K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2010, 13:38   #111
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Har ingen lige nu, er lige overgået til ledighedsydelse, i fredags.. Og da ville hun sende min sag over til dem der har med flex at gøre, og har endnu ikke fået en sagsbehandler der, tror jeg da ikke.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 11:28   #112
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Jeg har nu fået en rådgiver, og har fået afvide, at der går en mdr. før jeg får første udbetaling, dvs. at jeg hele næste mdr. skal leve af 14 dagspenge, og det rækker kun lige til husleje, når jeg har fået min boligsikring, så en hel mdr. uden penge til mad, det bliver da dejligt.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 23:17   #113
millidk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
millidk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
Jeg har nu fået en rådgiver, og har fået afvide, at der går en mdr. før jeg får første udbetaling, dvs. at jeg hele næste mdr. skal leve af 14 dagspenge, og det rækker kun lige til husleje, når jeg har fået min boligsikring, så en hel mdr. uden penge til mad, det bliver da dejligt.
Hvis jeg forstår ret, så er dit nuværende problem, at du er tilkendt flex midt i januar, og de sygedagpenge du får udbetalt i slutningen af januar, kun dækker første halvdel, og de ledighedsydelsespenge du skal have udbetalt for sidste halvdel af januar, dem kan din kommune ikke nå at udbetale før sammen med februars ledighedsydelsespenge, som bliver udbetalt i slutningen af februar.
Og derfor så står du og ikke har til dagen og vejen i februar.
Jeg vil mene at du så vil være beregtiget til kontanthjælp, som, dog skal tilbagebetales når du har fået ledighedsydelsespenge i slutningen af februar.

Ellers så m å du gå i din bank, med papierne på at du får pengene i slutningen af februar, og høre om ikke du kan få bevilgiet et overtræk.

Sidst redigeret af millidk; 20-01-2010 kl. 01:08.
millidk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 05:20   #114
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af millidk Se meddelelser
Hvis jeg forstår ret, så er dit nuværende problem, at du er tilkendt flex midt i januar, og de sygedagpenge du får udbetalt i slutningen af januar, kun dækker første halvdel, og de ledighedsydelsespenge du skal have udbetalt for sidste halvdel af januar, dem kan din kommune ikke nå at udbetale før sammen med februars ledighedsydelsespenge, som bliver udbetalt i slutningen af februar.
Og derfor så står du og ikke har til dagen og vejen i februar.
Jeg vil mene at du så vil være beregtiget til kontanthjælp, som, dog skal tilbagebetales når du har fået ledighedsydelsespenge i slutningen af februar.

Ellers så m å du gå i din bank, med papierne på at du får pengene i slutningen af februar, og høre om ikke du kan få bevilgiet et overtræk.
Ja rigtigt millidk. Det var sådan jeg mente det, jeg ved jeg ikke kan få en overtræk i min bank, selv om jeg har parpir på de kommer, det vil de aldrig, er prøvet mange gange, de siger de ikke tør, hvis man finder på at skifte bank, inden pengene går ind.

Ang. kontanthjælp, ved jeg ikke om jeg kan få, det nævnte hverken min gamle social rådgiver, eller den nye jeg havde fået, men kan da prøve at høre af idag.

Så tak for hjælpen
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 13:46   #115
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Nå nu er de så kommet frem til jeg aligevel når at få til d. 1 altså sidste hverdag her i jan. da de har modtaget alle mine papir' fra sygedagpengeafsnittet. Så det er jo dejligt.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 14:38   #116
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Det er godt nok noget "FIS" at sige det andet først - når de faktisk ikke har tjekket det - det er da lige til at drive folk ud i vanvid osv osv... men godt du får penge til den 1. alligevel...

Mystisk banken siger det der med at "bange for at du skifter bank inden pengene kommer ind igen" De kan fisme da lade være med at give slip på dig til en ny bank inden de skyldige er betalt - det har de da selv fuldstændig styr på.... hmmmm
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 03:47   #117
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Aktindsigt.

Hej alle i skønne folk herinde.

Nu har jeg et nyt ? om tidsfrist.

Jeg har for lang tid siden, fået aktindsigt i min sag.
Men her d. 09/1-10. bad jeg om aktindsigt, hos pensionsnævnet, på alt det de havde i min sag, det var før jeg modtog afslaget på § 17.

Men har ikke modtaget noget endnu, har de ikke også kun 10 dage? eller har de ikke pligt til at sende det, når de har givet afslag?
Der er godt nok kun gået 13 dage, men vil bare geren vide, om de ikke behøver at sende det til mig, når de har givet afslag?

Kram til jer alle.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 06:38   #118
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Klage spørgsmål.

Hej Alle herinde.
Nu har jeg igen nye ?

1: når man anker til kommunen, og de fastholder deres afslag, skal de så ikke sende brev om dette? Jeg har kun modtaget en mail, hvor de skriver følgende:


Citat:
Hej Heidi

Din anke samt bilag er d.d. fremsendt til Beskæftigelsesankenævnet ved Statsforvaltningen Syddanmark, Storetorv 10, 6200 Aabenraa.

Venlig hilsen

********
Socialrådgiver
Voksenteam - Voksenservice
2: (næste ?) Når de så sender anken til beskæftigelseankenævnet, må de så
undlage at sende, de fleste papir' fordi de er sendt, i min anke om opstart §18, den anke nu er §17?

Citat:
Heidi Wettendorff er i afgørelse af 15-1-2010 meddelt afslag på førtidspension jf. pensionslovens §20 stk. 2.

Afgørelsen er sendt til pågældende den 15-1-2010.
Klagen er modtaget rettidigt den 17-1-2010.

Remonstration
I henhold til klagen har der været foretaget remonstration, og der anses ikke at være indkommet nye oplysninger der har betydning for sagen. Afgørelsen fastholdes derfor.

Ressourceprofil og øvrige sagsakter er tidligere fremsendt til Beskæftigelsesankenævnet
9-12-2009.

Venlig hilsen
*********
Socialrådgiver
Er det tilladt, når det er 2 forskellige klager?
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 06:01   #119
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Nyt i min sag..

jeg var blevet lovet at jeg ville få, den første udbetaling af ledighedsydelse igår, men der kom ingen penge, jeg mailede hende der står for udbetalingerne, o prøvede også at ringe, men umulig at træffe hende. Det var noget møg, for jeg var løbet tør for piller igår morges, og nu skal jeg gå hele weekenden uden, selv om de ligger og venter på apoteket, har godt nok penge stående på kontoen, men de er til husleje, og jeg tør ikke hæve dem, hvis de andre ikke når at komme.

og ang. de ? jeg spurgte om den 24/1, er der slet ingen der ved noget om det?
jeg modtog aldrig aktindsigten, fra pensionsnævnet, selv om de havde kviteret for modtagelse, på at jeg bad om aktindsigt. men de regner vel med at det ikke var nødvendigt, når de gav mig afslag, et par dage senere, ja hvad ved jeg.

Jeg har også allerede modtaget brev om jeg skal til møde, med min nye sagsbehandler, i flexteamet, og på det møde, skal vi snakke om at jeg skal starte på contra, for at lære at søge job. tja. Det er da så også ok, men håber så at de går med til at det ikke må blive flere timer, end de max 6 timer ugenligt, og med mange pauser, i de 6 timer, for det er hvad jeg kan holde til.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 07:54   #120
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Morw,

Hvor er det noget skidt med de penge, at de ikke bare kan komme til udbetaling når de lover det. Hvornår forfalder din husleje? Min plejer at være den 5-6 i måneden, så måske kan du "låne" lidt der til din medicin, det er jo ikke værd at gå og undvære hele weekenden.

Det er da utroligt, at de vil sætte dig til, at lave ansøgninger med en arbejdsevne på 6 timer ugentligt og en masse pauser. Det kan være at Contra laver en vurdering og opsummering på dig, som de skal rapportere til kommunen. Derved kan de måske melde tilbage, at det altså er helt hen i vejret at ansøge om fleksjob til dig. Det ville da højst være et skånejob på førtidspension du ville kunne komme i nærheden af.

Jeg har selv været hos Contra på et stress håndterings kursus og der ved jeg, at de skulle rapportere tilbage til sagsbehandlerne. De var meget søde hos Contra og det var faktisk dem der fik mig til at slå klamperne i overfor mit arbejds og privat liv. Held og lykke med det, bliv endelig ved med at lytte til dig selv og tag det som det kommer.

Mht. akt indsigt, der er jeg ikke så stærk. Jeg har netop selvsøgt det på min ftp. sag, ved du hvor lang tid der må gå der. ?.

Måske er der andre på K10 andre mere om proceduren på aktindsigt ved afslag på pension som i dit tilfælde. ?

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 30-01-2010 kl. 07:56.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu tager jeg chancen og spørger jer! ladytass Alt det andet 25 11-06-2013 11:55
Hvordan er chancen for Ftp. Nana M Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-01-2013 16:05
hvor stor chanche har jeg til at faa ftp zwinky At søge førtidspension 50 08-05-2011 00:48
Chancen for førtidspension Fuffi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 51 18-09-2010 13:36
hvor stor mulighed for fp mc07 Alt det andet 51 11-09-2009 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension