K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2011, 17:37   #111
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Karo og andre....

nullemus er udenfor pædagogisk rækkevidde .. sådan er det som regel med personer der er misundelige.. og det er ret så trist for dem .. men at være så misundelig at hun ligefrem trækker hendes nære venner ind og klantrer dem for at de efter hendes mening har faket sig til en pension.. det er helt ude i hampen... puha!!

En psykiater har mange års uddannelse bag sig... og man kan altså ikke komme ind fra gaden og fake sig til en diagnose som vupti giver en pension..

Det ville jo næsten være som hvis man gik op til ens læge og rakte begge hænder frem og sagde " Jeg ved godt at jeg mangler min højre hånd.. men det gør altså så ondt når jeg vifter sådan her med den..."

Knus Lone
Mindst 10 stjerner til dig, for dine indlæg her i tråden

Ja, stakkels venner. Først er de målt og vejet i det kommunale system og bagefter bliver de målt og vejet af "venner" der optræder som selvbestaltede sagsbehandlere, eller var det nu sagsmishandlere.

Venner og bekendte af dèn støbning - ud til højre med det vuns.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 17:50   #112
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Mindst 10 stjerner til dig, for dine indlæg her i tråden

Ja, stakkels venner. Først er de målt og vejet i det kommunale system og bagefter bliver de målt og vejet af "venner" der optræder som selvbestaltede sagsbehandlere, eller var det nu sagsmishandlere.

Venner og bekendte af dèn støbning - ud til højre med det vuns.
Jepsen... med sådanne venner så behøver man sgi ikke at ha fjender

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 17:50   #113
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har også kendskab til et par stykker (FTP'ere) der hævder de ikke fejler noget, men jeg VED rent faktisk at de er alt andet end 'normale', de laver mange ting som direkte signalerer de er fuldstændig forskruede i bøtten. Tro mig, de fleste ER syge!

Så jeg er HELT ROLIG, jeg ved mange folk lyver om deres diagnoser - jeg er selv en af dem, for at fremstå meget mere rask end jeg i virkeligheden er, så jeg ikke møder fordømmelser der går på mine diagnoser. Der er ikke så mange der ved noget om psykoser og jeg orker ikke diskussionen, for jeg kan ikke forklare hvad en psykose er, uden jeg skræmmer dem lidt/meget.

Så jeg har ofte sagt til folk, at jeg har problemer med ryggen for ligesom at lukke diskussionen. Og de tænker da sikkert, at jeg ser enormt frisk ud og at jeg da kan en helvedes masse med den der MEGET dårlige ryg der udløste en pension. Men det må folk altså om, jeg synes mine psykiske problemstillinger er en privatsag. Og jeg bryder mig heller ikke om at ignorerer deres spørgsmål, så derfor de hvide løgne.

Og jeg kan umuligt være den eneste der har det sådan.
Du er ikke den eneste, nu HAR jeg, adskillige fysiske diagnoser oveni 2 psykiske hvoraf den ene er periodisk depression, når jeg sådan har det helt vildt dårligt i psyken og er ret så syg af depression - jamen, så har jeg jo "bare" ondt i min ryg. Det kan folk forstå og forholde sig til, fysiske smerter er til at tage og føle på for de fleste.

Så Helene, kan folk ikke engang forstå, hvor vildt smertefuldt for sjælen en (mindre) depression kan være - så forstår de slet ikke alvorlige sygdomme, som du lider af.

Kan godt forstå du ikke orker at skulle forklare og forsvare altid.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 18:18   #114
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Du er ikke den eneste, nu HAR jeg, adskillige fysiske diagnoser oveni 2 psykiske hvoraf den ene er periodisk depression, når jeg sådan har det helt vildt dårligt i psyken og er ret så syg af depression - jamen, så har jeg jo "bare" ondt i min ryg. Det kan folk forstå og forholde sig til, fysiske smerter er til at tage og føle på for de fleste.

Så Helene, kan folk ikke engang forstå, hvor vildt smertefuldt for sjælen en (mindre) depression kan være - så forstår de slet ikke alvorlige sygdomme, som du lider af.

Kan godt forstå du ikke orker at skulle forklare og forsvare altid.
Det burde slet ikke være nødvendigt at skulle forklare eller forsvare sig bare pga man er modtager af en pension.. Man får den jo ikke bare fordi man har slået en skid forkert.... undskyld mit franske

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 18:25   #115
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det er også derfor jeg er stoppet helt og aldeles med at forklare. Jeg kan ikke overskue det.

Det er særligt i ungernes skole der bliver spurgt af de andre forældre ''nå, hvad laver du så'' og så kommer det med pensionen og den dårlige ryg ind.
Jeg kan se engang i mellem at de undre sig over hvordan mine børn kan have fri i alle ferier, og så kommer 50.000 kr spørgsmålet ALTID ''nå, hvad laver du så''. Den er STENSIKKER. Dog tager de det nu meget pænt, men de skal vel også forklare deres børn, hvorfor mine altid kan have fri i ferierne, de er meget sådan ''aiiii, hvorfor må han få fri hele ugen når jeg ikke må'' agtige. Sådan er børn jo. Og med to arbejdende forældre, så er der engang i mellem langt mellem feriedagene..................

I børnehaven hvor min datter går, er de så HELT MED i mine diagnoser, de har jo fulgt min pensionssag og en af pædagogerne er blevet min private veninde i løbet af årene (de 3 af børnene har gået der), og i børnehaven spørger forældrene heller aldrig om noget (nu starter hun så i skole til sommer, og så begynder det forfra!).....

Og jeg HADER når nogle forældre begynder på det dér ''nu synes jeg lige vi skal lave en præsentations-runde'' - puha, ikke sjovt at sige man er førtidspensionist mellem sagsbehandlere, tandplejere, sygeplejersker og andre med utrolig spændende jobs og liv, suk. Som regel siger jeg ikke hvad jeg ''laver'' men fortæller at jeg er Mor til den og dén, og at de har andre søskende på skolen, færdig.
- men så kommer det så snigende senere..........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 19:06   #116
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Ja, tror at de fleste førtidspensionister kan have problemer med andres fordomme - fordi der intet kan ses på folk, sådan umiddelbart. Selv om jeg har alvorlige fysiske sygdomme også, så ser jeg da ret normal ud. Jeg sætter også en ære i, ikke at lade alvorlige kroniske smerter hæmme mig mere end nødvendigt. Det er vigtigt at JEG styrer smerterne og at det ikke er smerterne der styrer mig, det kan man lære på smertekursus eller hos en smerteterapeut. Jeg syntes langt hen af vejen, at det handler om et valg man tager - enten danser man zumba i det halve minut man kan, og betaler så en pris for et befriende halvt minut - eller også kan man sætte sig hen i et tudehjørne og lade livet passere forbi. Det handler om at få så meget ud af det der èn givet - så lidt det end er. Min hund skal både luftes og have oplevelser, og glæden han giver har så bare en pris - når turen er slut, må sofaen holde for og man kan jo altid tage en ekstra morfinpille og en lille privat tudetur.

Selv om det ikke skulle være nødvendig med de hvide løgne, så gør jeg det selv - sommetider. Jeg siger bare jeg er arbejdsløs lige p.t og så færdig med det, det kommer sådan lidt an på hvem man er i selskab med og omstændighederne i øvrigt og så kommer det an på om jeg gider at skulle fortælle og forklare mine rent private forhold - økonomi/levevej og sygdomme er dog en privatsag, også mellem venner. Rigtige venner støtter op, og glæder sig helt naturligt over, at Zentamor, på trods, alligevel holder skruen i vandet og satser på et godt og morsomt liv.

Men èt er folk uden for systemet - og noget andet er det når man møder fordomme i "egen række" blandt folk der netop burde have forståelse for at det ikke altid handler om øjne der ser, eller om dèt de tro de ser.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 21:30   #117
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Jeg synes da du skulle søge på nettet og finde ud af hvad fantomsmerter er for noget
Hvis man kan række begge hænder frem, og vifte med dem, så er der nok ikke tale om fantomsmerter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 21:33   #118
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis man kan række begge hænder frem, og vifte med dem, så er der nok ikke tale om fantomsmerter.
Godt set Vovse
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 23:09   #119
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
" Jeg ved godt at jeg mangler min højre hånd.. men det gør altså så ondt når jeg vifter sådan her med den..."

Knus Lone
DERFOR:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Jeg synes da du skulle søge på nettet og finde ud af hvad fantomsmerter er for noget
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis man kan række begge hænder frem, og vifte med dem, så er der nok ikke tale om fantomsmerter.
Se ovenstående citat fra Lunasdatter, som åbenbart ikke kan huske hvad vedkommende selv har skrevet, siden der udtrykkes begejstring:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Godt set Vovse
Knus Lone
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 23:35   #120
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
DERFOR:





Se ovenstående citat fra Lunasdatter, som åbenbart ikke kan huske hvad vedkommende selv har skrevet, siden der udtrykkes begejstring:
Hmmmm

Lunasdatter skrev:
"Det ville jo næsten være som hvis man gik op til ens læge og rakte begge hænder frem og sagde " Jeg ved godt at jeg mangler min højre hånd.. men det gør altså så ondt når jeg vifter sådan her med den..."

Hvorpå du, Nullemus, skrev:
"Jeg synes da du skulle søge på nettet og finde ud af hvad fantomsmerter er for noget"

Så skrev jeg:
"Hvis man kan række begge hænder frem, og vifte med dem, så er der nok ikke tale om fantomsmerter."

Og så skrev Lunasdatter:
"Godt set Vovse"

Nullemus, hvorfor synes du, at Lunasdatter skal finde ud af hvad fantomsmerter er for noget?

Når der er tale om en person, som kan vinke med begge hænder, så kan vedkommendes evt. smerter i hånden jo ikke være fantomsmerter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odense har sat prop i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 21-01-2012 16:00
Procedure ved tildeling/søgning af FP? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 15-12-2010 16:43
Tildeling af FTP med kontrol. mlaa32 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 10-09-2010 15:00
Forskel i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 10-05-2009 08:30
Hjort: Utilfredsstillende tildeling af førtidspensioner Peacock Politik og Samfund 2 16-06-2008 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension