørgsmål :-)

Hmmm vil det sige at din jobkonsulent fra anden aktør også er psykolog??
Han er KUN psykolg - kan ikke give /finde jobs!

Og var det ham der satte dig ned på deltid og så de der 7 timer??

Nope..det er første gang jeg ser det på skrift efter at kommunen ikke ville anerkende mine timer i selvstændig virksomhed (hvilket de også har både forstand på og lovhjemmel til)!!!

Husk nu at du har en kopi fra hende ergo-damen - og den stikker du ham hvis han bliver alt for fræk.. kommunen skal jo ikke blive ved med at hive dig igennem den ene prøve efter den anden, indtil de finder en, der vil lave en statuserklæring der passer dem....
Det virker sgi lidt lusket....

Det er meeeget lusket! Jeg fik ikke engang at vide hvilken aftale de havde lavet med ham, de har slet ikke fortalt hvad han skulle ????

Fik egentlig et godt indtryk af ham, men ved ikk lige om jeg er mistroisk eller hvad, men føler bare jeg er løbet over ende og at han havde en anden agenda end han sagde!

I næste uge har vi endnu et møde, men denne gang med min privat betalte socialrådgiver! Så ser vi hvad der sker..men føler mig ikk godt tilpas!


Knus Lone


Mange til dig for al den støtte d har givet mig i gennem tiden, herinde, Lone - tusind tak

__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 22:30   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg ved ikke, om der er noget at hente, men prøv at bede om aktindsigt, måske finder du noget interessant.

Jeg var jo selv i en lusket arb.prøvning, baseret på en rævekage bagt af sb, inden jeg blev visiteret til fleks, så klog af skade, da jeg kom ud til anden aktør spurgte jeg, om jeg måtte se hvad han havde fået om mig, og fandt faktisk en fejl.
Måske du kunne gøre det samme.

Men den er rigtig svær hvis de har en skjult dagsorden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 08:58   #5
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Vovse - Tak - jo jeg har fået hvad han havde, det gav han mig i fredags,
men måske man sku få aktindsigt - endnu engang..men kun på det siden sidst, for ellers sidder jeg med 1,7 kg paper igen igen

Tak for dit bidrag Vovse
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 14:05   #6
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hm ... det lyder da lidt underligt ! Har lige læst en del af din tråd - og kan simpelthen ikke forstå det med arbejdsprøvningen overhovedet !

Jeg ved godt at man i mange kommuner forlanger en arbejdsprøvning for at en pensionsansøgning ikke ryger tilbage med afslag eller manglende dokumentation .... Men der er da sager hvor det er så langt hen i vejret at man må banke hovedet ind i noget - ..........

Sender dig straks en kærlig tanke herfra og håber du får mere opklaring på den anden side af weekenden ... Husk dagbogen som de andre også skrev om !
KH
Vibbe

Sidst redigeret af Vibbe; 13-05-2011 kl. 14:11.
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 16:38   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 17
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vibbe Se meddelelser
Hm ... det lyder da lidt underligt ! Har lige læst en del af din tråd - og kan simpelthen ikke forstå det med arbejdsprøvningen overhovedet !

Jeg ved godt at man i mange kommuner forlanger en arbejdsprøvning for at en pensionsansøgning ikke ryger tilbage med afslag eller manglende dokumentation .... Men der er da sager hvor det er så langt hen i vejret at man må banke hovedet ind i noget - ..........

Sender dig straks en kærlig tanke herfra og håber du får mere opklaring på den anden side af weekenden ... Husk dagbogen som de andre også skrev om !
KH
Vibbe
...vil ikke kunne sige det bedre end Vibbe!

Mig bekendt er arbejdsprøvninger ikke lovpligtige og når det efter adskillige lægefaglige udtalelser er fastslået, at arbejdsprøvninger er formålsløse, så handler det slet, slet ikke om at afprøve borgere i forhold til at bringe dem tilbage til arbejdsmarkedet, men udelukkende om refusion.

Det kan ikke undre nogen, at arbejdsprøvninger er så forhadte... (se blot, hvor arbejdsduelige fx. Wodpoulsen og c.l.e.o. her på K10 er blevet efter flere arbejdsprøvninger/revurderinger (ironi kan forekomme) - ikke værdigt, efter min mening)...

Trods alt, PiaCp, ønskes du en god weekend - skub alt det kommunale rumleri i baggrunden :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 22:56   #8
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Tak Vibbe og Carmen for jeres støtte og jeres opbakning - jeg føler mig - ja, ved skisme ikke rigtigt hvordan jeg føler mig.

Han gjorde som om han kæmper på min side, men kan jeg stole på det? det er jo dog kommunen der har bestilt ham og betaler hans løn, samtidig tænker jeg : de har simpelthen snydt mig så meget i de forgangne 3 år at jeg ikke har tal på det, kunne ligne dem at sende en psykolog, der så lige skal tjekke om jeg er blevet skør eller har en depression som de kan hænge alt op på!

Ja, er ikke for sikker på noget som helst...............................:eek :

Men jeres input er meget vigtige for mig, og takker mange gange for dem.

Ønsker jer en go weekend Tak
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 11:07   #9
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Tjah...så er det bestemt - jeg SKAL arbejdsprøves no matter what!
ER helt afkræftet - bare ved tanken...............

Så nu går jeg igang med min dagbog! Tak for at i sagde det til mig :-)
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 11:18   #10
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Jeg fatter ikke en brik ! Hvor pokker er spillereglerne til det her game ?????? De må være gemt væk i en eller anden skuffe med etiketten : UANSTÆNDIGHED ....

Du får lige en hel bunke

og en endnu større stak kærlige tanker -
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension