K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2011, 14:45   #91
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

I jeres udsendelse den 15-02-2011 kl 21:25 om sygedagpenge stop kunne jeg ikke lade være med at bide mærke i at i ikke kommer ind på arbejdsskadesag ..

Som jeg ser det så er det jo helt klare arbejdsskader begge kvinder har fået og jeg formoder da at det er meldt til ASK ?

Med mit kendskab til ASK har jeg meget svært ved at forestille mig at der inden for et år ligger en afgørelse fra ASK og derfor studsede jeg noget over at disse to kvinder kan få stoppet deres sygedagpenge og at det oplyses at der ikke er nogen forlængelsesmulighed ..

HVIS OG SÅ FREM der er en arbejdsskadesag så er det vigtigt at huske at kommunen IKKE lovligt kan lukke for sygedagpengene i følge denne lov

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når
5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade

Da kontant ikke kom ind på hvorfor de to kvinder ikke kunne forlænges kan jeg ikke vide hvordan det er med deres arbejdskadessag men jeg formoder den er anmeldt og dermed har ASK slået nye rekorder hvis den allerede er afsluttet ..

Jeg håber at i vil videresende denne skrivelse til de to kvinder i tilfælde af at de stadig har en versernede arbejdsskadesag og hvis ikke så ville det være en stor hjælp for mange mennesker hvis i , i en evt opfølgning gjorde opmærksom på denne § da mange kommuner desværre "glemmer" at fortælle om den forlængelses mulighed



Svar fra kontant
Citat:
Kære xxx

Mange tak for din henvendelse og dine informationer. Det ville være blevet for omfattende og kompliceret at redegøre for arbejdsskade-delen i udsendelsen, men det havde måske været fornuftigt – for flere har spurgt til det efterfølgende. Efter hvad jeg ved, er der ikke overtrådt regler eller overset muligheder her. Men i det hele taget har der været så mange tilbagemeldinger på udsendelsen, at meget tyder på, at der er stof til en opfølgning på et senere tidspunkt.

Med venlig hilsen
Lisbeth Kølster
Redaktør, Kontant, DR1
DR
DR Byen
Emil Holms Kanal 20, opg.6-4
DK-0999 København C
T +45 3520 3040
D +45 2854 4681
[email protected]
www.dr.dk
  Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 14:53   #92
frugammeljas
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
frugammeljas er ny på vejen
Godt gået xxxx, jeg håber der kommer en opfølgning på det
frugammeljas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 15:08   #93
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
har fået denne;

Citat:
Kære Lena Michelsen,

Tak for din mail med dine input. Efter udsendelsen har vi fået så utroligt mange henvendelser med sager som dem, vi beskrev i tirsdags - vi har vist aldrig oplevet noget lignende. Men jeg kan love, at alle mails bliver læst. Og meget tyder også på, at emnet er så vigtigt at følge op på, at vi vil vende tilbage til det på et senere tidspunkt. Vi gemmer alle henvendelser.
Med venlig hilsen
--
--------------------------------------------------------------------------------------------
Lisbeth Kølster
Redaktør, Kontant, DR1
DR
DR Byen
Emil Holms Kanal 20, opg.6-4
DK-0999 København C
T +45 3520 3040
D +45 2854 4681
[email protected]

www.dr.dk
-------------------------
dejligt at v ikke bare får et standardsvar - ens hele banden....
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 15:17   #94
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lena de er i gang med at svare i dag hva ha ha .. men dejligt at de lytter efter og lad os så håbe at de også følger op, om ikke andet så må det da have vist dem at der er noget helt helt galt i vores velfærd og retssikkerheds samfund hvis man skulle være så flabet at gå hen og blive syg
  Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 15:25   #95
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Jammen Enteneller Som jeg husker det må de IKKE fraregne forsikringer fra ftp....mener jeg engang så en lov herinde, der sagde det modsatte - nemlig at det rent faktisk er ulovligt! spør lige de kloge herinde..altså dem der virkelig ved hvad de snakker ikke om
Jeg aner jo kun og råber jo kun op

Danmark er gået baglæns siden VKO overtog...på alle områder desværre, sidst vores "skønne" Rønn ..ja, er pokme snart så flov over os at jeg nægter at sige jeg er dansker.

Nu ved jeg ikke lige hvor klog jer er men PiaCP du har helt ret i, at visse former for erstatninger ikke må fratrækkes i udbetalingen.

Jeg indsætter lovgrundlaget herunder. Lovgrundlag er Lov om aktiv socialpolitik § 14.

https://www.retsinformation.dk/Forms...7214&#BE001349

Derudover skal der ikke ske fradag for beløb modtaget fra kapitalpension...hvis beløber er under Kr. 50.000,-( bagatelgrænse)

Kontanthjælp hvis du har indtægt eller formue
Hvis du har indtægter eller formue, der kan dække dine behov for forsørgelse, kan du ikke få kontanthjælp. Ægtefæller har gensidig forsørgelsespligt. Der ser dog bort fra mindre formuer. Beløb, der skal se bort fra, er fastsat af Socialministeriet.

Aktuelle beløb (2011):

For enlige er formuegrænsen 10.000 kr.
For ægtepar er formuegrænsen 20.000 kr.

Kontanthjælp hvis du har en kapitalpension
Der ses bort fra din kapitalpension i 6 måneder.(karensperiode). Hvis du har modtaget kontanthjælp i 6 måneder og stadig ikke har fået en indtægt, skal du hæve din kapitalpension og leve af den. Der er dog en bagatelgrænse i forbindelse med kapitalpension.

Aktuelle beløb (2011):

Bagatelgrænsen er pr. person før afgift 50.000 kr.


Læs også ankeafgørelsen herunder
http://www.socialjura.dk/index.php?id=10057

Læse også https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=18351

Med venlig hilsen
M2y som nok er lidt klog
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 09:12   #96
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Maybeline2you

Jammen det ser da vældig klogt ud såååeee

Tak for din hjælp....det er da til at blive ør i hovedet af at læse sådan en gang paragrafrytterietekst

Go weekend
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 12:08   #97
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Maybeline2you

Jammen det ser da vældig klogt ud såååeee

Tak for din hjælp....det er da til at blive ør i hovedet af at læse sådan en gang paragrafrytterietekst

Go weekend

Tak tak tak Ja man kan blive helt bims i knolden af det, men desværre er det jo tvingende nødvendigt, for en selv at kende disse §§. ellers oplever man jo at der bliver rendt om hjørner med een.

Rigtig god weekend til dig

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 12:17   #98
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
har fået denne;



dejligt at v ikke bare får et standardsvar - ens hele banden....
Det er sørme godt at høre. Så er der nogen inde i TV byen, der er blevet vækket. Mon ikke det er et emne, der er kommet for at blive nu - i alle fald indtil der sker en ændring. Man kan håbe...


Enteneller
Tak for din forklaring omkring profilindstillinger. Nu kan jeg også være med! *gg*
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 14:29   #99
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
skriv også alle andre steder end på k10!

Det er bare ikke godt nok for vores sag, at de 'muligvis vil lave en opfølgning på et senere tidspunkt'.

Det er NU, alle relevante tv-redaktioner, aviser på nettet, lokalaviser m.m. skal overvældes med historier fra det virkelige liv, så der ikke længere kan ventes og udskydes.

Der skal smedes mens jernet er varmt, så til tasterne, jer andre der stadig er i klemme!

Vil du rejse hurtigt, så rejs alene.
vil du rejse LANGT, så rejs SAMMEN!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 15:05   #100
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 16
østerbro er rigtig godt på vej
jeg mener at det vil være en god ide, at vi hver især indsender vores sagsforløb til både Støjberg og dr1, kontant.
det vil vise hvor mange sager der er, at det er levende mennesker det sker for og at det sker i alle kommuner-med andre ord at sagsbehandlingen/lovfortolkningen problemet er massivt.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vurdering af "hardcore" k10èr phhmw Alt det andet 2 12-10-2011 13:48
K10er fra Middelfart kommune! phhmw Alt det andet 0 03-07-2009 21:16
Kontant Maj-Britt Alt det andet 0 26-08-2008 09:06
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension