K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2011, 21:28   #1
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
SÅ jeg nøjes med at gi mig selv lidt zoneterapi
Dejligt og læse, at jeg ikke er den eneste.

Jeg har ikke hms, men jeg bruger zoneterapi når mine rygsmerter er værst, mod spændinger i nakken, mod en skulder der driller "lidt" og meget meget mere.

Jeg kom rigtigt i gang efter jeg købte en bog i Netto til 29 kr. for 4 år siden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 12:27   #2
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
jeg har nok bare lidt svært ved at "give op" når jeg før har fået resultater ud af træningen... han er enig i at der er grænser for hvordan det kan bliver, men jeg synes bare ikke det er i orden at jeg nu kun kan gå 300 meter når jeg for 2 mdr siden kunne gå 3 km!

jeg er nået langt i erkendelsesfasen og er igang med accept Men jeg føler mig da presset.. både af mig selv, men også af hvad verden ønsker jeg skal kunne præstere. Men ikke mere end at jeg accepterer at jeg skal gøre hvad jeg kan går jeg kan og ikke mere end det. Nu går det stille fremad siden jeg er stoppet med de nye øvelser også er det en dag af gangen igen

Jeg er nok ikke helt derhenne hvor træning er "opgivet"..... jeg er 27... (28 om lidt), det er for tidligt :P he he

Jeg har besluttet at prøve et bækkenbælte!!! Det er sådan en ting mange har forslået, bla min reumatolog, men jeg har slået hen som "jeg er ikke i den kategori der behøver det pjat" men jeg er ved at være moden!!!

Har i et?? Hvad hedder det? hvad kostede det?? hjalp det jer??
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 12:47   #3
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
At man ikke fokuserer på resultater, betyder ikke, at der ikke kommer resultater... Det er bare en anden måde at gå til træningen på, hvor man koncentrerer sig om kroppens indre signaler mere end om, hvor meget man kan præstere. Når man træner "indefra" bygger man op i kernen. Pilates er et godt eksempel på en træningsform som tager udgangspunkt i dette, men man kan sagtens træne pilates med fokus på resultater...

Hvis "overliggeren" for træningen er for høj, når man har en form for skade, så er det en direkte forhindring for at kroppen kan hele sig selv op igen. Accepterer og starter man der, hvor kroppen i virkeligheden er, kommer der langt bedre resultater langt hurtigere.

Det er jo slet ikke sikkert, at det her er relevant for dig... For mig var det bare en døråbner, ligesom jeg har fået øjnene op for hvad regelmæssig fysioterapi betyder for muskler, som altid er på overarbejde.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 20:32   #4
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Har idag fået svar på ansøgning om hjælp til træning og behandling hos fys og har fået JA!


MEN MEN MEN


Jeg skal betale tilbage og afdrage med 500 pr mdr de trækker i min kontanthjælp

Kan godt være det bare er mig, men det har jeg for mange udgifter til lige pt da jeg skal have et bækkenbælte, nye sko og støvler og såler til 2200!

så må pænt takke nej.... tak for "hjælpen"... jeg ved ik hvordan det er for jer, men 500kr hver mdr er mange penge for mig.

så lidt øv øv
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 22:34   #5
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Bækkenbælte bør du få ordineret hos en ortopæd! Det fik jeg - og det var FØR jeg fik konstateret EDS. Bed om henvisning!
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 07:09   #6
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Bækkenbælte bør du få ordineret hos en ortopæd! Det fik jeg - og det var FØR jeg fik konstateret EDS. Bed om henvisning!
jeg har en tid hos ortopæd, men det er først lige før jul... længe til synes jeg... har fået en tid hos en fys der sælger alt muligt inden for bandager og såler og indlæg. hun vil bestille et hjem jeg kan komme ud og prøve. så må vi se.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 09:51   #7
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Måske kan du låne det hos fys'en. Da jeg for mange år siden havde bækkenløsning, fik jeg lov til at låne et hos den fys, jeg gik hos.

Du skal regne med at bæltet koster 1000-2000 kr. Måske kan du få tiden hos ortopæden rykket frem.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 15:03   #8
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
trisser nu rundt i min stue med nye støvler og med de såler i......

er det meningen det skal gøre ondt?? he he

ej det er lidt noget sjovt noget at gå med det svangløft. pelotten mærker jeg ikke, men svangen!! manner, det skal jeg vænne mig til! det føles jo som om der ligger et par foldede tennissokker under min fod :P
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 15:16   #9
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
trisser nu rundt i min stue med nye støvler og med de såler i......

er det meningen det skal gøre ondt?? he he

ej det er lidt noget sjovt noget at gå med det svangløft. pelotten mærker jeg ikke, men svangen!! manner, det skal jeg vænne mig til! det føles jo som om der ligger et par foldede tennissokker under min fod :P
Tillykke med nyerhvervelserne!!! Og ja :-D det gør pokkers ondt! Så tag den lidt med ro det første stykke tid - brug dem lidt ad gangen, så du vænner dig til dem langsomt! Din muskler skal have tid til at indrette og falde på plads.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 15:18   #10
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
tak for tippet

Jeg har også købt et bækkenbælte og det er da godt nok lige blevet min nye bedste ven
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Reumatolog til hypermobilitet Tudozani Alt det andet 2 25-05-2012 19:23
hypermobilitet tulipana Alt det andet 6 11-06-2010 12:41
Hypermobilitet børn Supercarla Dit og Dat 9 06-03-2010 10:13
Fra det virkelige liv. rose Dit og Dat 15 18-07-2009 23:31
en historie fra det virkelige liv. annette Dit og Dat 4 13-01-2007 12:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension